Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν

  • A-
  • A+
Αλλαγή διοίκησης και αναστελέχωση χωρίς κομματικές παρωπίδες υποσχέθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος μίλησε για 200% επιδότηση του Οργανισμού, για να λάβει την απάντηση του προέδρου πως πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικός και πως στον ΟΑΣΘ είναι «βαριά η καλογερική».

Προαναγγέλλοντας την αλλαγή διοίκησης -όχι όμως πότε θα γίνει- όσο και την ανάγκη για ένα σχέδιο διαχείρισης κρίσης, στις προγραμματικές του δηλώσεις στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έμεινε σε διαπιστώσεις για την κατάσταση του ΟΑΣΘ και δεν είπε τίποτα για την εκκαθάριση και τους σκελετούς. Λίγο αργότερα, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, απαντούσε σε... πατρικό τόνο πως πρέπει να προσέχει τις πεπονόφλουδες καθότι «δύσκολη η… καλογερική στον ΟΑΣΘ».

Ο κύριος Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική». Χωρίς να ανοίξει τα χαρτιά του, ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι «άφησε, δυστυχώς, έντονη σφραγίδα και μόνο θετική δεν ήταν». Διευκρίνισε πως «ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει».

Μάλιστα, τα έβαλε και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι για τον ΟΑΣΘ «φέρει ευθύνη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί ενέκρινε τη μία και μοναδική πανευρωπαϊκά κρατικοποίηση». Σημείωσε ότι σήμερα «δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 λεωφορεία» και περιέγραψε ως εξής τη σημερινή εικόνα του Οργανισμού: «μείωση του στόλου, εικονικά δρομολόγια, κατάρρευση της τηλεματικής, δραματική πτώση των εσόδων. Εχουμε έναν κρατικοποιημένο οργανισμό, ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση, ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40%-60%!».

Για την αποφυγή της κατάρρευσης σημείωσε πως «προχωράμε άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης, ώστε να αποφύγουμε την κατάρρευση», αλλά δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία. Με την ομιλία του επιβεβαίωσε, πάντως, δύο πράγματα: πρώτον, ότι θα επιστρέψει τουλάχιστον ένα παλαιό διοικητικό στέλεχος σε θέση ευθύνης, καθώς σημείωσε ότι πρέπει «πρώτον να αξιοποιήσουμε όλα τα ικανά στελέχη του ΟΑΣΘ, χωρίς κομματικές παρωπίδες, όπως συνέβη επί ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια». Δεύτερον, ότι θα προχωρήσει προσεχώς σε αλλαγή διοίκησης.

Η πεπονόφλουδα

«Οταν πατάμε την πεπονόφλουδα στον δρόμο, κινδυνεύουμε να πάθουμε κάποιο ατύχημα. Οταν την πατάμε στην πολιτική, κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ψεύτες ή συκοφάντες», απάντησε με δήλωσή του ο κύριος Παππάς, διαψεύδοντας τον υπουργό. Σημείωσε ότι από τα στοιχεία «όχι μόνο δεν προκύπτει κατάρρευση του ΟΑΣΘ, αλλά κερδοφορία για δεύτερο συνεχόμενο έτος και ρευστότητα ικανή να ανταποκριθεί στις ανάγκες διαχείρισης του Οργανισμού». Προς επίρρωση του ισχυρισμού του επικαλείται ότι «δεν έχουμε καθυστερήσει ουδέποτε τη μισθοδοσία του προσωπικού, όπως συνέβαινε με τις προηγούμενες διοικήσεις. Επίσης, έχουμε αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του Οργανισμού με τους προμηθευτές και πλέον υπάρχει υπερεπάρκεια ανταλλακτικών».

Ως προς την αναφορά του υπουργού για τις επιδοτήσεις, ο κ. Παππάς τονίζει πως «η επιδότηση που παίρνει ο ΟΑΣΘ δεν ξεπερνά τα 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, με ετήσιο προϋπολογισμό της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ». Και διερωτάται: «μήπως ο κύριος Καραμανλής πιστεύει ότι η κοινωνική πολιτική που ασκούσε η προηγούμενη κυβέρνηση για ανέργους, φοιτητές, μαθητές και ΑμεΑ είναι επιχορήγηση προς τον Οργανισμό; Μήπως έχει στόχο να την καταργήσει;».

Υπογράμμισε ότι δεν είπε τίποτα ο υπουργός για την εκκαθάριση και τους σκελετούς στα ντουλάπια του Οργανισμού, θέματα για τα οποία «θα μιλήσει η δικαιοσύνη» και του συνέστησε «να είναι πιο προσεκτικός στις δημόσιες τοποθετήσεις του και να αντλεί στοιχεία από επίσημες πηγές και όχι απ΄ όσους έχουν ιδιαίτερο συμφέρον στην επαναφορά του αμαρτωλού και κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ». Και τον προειδοποίησε: «στον ΟΑΣΘ η... καλογερική είναι δύσκολη. Ειδικά όταν έχεις να κάνεις με Οργανισμούς που επί σειρά δεκαετιών λυμαίνονταν τα χρήματα του ελληνικού λαού».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο
Την πρότασή του για να γλιτώσει την εκκαθάριση εν λειτουργία κατέθεσε ο Οργανισμός στον υπουργό Μεταφορών. Τη δική τους άποψη δημοσιοποίησαν Οικολόγοι Πράσινοι και αυτοδιοικητικές κινήσεις. Ημερίδα ετοιμάζει ο...
Ο ΟΑΣΘ διαθέτει σχέδιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
Λίγο ακόμη και… θα συνηθίσουμε στη Θεσσαλονίκη να μην κυκλοφορούν λεωφορεία. Μια εβδομάδα συμπληρώνουμε κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και χθες το απόγευμα η διοίκηση του οργανισμού άφηνε ανοιχτή μια...
Τα «αρπακτικά» πετάνε πάνω απ’ το κουφάρι του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
​Αδημονία εναντίον διπλωματικής απόρριψης. Το δίπολο περιγράφει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη μετά την αποστολή του προσχεδίου για τους δημόσιους φορείς συγκοινωνιών που...
Οι δήμαρχοι τώρα... αναπολούν τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οργανισμός Απλοχεριάς Σωστό Θαύμα
​Ο ΟΑΣΘ είναι ένα ζηλευτό οικονομικό «θαύμα», αφού καταμεσής της μνημονιακής λαίλαπας: χρωστάει, αλλά αποδίδει κέρδη στους μετόχους του και μεταξύ άλλων προσλαμβάνει «ημετέρους», νοικιάζει -πάνω από το...
Οργανισμός Απλοχεριάς Σωστό Θαύμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας