Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια εικόνα, 354 λέξεις

Μια εικόνα, 354 λέξεις

  • A-
  • A+

Πριν από ακριβώς ενενήντα χρόνια, το δεκαήμερο 7 Ιανουαρίου έως 17 Ιανουαρίου του 1929, εμφανίστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα τρεις χαρακτήρες των κόμικς από τους οποίους ο καθένας εξέφραζε μια ξεχωριστή τάση που θα ακολουθούσε η θεματική του είδους τα επόμενα χρόνια, ενώ όλοι μαζί λειτουργούσαν ως αντανάκλαση της επερχόμενης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που θα κορυφωνόταν λίγους μήνες αργότερα.

Ο Buck Rogers (7 Ιανουαρίου 1929) ήταν ο πρώτος χαρακτήρας που ταξίδεψε έξω από τα όρια του πλανήτη και περιπλανήθηκε στο ανεξερεύνητο Διάστημα και στο μακρινό μέλλον. Ο Ταρζάν (7 Ιανουαρίου 1929) έπαιξε τον ρόλο του αγαθού άγριου, σε ισορροπία με τη φύση και το ζωικό βασίλειο και σε διαρκή αντιπαλότητα με τους εκπροσώπους, υποτιθέμενους εκπολιτιστές, του δυτικού ιμπεριαλισμού. Ο Ποπάυ (17 Ιανουαρίου 1929) παραμέρισε την Ολιβ Οϋλ και πήρε τη θέση του πρωταγωνιστή στη σειρά «The Thimble Theater», εισάγοντας την ωμότητα και την μπρουταλιτέ ως μοναδικά μέσα επίλυσης διαφορών.

Ολοι τους, άντρες, λευκοί και ρωμαλέοι (εντάξει, ο τελευταίος όχι και τόσο γοητευτικός…), έγιναν οι πρωτοπόροι των περιπετειωδών κόμικς. Ο ένας στις εσχατιές του Σύμπαντος, ο άλλος στις αφιλόξενες ζούγκλες και ο τρίτος στην κοινωνική ζούγκλα του Μεσοπολέμου. Τους τρεις χαρακτήρες μιμήθηκαν εκατοντάδες άλλοι που υιοθέτησαν τις μεθόδους τους με μικρές παραλλαγές. Δύναμη, αποφασιστικότητα, αλτρουισμός, όπλα, ευφυΐα, τετράγωνα πηγούνια, μάτσο βαρβατίλα, λακωνικές εκφράσεις και πάνω απ’ όλα, μοναχική δράση ήταν τα χαρακτηριστικά των κόμικς της δεκαετίας του 1930, σε μια περίοδο που οι συνέπειες του μεγάλου Κραχ ήταν οδυνηρές για δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανούς. Ολοι αυτοί οι ξεχωριστοί και αυτόκλητοι vigilante πήραν από το χέρι τους άστεγους, τους άνεργους και τους φτωχούς και τους ταξίδεψαν σε κόσμους μαγικούς κι ονειρεμένους, τους έκαναν, έστω και για λίγο, να ξεχάσουν το δράμα τους και τους δίδαξαν πως «ο άντρας ο σωστός όλα τα καταφέρνει αν προσπαθήσει αρκετά». Αυτά βέβαια συνέβαιναν μόνο στα κόμικς.

Στην πραγματική ζωή, τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο μέχρι που οι fiction ήρωες τοπικού βεληνεκούς και ήπιας δράσης ήταν πια παρωχημένοι και αναποτελεσματικοί. Κάπου τότε ήρθαν οι υπερήρωες για να αποδείξουν πως ο κόσμος μπορεί να σωθεί μόνο απ’ αυτούς. Ή, σε μια αρνητική ανάγνωση, πως, αφού δεν υπάρχουν υπερήρωες, δεν υπάρχει σωτηρία.

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 292 λέξεις
Ενα από τα τρία, πλέον, μεγάλα φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα είναι το φεστιβάλ του Comicdom που με τις διεθνείς εκθέσεις του, τις ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις του και τους σημαντικούς καλεσμένους του προσελκύει κάθε...
Μια εικόνα, 292 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Ο Ποπάι και ο Αρτσι στην πόλη του μέλλοντος
Με σημαντικές εκθέσεις, διαγωνισμούς, ενδιαφέρουσες ομιλίες, πολλές προβολές και με πλήθος επίσημων διάσημων ξένων καλεσμένων, που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους και θα συνομιλήσουν με το ελληνικό κοινό,...
Ο Ποπάι και ο Αρτσι στην πόλη του μέλλοντος
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 237 λέξεις
Πέντε χρόνια έκλεισε Καρέ Καρέ και το πρώτο που φέρνει στον νου το νούμερο «5» από τον κόσμο των κόμικς είναι το συναρπαστικό βιβλίο του Ιταλού δημιουργού κόμικς, Igort, με τίτλο «5 Είναι το ιδανικό νούμερο».
Μια εικόνα, 237 λέξεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας