Αθήνα, 6°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
6°C
6.5° 4.5°
1 BF
79%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
4°C
5.5° 2.2°
2 BF
74%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
5°C
5.5° 3.7°
4 BF
68%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
-4°C
-4.1° -4.1°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
-2°C
-0.9° -2.1°
2 BF
80%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
2°C
2.3° 2.0°
1 BF
77%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
-6°C
-1.6° -5.6°
2 BF
86%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
2°C
2.0° 2.0°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
10°C
10.2° 7.2°
4 BF
66%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
5°C
5.9° 3.5°
3 BF
62%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
7°C
7.7° 7.4°
5 BF
76%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
4°C
4.0° 4.0°
5 BF
61%
Κεφαλονιά
Αραιές νεφώσεις
6°C
5.9° 5.9°
2 BF
59%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
2°C
1.9° 1.8°
0 BF
81%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
4°C
4.4° 1.2°
1 BF
75%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
8.8° 7.8°
1 BF
49%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
5°C
5.3° 4.0°
2 BF
70%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
2°C
2.1° -3.7°
2 BF
61%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
3°C
3.1° 2.7°
1 BF
84%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
-1°C
-0.8° -0.8°
1 BF
87%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου, 2025
oxima
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com
Αλλάζοντας την αυτοκίνηση

Οχήματα με μαγνητική αιώρηση

Η μαγνητική αιώρηση είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει σε ένα αντικείμενο να «επιπλέει» πάνω από μια επιφάνεια χωρίς καμία φυσική επαφή.

Η πρωτοποριακή τεχνολογία αυτοκινήτων με μαγνητική αιώρηση (Magnetic Levitation) ανθεί στην Ιαπωνία επαναπροσδιορίζοντας το μέλλον της μηχανικής αυτοκινήτων, όπως επισημαίνουν τα μεγαλύτερα περιοδικά Τεχνολογίας και Αυτοκινήτου.

Η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έχει ήδη πετύχει ένα αξιοσημείωτο άλμα προς το μέλλον των μεταφορών καθώς εισήγαγε μια πρωτοποριακή καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία: την τεχνολογία αυτοκινήτων με μαγνητική αιώρηση.

Αυτή η νέα τεχνολογία θα μπορούσε μελλοντικά να εξαλείψει την ανάγκη για παραδοσιακούς κινητήρες και μπαταρίες στα οχήματα. Αναπτύχθηκε από τη μονάδα Quantum Machines στο Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Οκινάουα (OIST) και δείχνει ικανή να φέρει επανάσταση στις μεταφορές καθώς υπόσχεται απαράμιλλη ενεργειακή απόδοση και ένα καθαρότερο, πιο βιώσιμο μέλλον.

Πώς όμως λειτουργεί ο μηχανισμός της μαγνητικής αιώρησης;

Η μαγνητική αιώρηση, που συχνά αναφέρεται ως maglev, είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει σε ένα αντικείμενο να «επιπλέει» πάνω από μια επιφάνεια χωρίς καμία φυσική επαφή, χρησιμοποιώντας μαγνητικά πεδία για να εξουδετερώσει τις δυνάμεις της βαρύτητας. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να αιωρούνται μερικά εκατοστά πάνω από ειδικά σχεδιασμένους δρόμους. Ετσι, με την εξάλειψη της τριβής τα αυτοκίνητα maglev μπορούν να επιτύχουν πολύ υψηλότερη ενεργειακή απόδοση σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα, είτε αυτά κινούνται με ορυκτά καύσιμα είτε με ηλεκτρισμό.

Η ομάδα του OIST βρέθηκε στην πρώτη γραμμή αυτής της τεχνολογικής ανακάλυψης και ερευνά πυρετωδώς τη χρήση διαμαγνητικών υλικών και ισχυρών μαγνητών για τη δημιουργία ενός σταθερού φαινομένου αιώρησης, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα τρένα maglev που κινούνται στην Ιαπωνία με ταχύτητες ακόμη και 600 χιλιομέτρων ανά ώρα, αλλά με σημαντικά μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα maglev, τα οποία απαιτούν συνεχή παροχή ισχύος, η νέα τεχνολογία που αναπτύχθηκε από το OIST χρειάζεται ενέργεια μόνο κατά την αρχική φάση εκκίνησης για να δημιουργήσει το μαγνητικό πεδίο. Μόλις επιτευχθεί η αιώρηση, τα αυτοκίνητα μπορούν να κινηθούν με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας, καθιστώντας το σύστημα εξαιρετικά αποδοτικό.

Τα βασικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας αυτής είναι μεταξύ άλλων η εξάλειψη κινητήρων και μπαταριών, μια αλλαγή που θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το βάρος των οχημάτων και να περιορίσει το κόστος παραγωγής. Επιπλέον, θα μειώσει τις σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που σχετίζονται με την παραγωγή και την απόρριψη μπαταριών. Αναφορικά δε με τη βιωσιμότητα και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο, η στροφή σε ένα σύστημα μεταφορών που βασίζεται σε maglev υποστηρίζει σθεναρά τις παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και βοηθά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Πάντως η πολλά υποσχόμενη τεχνολογία δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Οι ερευνητές εργάζονται επί του παρόντος για την ελαχιστοποίηση των απωλειών κινητικής ενέργειας στο επίπεδο της επιφάνειας και τη βελτίωση της απόσβεσης στροβιλισμού για να εξασφαλίσουν σταθερή και ομαλή λειτουργία. Επιπλέον, η υποδομή που απαιτείται για τα αυτοκίνητα maglev, όπως ειδικά σχεδιασμένοι δρόμοι, θα απαιτήσει σημαντικές επενδύσεις και ανάπτυξη.

Ωστόσο, τα πιθανά οφέλη υπερτερούν κατά πολύ αυτών των προκλήσεων, με τον ειδικό Τύπο να υπογραμμίζει ότι η τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης πρόκειται να αλλάξει θεαματικά την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς αμφισβητεί την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν κινητήρες και μπαταρίες για να κινούνται.

Γεγονός πάντως παραμένει ότι το πρωτοποριακό έργο της Ιαπωνίας στην τεχνολογία αυτοκινήτων με μαγνητική αιώρηση σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη μηχανική αυτοκινήτων, αφού η δυνατότητα εξάλειψης των κινητήρων και των μπαταριών από τα οχήματα θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει την αυτοκινητοβιομηχανία, θέτοντας νέα πρότυπα για απόδοση, βιωσιμότητα και καινοτομία.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Οχήματα με μαγνητική αιώρηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας