Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα παιδιά της Σαμαρίνας, ταινία

Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων της ταινίας έγινε στα Γιαννιτσά, αλλά και κάποια από αυτά στο Πάικο και στη Θεσσαλονίκη

Τα παιδιά της Σαμαρίνας, ταινία

  • A-
  • A+

Ενα ταξίδι-έρευνα με γνωριμίες και συναντήσεις σε όλη σχεδόν την Ελλάδα, που διήρκεσε τέσσερα χρόνια, ξεκίνησε μέσα από την προσπάθεια του σκηνοθέτη και σεναριογράφου της ταινίας «Εξοδος 1826», Βασίλη Τσικάρα, να κατανοήσει τον στίχο του δημοτικού τραγουδιού «Παιδιά της Σαμαρίνας, μωρέ παιδιά καημένα».

«Με αφορμή τις τηλεοπτικές εκπομπές που έκανα στο παρελθόν μού προέκυψε η ανάγκη να κάνω γνωστή την ιστορία του τραγουδιού “Τα παιδιά της Σαμαρίνας”. Να μιλήσω για τους ανθρώπους αυτούς που έφυγαν από τη Σαμαρίνα τον Μάρτιο του 1826 για να βοηθήσουν κι αυτοί στην Εξοδο του Μεσολογγίου. Ετσι, ξεκίνησα μια έρευνα και με πολλή προσοχή στην προφορική παράδοση και στα ιστορικά στοιχεία, έγραψα ένα σενάριο για τον κινηματογράφο. Βέβαια, το σενάριο αυτό παντρεύεται με τη μυθοπλασία και αυτό δημιουργεί και τις βάσεις για την περαιτέρω ιστορική έρευνα», λέει ο Βασίλης Τσικάρας.

Η ταινία αγγίζει τα όρια της περιπέτειας. Το 1826 οι Σαμαριναίοι συμμετείχαν στη Φρουρά των Μακεδόνων. Ο στίχος του τραγουδιού «Παιδιά της Σαμαρίνας, μωρέ παιδιά καημένα» φαίνεται να ανήκει στον Μίχο Φλώρο, αρχηγό των 120 Σαμαρινιωτώνπου πολέμησαν στο Μεσολόγγι. Μεταφέρθηκαν στόμα με στόμα μέχρι τα Βλαχοχώρια από τους 33 Σαμαρινιώτες που απέμειναν ζωντανοί κι έπλεξαν στο πέρασμα των χρόνων έναν δικό τους θρύλο...

Μια ιστορία αυτοθυσίας και θάρρους που μεταφέρεται στις οθόνες από μια ομάδα καλλιτεχνών και θα τη δούμε όπως φαίνεται μέσα στον επόμενο χειμώνα στις κινηματογραφικές αίθουσες.

«Αυτά τα τέσσερα χρόνια προετοιμασίας της ταινίας γέμισα πολλές σελίδες με αρνητικές απαντήσεις για υποστήριξη. Ακουσα πως με αυτή την κατάσταση δεν μπορεί να γυριστεί ταινία με θέμα το 1821.

»Πείσμωσα. Βρήκα στήριξη από τον Σύλλογο Φίλων Ιστορίας Γιαννιτσών, τη βοήθειά τους με παραχώρηση υλικού πρόσφεραν σύλλογοι Σαμαρινιωτών στη Λάρισα, την Καλαμάτα, την Αθήνα. Και θέλω να πω ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στην Ελένη Σκάρπου, τη Μαρία Βλάχου και τη Χριστίνα Λιόλου. Τολμώ να πω ότι για μένα είναι ένα μνημόσυνο για την αυτοθυσία των ανθρώπων αυτών, 190 χρόνια μετά...» εξηγεί ο κ. Τσικάρας.

ΝΗΣΙΔΕΣ
«Village Potemkin»
Το ντοκιμαντέρ «Village Potemkin» του Δομήνικου Ιγνατιάδη, έχοντας κερδίσει το βραβείο της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) στο 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης «κατεβαίνει» στην Αθήνα...
«Village Potemkin»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψυχοδιαγνωστικά με ημερομηνία λήξης
Στις 20 Ιουλίου λήγει το πρόγραμμα ΕΣΠΑ που χρηματοδοτεί τα επτά Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα του ΚΕΘΕΑ που απευθύνονται σε εφήβους και ενηλίκους, με αποτέλεσμα να μένουν στον αέρα εκατοντάδες...
Ψυχοδιαγνωστικά με ημερομηνία λήξης
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η θεωρία του δημιουργού
Μία από τις θεωρίες με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία του κινηματογράφου είναι η πεποίθηση ότι ο σκηνοθέτης είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη μορφή, το ύφος και τα νοήματα μιας ταινίας.
Η θεωρία του δημιουργού
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
Ο σκηνοθέτης Γιώργος Παπαγεωργίου επέλεξε την ιστορία της Γιαννούλας για να κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως σκηνοθέτης στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Πρόκειται για μια πραγματική ιστορία.
Από την Πάτρα στο... Φεστιβάλ Αθηνών
ΝΗΣΙΔΕΣ
Καραμανλής κατέφθασε
Μάρτιος 1978. Τριγυρνάμε στους δρόμους της Καλαμάτας μαζί με το συνεργείο και τον Γιώργο Κοζομπόλη, τον πρωταγωνιστή και κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας «Ο Γιώργος από τα Σωτηριάνικα», συναντάμε γνωστούς και...
Καραμανλής κατέφθασε
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η Αθήνα της Αντίστασης στη μεγάλη οθόνη
Από τα συσσίτια της Εθνικής Αλληλεγγύης, τα χωνιά και τα συνθήματα των ΕΠΟΝιτών στις γειτονιές της Αθήνας, στα φρουραρχεία και τις μάχες του ΕΛΑΣ... Το ντοκιμαντέρ «Oι Παρτιζάνοι των Αθηνών» γίνεται έναυσμα να...
Η Αθήνα της Αντίστασης στη μεγάλη οθόνη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας