Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ

Playgrounded: Η κρίση έφερε μεγαλύτερη καλλιτεχνική έκφραση, όμως το κόστος είναι πολύ βαρύ

  • A-
  • A+

Σοβαροί, μετρημένοι και κυρίως εξαιρετικοί μουσικοί, οι Playgrounded ανήκουν στη γενιά εκείνη των ελληνικών συγκροτημάτων που δεν φοβήθηκαν να ανοίξουν τα φτερά τους προς το εξωτερικό και να γευτούν τους καρπούς της επιτυχίας.

Επιστρέφουν στην Ελλάδα μετά από περίπου έναν χρόνο και μας μιλούν για τη δύσκολη στροφή που έκαναν αφήνοντας την χώρα και μεταφέροντας την έδρα της μπάντας και τις ζωές τους στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Όπως οι ίδιοι μας εξηγούν, βέβαια, είναι δύσκολο να ορίσει κανείς τον όρο «επιτυχία», όμως  το σίγουρο είναι ότι έρχεται με  «μεγάλο προσωπικό αγώνα και κόστος». 

Λίγο πριν την εμφάνισή τους παρέα με τους Mother of Millions στο Gagarin η efsyn city έκανε μία μικρή κουβέντα με τον κιθαρίστα Μιχάλη Κοτσιράκη.

Είναι η πρώτη σας γνωριμία με το κοινό της efsyn city, οπότε θέλετε να δώσουμε μερικές πληροφορίες για την ιστορία της μπάντας και τη μουσική σας πορεία;

Ας ξεκινήσουμε ανάποδα… Βρισκόμαστε στο κλείσιμο του κύκλου του δεύτερου μας album που ονομάστηκε “In Time With Gravity” και καθόρισε τον ήχο του συγκροτήματος σαν μια ισορροπία ανάμεσα στη heavy rock και την ηλεκτρονική μουσική.

Ο κύκλος αυτός ξεκίνησε με τη μεταφορά της έδρας μας από την Αθήνα στο Ρότερνταμ, πέρασε από την Kristiansand της Νορβηγίας όπου ηχογραφήσαμε με τον C.Cederberg (Anathema κ.α.) και ζωντάνεψε με συναυλίες σε Ολλανδία και Ελλάδα.

Κορυφαία στιγμή του ήταν μάλλον το κλείσιμο της συναυλίας των Nine Inch Nails στο Άμστερνταμ.

Η προϊστορία των Playgrounded μπορεί να περιληφθεί με την ίδρυσή μας στα Χανιά κάπου στο 2007, το πρώτο album “Athens” το 2013 και εμφανίσεις με σημαντικά συγκροτήματα του ευρύτερου χώρου μας όπως οι Anathema, οι Riverside και οι Antimatter.

Ελληνική μπάντα, αλλά με βάση την Ολλανδία. Πώς είναι λοιπόν για κάποιον να δημιουργεί μουσική σε μία χώρα όπως η Ολλανδία; Από πλευράς ευκαιριών και ανταπόκρισης εννοώ.

Στην Ολλανδία ξεκινήσαμε από το μηδέν και οι ευκαιρίες για άνοιγμα σε ευρύτερο κοινό ήταν αρχικά πολύ περιορισμένες ως ανύπαρκτες. Παράλληλα με την κυκλοφορία του In Time With Gravity γνωριστήκαμε σιγά σιγά με κοινό και διοργανωτές και έχουμε την τύχη να συμμετέχουμε σε όμορφα events όπως αυτά που περιγράψαμε.

Ομοιότητες και διαφορές με την Ελλάδα;

Φαντάζομαι ότι η ερώτηση αφορά στην καθημερινή ζωή στη χώρα. Αυτό που απαντάω και σε αντίστοιχες προσωπικές ερωτήσεις είναι πως η ζωή στην Ολλανδία είναι απλά πολύ διαφορετική. Οι πιθανές ευκολίες ή δυσκολίες εντοπίζονται σε εντελώς διαφορετικές πτυχές της.

Συνολικά θα ήθελα να αποφύγω τις γενικεύσεις για τη μία ή την άλλη χώρα. Η εμπειρία δεν δικαιώνει ούτε αυτούς που βλέπουν τις χώρες του Βορρά σαν καλοκουρδισμένους παραδείσους αλλά ούτε και αυτούς που βλέπουν στους Ευρωπαίους ή άλλους γείτονές μας μόνο ελαττώματα.

Οι Playgrounded είναι full time job; 

Όχι. Κάποιοι από εμάς είναι φοιτητές στα κονσερβατόρια της Ολλανδίας ενώ άλλοι συμπεριλαμβανομένου και εμού απασχολούμαστε σε δουλειές άσχετες με τoυς Playgrounded. Προσωπικά είναι κάτι το οποίο βρίσκω προς το παρόν θετικό μιας και δεν χρειάζεται να κάνουμε θυσίες στο καλλιτεχνικό μας κριτήριο απλά και μόνο για να μπορούμε να πληρώσουμε το νοίκι.

Παρακολουθούμε εδώ και χρόνια ένα επιτυχημένο άνοιγμα ελληνικών συγκροτημάτων προς το εξωτερικό. Τελικά δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο πίστευαν ορισμένοι παλαιότερα ή οι συνθήκες κρίσεις έκαναν τους Έλληνες καλλιτέχνες να αλλάξουν ρότα;

Αυτό που είναι δύσκολο να ορίσει κανείς είναι το τι συνιστά επιτυχία. Το μόνο που ξέρω είναι πως τα λίγα που έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα ήρθαν με μεγάλο προσωπικό αγώνα και κόστος. Δεν έχω επαφή με όλα τα ελληνικά συγκροτήματα αλλά η εικόνα που έχω είναι πως για κανέναν δεν είναι απλό.

Είναι πασιφανές πως οι συνθήκες της κρίσης έχουν προσδώσει βάθος στην εγχώρια καλλιτεχνική έκφραση. Ας μείνουμε όμως στα ρηχά αυτής της υπόθεσης, λέγοντας πως το κοινωνικό κόστος που πληρώνουμε για αυτή την άνοιξη των τεχνών είναι πάρα πολύ βαρύ.

Στο δεύτερό σας δίσκο πορεύεστε σε πιο πειραματικά μονοπάτια συνδυάζοντας τη heavy αισθητική με αρκετά ηλεκτρονικά στοιχεία. Τι πιστεύετε ότι θα ακολουθήσει στο μέλλον της μουσικής; Πόσος χώρος έχει μείνει για «κανονικά» όργανα και πόσος για την ηλεκτρονική μουσική; Υπάρχουν ήδη ακόμη και απόψεις πως οι μουσικοί σε κάποια στιγμή θα αντικατασταθούν από ρομπότ…

Ο εμπλουτισμός της ηχητικής παλέτας του progressive rock που μας μεγάλωσε με ιδέες και προσεγγίσεις από τον κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής και σύνθεσης ήταν συνειδητή επιλογή και πρόθεση.

Το παρόν της μουσικής είναι έτσι κι αλλιώς διαποτισμένο από ηλεκτρονικά/ψηφιακά μέσα. Η σχέση τους με τα παραδοσιακά όργανα έχει αναλυθεί και εξερευνηθεί από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα και έχει προ πολλού εμπεδωθεί σα μια διευρυμένη εργαλειοθήκη για τους απανταχού μουσικούς.

Η τεχνητή νοημοσύνη ήδη χρησιμοποιείται στη σύνθεση και εκτέλεση ακόμα και pop έργων άρα το υποτιθέμενο μέλλον της ερώτησης ίσως να είναι ήδη εδώ.

Σκέψεις για επανεγκατάσταση στην Ελλάδα υπάρχουν;

Κάποιοι από μας ήδη διάγουν διπλή ζωή ανάμεσα στην Ολλανδία και την Ελλάδα.

Να φτιάξουμε και έναν μουσικό «χάρτη» των Playgrounded; Πείτε μας πέντε σχήματα που σας επηρέασαν και πέντε σχήματα που θα προτείνατε στους αναγνώστες μας να ανακαλύψουν.

Μεταξύ πολλών άλλων έχουμε επηρεαστεί από τους Tool, Karnivool, Radiohead, Massive Attack, Moderat.

Προσωπικά θα πρότεινα τους Tigran Hamasyan, Σοφία Σαρρή, Ryoji Ikeda, Richard Spaven, David August.

Επιστρέφετε μετά από καιρό στην Αθήνα για συναυλία εάν δεν κάνω λάθος. Τι να περιμένουμε στο Gagarin από τη σύμπραξη δύο εξαιρετικών συγκροτημάτων;

Επιστρέφουμε μετά από περισσότερο από έναν χρόνο με την ευκαιρία της παρουσίασης του δίσκου των εξαιρετικών μουσικών και φίλων Mother of Millions. Μπορώ να πω με χαρά και προσμονή πως όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουμε κάνει τα πάντα ώστε οι δύο βραδιές να μείνουν ηχητικά και οπτικά αξέχαστες.

22/3 Θεσσαλονίκη στο Eightball
23/3 Αθήνα στο Gagarin 205.

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Το Music Highway Festival απέδειξε και φέτος γιατί αποτελεί ξεχωριστό θεσμό!
Παρασκευή βραδάκι και ο κόσμος έχει αρχίσει να μαζεύεται από νωρίς στο ιστορικό Κύτταρο. Η αιτία; Μα φυσικά το 8ο Music Highway Festival, που έχει αναδειχθεί χάρη στις προσπάθειες των διοργανωτών του, Mr....
Το Music Highway Festival απέδειξε και φέτος γιατί αποτελεί ξεχωριστό θεσμό!
ΜΟΥΣΙΚΑ ΝΕΑ
«Φεύγουν τα σύννεφα»
Ακούστε αποκλειστικά στην efsyn city το καινούργιο τραγούδι του Δώρου Δημοσθένους, σε μουσική δική του και στίχους του Νίκου Μωραΐτη.
«Φεύγουν τα σύννεφα»
Rock συναυλία
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Όλες οι συναυλίες που περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι
Οι ανακοινώσεις πέφτουν... βροχή, τα περισσότερα ονόματα τα γνωρίζουμε ήδη, αλλά καλό είναι να έχουμε κι έναν συναυλιακό «μπούσουλα», καθώς ο καιρός ανοίγει τα live πληθαίνουν.
Όλες οι συναυλίες που περιμένουμε μέχρι το καλοκαίρι
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Τέσσερις ελληνικές μπάντες μιλούν για την πιο... ψυχεδελική τους στιγμή
Το φεστιβάλ Let me Know! είναι πλέον ένας από τους συναυλιακούς θεσμούς της Αθήνας φέρνοντας κοντά συγκροτήματα από διαφορετικά μουσικά είδη και γνωρίζοντάς τα με το κοινό της πρωτεύουσας. Γνώμονας πάντα το...
Τέσσερις ελληνικές μπάντες μιλούν για την πιο... ψυχεδελική τους στιγμή
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Noise Figures: Ένα κάποιο χάσιμο σίγουρα το χρειαζόμαστε όλοι μας…
Οι Noise Figures (The Noise Figures για την ακρίβεια) έχουν ξεχωρίσει εδώ και μερικά χρόνια ως μία από τις καλύτερες μπάντες μιας ταλαντούχας γενιάς εναλλακτικών μουσικών στην Ελλάδα. Με εξαιρετικές...
Noise Figures: Ένα κάποιο χάσιμο σίγουρα το χρειαζόμαστε όλοι μας…
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»
Πειραματισμός, καλλιτεχνική ελευθερία, αδιέξοδα, αλλά και μία έμφυτη ανάγκη να παίξουν μουσική. Αυτά είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Art os Simplicity, οι οποία, αργά αλλά σταθερά αναδεικνύονται ως...
«Αν οι καιροί είναι δύσκολοι, να ασχοληθούμε ενεργά και όχι να τα λέμε στο μικρόφωνο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας