Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οπου γης και πατρίς

Οπου γης και πατρίς

  • A-
  • A+

Δεν είναι όμορφος με βάση τα καθιερωμένα πρότυπα. Δεν είναι επιτυχημένος και πλούσιος. Δεν συναρπάζει τα πλήθη με τα λόγια του. Δεν τον ενδιαφέρει η δόξα ούτε το χρήμα. Είναι ένας ισόβιος αναχωρητής. Με προορισμό τους τόπους όπου υπάρχουν καταπιεσμένοι. Για να πολεμήσει στο πλευρό τους. Ή και μόνος του ενάντια σε ναζιστές και πλουτοκράτες

«Παράτολμος, μοναχικός, αλαζόνας, ψεύτης, κλέφτης και καταζητούμενος, ο Νίπερ έχει μια ακόρεστη δίψα να πέσει σαν ορμητικός χείμαρρος πάνω στα κακά τούτου του κόσμου», αναφέρει το σύντομο σημείωμα του οπισθόφυλλου. Περιγράφοντας εν συντομία τα βασικά χαρακτηριστικά ενός αντιήρωα που τριγυρνά σαν ξωτικό από μέρος σε μέρος αναζητώντας την περιπέτεια που τον τραβάει σαν μαγνήτης.

Ο «Νίπερ - Αιώνιος Μετανάστης» (εκδόσεις ΚΨΜ) είναι η νέα δουλειά του Νάσου Βασιλακάκη που έγινε γνωστός στα ελληνικά κόμικς πριν από λίγα χρόνια από τη διαδικτυακή (και στη συνέχεια έντυπη) παρουσία της «Μαριάννας της Βρωμόστομης», μιας σκληρά εργαζόμενης κοπέλας που αντιστεκόταν, λόγω και έργω, με πείσμα και πάθος στις αυθαιρεσίες των αφεντικών, τον ρατσισμό των νεοναζιστών, την κοινοτοπία των εφησυχασμένων.

Ο Νίπερ, ωστόσο, δεν περιορίζει το πεδίο δράσης του σε έναν εργασιακό χώρο, σε μια πόλη, σε μια χώρα. Είναι ένας τυχοδιώκτης που δεν επιδιώκει να κερδίσει τίποτα. Γι’ αυτόν «τύχη» είναι να ανταμώσει όσους λατρεύει να μισεί. Και μισεί τους φασίστες, τους εκμεταλλευτές, τους υποκριτές, τους υποτιθέμενους φιλάνθρωπους που θησαυρίζουν πλασάροντας προσφορά ανθρωπιστικής βοήθειας.

Εχοντας πλήρη άγνοια κινδύνου, δεν διστάζει να προτάξει τα στήθη του απέναντι σε όπλα που τον σημαδεύουν, αλλά και να το βάλει στα πόδια όταν μπορεί να ανασυντάξει τις δυνάμεις του και να αντεπιτεθεί από θέση ισχύος. Είναι όμως και τετραπέρατος και εκδικητικός. Γι’ αυτό και οι αντίπαλοί του, αν και δεν τους γεμίζει το μάτι, τον τρέμουν. Κοντούλης, άσχημος, κίτρινος και με πεταχτά αυτιά,δεν αποτελεί τον παραδοσιακό ήρωα σε ιστορίες καταδίωξης και δράσης.

Αλλά και οι ιστορίες του Βασιλακάκη δεν είναι παραδοσιακές. Μια από αυτές εκτυλίσσεται σε μια θλιβερή επαρχιακή πόλη της Αγγλίας όπου ο Νίπερ φιλοξενείται από έναν μοναχικό φοιτητή, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να εξευμενίσει την αγριεμένη και απλήρωτη σπιτονοικοκυρά του και να οδηγήσει μια συμμορία νεοναζιστών στο διάβα μιας παρέας αγριεμένων χούλιγκαν της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ!

Σε μια άλλη ιστορία, φιλοξενούμενος σε κοινοβιακή κατάληψη, βοηθάει τους συγκατοίκους του να αντιμετωπίσουν τον στρατό από μεταλλαγμένους αρουραίους ενός παρανοϊκού νεοναζιστή γενετιστή επιστήμονα και στρέφει την οργή του ΙRΑ εναντίον των Αγγλων ακροδεξιών. Και σε μια άλλη, θα βρεθεί σε κρουαζιερόπλοιο στα ανοιχτά της Σομαλίας στο επίκεντρο μιας επικής σύγκρουσης μεταξύ πειρατών και σκοτεινών μυστικών υπηρεσιών με φόντο παιχνίδια πλούτου και εξουσίας.

Αν όλα αυτά ακούγονται σουρεαλιστικά και παράλογα, είναι γιατί η πρόθεση του Βασιλακάκη είναι να φαίνονται ως τέτοια. Σε έναν τέτοιο κόσμο ο αντιήρωάς του φαντάζει ως ο μόνος ή ένας από τους ελάχιστους λογικούς και αξιοπρεπείς, τίμιους, δίκαιους και συνεπείς. Οι ιστορίες του Νίπερ, που απ’ ό,τι φαίνεται θα έχουν ακόμα πολλές συνέχειες, στόχο έχουν να σατιρίσουν και να ξεμπροστιάσουν αυτόν ακριβώς τον κόσμο παρουσιάζοντάς τον γκροτέσκο και υπερβολικό, όπως είναι και τα απολαυστικά διαφημιστικά «διαλείμματα» ανάμεσα στις ιστορίες.

Αυτά τα διαφημιστικά διαλείμματα με τον ωμό κυνισμό και τα οφθαλμοφανή ψεύδη τους αν και φαντάζουν τόσο παράλογα είναι προφητικά και προειδοποιούν για τα επερχόμενα. Θα ήταν φρόνιμο να επιλέξουμε τη συλλογική δράση, αντί να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας για την αποτροπή των χειρότερων στους Νίπερ αυτού του κόσμου.

[email protected]

ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 359 λέξεις
Εχει δικαίωμα μια ιστοσελίδα να προπαγανδίζει μια μονοθεϊστική θρησκεία, να δημοσιεύει άρθρα με τίτλους όπως «Γνωρίζετε ότι η Παναγία τα βράδια γυρνά...
Μια εικόνα, 359 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Μια εικόνα, 359 λέξεις
Ο γράφων έχει μια εμμονική αγάπη προς τη σειρά ταινιών Toy Story της Pixar. Το τέταρτο μέρος της σειράς, 24 χρόνια μετά το πρώτο, προβλήθηκε πριν από λίγες εβδομάδες στη χώρα μας και όσοι το περίμεναν...
Μια εικόνα, 359 λέξεις
ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ
Ο Ενδοξος Παράφρων
Μια μοναδική βιογραφία του Τηνιακού γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά από τους Δημήτρη Βανέλλη και Θανάση Πέτρου.
Ο Ενδοξος Παράφρων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας