Αθήνα, 6°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
6°C
6.2° 5.1°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
3°C
4.5° 2.1°
2 BF
69%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
8°C
7.7° 5.0°
4 BF
55%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
-5°C
-5.1° -5.1°
1 BF
93%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
0°C
0.7° -0.1°
2 BF
69%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
2°C
2.9° 1.5°
1 BF
78%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
-2°C
-0.8° -2.1°
0 BF
86%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
4°C
3.5° 3.5°
1 BF
75%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
9°C
8.8° 7.2°
5 BF
76%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
6°C
5.9° 3.5°
4 BF
71%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.4° 7.2°
6 BF
57%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
4°C
4.0° 4.0°
5 BF
55%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
7°C
6.9° 5.9°
3 BF
61%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
3°C
3.0° 2.9°
2 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
4°C
4.0° 2.5°
0 BF
87%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
8.8° 8.8°
1 BF
53%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
5°C
6.0° 4.2°
4 BF
78%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
2°C
1.6° -4.7°
2 BF
60%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
4°C
3.6° 2.2°
2 BF
88%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
0°C
-0.4° -0.4°
1 BF
88%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, 2025
Χαλίνα Ρέιν
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Χαλίνα Ρέιν
Χαλίνα Ρέιν, «Babygirl»

«Ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στην ύπαρξη της σκοτεινής πλευράς αλλά στην απόκρυψή της»

Η σκηνοθέτρια Χαλίνα Ρέιν και οι πρωταγωνιστές της Νικόλ Κίντμαν και Χάρις Ντίκινσον έδωσαν πρόσφατα συνέντευξη Τύπου μιλώντας για το πολυσυζητημένο ερωτικό θρίλερ που με τις «καυτές» σκηνές του φωτίζει τον Ερωτα και την Αυτοκαταστροφή, πίσω από τη Δύναμη και το Χρήμα.

Κάποιοι λένε πως είναι αγνώριστη από τις πολλές πλαστικές επεμβάσεις, πως το πρόσωπό της έχει γίνει σαν μάσκα. Ομως όταν η 57χρονη Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνιστεί σε ταινία πάει όλος ο κόσμος να τη δει. Γιατί, βέβαια, ενώ εξακολουθεί να μας εντυπωσιάζει η όψη της κι ας είναι μερικώς τεχνητά διατηρημένη, διεισδύει σε όλους χωρίς εξαίρεση τους χαρακτήρες της τόσο ολοκληρωτικά, που δεν απομένει άλλο στον θεατή από το να βυθιστεί και εκείνος. Στο ερωτικό θρίλερ της Ολλανδής Χαλίνα Ρέιν «Babygirl», η Κίντμαν ως «Ρόμι», CEO μιας πολυεθνικής εταιρείας, σύζυγος του επίσης επιτυχημένου «Τζέικομπ» (Αντόνιο Μπαντέρας) και μητέρα δύο όμορφων κοριτσιών, μας καθηλώνει για ακόμα μία φορά. Κι όταν αρχίζει τα σαδομαζοχιστικά παιχνίδια με τον ελκυστικά ψυχρό νεαρό «Σάμιουελ» (Χάρις Ντίκινσον) που εμφανίζεται ως πρωτάρης στην εταιρεία, μας παγιδεύει στον κρυφό χώρο ανάμεσα στη συμπάθεια και την αντιπάθεια, ανάμεσα στον θαυμασμό και τον φθόνο, στο έλεος και τη χαιρεκακία.

Για την ακρίβεια, κανείς στην ταινία δεν προκαλεί 100% συμπάθεια. Ποιος μπορεί να συμπονέσει μια γυναίκα που δεν έχει τίποτα πια να επιθυμήσει εκτός από το να έχει παραπάνω από όλα αυτά που ήδη έχει; Και ποιος μπορεί να αγαπήσει έναν ανελέητα ωραίο κατακτητή που υποκινείται από τον φθόνο και την κακία; Στον ήδη τόσο διεφθαρμένο κόσμο μας, η σεξουαλική απληστία της Ρόμι και του Σάμιουελ μοιάζει με παραλλαγή και μικρογραφία μιας μεγαλύτερης κατάστασης που ζούμε καθημερινά εξ αποστάσεως. Για τον ίδιο λόγο όμως η ταινία αποκτά ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο, ανθρωπολογικό, καθώς διακρίνουμε μια εξιδανικευμένη εικόνα της εποχής μας, μια εικόνα που αναπαριστά τη Δύναμη και το Χρήμα, να υποβάλλεται στο τεστ του Ερωτα και της Αυτοκαταστροφής.

Η 49χρονη Ρέιν –η οποία έχει πάνω από είκοσι χρόνια καριέρας ως ηθοποιός στο ευρωπαϊκό θέατρο και τον κινηματογράφο και πρόσφατα πέρασε πίσω από την κάμερα με την ταινία «Bodies Bodies Bodies»– αλλά και η Κίντμαν και ο Βρετανός Ντίκινσον μίλησαν για την ταινία σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

● Πώς εμπνευστήκατε την ιστορία του «Babygirl»;

Χαλίνα Ρέιν: Πάντα αναρωτιόμουν πώς γίνεται να ενοποιήσω όλα τα κομμάτια του εαυτού μου ως γυναίκα, κάποια από τα οποία μου αρέσουν και θέλω να τα παρουσιάζω στον έξω κόσμο, αλλά και κάποια για τα οποία νιώθω ντροπή κι αμηχανία. Ηθελα λοιπόν να κάνω μια ταινία που να θέτει το ερώτημα αν είναι δυνατόν να αγαπήσεις και να αποδεχτείς ολόκληρο τον εαυτό σου. Και φυσικά ήθελα επίσης να κάνω μια διασκεδαστική ταινία που όμως έχει σκοτεινό υπόβαθρο και θέτει υπαρξιακά ζητήματα.

● Κυρία Κίντμαν, ποιος ήταν ο λόγος που διαλέξατε να πρωταγωνιστήσετε σε αυτή την ταινία;

Νικόλ Κίντμαν: Ηθελα να δουλέψω με τη Χαλίνα, αλλά και να εξερευνήσω το είδος αυτό του θρίλερ τύπου δεκαετίας του 1990, από τη μεριά μιας γυναίκας, της σεξουαλικότητάς της, της αποκάλυψης των κρυφών πτυχών της. Μου φάνηκε εντελώς πρωτότυπο, από την πρώτη στιγμή που το διάβασα. Βέβαια, και ο τίτλος είναι πολύ γοητευτικός. Το διάβασα μονορούφι και αμέσως πήρα τη Χαλίνα στο τηλέφωνο. Μιλήσαμε για πολλή ώρα και διαπιστώσαμε ότι συμφωνούσαμε. Κάναμε μαζί κάποιες αλλαγές στο σενάριο, ακόμα και στην ώρα του γυρίσματος αφού λειτουργούσε ως σκηνοθέτρια-σεναριογράφος.

● To «Babygirl» είναι μια ταινία που παρουσιάζεται μέσα από την οπτική γωνία της ηρωίδας. Πώς βλέπετε τον ρόλο σας μέσα σε αυτήν;

Χάρις Ντίκινσον: Η ανδρική ταυτότητα είναι κάτι συγκεχυμένο στην εποχή μας και νομίζω πως ο χαρακτήρας μου παλεύει με αυτό όταν αναμετριέται με το αφεντικό που όλοι σέβονται και υπακούν. Από την αρχή ο «Σάμιουελ» δεν θέλει να σεβαστεί τους «κανόνες». Ηταν ενδιαφέρον αυτό όλο για μένα ειδικά επειδή δεν είχα ποτέ δουλέψει, πριν ασχοληθώ με την υποκριτική, σε τέτοιο περιβάλλον.

Χαλίνα Ρέιν: Αναφερόμαστε συνεχώς στη «γυναικεία ματιά» και φυσικά αυτό ήταν το πρώτο μας μέλημα, αλλά πρέπει να πω ότι η ταινία αναφέρεται εξίσου στην ανδρική ταυτότητα: Τι σημαίνει η ανδρική ταυτότητα σήμερα για έναν νέο, αλλά και για έναν ώριμο άνδρα σαν τον «Τζέικομπ», τον σύζυγο της «Ρόμι»; Από αυτή την άποψη η ταινία δεν μιλάει για γυναίκες και άνδρες αλλά για τον άνθρωπο.

● Πείτε μας για το θέμα της σχέσης των γενεών που επίσης βρίσκεται στην ταινία.

Χαλίνα Ρέιν: Από την προηγούμενη ταινία μου, «Bodies Bodies Bodies», έχω πάθει εμμονή με τη νέα γενιά και το πώς λειτουργεί. Με ενθουσιάζουν οι νέοι ηθοποιοί αν και με κάνουν να νιώθω σαν δεινόσαυρος στο πλατό. Μου φαίνεται τρομερά χιουμοριστικός ο κύκλος της ζωής που κάνει τους μεγάλους σιγά σιγά να εξαφανίζονται, ενώ τους νέους να εμφανίζονται… Με ενθουσιάζουν οι ιδέες που έχει η νέα γενιά για τον έρωτα, τις ερωτικές σχέσεις, η αποδοχή τους. Ηταν σημαντικό για μένα η παλιότερη γενιά να μάθει από τη νεότερη σε αυτή την ταινία.

● Η ταινία περιλαμβάνει σεξουαλικές σκηνές που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αμηχανία στους ηθοποιούς. Πώς καταφέρατε να δημιουργήσετε ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον;

Νικόλ Κίντμαν: Το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν δύο ηθοποιοί είναι ιερό και απαραβίαστο. Εχει σημασία να πεις στον συνάδελφο πως ό,τι κάνουμε το κάνουμε μαζί κι ας συζητήσουμε τι μας κάνει να νιώθουμε άνετα και τι όχι. Μιλήσαμε ανοιχτά με τον Ντίκινσον, εξάλλου είχαμε πολύ καλή επικοινωνία από την πρώτη στιγμή. Ενιωσα πολύ άνετα μαζί του γιατί ο Χάρις Ντίκινσον είναι… κύριος και έχει συνείδηση του άλλου. Ο Αντόνιο (Μπαντέρας) κι εγώ έχουμε πολλή εμπειρία με ερωτικές ταινίες, αν κι εγώ δεν είχα ώς τώρα γυναίκα σκηνοθέτρια –που τυχαίνει να είναι επίσης ηθοποιός και σεναριογράφος– να με καθοδηγεί σε σεξουαλικές σκηνές. Αυτό από μόνο του μου έφτανε για να αισθανθώ καλά. Γιατί μας καταλάβαινε όλους και είχε συναίσθηση των στόχων της. Από την άλλη ήταν διατεθειμένη να αλλάξει το σενάριο εκεί που χρειαζόταν. Ηταν δίπλα μας συνέχεια, κάτι που μας πρόσφερε διαύγεια ως προς το τι προσπαθούσαμε να εκφράσουμε. Εχω κάνει πολλές ταινίες, αλλά ποτέ μια σαν αυτήν και μάλλον δεν θα την έκανα παρά μόνο με γυναίκα σκηνοθέτρια.

Ηθελα να κάνω μια ταινία που να θέτει το ερώτημα αν είναι δυνατόν να αγαπήσεις και να αποδεχτείς ολόκληρο τον εαυτό σου

Χάρις Ντίκινσον: Ηταν σαν να είχαμε μια συμφωνία οι τρεις μας, η Χαλίνα, η Νικόλ κι εγώ εξ αρχής. Συζητήσαμε πολύ ανοιχτά τις σκηνές του σεξ και απλά νιώθαμε εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλον. Νομίζω ότι η Νικόλ ενέπνευσε εμπιστοσύνη σε όλους μας. Το συνεργείο φρόντισε επίσης να δημιουργήσει ένα άνετο περιβάλλον – όλοι γνώριζαν πόσο ευαίσθητες ήταν αυτές οι σκηνές.

Νικόλ Κίντμαν: Υπήρχε τρομερή ενέργεια και ενθουσιασμός στο γύρισμα της ταινίας που ελπίζω ότι βγαίνει και στην ταινία.

● Κυρία Ρέιν, πείτε μας πώς καταφέρατε να αναμείξετε τον φόβο με τη σεξουαλική έλξη.

Χαλίνα Ρέιν: Νομίζω ότι αυτή η ταινία εμπεριέχει την ουσία των δραματικών προσώπων που έχω παίξει στο κλασικό θέατρο, του Σέξπιρ, του Ιψεν, του Ο’Νιλ… Αυτοί οι χαρακτήρες ζουν μέσα μου και παρ’ όλο που η ταινία είναι σύγχρονη –ελπίζω να νιώθει το ίδιο και το κοινό–, στη «Ρόμι», τον «Σάμιουελ» και σε όλα τα πρόσωπα της ταινίας υπάρχουν πολλά στοιχεία που παραπέμπουν στο κλασικό θέατρο. Από εκεί αντλώ την έμπνευσή μου. Νομίζω ότι στην άνεση και την ασφάλεια που ένιωσαν οι ηθοποιοί, βοήθησαν επίσης τα μεγάλα, χωρίς διακοπές, πλάνα. Προτιμώ τα μεγάλα πλάνα γιατί, από τη μία, οι ηθοποιοί είχαν πολύ διάλογο, από την άλλη αναζητούσαν αυθόρμητες στιγμές «ηλεκτρισμού» μεταξύ τους. Η ένταση μεταξύ αυτών των δύο –της τεχνικής δυσκολίας του διαλόγου και της ζωντανής αίσθησης κινδύνου και ρίσκου– ήταν η δυναμική στην οποία στοχεύσαμε… Ετσι η Νικόλ και ο Χάρις πέτυχαν αυτή τη μοναδική χημεία μεταξύ τους, που εγώ τη βρίσκω απίστευτα εντυπωσιακή γιατί είναι ταυτόχρονα αστεία, τραγική, συγκινητική, σέξι, αμήχανη, ευάλωτη, ωμή και συναισθηματική – κι όλα αυτά μέσα σε μία σκηνή… Ελπίζουμε ότι και το κοινό νιώθει την ίδια ανατριχίλα, τα σκαμπανεβάσματα ανάμεσα στην έλξη και τον φόβο.

Νικόλ Κίντμαν: Μιλάμε επίσης για την υπαρξιακή κρίση μιας γυναίκας που νιώθει πως έχει πετύχει βασικά τη σταδιοδρομία που ήθελε, που παίζει όλους τους ρόλους της στην εντέλεια ως μητέρα, σύζυγος, ιδιοκτήτρια ενός διαμερίσματος στη Νέα Υόρκη – που τα έχει όλα, αλλά αισθάνεται ανικανοποίητη. Οταν ξαφνικά εμφανίζεται ο «Σάμιουελ» στη ζωή της, σαν άγγελος ή διάβολος, δεν έχει σημασία, την αναστατώνει. Κι έτσι τη βρίσκουμε να αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στην επιθυμία και την αυτοκαταστροφή.

Χαλίνα Ρέιν: Συμφωνώ. Στην αρχή η «Ρόμι» πιστεύει κάτι που νομίζω ότι όλοι μας μπορούμε να καταλάβουμε – ότι μπορεί να είναι τέλεια. Εχει την εικόνα στον νου της τέλειας μητέρας, τέλειας συζύγου, τέλειας διευθύντριας – ότι μπορεί να φροντίζει τον εαυτό της με παγωμένα λουτρά και ψυχοθεραπεία, ότι μπορεί να σβήσει την οποιαδήποτε ψυχική κηλίδα ή πληγή… Στο τέλος βέβαια, μέσα από τη συνάντησή της με τον «Σάμιουελ», καταλαβαίνει, όπως και αυτός άλλωστε, ότι πρέπει να αποδεχτεί το γεγονός πως ο άνθρωπος τρέφει τη σύγκρουση μέσα του. Οτι, τελικά, το νόημα της ζωής βρίσκεται στην προσπάθεια να αγκαλιάσουμε τα πάντα, την αγγελική πλευρά αλλά και τη διαβολική, την άγρια.

Επίσης κάτι που ήταν σημαντικό για την ανθρώπινη σύσταση και τη δυαδικότητα των χαρακτήρων ήταν το γεγονός ότι, ενώ παίζαμε με το στιλ του ερωτικού θρίλερ της δεκαετίας του 1990 όπου πάντα κάποιος από τους δύο τιμωρείται ή πεθαίνει, εμείς δεν ακολουθήσαμε αυτή την τροπή. Ενώ περιμένεις πως ο «Σάμιουελ» θα κάνει κάποιο έγκλημα, αυτό δεν γίνεται. Γιατί το θέμα είναι να καταλάβουμε ότι πρόκειται για δύο τρωτούς ανθρώπους, όπως είμαστε όλοι εξάλλου. Οπως όλοι μας, έχουν κι αυτοί φωτεινές και σκοτεινές πλευρές. Να καταλάβουμε, λοιπόν, ότι ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στην ύπαρξη της σκοτεινής πλευράς αλλά στην απόκρυψή της.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Ο κίνδυνος δεν βρίσκεται στην ύπαρξη της σκοτεινής πλευράς αλλά στην απόκρυψή της»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας