Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Φ. Κουβέλης απαντά στον Κυρ. Μητσοτάκη για Cosco και λιμάνια

Ο υπουργός Ναυτιλίας

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI

Ο Φ. Κουβέλης απαντά στον Κυρ. Μητσοτάκη για Cosco και λιμάνια

  • A-
  • A+

Απαντήσεις στις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για την Cosco τις επενδύσεις που σχεδιάζει να κάνει αλλά και την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών, που έγιναν στα πλαίσια της παρουσίασης του προγράμματος της Ν.Δ. στον τομέα των υποδομών, έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης.

«Δεν υπάρχουν "προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων" στην επένδυση της COSCO στον Πειραιά. Γι΄ αυτό άλλωστε εγκρίθηκαν όλες οι υποχρεωτικές επενδύσεις του Master Plan, υπό τον όρο ότι τηρούν τη νομιμότητα, έχουν δηλαδή τις προβλεπόμενες άδειες" απάντησε στις δηλώσεις Κυρ. Μητσοτάκη ότι στην επένδυση της Cosco στον Πειραιά «πάλι κάποιοι επιθυμούν να βάλουν προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων». 

Διευκρίνισε ότι οι προαιρετικές επενδύσεις οι οποίες δεν εγκρίθηκαν δεν είχαν τις προβλεπόμενες άδειες από άλλες υπηρεσίες και όχι από το υπουργείο Ναυτιλίας. "Σε κάθε περίπτωση πρόθεσή μας είναι να γίνουν επενδύσεις στο λιμάνι, με σεβασμό στους περιβαλλοντικούς όρους και με γνώμονα την προστιθέμενη αξία στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών" επισήμανε και κάλεσε τη ΝΔ και τον πρόεδρό να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο βασικό ερώτημα: Θέλουν να γίνει το σύνολο των επενδύσεων στο τονλιμάνι (Mall, Logistic Center κλπ) και μάλιστα χωρίς να τηρούνται για παράδειγμα οι περιβαλλοντικοί όροι ή η νομοθεσία που αφορά στο υπουργείο Πολιτισμού; 

Σε ότι αφορά στις δηλώσεις του κεντρικού παρουσιαστή του προγράμματος Υποδομών Μεταφορών της Ν.Δ. Νίκου Σταθόπουλου για την αξιοποίηση των 10 λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, να πουληθούν με βάση το μοντέλο που είχε προκρίνει η Ν.Δ. για Πειραιά και Θεσσαλονίκη απάντησε: 

1. Το μοντέλο παραχώρησης της Ν.Δ. για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το επαναδιαπραγματεύτηκε προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια, δικαιωμάτων που φρόντισε να κατοχυρώσει και με νομοθετικές ρυθμίσεις. Επίσης εξασφάλισε ικανοποιητικό πακέτο υποχρεωτικών επενδύσεων, σε αντίθεση με όσα προωθούσε η ΝΔ.. Εξαίρεσε από τις συμβάσεις παραχώρησης σημαντικές εκτάσεις που παραχώρησε στις τοπικές κοινωνίες (Λιπάσματα Δραπετσώνας, Λιμανάκι Αρμού στο Πέραμα, Καστράκι, κτήρια του Προβλήτα 1 Θεσσαλονίκης κλπ). 
2. Το μοντέλο αξιοποίησης των 10 λιμανιών του ΤΑΙΠΕΔ που πρόσφατα θεσπίστηκε με το νόμο 4597/2019 είναι το μοντέλο που ακολουθείται σε όλη την Ευρώπη. Επιτρέπει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων στα λιμάνια, από ενδιαφερόμενους εξειδικευμένους και αξιόπιστους επενδυτές, προβλέπει αντιστάθμισμα για τις τοπικές κοινωνίες, έσοδα για τον Φορέα Διαχείρισης των λιμανιών και πλήρη προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων στα λιμάνια. 
3. Η πρόταση του κ. Σταθόπουλου όχι μόνον αντιστρατεύεται τις βέλτιστες ευρωπαϊκές προδιαγραφές και το Δημόσιο συμφέρον, αλλά απομακρύνει και εξειδικευμένους επενδυτές, σε συγκεκριμένες δραστηριότητες.Μια τέτοια προοπτική συναντά την πλήρη αντίθεση τόσο των τοπικών κοινωνιών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και των εργαζομένων στα λιμάνια.

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Περσινά ξινά σταφύλια το πρόγραμμα Ν.Δ.
Αναμάσημα γνωστών έργων και πρωταγωνιστικός ρόλος των... ιδιωτών είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος υποδομών που παρουσίασε χθες η Ν.Δ., στο πλαίσιο του κυβερνητικού αφηγήματος για βασικούς τομείς...
Περσινά ξινά σταφύλια το πρόγραμμα Ν.Δ.
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Νέες υποδομές με «μπροστάρη» τον ιδιωτικό τομέα σχεδιάζει η Ν.Δ.
Ιδιαίτερο βάρος στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων υποδομών δίνει η Νέα Δημοκρατία στο σχέδιο με τίτλο «Ανάπτυξη και νέες δουλειές» που παρουσίασε ο πρόεδρος του κόμματος, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Νέες υποδομές με «μπροστάρη» τον ιδιωτικό τομέα σχεδιάζει η Ν.Δ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεδριάζει η ΕΣΑΛ για το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco
Σε μια νέα συνεδρίαση τη Δευτέρα 1η Ιουλίου η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας θασυζητήσει εκ νέου το master plan του ΟΛΠ και το υπόμνημα με τις αποσαφηνίσεις που έχει...
Συνεδριάζει η ΕΣΑΛ για το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ
Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ απασχόλησε χθες στελέχη της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων αλλά και της Γ.Γ. Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας σε συνάντηση που είχαν με στελέχη του ΟΛΠ-COSCO.
Νέα συνάντηση για το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο
Οι υποχρεώσεις των επενδυτών που έπειτα από διαγωνισμό θα αναλάβουν την αξιοποίηση δραστηριοτήτων στα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ απέναντι στο Δημόσιο, προκαλούν τις αντιδράσεις...
Εντονες διαφωνίες για το ανταποδοτικό τέλος που θα καταβάλλει ο επενδυτής στο Δημόσιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανατροπή στη σύμβαση της Cosco
Νίκη για τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά αλλά ταυτόχρονα ήττα για την κινέζικη COSCO αλλά και για την τότε κυβέρνηση της Ν.Δ., σηματοδοτεί η απόφαση της Κομισιόν η οποία επιφέρει σοβαρές ανατροπές...
Ανατροπή στη σύμβαση της Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας