Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.3° 14.8°
4 BF
54%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
12.1° 8.9°
3 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
16°C
17.6° 14.4°
4 BF
40%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
50%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
11°C
13.5° 10.9°
3 BF
58%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.5° 9.0°
1 BF
61%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
10.4° 7.9°
0 BF
35%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
44%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.1°
3 BF
73%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
13.2° 12.9°
1 BF
54%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.8° 15.4°
4 BF
65%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.7° 10.7°
3 BF
76%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
51%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.9° 10.7°
0 BF
54%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.1° 12.8°
1 BF
51%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
19.3° 17.8°
2 BF
69%
Χαλκίδα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
16.4° 14.0°
3 BF
62%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
11.3° 11.0°
2 BF
72%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.7° 9.7°
2 BF
67%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.3° 8.3°
2 BF
58%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου, 2025
ekthesi-kakanias
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κωνσταντίνος Κακανιάς & Ρεβέκκα Καμχή

Μια φιλία χρόνων και μία αναδρομική έκθεση

Η σχέση μεταξύ του κοσμοπολίτη δημιουργού της κυρίας Τεπενδρή και της γνωστής γκαλερίστα ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια και επισφραγίζεται τώρα με τη μεγάλη αναδρομική έκθεση «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας» που συνεχίζεται ώς το τέλος του μήνα.

Εχουν περάσει τριάντα χρόνια, σχεδόν, από το 1996 όταν ο Κωνσταντίνος Κακανιάς παρουσίασε έργα του για πρώτη φορά στην γκαλερί «Ρεβέκκα Καμχή», στην Αθήνα. Η κυρία Τεπενδρή, το alter ego του, που σε πολλές περιπτώσεις εκφράζει το συλλογικό ασυνείδητο και αγαπήθηκε, στη συνέχεια, ως ποπ είδωλο σε όλο τον κόσμο, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα δωμάτια της αίθουσας που τότε ξεκινούσε τη δική της περιπέτεια στον χώρο της σύγχρονης τέχνης και έφερνε στην Αθήνα καινούργιες προτάσεις, έργα διεθνών καλλιτεχνών και Ελλήνων του εξωτερικού. Η σχέση ανάμεσα στον Κωνσταντίνο Κακανιά και τη Ρεβέκκα Καμχή άντεξε στον χρόνο, ρίζωσε και εξακολουθεί να αποδίδει καρπούς, ενώ αμφότεροι κατέγραψαν λαμπρή πορεία, όπως αποδεικνύεται, στον χρόνο.

Παράταση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, λοιπόν, πήρε η αναδρομική έκθεση του καλλιτέχνη με τίτλο «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας» («Divine Persοnality Disorder») που παρουσιάζει στη «Ρεβέκκα Καμχή» ζωγραφικούς πίνακες, εικονογραφήσεις περιοδικών, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχογραφήσεις από το 1996 έως σήμερα. Εκείνη τη χρονιά η γκαλερί συμμετείχε με έργα του στην κορυφαία διεθνή έκθεση τέχνης «Art Basel ’96» στη Βασιλεία της Ελβετίας, ενώ ο Κωνσταντίνος Κακανιάς κέρδισε το 2ο Bραβείο διεθνούς διαγωνισμού σχεδίου για την εφημερίδα «New York Times».

Καλλιτέχνης που δημιουργεί με πολλά διαφορετικά μέσα και μοιράζει σταθερά τον χρόνο του μεταξύ Λος Αντζελες και Ελλάδας (με πολλές στάσεις στον Πόρο όπου δημιουργεί τα γνωστά κεραμικά πιάτα του), έγινε γνωστός από τα σχέδια και τις ακουαρέλες του στα οποία, με έμπνευση και βιτριολικό, μερικές φορές, χιούμορ, οι ήρωές του που θυμίζουν καρτούν σχολιάζουν την επικαιρότητα και διαχρονικές ιδέες και αξίες. Εικονογράφος, κεραμίστας, σχεδιαστής υφασμάτων, σχεδιαστής και διακοσμητής καταστημάτων έχει συνεργαστεί με μεγάλους οίκους και διάσημους δημιουργούς ενώ έργα του βρίσκονται σε σημαντικές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Αγγλία και στις ΗΠΑ.

«Είτε μέσω της κωμωδίας είτε μέσω της σάτιρας, και με απόλυτη ελευθερία, το έργο μου είναι μια συνεχής αναζήτηση της ισορροπίας μεταξύ του εξαιρετικά επιφανειακού κόσμου και του πιο εσωτερικού μου εαυτού, προκειμένου να αποκαλύψω το πάθος και τις εμμονές μου», έχει πει ο Κωνσταντίνος Κακανιάς.

♦ «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας»

Γκαλερί «Ρεβέκκα Καμχή» (Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο). Διάρκεια έκθεσης έως 31 Ιανουαρίου. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Από Τρίτη έως Παρασκευή 12.00-18.00 και τα Σάββατα 12.00-16.00.

«Πριν 30 χρόνια και τώρα»

H Ρεβέκκα Καμχή μάς σύστησε πρώτη τον Κωνσταντίνο Κακανιά και σήμερα, τριάντα χρόνια μετά, εξακολουθεί να προτείνει το έργο του. Είναι εκείνη που δημιούργησε την γκαλερί η οποία αποτέλεσε πόλο έλξης πρωτοποριακών και ανεξάρτητων καλλιτεχνών. Τότε βρισκόταν στην οδό Σοφοκλέους, στον τέταρτο όροφο ενός κτιρίου, ακριβώς επάνω από την κεντρική αγορά Αθηνών που σφύζει από ζωή και μυρωδιές. Στην καρδιά της πιο παράδοξης γειτονιάς ζούσες τη σύγχρονη τέχνη αλλιώς, και από τα μεγάλα παράθυρα έβλεπες την Ακρόπολη. Αρχές των ’90s. Σήμερα η Ρεβέκκα Καμχή θυμάται και γράφει στην «Εφ.Συν.» για το τότε και το τώρα...

«1998. Σοφοκλέους 23. Ακούμε τον αστυφύλακα και την εκνευριστική σφυρίχτρα του στη διασταύρωση με την Αθηνάς κάτω από τα παράθυρα της γκαλερί στον τέταρτο όροφο του παλιού ξενοδοχείου Ολυμπιάς. Μπαίνουμε-βγαίνουμε στα δωμάτια. Να κρεμάσουμε τα πιάτα, ένα-ένα ζωγραφισμένα με τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης, τους Αληπασάδες, τη Μαντώ, την Μπουμπουλίνα. Φωτογραφίες με αναπαραστάσεις ηρωικών στιγμών με στολές φορεμένες από τον Κακανιά και τα ανίψια του ανάμεσα από μπάζα πεταμένα σε πλαγιές της Πάρου. Και σχέδια με τέμπερα κάτω από τον τίτλο “Ελευθερία ή Θάνατος”. Η έκθεση λέγεται “ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ”. Το σήμερα και το 1821 με μια αμυδρή αναφορά στο ΟΧΙ του Β’ Παγκοσμίου. Το σήμερα είναι το 1998. Η γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή έχει ανοίξει στο κοινό περίπου δύο χρόνια και η έκθεση που ετοιμάζεται είναι του Κωνσταντίνου Κακανιά, του πολυτάλαντου φίλου της και καλλιτέχνη. Κοσμογυρισμένος στα Παρίσια, Νέα Υόρκη, Αίγυπτο και όλα τα ενδιάμεσα, εκείνος κάνει την πρώτη του έκθεση στην Αθήνα. Το αποκορύφωμα, η προετοιμασία μιας παρέλασης/επίδειξης, όπου με τον ήχο του τραγουδιού του Ντέιβιντ Μπόουι “Heroes” θα παρελάσουν τα μοντέλα του, ήτοι: η μαμά του καλλιτέχνη, ο σκηνοθέτης Πάνος Κούτρας, οι Τζένη Μπαλατσινού, Λαόυρα ντε Νίγκρις, Δημήτρης Ξανθούλης, Φαίνη Ξύδη, Μαριάννα Παπαγεωργίου και πολλά άλλα ονόματα της καλλιτεχνικής Αθήνας, της μόδας και της δημιουργίας.

2024. Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο. Μέσα στις αίθουσες της γκαλερί, που έχει πλέον μετακομίσει, ξετυλίγουμε τα έργα του Κακανιά από πολλές διαφορετικές εποχές και στιλ – φτιάχνουμε το παζλ αυτού του πολυσχιδούς ταλέντου σε μια έκθεση με τίτλο “Θεϊκή διαταραχή προσωπικότητας”.

Η έκθεση “ξεκινάει” με μια μεγέθυνση της ανακοίνωσης από τα βαφτίσια του, όπου η οικογένειά του “υποδέχεται ένα αγγελούδι. (ΝΟΤ)”, λέει ο καλλιτέχνης σαρκάζοντας ή όχι με το κείμενο αυτό, αποκαλώντας το έργο “ΑΚΥΡΟΝ” και μουτζουρώνοντάς το με κόκκινο σπρέι. Συνεχίζουμε μέσα στον εσωτερικό κόσμο του Κακανιά και γιατί όχι του καθενός από εμάς. Οταν είμαστε παιδιά, είμαστε φοβισμένοι, είμαστε ευάλωτοι. Και συμβολικά εικόνες “σκληρές” χαράσσουν τη ζωή μας καθώς μεγαλώνουμε, κουβαλώντας μέσα μας ό,τι μας συνέβη όταν ήμασταν μικροί – άλλους πιο έντονα, άλλους συμβολικά. Η ζωή μας έχει γράψει πάνω στους νευρώνες του εγκεφάλου μας, που ίσως να μας θυμίσουν κάποια πολύ λεπτογραφημένα κλαδάκια που διαπερνούν τις ζωγραφιές του.

Συνεχίζουμε βλέποντας πίνακες όπου κυριαρχεί το μπλε χρώμα σε μια περαιτέρω βύθιση στο ασυνείδητό μας πριν φτάσουμε σε μια έκρηξη πορτοκαλί χρώματος που διάλεξε η Κα Τ., ο χαρακτήρας που έχει εφεύρει ο Κακανιάς σαν άλτερ έγκο, σαν ένα αμάλγαμα από φίλες και επιθυμίες. Στο πορτοκαλί δωμάτιο μας δείχνει κάποιες από τις περιπέτειές της όπου ντυμένη superchic χρησιμοποιεί τη φωνή της για να παλέψει για πράγματα που πιστεύει, όπως τα δικαιώματα των μειονοτήτων, η αγάπη της για τα ζώα, και πολλά άλλα μέσα από χιούμορ, αλήθεια και σαρκασμό».

Ρεβέκκα Καμχή

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια φιλία χρόνων και μία αναδρομική έκθεση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας