Θέατρο
«Forget Me Not»: Να το θυμάστε
Εχουν γραφτεί υπέροχα πράγματα για τη θεατρική παράσταση «Forget Me Not»: ότι είναι πολύ συγκινητική, ότι οι δύο ηθοποιοί δικαιώνονται πλήρως που ανέλαβαν εκτός από τις δύο ερμηνευτικές παρουσίες επί σκηνής και τη συν-δημιουργία της παράστασης εξ ολοκλήρου (μετάφραση και διασκευή του έργου, δραματουργία, σκηνοθεσία), ότι θα κλάψεις και μάλιστα πολύ γρήγορα, ότι η Μυρτώ Γκόνη και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής με το κενό παράγουν χώρο. Ολα τα παραπάνω είναι σωστά: πράγματι είδαμε ανθρώπους (που δεν το περιμέναμε μάλιστα) να συγκινούνται, αρκετούς πολύ έντονα, πράγματι η παράσταση σε «αγγίζει», δίχως ωστόσο να εξαναγκάζει το συναίσθημα, πράγματι οι δύο ηθοποιοί καλά έκαναν και τα ανέλαβαν όλα από κοινού. Δεν συμβαίνει συχνά και ακόμη πιο σπάνια πετυχαίνει μια τέτοια συνεργασία και μάλιστα σε τέτοιο εύρος. Αν, ωστόσο, ήταν μόνο ένα να πούμε για τη θεατρική παράσταση «Forget Me Not» του Βρετανού συγγραφέα Τρίσταν Μπέρνεϊς είναι πως καλά θα κάνει να έρθει στην Ελλάδα, να δει την παράσταση για να καταλάβει τι σημαίνει «η διασκευή είναι καλύτερη του έργου».
Μην είμαστε άδικοι: ο ίδιος είναι και βραβευμένος και πολύ γνωστός και αρκετά νέος και ζει γράφοντας θεατρικά έργα – κάτι σημαίνουν όλα αυτά. Το «Forget Me Not» δεν ήταν ο αρχικός τίτλος του έργου του, ωστόσο τα παιδιά, οι δύο εξαιρετικά ταλαντούχοι νέοι ηθοποιοί Μυρτώ Γκόνη και Κωνσταντίνος Μπιμπής, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τον συγκεκριμένο. Πάνω από έξι μήνες επεξεργασία και πρόβες και αυτοσχεδιασμοί και αλλαγές, για να καταλήξουν στην τελική διασκευή, να σκηνοθετήσουν εαυτούς και να ανεβούν στη σκηνή. Οπου και μένουν για κάτι περισσότερο από μία ώρα. Και αποδεικνύουν πως ακόμα και με βροχή, σε μια μουντή Αθήνα, σε μια δύσκολη και σκοτεινή περίοδο, η Τέχνη μπορεί να φανερώσει ένα άλλο Παράδειγμα: πως ναι, αν σέβεσαι αυτό που κάνεις και τον συνάδελφό σου, και τους θεατές και τον εαυτό σου και τα σκηνικά ακόμα της παράστασής σου, και αν έχεις και ταλέντο, τότε μόνο να προσφέρεις μπορείς. Η Μυρτώ και ο Κωνσταντίνος μάς πρόσφεραν μία χαρισματική βραδιά. Που, για μας έστω, ξεπέρασε την πρόσκαιρη συγκίνηση και έγινε συν-κίνηση.
📌 Κάθε Δευτ., Τρ. στις 21.00. Στο θέατρο Αλάμπρα (Στουρνάρη 53, Πολυτεχνείο, τηλ. 210-5220120). Προπώληση: more.com
Εικαστικά
Μπλε Τοπία
Μια κοινή έκθεση ζωγραφικής της Αφροδίτης Σεζένια και της Ελπίδας Βουτσά «εγκαινιάζει» τη νέα χρονιά στο εξαιρετικό Κέντρο Λόγου & Τέχνης «Διέξοδος» στο Μεσολόγγι. Η έκθεση τιτλοφορείται «Μπλε Τοπία», αφού σε όλα σχεδόν τα έργα τους κυριαρχεί το χρώμα της θάλασσας και του ορίζοντα.
📌 Από 18/1 έως 8/2, στη «Διέξοδο» (Αθ. Ραζηκότσικα 25, Μεσολόγγι, τηλ. 26310-51260). Κάθε Πέμπ.-Κυρ. 11.00-13.30, 19.00-21.00. Είσοδος ελεύθερη.
Μιούζικαλ
Σουίνι Τοντ
Πρεμιέρα έκανε το μιούζικαλ «Σουίνι Τοντ: Ο Δαιμόνιος Κουρέας της Fleet Street», σε μουσική και στίχους Στίβεν Σόντχαϊμ, κείμενο του Χιου Γουίλερ, σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία ενός κουρέα που επιστρέφει στο Λονδίνο αναζητώντας δικαιοσύνη, παρασυρμένος σ’ έναν σκοτεινό κόσμο εκδίκησης.
📌 18, 19, 22, 24-27/01 στις 20.00 (19 & 26/1, 18.30). Στο θέατρο Ολύμπια (Ακαδημίας 59, τηλ. 210-3642540). Προπώληση: www.ticketplus.gr
Θέατρο
«Γυάλινος κόσμος»
Ο «Γυάλινος κόσμος» του Τενεσί Ουίλιαμς είναι η πρώτη σκηνοθεσία του Antonio Latella στην Ελλάδα, που πραγματοποιείται χάρη στη συνάντησή του με την εξαιρετική ηθοποιό Μαρία Καλλιμάνη, η οποία και ερμηνεύει τον κεντρικό ρόλο της Αμάντα. Τη διανομή συμπληρώνουν νέοι ταλαντούχοι ηθοποιοί.
📌 Πέμπ. 20.00, Παρ., Σάββ. 21.00, Κυρ. 18.30. Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν (Φρυνίχου 14, Πλάκα). Προπώληση: more.com
Συναυλία
Μαρία Παπαγεωργίου
Η Μαρία Παπαγεωργίου, μαζί με τρεις μουσικούς επί σκηνής, ταξιδεύει σε επιλεγμένους χώρους στην Ελλάδα, με το ιδιαίτερο project «3 In Loop». Πρόκειται για μια νέα δική της μουσικοηχητική εξερεύνηση, στην οποία η ίδια θεωρεί ότι θα οδηγήσει τους ακροατές «στην κατανόηση του ελάχιστου εαυτού τους»!
📌 Πέμπ. 23/1, στις 21.00 στο Bras de Freres (Επιμενίδου 2) στα Χανιά. Προπώληση: ticketservices.gr
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας