Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Γλυκό Φασόλι»

«Γλυκό Φασόλι»

  • A-
  • A+

Ισως το πιο ταιριαστό που έχει γραφεί γι' αυτή την ταινία είναι πως «η κομψότητά της έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη βιαιότητα της κοινωνίας, όπως υπογραμμίζεται στην ταινία. Μια υπόκωφη βία σ' έναν ντελικάτο κόσμο...».

Ετσι ακριβώς είναι ο «κόσμος» της ταινίας «Γλυκό φασόλι», όπως τον παρουσιάζει η σκηνοθέτις Ναόμι Καβάσε.

Το φιλμ προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2015 και μετά την πρώτη του προβολή στο πλαίσιο του Adaptation Film Festival, την προηγούμενη εβδομάδα, πήρε διανομή (ευτυχώς!) από τη Flisvos Film και ξεκίνησε ήδη να προβάλλεται στους κινηματογράφους «Διάνα» και «Μικρόκοσμος».

(Και) γι' αυτό είναι τόσο σημαντικό να υπάρχουν και να στηρίζονται κινηματογραφικές αίθουσες, όπως οι παραπάνω.

Γιατί, να, μόνο εκεί μπορεί το κινηματογραφόφιλο κοινό, αλλά και όποιος απλά θέλει να δει μία καταπληκτική πραγματικά ταινία, όπως το «Γλυκό Φασόλι», να προσεγγίσει αυτόν τον κινηματογράφο.

Τον κινηματογράφο που χωρίς να αποκρύπτει τα όποια προβλήματα, ωστόσο αντιμετωπίζει τη θλίψη και την οδύνη με συμπόνια.

Αυτόν τον κινηματογράφο που αναδεικνύει την κομψότητα και την ομορφιά, ακόμη κι όταν καταπιάνεται με τα πιο σκοτεινά θέματα.

Η Ναόμι Καβάσε, από την Ιαπωνία, κατορθώνει ακριβώς αυτό: μέσα από τις ιστορίες των τριών ηρώων της, μας μεταφέρει στη σύγχρονη Ιαπωνία των προκαταλήψεων, της γνώσης, του φόβου και της γεύσης.

Ο Σεντάρο είναι ένας μοναχικός μεσήλικας, ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου ντοραγιάκι.

Το ντοραγιάκι, μια ιαπωνική τηγανίτα με ζύμη από κόκκινα φασόλια που σερβίρεται σαν γλυκό σάντουιτς, είναι τρομερά δημοφιλές στη χώρα.

Η Τόκου, μια 80χρονη γυναίκα, του ζητάει να την αφήσει να του μαγειρέψει τη δική της συνταγή ντοραγιάκι.

Ο Σεντάρο αρχικά την απορρίπτει από πεποίθηση πως λόγω ηλικίας και με τα ήδη παραμορφωμένα της χέρια δεν πρόκειται να έχει σημαντική βοήθεια.

Οταν όμως δοκιμάζει τη συνταγή της για ζύμη από κόκκινα φασόλια καταρρέει από την υπέροχη γεύση.

Η συνεργασία τους τον κάνει ευτυχισμένο. Ωστόσο, η ηλικιωμένη γυναίκα θα του μάθει πολύ περισσότερα από μία συνταγή και όχι πάντα με γλυκό τρόπο.

Η ταλαίπωρη Τόκου έκρυβε ένα μεγάλο, σκοτεινό μυστικό, αλλά δεν ήταν η μόνη.

Ο ιαπωνικός κινηματογράφος ακόμη και όταν αφορά τη λεγόμενη «pink eiga» (γιαπωνέζικη, underground ερωτική φιλμογραφία) κατορθώνει να διαπεράσει τη δυτική, γραμμική θεώρηση της Ιστορίας και να μας μεταδώσει έστω κάτι λίγο από τη φιλοσοφία της Ανατολής.

Συνεπής σε αυτή, η σκηνοθέτις Ναόμι Καβάσε διασκευάζει το μυθιστόρημα του Ντούριαν Σουκεγκάουα για να αφηγηθεί μια φαινομενικά γαστρονομική ιστορία.

Η αφήγηση είναι γλυκιά, μα όχι γλυκερή. Η δομή είναι στιβαρή, μα όχι βαριά.

Το σενάριο είναι απλό, μα όχι απλοϊκό. Ενα φιλμ σαν μια ευγενική χειρονομία...

 Προβάλλεται στους κινηματογράφους «Μικρόκοσμο» (λεωφ. Συγγρού 106, μετρό Συγγρού/Φιξ, τηλ. 2109230081), και «Διάνα» (Περικλέους 14, Μαρούσι, τηλ.: 2108028587, ΗΣΑΠ Μαρούσι).
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ο άνθρωπος γεννήθηκε για να κάνει την υπέρβαση»
Στο 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου ο σκηνοθέτης Δημήτρης Παναγιωτάτος επιλέγει ταινίες για το Αφιέρωμα στον Ελληνικό Κινηματογράφο του Φανταστικού
«Ο άνθρωπος γεννήθηκε για να κάνει την υπέρβαση»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πόσο καλά ξέρετε τον ελληνικό κινηματογράφο;
Μια και είναι της μόδας και όλοι σχεδόν ασχολούνται με αυτό το θέμα, μερικοί δε κάνουν και τους παντογνώστες, απ’ ό,τι έχω ακούσει, ειδικά στο ίντερνετ, ιδού ένα κουίζ για να δείτε πόσα πραγματικά ξέρετε γι'...
Πόσο καλά ξέρετε τον ελληνικό κινηματογράφο;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τόπο στους μικρομηκάδες!
Τον επιτυχημένο κύκλο προβολών μικρού μήκους ταινιών με τίτλο «Τόπο στους μικρομηκάδες!», εγκαινιάζει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος ● Κάθε μήνα θα πραγματοποιούνται αφιερώματα σε πρόσφατες και παλαιότερες ελληνικές...
Τόπο στους μικρομηκάδες!
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Ρέκβιεμ για ένα έγκλημα
Ο «Ιρλανδός» είναι η 6η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε για το οργανωμένο έγκλημα. Η ταινία παίρνει το βάθος της από την επικοινωνία της με τις προηγούμενες ταινίες του Αμερικανού σκηνοθέτη. Δεν προστίθεται στις...
Ρέκβιεμ για ένα έγκλημα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η μαύρη γυναικεία δύναμη που ανέτειλε στο Χόλιγουντ
Η 45χρονη πρωτοπόρος σκηνοθέτρια, Εϊβα ΝτιΒερνέ, σήκωσε για πρώτη φορά κάμερα στα 32 της χρόνια και έφτιαξε αριστουργήματα. Κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Σαντάνς με την ταινία «Μiddle of Nowhere» (2012),...
Η μαύρη γυναικεία δύναμη που ανέτειλε στο Χόλιγουντ
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ρεντγκρέιβ έρχεται, ο Καουρισμάκι πάει να τρυγήσει
To 23o Κινηματογραφικό Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» είναι γεγονός. Και αυτό το λέμε καθώς λίγο έλειψε να μη γίνει. Μάθαμε πως για πρώτη φορά θα έρθουν στην Αθήνα ταινίες με ελάχιστες μέρες διαφορά από τα...
Η Ρεντγκρέιβ έρχεται, ο Καουρισμάκι πάει να τρυγήσει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας