Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια εικόνα, 318 λέξεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια εικόνα, 318 λέξεις

  • A-
  • A+

Εντυπωσιακή ήταν η προσπάθεια των δεξιών κάθε λογής, ηλικίας και κοπής να επιδείξουν «ανωτερότητα» με αφορμή τον θάνατο του Μανώλη Γλέζου και να δηλώσουν μαζί με τα συλλυπητήριά τους τις αρετές του εκλιπόντος. Λες και δεν ήταν οι πολιτικοί τους πρόγονοι ή ακόμα και οι φυσικοί, βιολογικοί τους συγγενείς που τον είχαν καταδικάσει σε θάνατο, βασανίσει, φυλακίσει, εξορίσει, ψεκάσει με χημικά. Η συλλογική ενοχή της Δεξιάς για τα εγκλήματα της μεταπολεμικής περιόδου με θύματα τους αριστερούς, βρήκε στο πρόσωπο του Μανώλη Γλέζου ακόμα μία ευκαιρία να εξωτερικευτεί ακουσίως διά της αποσιώπησής της.

Εξηγούμαι: Είναι πάντα δύσκολο να μιλήσει κάποιος σύγχρονος Καραμανλής ή κάποιος από το πολυπρόσωπο σόι των Μητσοτάκηδων για τις αμαρτίες των πολιτικών και πραγματικών συγγενών του. Το έγκλημα, ελπίζουν, σιγά σιγά θα ξεχαστεί στο πλαίσιο της πολυπόθητης εθνικής ομοψυχίας. «Περασμένα, ξεχασμένα. Κοιτάμε μπροστά. Αφήνουμε πίσω τον διχασμό» και τέτοια. Δεν μιλάμε για τη σύγχρονη Ιστορία μας, δεν τη διδάσκουμε στα σχολεία για να μη θίξουμε την εθνικόφρονα Δεξιά, αλλά όταν πεθαίνει κάποιο από τα θύματά της, το αγιοποιούμε για να το παίξουμε υπεράνω. Και όταν αυτό δεν πιάνει, επινοούμε ήρωες σαν αυτούς που πραγματικά θήτευσαν στην Αριστερά. Οπως ο φανταστικός τσολιάς Κουκίδης που φρόντισε ο Αβραμόπουλος να τον τιμήσει με πλάκα στην είσοδο της Ακρόπολης αντί τον Γλέζο και τον Σάντα.

Την ιστορία της κατασκευής ηρώων από την ελληνική Δεξιά επισημαίνει ο Σπύρος Δερβενιώτης στο «Σκιές στο Μνημείο» από τη συλλογή για την Αθήνα της Κατοχής «Ενα Γλυκό Ξημέρωμα», σχεδιάζοντας τους δυο νέους, τότε, να υποστέλλουν τη ναζιστική σημαία υπό το βλέμμα των σύγχρονων ναζιστών, προεξάρχοντος του Μιχαλολιάκου. Ο Μανώλης Γλέζος ήταν, είναι και θα παραμείνει σύμβολο των αγώνων και του παρελθόντος της Αριστεράς. «75 χρόνια αργότερα, ο πόλεμος των συμβόλων συνεχίζεται. Γκρίζες ζώνες επιχειρείται να σχηματιστούν στη συλλογική μνήμη» γράφει ο Δερβενιώτης. Η ζωή και η δράση του Μανώλη Γλέζου θα ρίχνουν πάντα φως στις γκρίζες ζώνες αποκαλύπτοντας τα εγκλήματα του τότε και του τώρα.

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 349 λέξεις
Με αφορμή την παρουσίαση του τέταρτου μέρους του «1800» του Θανάση Καραμπάλιου βρήκαν την ευκαιρία διάφοροι Ελληναράδες να επιτεθούν μέσω πληκτρολογίου στον Ελασσονίτη δημιουργό κατηγορώντας τον για...
Μια εικόνα, 349 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
«Πρέπει να διαβούμε το χάσμα»
Πώς είναι δυνατόν να εικονοποιηθούν τα γραπτά του Κάφκα, του Μπάροουζ, του Μπρετόν, του Τζόις, του Καρυωτάκη; Ο Γιώργος Τραγάκης το επιχειρεί με αριστοτεχνικό τρόπο.
«Πρέπει να διαβούμε το χάσμα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας