Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Nalyssa Green: Απολαμβάνω τη γυναικεία τραγουδοποιία και τις ιδιοσυγκρασιακές  καλλιτέχνιδες
Φωτογραφία Πηνελόπη Γερασίμου

Nalyssa Green: Απολαμβάνω τη γυναικεία τραγουδοποιία και τις ιδιοσυγκρασιακές  καλλιτέχνιδες

  • A-
  • A+

Είναι συνθέτις και τραγουδίστρια. Παίζει πλήκτρα, κιθάρα, ακορντεόν και θέρεμιν και είναι αυτοδίδακτη. Έχει κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ: «Barock» (2010), «The Seed» (2012), «Μπλουμ» (2018). Από το 2014 συνθέτει πρωτότυπη μουσική για θεατρικές παραστάσεις: «Ψύχωση 4.48» (Bios), «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ», «Φιλουμένα», «Ο θάνατος του εμποράκου» (Εθνικό Θέατρο), «Αγριόπαπια» (Θέατρο Πορεία), κάποιες από τις σημαντικότερες δουλειές της.

Είναι η Nalyssa Green και δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη αφορμή για μια απολαυστική συζήτηση μαζί της.

Η γυναικεία παρουσία (και) στα εν Ελλάδι μουσικά τεκταινόμενα γίνεται όλο και πιο δυναμική, με έντονο και διακριτό στίγμα. Πού το αποδίδεις αυτό;

Νομίζω ότι είναι κάτι που συμβαίνει παγκοσμίως και σχεδόν σε όλους τους κλάδους. Η γυναίκα βγαίνει μπροστά. Σταματάει να κρύβεται. Δραστηριοποιείται, απελευθερώνεται. Αυτό συνέβη σιγά σιγά μέσα από αγώνες αιώνων. Δεν συνέβη χθες. Τον τελευταίο καιρό η γυναικεία χειραφέτηση και ο φεμινισμός είναι θέματα που συζητιούνται πολύ, οπότε σίγουρα γίνεται ακόμα πιο αισθητή η δυναμική γυναικεία παρουσία. 

Τουλάχιστον στις δυτικές κοινωνίες... Όσον αφορά τη γυναικεία μουσική δημιουργία στη χώρα μας, όντως κι εγώ παρατηρώ με μεγάλη ευχαρίστηση την παρουσία πολλών ιδιοσυγκρασιακών γυναικών δημιουργών που εκφράζονται με τη δική τους φωνή. Απολαμβάνω τη γυναικεία τραγουδοποιία και όταν αυτή είναι και ελληνόφωνη ή τουλάχιστον ελληνική συνήθως είναι κάτι που με αφορά και με ικανοποιεί πολύ.

Φωτογραφία Κάκια Κωνσταντινάκη

Γίνονται πολύ σημαντικά πράγματα στον χώρο της ανεξάρτητης εναλλακτικής σκηνής, συναυλιακά και δισκογραφικά, ιδιαίτερα τα χρόνια της κρίσης. Πιστεύεις ότι αυτά επικοινωνούνται επαρκώς από τα μέσα ενημέρωσης (ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, ραδιόφωνο) ή η προβολή τους είναι αντιστρόφως ανάλογη με την απήχηση που έχουν;

Δεν υπάρχει επαρκής επικοινωνία σίγουρα και η προβολή τους είναι αντιστρόφως ανάλογη με την αξία και την ποιότητά τους συνήθως. Όσον αφορά την απήχηση, αυτή χωρίς ανάλογη επικοινωνία δεν μπορεί να κλιμακωθεί αισθητά. Παρ' όλα αυτά μέσα σε κάποιο πλαίσιο είναι πολύ όμορφο όταν καταφέρνεις να φτάσεις στο κοινό σου μόνο μέσω του έργου σου. Το ίντερνετ κάνει αυτή την επικοινωνία αρκετά πιο απλή και άμεση.

Στα live σου συνηθίζεις να παίζεις σε μικρούς, ατμοσφαιρικούς χώρους. Θα ήθελες να παίξεις σε χώρους που χωράνε χιλιάδες κόσμο ή είναι κάτι που δεν σε εκφράζει;

Νιώθω ότι είναι εντελώς διαφορετικό δρώμενο το να παίζεις σε ένα μικρό ζεστό χώρο χωρίς υψομετρικές διαφορές με το κοινό, από το να παίζεις σε ένα μεγάλων διαστάσεων χώρο με ατμόσφαιρα σταδίου. Και τα δύο τα αγαπώ. 

Όσες φορές έχει τύχει να παίξω σε μεγάλα ακροατήρια το απόλαυσα πολύ και δεν θα με ενοχλούσε να μπορεί να συμβαίνει συχνότερα, παράλληλα βέβαια με τα μικρά, γλυκά και πιο παρεΐστικα live.

Πριν από περίπου ένα μήνα έδωσες μια συναυλία στο Λονδίνο με τον Κ.Βήτα. Θα ήθελα να μας κάνεις ένα μίνι «review» για αυτήν και να μας πεις αν αυτή η σύμπραξη προοιωνίζεται μια πιο μόνιμη συνεργασία των δυο σας -συναυλιακή, δισκογραφική ή και τα δύο μαζί...

Ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι στο Λονδίνο για μας. Και στο live περάσαμε εξαιρετικά. Ήταν μια γιορτή για τα 4 χρόνια της εταιρείας Mimosa's dream που φέρνει Έλληνες καλλιτέχνες στο Λονδίνο. Η ελληνική κοινότητα εκεί διψάει να συναντιέται και να ακούει αγαπημένους της καλλιτέχνες από την πατρίδα. Το live είχε πολύ κόσμο, ήταν σε έναν ιστορικό και πολύ όμορφο συναυλιακό χώρο της πόλης με πολύ καλό ήχο.

Προσωπικά απόλαυσα το σετ του Κ.Βήτα και ως ήχο και ως εικόνα. Έπαιξε ένα δυνατό σετ με πολλά χορευτικά και γνωστά κομμάτια αλλά και με κάποια από το καινούργιο του ΕΡ. Με τον Κωνσταντίνο έχουμε παίξει και στο παρελθόν μαζί και υπάρχει 
μια αμοιβαία αγάπη, αλλά προς το παρόν δεν προβλέπεται κάποια άλλη πιο μόνιμη συνεργασία.

Ένα από τα τραγούδια που έχει ξεχωρίσει από το «Μπλουμ», το τελευταίο σου άλμπουμ, είναι το «Πάλι καλά». Θα το χαρακτήριζα ιδιότυπο ζεϊμπέκικο, μια που δεν ακούγεται ούτε μία νότα από μπουζούκι. Θα το έβλεπες με ενορχήστρωση λαϊκού τραγουδιού κι αν ναι, ποια γυναικεία φωνή από τον συγκεκριμένο χώρο θα επέλεγες να το ερμηνεύσει;

Ναι, θα μου άρεσε να ενορχηστρωθεί με τρόπο λαϊκό και να ερμηνευτεί από μια ανάλογη φωνή. Λατρεύω τις ενορχηστρώσεις των λαϊκότροπων τραγουδιών  των '60s, -όπως των δίσκων της Μαρινέλλας εκείνης της εποχής- που είχαν κάτι απλό, ζωντανό και καλαίσθητο. Από φωνές μού αρέσει πάρα πολύ η χροιά της Νατάσας Θεοδωρίδου και θα μου άρεσε ίσως να το ακούσω με τη φωνή της. Ίσως και από άντρα να είχε πλάκα να ακουστεί. Από μια φωνή εντελώς αντίθετη από τη δική μου, όπως αυτή του Βασίλη Καρρά.

Γράφεις μουσική για θεατρικά έργα με ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς το κάνεις με τρόπο τέτοιο ώστε να γίνεται ένας από τους πρωταγωνιστές της παράστασης. Πόση δυσκολία εμπεριέχει αυτό;

Το θέατρο είναι κάθε φορά μια νέα συγκυρία. Άλλο κείμενο, άλλοι άνθρωποι, άλλοι στόχοι. Κάθε τέτοια πρόκληση έχει και διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. Συνήθως μου βγαίνει αβίαστα να ανακαλύψω τις μελωδίες και τους ήχους μιας παράστασης, αλλά κάποιες φορές έχω δυσκολευτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κάθε παραγωγή είναι και μια καινούργια περιπέτεια, μπαίνεις με όρεξη και ανυπομονησία στην αρχή και δεν ξέρεις τι θα συναντήσεις στον δρόμο και πού θα φτάσεις. Είναι μια διαδικασία ψυχοφθόρα, αλλά και μαγική.

Στις συνεντεύξεις που έχεις δώσει μέχρι τώρα υπάρχει κάποια ερώτηση που θα ήθελες να σου έχει γίνει και δεν σου την έκαναν ποτέ; Αν ναι, ποια είναι αυτή;

Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποια τέτοια ερώτηση. Ίσως γιατί αν υπάρχει κάτι που θέλω οπωσδήποτε να το πω, μάλλον δεν μπορώ να κρατηθώ και το λέω ανεξαρτήτως ερώτησης.

Με τι ασχολείσαι αυτή την εποχή και τι σχεδιάζεις για το επόμενο διάστημα;

Αυτόν τον καιρό δουλεύω καινούργια τραγούδια που θα συγκροτήσουν τον επόμενο δίσκο μου. Ασχολούμαι και με μερικά παλαιότερα αγγλόφωνα κομμάτια μου, που ιδανικά θα ήθελα να δημοσιοποιηθούν κάποια στιγμή.

Θα κάνω κάποια σόλο ακουστικά live σε μπαρ της πόλης: την 1η Απριλίου στο «Σπίτι Bar» στο Χαλάνδρι και στις 21 Απριλίου στο «Σκουφάκι» στο Κολωνάκι. Στις 8 Απριλίου θα κάνουμε ένα ιδιαίτερο, διαφορετικό live  στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου στο πλαίσιο τού Church Sessions που διοργανώνει ο Pepper. Θα παρουσιάσω τραγούδια μου σε πιο ατμοσφαιρικές εκτελέσεις με τη βοήθεια των υπέροχων συνεργατριών μου, της Δεσποινίδος Τρίχρωμης και της Κατερίνας Παπαχρήστου (Tango with Lions).

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ
Σοβαροί, μετρημένοι και κυρίως εξαιρετικοί μουσικοί, οι Playgrounded ανήκουν στη γενιά εκείνη των ελληνικών συγκροτημάτων που δεν φοβήθηκαν να ανοίξουν τα φτερά τους προς το εξωτερικό και να γευτούν τους...
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Sounds Like Barley: Η desert μουσική είναι ωδή στην αποδόμηση του χρόνου και του «είναι»
Αποτέλεσαν μία από τις δισκογραφικές «εκπλήξεις» για το 2018 με το ντεμπούτο τους να αποσπά εξαιρετικές κριτικές. Για τους... γνωρίζοντας, βέβαια, αυτό δεν ήταν έκπληξη καθώς η americana/desert μπάντα έχει...
Sounds Like Barley: Η desert μουσική είναι ωδή στην αποδόμηση του χρόνου και του «είναι»
Οι Golden Nugget ανοίγουν το φετινό Music Highway Festival
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Golden Nugget: Η μουσική για εμάς είναι προσωπική υπόθεση
Πόσο hard blues rock μπορεί να παίξει μία μπάντα το 2019; Οι Golden Nugget με το ντεμπούτο album τους αποδεικνύουν ότι η μουσική είναι πάντα καλή και επίκαιρη, ιδιαίτερα εάν βγαίνει αβίαστα από τον εκάστοτε...
Golden Nugget: Η μουσική για εμάς είναι προσωπική υπόθεση
Rock συναυλία
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Όλες οι συναυλίες που περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι
Οι ανακοινώσεις πέφτουν... βροχή, τα περισσότερα ονόματα τα γνωρίζουμε ήδη, αλλά καλό είναι να έχουμε κι έναν συναυλιακό «μπούσουλα», καθώς ο καιρός ανοίγει τα live πληθαίνουν.
Όλες οι συναυλίες που περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι
Breath After Coma
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ακούσαμε πρώτοι τους νέους Breath After Coma, ήδη ανυπομονούμε για τη συνέχεια...
Πολλές φορές η αφήγηση μιας ιστορίας δεν ξεκινά από την αρχή, συνεχίζει στη μέση και καταλήγει στο τέλος. Υπάρχουν ιστορίες των οποίων ο πρότερος βίος δε μπορεί να αγνοηθεί.
Ακούσαμε πρώτοι τους νέους Breath After Coma, ήδη ανυπομονούμε για τη συνέχεια...
Στιχοιμα - live
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Όλο το εδώ και τώρα σε μια χούφτα τραγούδια
Αυτόν το δίσκο δεν τον βρήκα, με βρήκε. Όπως συμβαίνει, συνήθως, με καθετί σημαντικό στη ζωή σου. Σκοντάφτεις πάνω του σχεδόν κατά λάθος και αν έχεις την τύχη να είσαι αρκετά δεκτικός ή απελπισμένος, θα...
Όλο το εδώ και τώρα σε μια χούφτα τραγούδια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας