Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι αλλάζει για τα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

Τι αλλάζει για τα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους

  • A-
  • A+

Ένα πλαίσιο βασικών κανόνων προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα ηλεκτρικά πατίνια που εδώ και μήνες έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν στις πόλεις της χώρας. Ποιες ρυθμίσεις και μέτρα ασφαλείας προωθούνται.

Στην εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή που έχει ως αντικείμενο τη διαμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών αναφέρονται τα εξής:

  • Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.
  • Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο. 
  • Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α') «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. 
  • Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ' ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.
  • Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.

Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
Οι καθυστερήσεις στη λειτουργία των σταθμών διοδίων και κυρίως το κόστος αναβάθμισης της Εγνατίας οδού είναι οι δύο εκκρεμότητες που επισήμαναν οι θεσμοί κατά τη χθεσινή συνάντησή τους με τον υπουργό Υποδομών.
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ή πανάκριβα διόδια ή τσουχτερά πρόστιμα
«Χρυσά» θα πληρώνουν τα υπεραστικά ταξίδια οι 27.000 ιδιοκτήτες φορτηγών βάσει της απόφασης του Χρ. Σπίρτζη για απαγόρευση κυκλοφορίας στους παράδρομους και ως εκ τούτου απειλούν με κλείσιμο των δρόμων. Οι...
Ή πανάκριβα διόδια ή τσουχτερά πρόστιμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία
Μια ύστατη προσπάθεια να κρατηθεί ζωντανό το έργο επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα στην Κακαβιά βρίσκεται σε εξέλιξη, με το θέμα να απασχολεί έντονα την τοπική επικαιρότητα της πόλης από το τελευταίο...
Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στους δήμους η «καυτή πατάτα»
Αν και οι ΟΤΑ είναι αυτοί που βάσει νομοθεσίας έχουν την κύρια υποχρέωση να ξηλώνουν τις παράνομα τοποθετημένες υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες, η κυβέρνηση δεν ζήτησε την άποψή τους πριν συντάξει την ΚΥΑ.
Στους δήμους η «καυτή πατάτα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Κορίνθου λόγω εξουδετέρωσης εκρηκτικών
Εξουδετέρωση πυρομαχικών παλαιού τύπου θα γίνει αύριο στη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου μεταξύ των ωρών 7.15-7.55 το πρωί ή εναλλακτικά μεταξύ 8 το πρωί και 12 το μεσημέρι, και θα ισχύσουν κυκλοφοριακές...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών-Κορίνθου λόγω εξουδετέρωσης εκρηκτικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεγαλεπήβολος Περίπατος: Κείμενο Παρέμβασης 40 κατοίκων της Αθήνας
Δεν είναι παράγοντες της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν είναι -πώς το λένε τελευταία οι κυβερνητικοί μας;- παρακρατικοί. Δεν είναι καν κουκουλοφόροι. Είναι πολίτες της Αθήνας, που με την υπογραφή τους,...
Μεγαλεπήβολος Περίπατος: Κείμενο Παρέμβασης 40 κατοίκων της Αθήνας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας