Αθήνα, 28°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
28°C
28.5° 26.2°
1 BF
72%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
27.0° 24.6°
1 BF
65%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
26°C
26.0° 25.0°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
22°C
21.9° 21.9°
1 BF
60%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.9°
0 BF
61%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
1 BF
62%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
1 BF
100%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
25°C
24.8° 24.8°
2 BF
77%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
25°C
26.1° 24.8°
2 BF
69%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
28°C
27.7° 26.9°
1 BF
56%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 26.4°
2 BF
78%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
25°C
24.7° 24.7°
1 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 25.9°
3 BF
65%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
26.9° 26.9°
3 BF
44%
Λαμία
Αίθριος καιρός
28°C
28.3° 25.1°
1 BF
60%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
26.0° 25.8°
3 BF
87%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
27°C
26.8° 26.6°
0 BF
53%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
0 BF
100%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
24°C
24.2° 24.2°
1 BF
69%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
2 BF
66%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 18 Ιουλίου, 2025
skouter
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Μπαταρίες ιόντων νατρίου

Η Κίνα αλλάζει την ηλεκτροκίνηση

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, η κινεζική CATL, ανακοίνωσε τη μαζική παραγωγή μπαταριών ιόντων νατρίου για βαρέα φορτηγά και αυτοκίνητα φέτος

«Αλλη μία πρωτιά κατακτά η Κίνα, η οποία προηγείται του υπόλοιπου πλανήτη στη χρήση μπαταριών ιόντων νατρίου στη μαζική αγορά τις οποίες τοποθετεί σε μικρά και φτηνά σκούτερ», σχολιάζει στις στήλες τεχνολογίας το BBC.

Τα σκούτερ μοιάζουν εμφανισιακά με την ιταλική Vespa, αλλά η τιμή τους είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική καθώς πωλούνται σε τιμές από μόλις 400 έως 600 δολάρια. Ωστόσο η διαφορά είναι ότι δεν τροφοδοτούνται από τα συνηθισμένα στοιχεία μολύβδου-οξέος ή ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται συνήθως στα ηλεκτρικά δίκυκλα. Αντίθετα, οι μπαταρίες τους είναι κατασκευασμένες από νάτριο, ένα στοιχείο που μπορεί να εξαχθεί σε αφθονία από το θαλασσινό αλάτι, και έχουν σημαντικά χαμηλότερο κόστος. Τα συγκεκριμένα σκούτερ μπορούν επίσης να αναπληρώσουν το επίπεδο ισχύος της μπαταρίας τους από 0% έως 80% σε μόλις 15 λεπτά, σύμφωνα με την Yadea, τον μεγαλύτερο κινεζικό κατασκευαστή δικύκλων, που διοργάνωσε φέτος μια προωθητική εκδήλωση, τον Ιανουάριο, για τα νεοσύστατα μοτοποδήλατα και το σύστημα φόρτισής τους. Υπάρχουν επίσης σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών, οι οποίοι επιτρέπουν στους επιβάτες να αφήνουν τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες τους και να παίρνουν νέες, με σάρωση ενός κωδικού QR.

Η Yadea είναι μία από τις πολλές μεγάλες εταιρείες στην Κίνα που προσπαθούν να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις εναλλακτικές τεχνολογίες μπαταριών, μια τάση που δείχνει πόσο γρήγορα αναπτύσσεται η βιομηχανία καθαρής τεχνολογίας της χώρας.

Το δημοσίευμα σημειώνει ότι ακόμα και όταν ο υπόλοιπος κόσμος προσπαθούσε να φτάσει την Κίνα στον αγώνα για την κατασκευή φτηνών, ασφαλών και αποδοτικών μπαταριών ιόντων λιθίου, οι κινεζικές εταιρείες είχαν ήδη ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μπαταριών ιόντων νατρίου, μια εναλλακτική λύση που θα μπορούσε να βοηθήσει τη βιομηχανία να μειώσει την εξάρτησή της από βασικά ορυκτά.

Μάλιστα ήταν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που πρώτες στον κόσμο λάνσαραν δοκιμαστικά αυτοκίνητα με μπαταρίες ιόντων νατρίου. Αλλά ο αντίκτυπος αυτών των μοντέλων με μικρή αυτονομία ήταν μέχρι στιγμής χαμηλός. Πάντως τον Απρίλιο, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, η κινεζική CATL, ανακοίνωσε το σχέδιό του για μαζική παραγωγή μπαταριών ιόντων νατρίου και για βαρέα φορτηγά και αυτοκίνητα φέτος, με τη νέα μάρκα να φέρει το όνομα Naxtra.

Η Yadea έχει λανσάρει μέχρι σήμερα τρία μοντέλα σκούτερ ιόντων νατρίου και οι διαχειριστές δικτύων της Κίνας έχουν επίσης αρχίσει να κατασκευάζουν σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας χρησιμοποιώντας μπαταρίες ιόντων νατρίου για να βοηθήσουν το δίκτυο να απορροφήσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτός είναι ένας τομέας που θεωρείται από πολλούς ερευνητές με τους οποίους μίλησε το BBC μια πραγματική «παιδική χαρά» για την αναδυόμενη τεχνολογία.

Οπως επισημαίνει το δημοσίευμα, ο τομέας που έχει επενδύσει πολλά στις μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι τα δίκυκλα, μια ταχέως αναπτυσσόμενη και εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά στην Κίνα όπου κυκλοφορούν δεκάδες εκατομμύρια σκουτεράκια ηλεκτρικά και μη. Η Yadea έχει φέρει στην αγορά μέχρι στιγμής τρία μοντέλα που λειτουργούν με μπαταρίες ιόντων νατρίου και σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα. Εχει επίσης ιδρύσει το Hangzhou Huayu New Energy Research Institute για την έρευνα αναδυόμενων χημικών μπαταριών, ιδιαίτερα ιόντων νατρίου αλλά και άλλων τύπων.

Σημειώνεται ότι τα δίκυκλα είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές μέσο μεταφοράς σε πολλές ασιατικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Βιετνάμ και της Ινδονησίας. Στην Κίνα, είναι πανταχού παρόντα, μεταφέροντας τους ιδιοκτήτες τους σε καταστήματα, γραφεία, σταθμούς μετρό και παντού. Και επειδή είναι πρακτικά και ευέλικτα, οι Κινέζοι τούς έχουν δώσει το αξιαγάπητο παρατσούκλι «μικρά ηλεκτρικά γαϊδουράκια».

Το άρθρο επισημαίνει, τέλος, ότι συμπερασματικά ο τεράστιος αριθμός δικύκλων στην Ασία ανοίγει έναν πολλά υποσχόμενο δρόμο για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Μόνο στην Κίνα, περίπου 55 εκατομμύρια ηλεκτρικά δίκυκλα πουλήθηκαν το 2023 - σχεδόν έξι φορές ο αριθμός όλων των καθαρών, υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν συνολικά στη χώρα εκείνο το έτος, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων iResearch με έδρα τη Σανγκάη.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η Κίνα αλλάζει την ηλεκτροκίνηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας