• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 30.5°C / 36.8°C
    4 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 31.2°C / 36.4°C
    3 BF
    34%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.0°C / 37.0°C
    3 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 33.9°C
    3 BF
    29%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 33.0°C
    3 BF
    25%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 31.8°C / 35.5°C
    2 BF
    23%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.4°C / 30.4°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    37°C 37.3°C / 37.3°C
    3 BF
    25%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 31.1°C
    4 BF
    42%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.7°C / 31.9°C
    4 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    4 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    4 BF
    55%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.8°C / 33.9°C
    2 BF
    31%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.5°C / 34.5°C
    3 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.3°C / 29.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.3°C / 36.0°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.3°C / 27.3°C
    3 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.9°C / 33.7°C
    3 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    1 BF
    48%

Επιστημονικό Συνέδριο: «Ηράκλειο… Η πόλη που μαθαίνει»

  • A-
  • A+
Σκοπός του διήμερου συνεδρίου είναι η διασύνδεση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο και η συνεργασία τους μέσα από την κοινή διαμόρφωση ενιαίου περιεχομένου, στόχων και στρατηγικής τα οποία θα μπορούν να είναι ορατά από τους πολίτες ως κοινή συνισταμένη των επιμέρους ενεργειών των φορέων.

Το Ηράκλειο, ως μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου της Unesco για τις «Πόλεις που μαθαίνουν», στοχεύει στην προώθηση ευκαιριών μάθησης και εξέλιξης για όλους.

Η διαμόρφωση μαθησιακής κουλτούρας συνεργασίας στην πόλη του Ηρακλείου, αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη όλων εκείνων των δράσεων του δήμου που συμβάλλουν στην βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών. Παρόλο που στο δήμο μας καταγράφονται ποικίλες προσπάθειες επιμόρφωσης και εκπαίδευσης, απαραίτητη είναι η ύπαρξη μιας συντεταγμένης διαδικασίας μόχλευσης για την ανάδειξη, κινητοποίηση και διασύνδεση των μαθησιακών πόρων στην πόλη του Ηρακλείου.

Είναι απαραίτητο να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε δράσεις που με όχημα τη δια βίου μάθηση θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της ατομικής ενδυνάμωσης, της κοινωνικής συνοχής, της οικονομικής και πολιτιστικής ευημερίας και την αειφόρο ανάπτυξη.

Η μαθησιακή ταυτότητα της πόλης πρέπει να αναδειχθεί.

Στόχος μας  η δημιουργία ενός διαρκούς φόρουμ πολιτών μέσα από μαθησιακές ομάδες που θα οδηγούν στη νέα γνώση, θα παρέχουν ικανότητες και θα διαμορφώσουν τις στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής στην πόλη.

Οι προτεινόμενες δράσεις θα ξεκινήσουν με την υλοποίηση ενός συνεδρίου το οποίο θα έχει ως βασική στόχευση την υλοποίηση τεσσάρων θεματικών αξόνων.

  1. Ο πρώτος θεματικός άξονας αφορά στην διασύνδεση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο.
  2. Ο δεύτερος θεματικός άξονας αφορά στην συνεργασία των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο μέσα από την κοινή διαμόρφωση ενιαίου περιεχομένου, στόχων και στρατηγικής τα οποία θα μπορούν να είναι ορατά από τους πολίτες ως κοινή συνισταμένη των επιμέρους ενεργειών των φορέων.
  3. Ο τρίτος θεματικός άξονας αφορά στην κινητοποίηση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο με συγκεκριμένες δράσεις και προτάσεις εφαρμογής.
  4. Ο τέταρτος θεματικός άξονας αφορά στην ανάδειξη πρωτοβουλιών πολιτών μέσα από δράσεις μάθησης και τη συσπείρωση και υποστήριξή τους από τους φορείς μάθησης της πόλης.

Το διήμερο συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 2 & 3 Μαρτίου, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.

Πληροφορίες Εγγραφές: https://www.heraklion.gr/resilient/educongress

facebook: https://www.facebook.com/irakleio.i.poli.pou.mathainei 

email: [email protected]

Η διαμόρφωση μαθησιακής κουλτούρας συνεργασίας στην πόλη του Ηρακλείου, αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη όλων εκείνων των δράσεων του δήμου που συμβάλλουν στην βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών.  Παρόλο που στο δήμο καταγράφονται ποικίλες προσπάθειες επιμόρφωσης και εκπαίδευσης το μέσο επίπεδο επιμόρφωσης παραμένει σε σημαντικά χαμηλό επίπεδο όπως εξάλλου καταγράφεται και από τις σχετικές συγκριτικές μελέτες για τη δια βίου μάθηση από την Eurostat.

Είναι συνεπώς περισσότερο από αναγκαίο να υπάρξει μια συντεταγμένη διαδικασία  μόχλευσης για την ανάδειξη, κινητοποίηση και διασύνδεση των μαθησιακών πόρων στην πόλη του Ηρακλείου.

Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν επιμορφωτικά προγράμματα για την καθημερινή ζωή της πόλης, όπως για παράδειγμα για τη διαχείριση του νερού και  των αποβλήτων, για τις παραδόσεις και τα έθιμα, για τη διατροφική αξία των τοπικών προϊόντων αλλά και για τις βασικές αρχές της αειφορίας.

Η μαθησιακή ταυτότητα της πόλης πρέπει να αναδειχθεί και να αναχθεί σε εμβληματική πρωτοβουλία μέσα από την εκπαίδευση και την κατάρτιση

Τόσο η εμπλοκή της μαθητικής κοινότητας σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενίσχυσης της επιχειρηματικής αντίληψη, όσο και η δια-μαθητική, δια-γενεακή και δια-γονεϊκή επικοινωνία πρέπει να αποσπάσουν την εστίαση της κοινωνίας ώστε να συμβάλλουν στην άμβλυνση αρνητικών κοινωνικών συμπεριφορών αλλά και να δημιουργηθούν ευκαιρίες σε όλους τους συμμετέχοντες.

Ο ρόλος της καινοτομίας πρέπει να αναδειχθεί μέσα από την εκπαίδευση και κατάρτιση και να αποτελέσει αντικείμενο τους η διαχείριση της αλλαγής.

Οι ανάγκες Δια Βίου Μάθησης τόσο των εργαζομένων όσο και των επιχειρηματιών και η εισαγωγή τους στη νέα παγκοσμιοποιημένη οικονομία αποτελεί ένα ακόμα από τα καθήκοντα του Δήμου ως προς την προσφορά του προς τους δημότες.

Η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία είναι απαραίτητο να αναδειχθεί ως ανοικτός πόρος εκπαίδευσης και να γίνουν προσβάσιμες με την αξιοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου και των σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών

Η σημασία της μάθησης τόσο στην άτυπη όσο και στη μη τυπική της μορφή πρέπει να αναδειχθεί μέσα από συστήματα που αναγνωρίζουν και ανταμείβουν όλες τις μορφές μάθησης

Η αποτελεσματική χρήση των ICTs στον αγροδιατροφικό τομέα, τον  τουρισμό,  τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά στην ικανοποίηση των αναγκών για Δια Βίου Μάθηση αλλά και να συμβάλλει στην ενίσχυση της πρόσβασης στην εκπαίδευση σε περιθωριοποιημένες ομάδες.

Για να εκκινήσει η διαδικασία ανάδειξης και μορφοποίηση των εκπαιδευτικών διαδικασιών που θα εκκινήσουν την υλοποίηση των παραπάνω είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός διαρκούς φόρουμ πολιτών μέσα από μαθησιακές ομάδες που θα οδηγούν στη νέα γνώση θα παρέχουν ικανότητες και θα διαμορφώσουν τις στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής στην πόλη.

Σκοπός του διήμερου συνεδρίου είναι η διασύνδεση των φορέων μάθησης στο Ηράκλειο και η συνεργασία τους μέσα από την κοινή διαμόρφωση ενιαίου περιεχομένου, στόχων και στρατηγικής τα οποία θα μπορούν να είναι ορατά από τους πολίτες ως κοινή συνισταμένη των επιμέρους ενεργειών των φορέων.

Βασικός επίσης στόχος είναι η ανάδειξη πρωτοβουλιών πολιτών μέσα από δράσεις μάθησης και τη συσπείρωση και υποστήριξή τους από τους φορείς μάθησης της πόλης.

Οργανωτική-Επιστημονική Επιτροπή Συνεδρίου

  • Γεώργιος Βλαχάκης, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Καινοτομίας
  • Μιχάλης Καθαράκης, Διευθυντής Τεχνικών Σχολών Επιμελητηρίου Ηρακλείου
  • Αικατερίνη Κική-Παπαδάκη, Κύρια Ερευνήτρια, Επικεφαλής Ομάδας, Εκπαιδευτική Έρευνα & Αξιολόγηση, Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών, I.T.E.
  • Εμμανουήλ Δρακάκης, Αντιπρύτανης,  Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης
  • Μαριάννα Δημητρίου, Προϊσταμένη Τμήματος Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης Δήμου Ηρακλείου
  • Στέλλα Μανδαλάκη, Προϊσταμένη Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου  
  • Ειρήνη Στρατάκη, Επιστημονικά  Υπεύθυνη ΚΕΣΑΝ
  • Εμμανουήλ Πατεράκης, Εκπρόσωπος Ιατρικού Συλλόγου
  • Καλαθάκη Μαρία, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης
  • Καλλιόπη Βελώνια, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών
  • Κορίνα Μηλιαράκη, Επιχειρηματίας
  • Κωνσταντίνος Μοχιανάκης, Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής Δήμου Ηρακλείου
  • Μαρία Φουντουλάκη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού & Νέας Γενιάς Δήμου Ηρακλείου
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ηράκλειο: Δωρεάν σεμινάριο για την κοινωνική οικονομία
Μία εκδήλωση αφιερωμένη στην εργασία και στην κοινωνική επιχειρηματικότητα, θα διεξαχθεί από τις 6 έως τις 9 Νοεμβρίου, στο κέντρο δια βίου μάθησης «Ευρωπαϊκή Πρόοδος» στο Ηράκλειο. Θα διεξαχθούν βιωματικά...
Ηράκλειο: Δωρεάν σεμινάριο για την κοινωνική οικονομία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρήτη: Πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων
Την υλοποίηση της δράσης με τίτλο: «Πιλοτική Εφαρμογή Προγράμματος Κατάρτισης και Ενεργοποίησης Ανέργων», ανέλαβε η Περιφέρεια Κρήτης. Σκοπός της δράσης είναι η πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος το οποίο...
Κρήτη: Πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προτείνουν τη διοργάνωση Συνεδρίου για το Μινωικό Πολιτισμό
Τη διοργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου για το Μινωικό Πολιτισμό προτείνει η Δημοτική Παράταξη Ηρακλείου «Ενεργοί Πολίτες», με επιστολή την οποία απέστειλε στο Υπουργείο Πολιτισμού. Ο κ. Λυγερός τονίζει ότι η...
Προτείνουν τη διοργάνωση Συνεδρίου για το Μινωικό Πολιτισμό
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο Δίσκος της Φαιστού με τα «μάτια» της τεχνολογίας
Με τη βοήθεια της «Έξυπνης Προσθήκης» θα έχουν πλέον την ευκαιρία οι επισκέπτες να δουν αναλυτικά τον Δίσκο της Φαιστού. Πρόκειται για μία εφαρμογή του ΙΤΕ, με την οποία δίδεται η δυνατότητα στον χρήστη να...
Ο Δίσκος της Φαιστού με τα «μάτια» της τεχνολογίας
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Ο Καζαντζάκης στην εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό»
Συνέδριο με θέμα «Η θέση του Νίκου Καζαντζάκη στην εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, με αφορμή τα 60 χρόνια από το θάνατό του. Στόχοι του συνεδρίου ήταν η διαπίστωση...
«Ο Καζαντζάκης στην εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας