Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βάρβαρα έθιμα άλλων εποχών

Το άτυχο ζώο οδηγείται στη σφαγή, ενώ οι παριστάμενοι φωτογραφίζουν το... ιερό έθιμο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βάρβαρα έθιμα άλλων εποχών

  • A-
  • A+

Η διατήρηση και αναβίωση παλιών εθίμων από τις τοπικές κοινωνίες ανά την Ελλάδα είναι μια γιορτή για τους κατοίκους, αλλά και μια ατραξιόν, δηλαδή ένα θέαμα και μια εκδήλωση που προκαλεί τουρίστες για να την παρακολουθήσουν.

Εως εδώ κανένα πρόβλημα. Δυστυχώς, κάποια αρχαία έθιμα, που μας έρχονται από καιρούς που οι άνθρωποι είχαν διαφορετικές αξίες για τη ζωή και τα δικαιώματα των ανθρώπων και των ζώων, δεν συνάδουν με τον σημερινό πολιτισμό μας, θεωρούμενα βάρβαρα, άγρια και, γι’ αυτό, είναι παράνομα.

Ενα απ’ αυτά είναι και η τελετουργική σφαγή («θυσία») ταύρων στο μοναστήρι Ταξιάρχη, στο Μανταμάδο της Λέσβου.

Το θέμα επανέφερε, για μια ακόμα φορά, η ιστοσελίδα «Zoosos.gr», με αφορμή ένα βίντεο που τραβήχτηκε στο παραπάνω χωριό τον περασμένο Μάιο. Στο οποίο βίντεο καταγράφεται σ’ όλη του τη φρίκη το απαράδεκτο αυτό έθιμο.

Η «Κιβωτός Μυτιλήνης», το ζωοφιλικό σωματείο του νησιού, καταδικάζει φυσικά την αποτρόπαιη πράξη, υπενθυμίζοντας ότι, όπως ξεκαθάρισε η επί ΣΥΡΙΖΑ υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κυρία Ολυμπία Τελιγιορίδου, «η δημόσια θανάτωση ζώων εκτός σφαγείου είναι παράνομη, βάσει της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας».

Το θέαμα ήταν τραγικό, με το αθώο και περήφανο ζώο να σφαδάζει μέσα σε ένα ποτάμι αίματος, κουνώντας τα πόδια του, πεσμένο στο προαύλιο του μοναστηριού. Και γύρω γύρω δεκάδες «προσκυνητές», να κοιτάνε το «θέαμα» πιστεύοντας (;) ότι έτσι τιμούν τον Αγιο, με τα κινητά να απαθανατίζουν την τραγωδία.

Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, με αφορμή τη για μια ακόμα χρονιά επιτέλεση του αναχρονιστικού, πρωτόγονου και παράνομου αυτού εθίμου, καλεί τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο «να πάρει θέση επί του θέματος και με ειδική εγκύκλιο να απαγορεύσει όλα τα κάκιστα έθιμα που περιλαμβάνουν κακοποίηση, διαπόμπευση, βασανισμό και δημόσια σφαγή-θυσία, έθιμα που τηρούνται ξεκάθαρα ως θρησκευτικές τελετές της χριστιανικής πίστης».

Συμφωνούμε και προσυπογράφουμε.

■ Στην αρχαία Αθήνα, μια φορά τον χρόνο οι Αθηναίοι, για να «καθαρίσουν» την πόλη τους απ’ τα κακά της περασμένης χρονιάς, βούταγαν έναν φουκαρά -το «κάθαρμα»- του φόρτωναν, υποτίθεται, όλα τα κακά και τον πέταγαν σ’ έναν γκρεμό ή, στην πιο πολιτισμένη εκδοχή, τον εξόριζαν λιθοβολώντας τον. Τι λέτε; Μήπως να το αναβιώσουμε κι εμείς ως «αρχαίο έθιμο», για να μαζέψουμε τουρίστες;


 

 


 

ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Της Αλλοπάρ*
Τα πράγματα για τον ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσαν να είναι καλύτερα διότι, παρά τα λάθη του 2015, παρήγαγε σπουδαίο έργο, έδωσε καλές λύσεις σε χρονίζοντας προβλήματα και άλλαξε τη διεθνή εικόνα της χώρας προς το...
Της Αλλοπάρ*
ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Της Αλλοπάρ*
Κατά το πρόσφατο παρελθόν, κυρίες και κύριοι, ηγέτες και στελέχη των προηγούμενων κυβερνήσεων απέδωσαν τις εκλογικές αποτυχίες τους στη συμπεριφορά του Τύπου απέναντί τους. Θυμίζω τους Γ. Παπανδρέου και Θ....
Της Αλλοπάρ*
ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Της Αλλοπάρ*
Στο πρώτο κιόλας δημοτικό συμβούλιο άρχισαν τα παρατράγουδα. Ο νέος δήμαρχος Ηλ. Ψινάκης φορώντας τη γνωστή του «πασμίνα» αντιμετώπισε τα νέα μέλη ως «βλαχαδερά» και εξωτικούς ιθαγενείς.
Της Αλλοπάρ*
ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Της Αλλοπάρ*
Οπως συμβαίνει μετά από κάθε μεγάλο πολιτικό γεγονός, έτσι και τώρα, η αγέλη μας (δηλαδή ο Ταρζάν κι εγώ) συνεδρίασε και, μετά από πολλή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, κατέληξε σε μια απόφαση.
Της Αλλοπάρ*
ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Της Αλλοπάρ*
Μακριά από μένα, κυρίες και κύριοι, η επίκληση της «συνολικής ευθύνης» και, πολύ περισσότερο, της «οικογενειακής ευθύνης», προκειμένου να επικρίνω τις πράξεις και απόψεις κάποιου ανθρώπου - ειδικά κάποιου...
Της Αλλοπάρ*
ΕΜΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΑ
Τα πειράματα σε ζώντα ζώα καλά κρατούν
«Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός κ.λπ., αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο, σωματικό ή ψυχικό». «Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του...
Τα πειράματα σε ζώντα ζώα καλά κρατούν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας