Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έφτασε στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος… συρμός του Μετρό
Φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έφτασε στη Θεσσαλονίκη ο πρώτος… συρμός του Μετρό

  • A-
  • A+

Ολοκληρώθηκε το ταξίδι του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τα τέσσερα πρώτα βαγόνια να φθάνουν στην πόλη οδικώς από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια.

Τα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων, βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη.

Θα ακολουθήσει η συναρμολόγησή, η τοποθέτησή τους πάνω σε ράγες και τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν αύριο το πρωί (στις 10), παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη).

Αναμένεται, ακόμη, η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων.

Μάλιστα, στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.

«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου» εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι του για τον τελικό προορισμό του το πρωί της Τρίτης. 

Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών δε, ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της «Hitachi» στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, "κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό (σ.σ. συνολικά οι συρμοί θα είναι 18), το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση" όπως επισήμανε ο κ.Μυλόπουλος.

«Η Θεσσαλονίκη γυρίζει σήμερα σελίδα, καθώς μετά από σαράντα κύματα που πέρασε με τις τρύπες, τις καθυστερήσεις και τις μόνιμα εγκατεστημένες λαμαρίνες, σήμερα που έφτασε στην πόλη ο πρώτος συρμός, η οργάνωση και λειτουργία του Μετρό μπαίνει πλέον στην τελική της φάση. Η σημερινή ημέρα είναι ιστορική για την πόλη, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί μια δικαίωση για όσους από εμάς πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα και δουλέψαμε επίμονα τα τελευταία 3-3,5 χρόνια, για να γυρίσουμε σελίδα» επισήμανε ο κ.Μυλόπουλος. Υπενθυμίζεται ότι όταν το έργο ολοκληρωθεί, καθημερινά θα κινούνται στις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης 18 αυτόματοι συρμοί, πλήρως κλιματιζόμενοι και χωρίς οδηγό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
35 απολύσεις από την «Ακτωρ»
Τριάντα πέντε εργάτες απολύθηκαν προχθές από την «Ακτωρ», παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες του σωματείου εργαζομένων να βρουν λύση. Πολιτικά παιχνίδια και παιχνίδια συμφερόντων καταγγέλλει ο πρόεδρος της Αττικό...
35 απολύσεις από την «Ακτωρ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Σκόνη» στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η σιωπή της κυβέρνησης σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα δίνει λαβές για διεκδικήσεις των εργολάβων. Τι δηλώνουν οι Γ. Μπουτάρης, Κ. Ζέρβας και οι Γ. Μυλόπουλος, Θ. Παπαδόπουλος από την Αττικό Μετρό.
«Σκόνη» στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καβγάς νεοδημοκρατών για τα αρχαία και το μετρό Θεσσαλονίκης
Νεοδημοκρατικός καυγάς στήθηκε καταμεσής του… Decumanus Maximus. Αν όμως ο αρχαίος δρόμος της Θεσσαλονίκης βρίσκεται έξι μέτρα κάτω από την σημερινή Εγνατία Οδό ο καυγάς ξέσπασε στο φως της μέρας και είχε...
Καβγάς νεοδημοκρατών για τα αρχαία και το μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;
Σειρά σοβαρών ερωτημάτων τίθενται τις τελευταίες μέρες σχετικά με το ενδεχόμενο απόσπασης των αρχαιοτήτων απο το σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό της Θεσσαλονίκης ενάντια στη βούληση αρχαιολόγων και Γιάννη Μπουτάρη.
Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μυλόπουλος εναντίον της «Ακτωρ» για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Προεκλογικές πολιτικές σκοπιμότητες βλέπει ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» πίσω από την καθυστέρηση και το ζήτημα των περαιτέρω οικονομικών αποζημιώσεων που άνοιξε ο εργολάβος.
Μυλόπουλος εναντίον της «Ακτωρ» για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας