Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπαλταδιά στον Πλάτωνα και στον Κολωνό

Ενας είναι ο δρόμος της ανάπτυξης γι' αυτόν τον όμορφο τόπο, η κατασκευή στον χώρο της Ακαδημίας του μουσείου της Αθήνας και γύρω από αυτό να «χτιστεί» η αναγέννηση της ντόπιας αγοράς

Μπαλταδιά στον Πλάτωνα και στον Κολωνό

  • A-
  • A+

Κύριε Μπαλτά και κύριοι και κυρίες του ΚΑΣ, που διυλίζετε τον κώνωπα και καταπίνετε την κάμηλον σε άλλες περιπτώσεις, σας παρακαλώ να τείνετε ευήκοον ους στις πλατείες, στα καφενεία, στους δρόμους, στις πιάτσες τι λέει ο κόσμος για το ανύπαρκτο κράτος, τη Δικαιοσύνη που δεν πείθει ότι αποδίδει δικαιοσύνη, την ασφάλεια που είναι ανασφάλεια για τους πολλούς και προσωπική φρουρά για τους λίγους κι εκλεκτούς και για τις τούμπες κλόουν τής για πρώτη φορά Αριστεράς, για τους ανυπόληπτους πολιτικούς (με δική τους ευθύνη η ανυποληψία κι όχι ευφημισμός).

Σας παρακαλώ, ξεπεζέψτε κι ελάτε κάτω για να κατανοήσετε το μέγεθος της μπαλταδιάς που αμολήσατε πάνω από τον όμορφο Πλάτωνα (Ακαδημία Πλάτωνος) και τον Κολωνό (κύριε Μπαλτά, δόκτωρ Φιλοσοφίας, γνωρίζετε «Ευίππου ξένε... στον αργήτα Κολωνόν... κ.λπ.» τον ύμνο για τη γειτονιά του, του Σοφοκλή) και πάνω από τα κεφάλια μας με πρόσχημα την ανάπτυξη (βλέπε ξεπούλημα).

Μια ανάπτυξη ασιατικού τύπου αποικιακής αισθητικής, που θέλει υπνωτισμένους (σαν τους παίκτες του Πόκεμον) μαζανθρώπους, καταναλωτές, γαϊδούρια φοροείσπραξης και όχι πολίτες.

Κύριε Μπαλτά, ένας είναι ο δρόμος της ανάπτυξης γι' αυτόν τον όμορφο τόπο.

Η κατασκευή στον χώρο της Ακαδημίας του μουσείου της Αθήνας και γύρω από αυτό να «χτιστεί» η αναγέννηση της ντόπιας αγοράς και της ευημερίας των κατοίκων πολιτών του Κολωνού και της Ακαδημίας.

Χιλιάδες τα ευρήματα στις αποθήκες της Αρχαιολογικής στον Πλάτωνα. Ομορφος ο Κολωνός, αναξιοποίητος (ελάτε μια Κυριακή και διαβάστε τα βιβλία μου), ειδυλλιακό άλσος η Ακαδημία.

Μπραντ νέιμ και τα δυο τους με παγκόσμια φήμη (για να χρησιμοποιήσω τη χυδαία και αγοραία γλώσσα τής κατ' ευφημισμόν ανάπτυξης) κι εσείς όλον αυτόν τον πλούτο τον παραδίδετε για μια ασιατικού τύπου κατασκευή, που σε λίγα χρόνια θα είναι κουφάρι ξανά άδειο (δίπλα από τα άλλα κουφάρια των παλιών εργοστασίων), μια και ο τόπος εδώ δεν αντέχει τα ογκώδη και τα γιγαντιαία.

Είναι μικρός και όμορφος και από τους θεούς με χαρισμένο το μέτρο, τον πολίτη, κι όχι τον μαζάνθρωπο, και χωρίς ιδιότητες καταναλωτή.

Εδώ ο τόπος ακόμη πιστεύει πως η πατούσα στον βράχο του Κολωνού, δίπλα από το μνημείο του Λενορμάν, είναι της κόρης του Οιδίποδα (δες «Τα φίδια στον Κολωνό») και στην Ακαδημία τα βράδια παλεύουν ο Αντέρως με τον Ερωτα και πως πράγματι ο Λάκης ο παίκτης έφερε στη σειρά δεκατρείς φορές εξάρες.

Στον τόπο του ζωντανού μύθου θέλετε να ορθώσετε μνημείο της Λήθης, κύριε Μπαλτά;

Τινάζετε στον αέρα όλα τα συγγράμματα κι όλα τα ωραία που ρίξατε με αφθονία σε σελίδες να διαβάσουμε. Δηλαδή, η καρέκλα και το νιτερέσο σάς έσβησε από δόκτορα και σας έριξε στον λάκκο της Λήθης κι εσάς και την για πρώτη φορά Αριστερά;

Εμείς του Κολωνού αρνιόμαστε τη Λήθη.

Επιμένουμε να είμαστε πολίτες και όχι νεόβλακες χρήστες ασιατικών μεγεθών κουτόχορτου.

Τα ευρήματα, οι επιγραφές είναι εδώ, ο Κολωνός εδώ, η Ακαδημία εδώ, απαιτούν κι από εσάς εκεί να φερθείτε ως πολίτες κι όχι ως εξαρτήματα μηχανής πολτού και μάζας.

Με τον Λεωνίδα τον Τζεφρώνη τα λέγαμε αυτά (για τον άνθρωπο-πολτό που έρχεται). Και θυμάμαι ακόμη ως παιδί τη σύλληψη του Πλουμπίδη εδώ στη γειτονιά και τον Πέτρο της ΕΠΟΝ, τον Μίμη Δεσποτίδη που ερχόταν να πιει καφέ στον Κολωνό κι είχε όνειρα για μια αλλιώς Αριστερά, αριστερά πολιτισμού κι όχι πολτοποίησης.

Ανθρώπων πολιτών κι όχι υπνωτισμένων καταναλωτών, γαϊδουριών για το υπερεθνικό κράτος μπαταχτσή.

Εγώ δεν ξεχνώ. Παραμένω τοις κείνων ρήμασι πειθόμενος.

 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Το δεξιό μέτωπο και η Αριστερά
Είναι ξεκάθαρο πλέον: η ελληνική κοινωνία καλείται να αντιμετωπίσει, εκτός από τον κορονοϊό, και την αστυνομική βία μιας ανάλγητης δεξιάς κυβέρνησης.
Το δεξιό μέτωπο και η Αριστερά
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Μισούν από καθήκον
Με αφορμή τον άγριο προπηλακισμό που υπέστη ο πρύτανης της ΑΣΟΕΕ, κινητοποιήθηκε η γνωστή ομάδα που στελεχώνεται από κυβερνητικούς αξιωματούχους και δεξιούς δημοσιολόγους.
Μισούν από καθήκον
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οταν φακέλωναν και την... Γκόλφω!
Με τα 53 χρόνια από την επιβολή της χούντας των συνταγματαρχών είπαμε να ανασύρουμε ένα επίσημο έγγραφο που δείχνει ότι ακόμη και τρία χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, επί κυβερνήσεων της Ν.Δ., συνεχίζονταν οι...
Οταν φακέλωναν και την... Γκόλφω!
ΝΗΣΙΔΕΣ
Σαράντα χρόνια δότης ζωής
Το όνομά του Αγγ. Δεληβορριά είχε ουράνια καταγωγή κι αποστολή. Η φυγή του ήταν ένα προμήνυμα ότι ο ουρανός θα πάρει απόσταση από τη γη. Εδωσε δημιουργική πνοή και στις αρχαιολογικές του ανασκαφές.
Σαράντα χρόνια δότης ζωής
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μπορεί στην Ελλάδα να γίνει κάτι;
Μέσα από το βιβλίο «Από την έδρα στα έδρανα» του καθηγητή και πολιτικού Κ. Δουζίνα γίνεται φανερό ότι η πολιτική έχει ανθρωπιά, δεν είναι απόκοσμη αλλά με τον κόσμο, δεν είναι τεχνοκρατική ούτε ντεκαφεϊνέ,...
Μπορεί στην Ελλάδα να γίνει κάτι;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οι αναμάρτητοι ας ρίξουν τον λίθο
Με το ποσοστό που έλαβε στις εκλογές η Ν.Δ. τρόμαξε και η ίδια η Δεξιά! Θα σταθώ σε μία ερμηνεία εστιάζοντας στο έλλειμμα του πολιτισμού μας –χωρίς ουσιαστική παιδεία και δημοκρατία–, που κανένα κόμμα δεν το...
Οι αναμάρτητοι ας ρίξουν τον λίθο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας