• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.3°C / 29.7°C
    0 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.5°C / 26.6°C
    2 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 24.4°C
    1 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 25.0°C
    0 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 21.4°C
    1 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    0 BF
    29%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 30.4°C
    2 BF
    41%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.9°C
    2 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.4°C
    1 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.7°C / 24.0°C
    2 BF
    83%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.5°C / 26.2°C
    1 BF
    64%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 23.9°C / 27.3°C
    1 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.3°C / 24.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 27.5°C
    0 BF
    49%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 24.4°C
    1 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 25.7°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    73%

Ταξίδι από την εφηβεία στην ωριμότητα

  • A-
  • A+

Αποχαιρετισμός στο Βερολίνο, αποχαιρετισμός στον κόσμο ολόκληρο, αρχής γενομένης από την ίδια την παιδικότητα.

Το εξαιρετικό μυθιστόρημα «Βερολίνο, γεια» (εκδόσεις Κριτική) είναι γεμάτο ευτράπελα που προκαλούν γέλιο και ιδιοτυπίες που προξενούν θαυμασμό.

Ισως τελικά να ήταν και κάπως προφητικό, τουλάχιστον ως προς τον τίτλο του, καθώς ο βραβευμένος και ταλαντούχος συγγραφέας του, Βόλφγκανγκ Χέρντορφ, γεννημένος στο Αμβούργο το 1965, χτυπημένος βαριά από την επάρατη νόσο έθεσε τέλος στη ζωή του στα 48 του, τον Αύγουστο του 2013, μετά την ολοκλήρωση του βιβλίου.

Πρόκειται για ένα βιβλίο – ταξίδι στην εφηβική ηλικία με ήρωες δύο συμπληρωματικούς χαρακτήρες, δύο συμμαθητές, που αν και προέρχονται μέσα από διαφορετικές καταγωγικές διαδρομές, βρίσκονται περιθωριοποιημένοι, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους.

Γόνος αστικής, ευκατάστατης οικογένειας που παραπαίει, ο Μάικ ζει με μια μητέρα αλκοολική που περνά την ώρα της σε ινστιτούτα καλλονής και έναν πατέρα που απουσιάζει συνεχώς παρέα πάντα με τη νεαρή «γραμματέα» του.

Ο Μάικ μεγαλώνει ως ένα παιδί άβγαλτο, άμαθο, αφελές, με χαμηλή αυτοπεποίθηση.

Ποιες ελπίδες υπάρχουν να τον προσέξει η όμορφη της τάξης Τατιάνα με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος; Φυσικά, καμία.

Από την άλλη, ο Τσικ, ο νεοφερμένος Ρώσος μαθητής της τάξης, τόσο λόγω καταγωγής όσο και λόγω παρουσιαστικού, αλλά και φημών περί διασυνδέσεών του με τη ρωσική Μαφία, αυτομάτως περιθωριοποιείται.

Οι δυο τους θα συναντηθούν καθώς είναι οι μόνοι που δεν καλεί η Τατιάνα στο καθιερωμένο ετήσιο πάρτι της.

Τα δύο αγόρια αποφασίζουν να «δανειστούν» ένα παλιό, ξεχαρβαλωμένο Λάντα, που ίσα που «τσουλάει», όχι μόνο για να πάνε ακάλεστοι στο πάρτι της Τατιάνας, αλλά και για να ταξιδέψουν ώς τον παππού του Μάικ.

Ουσιαστικά κατευθύνονται στον ιδανικό προορισμό: κατευθείαν στο πουθενά!

Η Βλαχία (Walachei), όπου κατοικεί ο παππούς του ήρωα, δεν είναι μόνο περιοχή της Νότιας Ρουμανίας, αλλά στα γερμανικά σημαίνει το «πουθενά».

Χωρίς τα απαραίτητα εφόδια, χάρτες διαδρομής, οπλισμένοι με τη γενναιότητα, το θάρρος και το θράσος της νιότης τους κάνουν ένα ταξίδι προς τη διάψευση.

Συνδυασμός Bildungsroman (όπως ονομάζεται το είδος μυθιστορήματος που σχετίζεται με την προσωπική εξέλιξη του ήρωα), ταξιδιωτικής νουβέλας και buddy novel, η διαδρομή των δύο ηρώων είναι τόσο συναρπαστική όσο αναμένεται, μια διαδρομή με πολλά αναπάντεχα και ανατροπές που θα οδηγήσουν τον Μάικ στην ωριμότητα, στο ξεπέρασμα των αναστολών, στον δρόμο προς τη συναισθηματική ενηλικίωση και την αυτοσυνειδησία.

Στο τέλος της διαδρομής έχει να επιλέξει ανάμεσα στη συμμαθήτριά του Τατιάνα και τη «βρόμικη» Ιζα που συνάντησαν σε ένα σκουπιδότοπο και με την οποία ο Μάικ πρόλαβε να έχει ένα μικρό, άγουρο φλερτ.

Το βιβλίο που μεταφράστηκε σε ζωντανή και ρέουσα γλώσσα από τον Απόστολο Στραγαλινό, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Φατίχ Ακίν με το τίτλο «Tschick». Το αναμένουμε και στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Δύο σκηνοθέτες και ένας υφυπουργός...
Η αντιμετώπιση του θεάτρου από τον υφυπουργό Πολιτισμού σε σύγκριση με τη στάση των ανθρώπων του χώρου που επιλέγουν τα έργα που θα παρουσιάσουν στο κοινό.
Δύο σκηνοθέτες και ένας υφυπουργός...
ΝΗΣΙΔΕΣ
Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους
Η ίδια η κυριολεξία των λέξεων στο βιβλίο του Αλμπάτη αρκεί για να ενδυναμώσει τα νοήματα, κάτι αρκετά δύσκολο ειδικά στη συγγραφή, καθώς απαιτεί ταλέντο στη γραφή.
Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους
ΝΗΣΙΔΕΣ
Λίγος Εμφύλιος Ακόμα
Ο Αγγελος Τσέκερης στο βιβλίο του πιάνει το νήμα του Εμφυλίου εκκινώντας από τις εκλογές του 1958, που η ΕΔΑ έλαβε το απίστευτο ποσοστό του σχεδόν 25%.
Λίγος Εμφύλιος Ακόμα
ΝΗΣΙΔΕΣ
36 καλλιτέχνες «συνομιλούν» για έναν κοινό σκοπό
Για τη στήριξη του έργου της Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας «ΓΑΛΙΛΑΙΑ» 36 καλλιτέχνες (τραγουδιστές, ηθοποιοί κ.ά.) ενώνουν τις φωνές τους εθελοντικά στο Μέγαρο Μουσικής.
36 καλλιτέχνες «συνομιλούν» για έναν κοινό σκοπό
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από τον Δημόκριτο στην τεχνητή μουσική νοημοσύνη
Η εκδήλωση «Από τον Δημόκριτο στην τεχνητή μουσική νοημοσύνη» μας προσκαλεί να ταξιδέψουμε σε ένα περίεργο ίσως, μα σίγουρα συναρπαστικό «σύμπαν», όπου η τέχνη συναντά την επιστήμη.
Από τον Δημόκριτο στην τεχνητή μουσική νοημοσύνη
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Η Μενδώνη είναι η λάθος υπουργός, τη λάθος στιγμή»
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Αργύρης Ξάφης μιλά για το φεμινιστικό έργο «Μάκιναλ» που πρωταγωνιστεί, την τραγωδία «Αίαντας» που σκηνοθετεί, το υπουργείο Πολιτισμού και τον Δ. Λιγνάδη.
«Η Μενδώνη είναι η λάθος υπουργός, τη λάθος στιγμή»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας