Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια εικόνα, 353 λέξεις
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια εικόνα, 353 λέξεις

  • A-
  • A+

Τέτοιες μέρες, πριν από είκοσι χρόνια, το περιοδικό «The Comics Journal», που ώς τότε απέφευγε τις τεχνητές κατηγοριοποιήσεις και τις αξιολογικού τύπου κατατάξεις, επέλεξε να αποχαιρετήσει τον εικοστό αιώνα με μια τεράστια λίστα που περιελάμβανε τα εκατό καλύτερα κόμικς που δημιουργήθηκαν ποτέ στην αγγλική γλώσσα.

Το «The Comics Journal», με έδρα το Σιάτλ των ΗΠΑ, υπήρξε το πρώτο έντυπο το μακρινό 1977 που ήταν αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στην κριτική, τη θεωρία και την ιστορία του μέσου των κόμικς, με διευθυντή τον πολυπράγμονα Gary Groth, που οι μακροσκελείς συνεντεύξεις του με καλλιτέχνες ξεπερνούσαν ορισμένες φορές και τις εκατό σελίδες. H πολεμική των υπευθύνων του περιοδικού απέναντι στη βιομηχανία των mainstream εμπορικών κόμικς των μεγάλων εταιρειών και η προώθηση νέων δημιουργών με διάθεση για εικαστικούς πειραματισμούς και πιο ενήλικες θεματικές στις ιστορίες τους, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των σύγχρονων εναλλακτικών κόμικς, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς καλλιτεχνών και αναγνωστών, με περισσότερες απαιτήσεις και με διάθεση απαγκίστρωσης από την εμμονή στους υπερήρωες. Γι’ αυτό και η λίστα με τα εκατό καλύτερα κόμικς αποκτά ιδιαίτερη σημασία αφού, εκτός από δήλωση, μπορεί να θεωρηθεί και έμμεση προτροπή, τόσο προς τους δημιουργούς όσο και προς το κοινό.

Σ’ αυτήν ξεχωρίζουν ορισμένες επιλογές: ο Harvey Kurtzman είναι παρών με πέντε τίτλους (Mad 1-24, Jungle Book, The EC War Comics, Goodman Beaver, Hey, Look!), ο Alan Moore με τέσσερις (From Hell, V for Vendetta, Watchmen, Pictopia), ο Robert Crumb εμπλέκεται σε άλλους τέσσερις (The Weirdo Stories, The Sketchbooks, American Splendor, Zap), o Jim Woodring, o Carl Barks, ο Art Spiegelman, ο Dan Clowes, ο Will Eisner, ο Dan Clowes, ο Jules Feiffer, ο Dave McKean σε δύο κ.λπ. Εντύπωση προκαλεί η παρουσία των αδελφών Hernandez με πέντε τίτλους από το σύμπαν του Love and Rockets, ενώ στις κορυφαίες θέσεις βρίσκονται ο Winsor McCay (Little Nemo in Slumberland, #5), o Art Spiegelman (Maus, #4), ο Walt Kelly (Pogo, #3), ο Charles Schulz (Peanuts, #2). Στην κορυφή, φυσικά, ο αξεπέραστος George Herriman με το μοναδικό Krazy Kat που δημιουργούσε από το 1910 ώς το 1944. Σε αυτή τη μοναδική σειρά θα επανέλθουμε στα επόμενα τεύχη για ένα μεγάλο αφιέρωμα.

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 332 λέξεις
Στην αφαιρετική εικονογράφηση του Παναγιώτη Πανταζή από την έκθεση «Βάλ’ τους Χ», το μόνο που «ακούγεται» όταν τη βλέπεις είναι η ανάσα σου στην προσπάθειά σου να διακρίνεις τη λεπτομέρεια που σχετίζεται με τη...
Μια εικόνα, 332 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Η Δημοκρατία στα χρόνια της κρίσης
Λέξη – καραμέλα και έννοια πολυβασανισμένη, η δημοκρατία έχει περάσει τα πάνδεινα στα χρόνια της κρίσης. Οι Ελληνες γελοιογράφοι καλούν τους Ιταλούς συναδέλφους τους στο ετήσιο ραντεβού τους στο Μετρό του...
Η Δημοκρατία στα χρόνια της κρίσης
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Κόμικς χωρίς μεσάζοντες
Οι εναλλακτικές μέθοδοι χρηματοδότησης του έργου ενός δημιουργού, χωρίς μεσάζοντες, γνωρίζουν όλο και μεγαλύτερη διάδοση τα τελευταία χρόνια. Ο Τάσος Μαραγκός μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Patreon» καλεί...
Κόμικς χωρίς μεσάζοντες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας