Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

Στέλιος Παππάς, Χρήστος Σπίρτζης σε παλαιότερη συνέντευξη Τύπου

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

  • A-
  • A+
Στο αγωνιώδες ερώτημα εργαζομένων στον Οργανισμό πήρε θέση ο Χρ. Σπίρτζης λέγοντας ότι ως κυβέρνηση «δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που διαδέχεται τον ΟΑΣΘ. Ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός».

Η ανταλλαγή μηνυμάτων της κυβέρνησης με το εκλογικό σώμα ξεκίνησε και το πρώτο καθαρό κυβερνητικό σινιάλο αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ο δημόσιος χαρακτήρας ή η ιδιωτικοποίηση είναι από τα διλήμματα των επόμενων εκλογών, τα οποία θέτει η κυβέρνηση ευθέως και χωρίς περιστροφές.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην εκπομπή «Δεύτερη Ματιά» στην ΕΡΤ, απάντησε και σε ερωτήματα που ήδη δέχθηκε, όπως είπε, για το αν θα ενεργοποιηθεί ο ΑΣΥΘ, ο δημόσιος δηλαδή φορέας αστικών συγκοινωνιών που προγραμματιζόταν να διαδεχθεί τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ.

Δεν χρειάζεται και πολλή προσπάθεια για να καταλάβει κανείς ότι τα ερωτήματα έθεσαν συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ, οι οποίοι αγωνιούν να μάθουν τι θα συμβεί αν έρθει στην εξουσία η Ν.Δ. και προχωρήσει σε διαγωνισμό για ιδιώτη, οπότε το εργασιακό μέλλον πολλών από τους 2.300 σημερινούς εργαζόμενους είναι αβέβαιο.

Ο κ. Σπίρτζης το έθεσε με καθαρότητα, δηλώνοντας πως «καλό είναι να ανοίξει μια συζήτηση για το πρόγραμμα που έχει ο καθένας μας σε διάφορους τομείς» και ότι ως κυβέρνηση «δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που διαδέχεται τον ΟΑΣΘ. Ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός με τις επιλογές που θα κάνει στις εθνικές εκλογές. Αυτό ισχύει για μια σειρά από χώρους, επαγγέλματα που θα επιλέξουν αν θέλουν την πολιτική πρόταση που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ ή αν θα επιλέξουν την πολιτική πρόταση που έχει η Ν.Δ. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης».

Κι αν αυτά δεν έγιναν κατανοητά, έγινε σαφέστερος διευκρινίζοντας πως «στον χώρο των δημόσιων πλέον αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, όπου γινόταν ένα πάρτι δεκαετιών όταν ήταν ιδιωτικός, θα επιλέξουν οι Θεσσαλονικείς, όντως, αν πρέπει να είναι δημόσιος ή ιδιωτικός. Να το επιλέξουν και οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι που δεν πληρώνουν πλέον εισιτήριο».

Αυτό το τελευταίο αφορούσε ξανά τον υποψήφιο δήμαρχο Νίκο Ταχιάο, αλλά και τον πρόεδρο της Ν.Δ., Κυριάκο Μητσοτάκη, που έλεγε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στη ΔΕΘ πως «αυτή τη στιγμή, χωρίς τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα υπάρξει κάποια λύση στο μεταφορικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης».

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, δήλωσε στην «Εφ.Συν.» πως «η ίδρυση του ΑΣΥΘ αποτελεί στρατηγική επιλογή και περιλαμβάνει τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας αλλά και τη δυνατότητα να απαλλαγούμε οριστικά από ιδιωτικούς φορείς που διαχρονικά καταλήστευσαν τη χώρα».

Αυτό βεβαίως είναι «το σχέδιο αυτής της κυβέρνησης, ένας δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών που, εκτός από τη συμμετοχή του Δημοσίου, περιλαμβάνει και τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Κι αυτά με τη σειρά τους «τα δύο βασικά χαρακτηριστικά, ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, είναι προφανές ότι είναι το επίδικο για το επόμενο διάστημα».


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
Η ανταλλαγή «μηνυμάτων» μεταξύ του υπουργού και του σωματείου εργαζομένων και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση και το μέλλον του ΟΑΣΘ δείχνει σύγκρουση μέχρις εσχάτων εν όψει εκλογών
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
Πρώτη και μοναδική δικαίωση πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποτελεί η χθεσινή δημοσιοποίηση απόφασης του Δ’ τμήματος του ΣτΕ που αφορά προσφυγή εργαζόμενων, οι οποίοι ήταν παράλληλα...
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χειρόφρενο στις ρατσιστικές αντιλήψεις
«Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια». Η προειδοποίηση του προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά με χθεσινές του δηλώσεις ήταν ουσιαστικά η μοναδική αντίδραση στη χθεσινή αποκάλυψη από την «Εφ.Συν.»...
Χειρόφρενο στις ρατσιστικές αντιλήψεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες σε θολό τοπίο
​Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή....
Απεργίες σε θολό τοπίο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας