Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μα σκοτώνονται οι θρύλοι;

Μα σκοτώνονται οι θρύλοι;

  • A-
  • A+

Ο Λούκυ Λουκ έκλεισε πέρυσι τα εβδομήντα του χρόνια. Με αναδρομικές εκθέσεις, ειδικές εκδόσεις, εκδηλώσεις, ομιλίες κ.ά. ο μοναχικός καουμπόι τιμήθηκε όπως του αρμόζει. Ενας νέος δημιουργός, όμως, επέλεξε να γιορτάσει φιλοτεχνώντας μια ολόκληρη ιστορία. Για τον «θάνατο» του Λούκυ Λουκ.

Μα είναι ποτέ δυνατόν ένας ήρωας του διαμετρήματος του Λούκυ Λουκ, ένα brand name που συμπλήρωσε τα εβδομήντα χρόνια ύπαρξης, ένας χαρακτήρας–χρυσωρυχείο, που κάθε νέα του περιπέτεια αποτελεί είδηση για τα κόμικς, να πεθαίνει; Και ποιος μπορεί να είναι ο τολμηρός και βέβηλος δολοφόνος του;

Το «Ποιος σκότωσε τον Λούκυ Λουκ» του Matthieu Bonhomme, που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γράμματα (μτφρ. Πέννυ Μηλιώνη), με τον προκλητικό τίτλο του «τρομοκρατεί» τους φίλους του θρυλικού καουμπόι. Και τους ανακοινώνει από την πρώτη κιόλας σελίδα ένα θλιβερό «γεγονός». Η ιστορία που ακολουθεί, ωστόσο, βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Γιατί τα φαινόμενα συχνά απατούν. Και αυτό το ξέρουν καλά όλοι όσοι διαβάζουν γουέστερν και ειδικότερα όσοι διαβάζουν «Λούκυ Λουκ».

Αυτός, όμως, ο τόμος δεν είναι σαν τους προηγούμενους. Καταρχάς είναι φιλοτεχνημένος από έναν δημιουργό που καταπιάνεται πρώτη φορά με τον μοναχικό τυχοδιώκτη που πυροβολεί γρηγορότερα κι απ’ τη σκιά του. Και το κάνει ως φόρο τιμής στον αγαπημένο παιδικό του ήρωα εξ αφορμής ακριβώς των εβδομήντα ετών από την πρώτη του παρουσία στον έντυπο κόσμο.

Το άλμπουμ κυκλοφόρησε με την άδεια του εκδοτικού οίκου Dargaud που έχει τα δικαιώματα για τον «Λούκυ Λουκ» και κινείται σε αρκετά διαφορετικό ύφος από το σύνηθες χιουμοριστικό. Ο Bonhomme δημιουργεί μια σκοτεινή και υγρή ατμόσφαιρα και τοποθετεί την περιπέτεια στη Froggy Town, μια μικρή πόλη της Αγριας Δύσης. Η άφιξη του Λούκυ Λουκ, ενός ζωντανού θρύλου για τους κατοίκους της πόλης, θα γίνει η αιτία για να ξετυλιχτεί το μυστήριο πίσω από την κλοπή μιας άμαξας που μετέφερε χρυσό. Ο «φτωχός και μόνος καουμπόι» θα είναι ο καταλύτης.

Φυσικά δεν απουσιάζουν όλα εκείνα τα αφηγηματικά και σχεδιαστικά στοιχεία που επινόησε ο εμπνευστής του Λούκυ Λουκ, Morris (1923 – 2001) και εφάρμοσε πιστά επί σειρά δεκαετιών, είτε μόνος του είτε σε συνεργασία με τον εμβληματικό Rene Goscinny και άλλους σεναριογράφους. Τα ίδια στοιχεία (ο χαρακτήρας του λιγόλογου καουμπόι, η τρυφερή σχέση με τον Ντόλι -το αρσενικό και όχι θηλυκό άλογο όπως λανθασμένα πιστεύεται από πολλούς-, οι μάχες στα σαλούν, οι κλασικοί επιτήδειοι χαρτοπαίκτες κ.λπ.) αξιοποιήθηκαν και από τους διαδόχους του κατά τα τελευταία χρόνια, άλλοτε με μεγάλη επιτυχία και άλλοτε με λιγότερη.

Ο Bonhomme, ωστόσο («Ο Λούκυ Λουκ είναι για μένα κάτι παραπάνω από εκπληκτικός ήρωας των κόμικς και τέκνο ενός ιδιοφυούς δημιουργού. Υπήρξε ο κολλητός των παιδικών μου χρόνων κι έγινε ο σύντροφος όλης μου της ζωής. Η δημιουργία αυτού του άλμπουμ ήταν για μένα καθαρή ευτυχία»), καταθέτει τη δική του σφραγίδα, καθώς τα λεπτομερή σχέδιά του, οι πολλές νυχτερινές σκηνές, τα κοντινά πλάνα και η αίσθηση της αγωνίας που αριστοτεχνικά καλλιεργεί συνθέτουν με πληρότητα το σκηνικό ενός παλιού καλού γουέστερν. Αφαιρεί τις αστείες ατάκες και το σλάπστικ, προσθέτει λεπτομέρειες και αφήνει υπαινιγμούς που καθιστούν το έργο του πιο «ενήλικο», ενταγμένο μεν στο «σύμπαν» του Λούκυ Λουκ, καταλληλότερο δε για μεγαλύτερες ηλικίες αναγνωστών.

«Εσείς δεν είστε πάντα απ’ τη μεριά του νόμου, κύριε Λουκ;» ρωτά ο αδερφός του σερίφη. «Της δικαιοσύνης, ναι, πάντα», απαντά ο θαρραλέος τιμωρός. Που μπορεί να μασουλάει ένα στάχυ και να μην καπνίζει, όχι όμως λόγω της πολιτικής ορθότητας και των συνεπειών της αντικαπνιστικής υστερίας, αλλά επειδή δεν κατορθώνει να βρει καπνό αν και πασχίζει γι’ αυτό από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα. Και υπερασπίζεται σθεναρά τους Ινδιάνους απέναντι στις αστήρικτες κατηγορίες και την επαπειλούμενη ρατσιστική επίθεση εναντίον τους.

Ναι, αλλά τελικά ποιος σκότωσε τον Λούκυ Λουκ;

 

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 359 λέξεις
Εχει δικαίωμα μια ιστοσελίδα να προπαγανδίζει μια μονοθεϊστική θρησκεία, να δημοσιεύει άρθρα με τίτλους όπως «Γνωρίζετε ότι η Παναγία τα βράδια γυρνά...
Μια εικόνα, 359 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 359 λέξεις
Ο γράφων έχει μια εμμονική αγάπη προς τη σειρά ταινιών Toy Story της Pixar. Το τέταρτο μέρος της σειράς, 24 χρόνια μετά το πρώτο, προβλήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες στη χώρα μας και όσοι το περίμεναν...
Μια εικόνα, 359 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Ο Ενδοξος Παράφρων
Μια μοναδική βιογραφία του Τηνιακού γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά από τους Δημήτρη Βανέλλη και Θανάση Πέτρου.
Ο Ενδοξος Παράφρων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας