Αθήνα, 5°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
5°C
6.3° 3.4°
2 BF
72%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.1° 6.4°
4 BF
66%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
10.0° 8.8°
4 BF
64%
Ιωάννινα
Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
5°C
4.9° 4.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
0°C
-0.1° -0.1°
0 BF
86%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
5°C
4.8° 4.8°
0 BF
85%
Κοζάνη
Ήπιες χιονοπτώσεις
1°C
1.4° 1.4°
0 BF
80%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
7.3° 7.3°
1 BF
89%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
10.2° 7.7°
2 BF
71%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
7°C
6.5° 3.9°
2 BF
66%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.1° 9.1°
3 BF
56%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.5° 9.5°
3 BF
55%
Κεφαλονιά
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
11°C
10.9° 10.9°
5 BF
93%
Λάρισα
Ασθενείς βροχοπτώσεις
4°C
4.4° 4.4°
1 BF
79%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
7.2° 4.5°
0 BF
80%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
8°C
8.8° 7.7°
3 BF
39%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
5°C
5.3° 5.3°
2 BF
71%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
6°C
6.0° 3.3°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
4°C
3.6° 3.6°
1 BF
97%
Καστοριά
Ασθενείς βροχοπτώσεις
2°C
2.4° 2.4°
1 BF
84%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου, 2025
skia
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Προδημοσίευση

Στην καρδιά της διαφθοράς

Το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ιερώνυμου Λύκαρη είναι το τρίτο μέρος άτυπης τριλογίας της διαφθοράς και μας μεταφέρει στις σκληρές μέρες των μνημονίων.

Το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα του Ιερώνυμου Λύκαρη, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Καστανιώτη σε λίγες μέρες, είναι το τρίτο μέρος άτυπης τριλογίας της διαφθοράς και μας μεταφέρει στις σκληρές μέρες των μνημονίων, μεταξύ 2012 και 2014. Δύο δολοφονίες που εξιχνιάζονται στη διάρκεια δύο επισκέψεων της σιδηράς Μέρκελ στην Ελλάδα

Το νέο βιβλίο του Ιερώνυμου Λύκαρη κυκλοφορεί τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου από τις Εκδόσεις Καστανιώτη. Πρόκειται για αστυνομικό μυθιστόρημα σε δύο συνδεόμενες ιστορίες που διαδραματίζονται στις 9 Οκτωβρίου 2012 και στις 11 Απριλίου 2014 αντίστοιχα. Τις μέρες αυτές η τέως καγκελάριος της Γερμανίας Ανγκελα Μέρκελ επισκέφτηκε την Ελλάδα για να στηρίξει τις τότε κυβερνήσεις της που εφάρμοζαν αντιλαϊκά, πολεμικού χαρακτήρα μνημόνια «Δημοσιονομικής Προσαρμογής».

Στην πρώτη ιστορία, ο κυβερνητικός βουλευτής Πάρις Μαυρέας, παθιασμένο φερέφωνο των δανειστών της χώρας και αγαπημένο παιδί των μέσων μαζικής επικοινωνίας, ξημερώνεται στο διαμέρισμά του με το πτώμα της Λάρας Μπέζου, «βοηθού» τού Πάω κι Ερχομαι, ο οποίος είναι μέλος του δικτύου του μεγαλέμπορου κοκαΐνης Μπαμπάκα και κατ’ οίκον προμηθευτής επιφανών Αθηναίων. Στη δεύτερη ιστορία, δολοφονείται ο Αρης Καίσαρης, υπαρχηγός του Μπαμπάκα. Η δολοφονία συμβαίνει μετά τη συνάντησή του με τον Πάρι Μαυρέα, ο οποίος εργάζεται πλέον σε ελβετική τράπεζα ως Περιπλανώμενος Ιουδαίος που «διευθετεί» το ξέπλυμα μαύρου χρήματος από δωροδοκίες ή εγκληματική δραστηριότητα.

Οι δύο υποθέσεις «εξιχνιάζονται» όσο διαρκούν οι επισκέψεις της καγκελαρίου και η Αθήνα συνταράσσεται από μαζικές μαχητικές διαδηλώσεις. Στην εξιχνίασή τους εμπλέκονται ο Ηρακλής Βάρδας ή FBΙ, ένας μορφωμένος, ευέξαπτος αλλά τίμιος αστυνόμος, με επικίνδυνες αντιπάθειες, και ο θεοσεβούμενος υπαστυνόμος Μάρκος Βελίδης ή Ακάθιστος, που συνηθίζει να μουρμουρίζει ψαλμούς και απολυτίκια, όσο το ερευνητικό μυαλό του δουλεύει σαν κύβος του Ρούμπικ.

Το «Ω, τι μέρες κι αυτές! »μαζί με το «Ακου, πτώμα, να μαθαίνεις» και το «Η εκδίκηση του Ναζωραίου» συγκροτούν μια άτυπη μυθιστορηματική τριλογία της διαφθοράς, στην οποία τα πιο άνομα κίνητρα, τα πιο βρομερά και απεχθή πάθη ξεδιπλώνονται μέσα στο έλος της συμβιωτικής σχέσης του οργανωμένου εγκλήματος με τη συμβατικά νόμιμη οικονομική δραστηριότητα, την πολιτική και την κρατική διαφθορά.

Ιερώνυμος Λυκάρης: Ω, τι μέρες κι αυτές! Μυθιστόρημα σε δύο πράξεις, Εκδόσεις Καστανιώτη

Αποσπάσματα από την πρώτη πράξη του μυθιστορήματος:

…Η πολυκατοικία ήταν του Μεσοπολέμου. Ο Βάρδας κοίταξε τα κουδούνια. Σε κανένα δεν έγραφε: Μαυρέας. Η κύρια είσοδος ήταν ανοιχτή. Ενα χοντρό ποδόχαλο εμπόδιζε το κλείσιμό της. Από τις σκάλες του πρώτου ορόφου ακούγονταν ήχοι σφουγγαρίσματος. Το ανακαινισμένο ασανσέρ με τη διπλή ξύλινη και μεταλλική πόρτα και τους εσωτερικούς καθρέφτες που το μεγάλωναν ήταν στο ισόγειο. Πάτησαν «4» κι αυτό ξεκίνησε με ένα απότομο τίναγμα. Η πόρτα του οροφοδιαμερίσματος ήταν μισάνοιχτη. Κοιτάχτηκαν, ο Βάρδας τού έκανε νόημα, ο Βελίδης έβγαλε ένα στιλό, την έσπρωξε και μπήκαν δισταχτικά σε ένα μεγάλο σκοτεινό χολ και μετά σε ένα τεράστιο μισοσκότεινο σαλόνι. Στο βάθος του, ο ιατροδικαστής Γεράσιμος Μαρκόπουλος εξέταζε το πτώμα.

Πλησίασαν και αντάλλαξαν χειραψίες. Ο Βάρδας άφησε το καχύποπτο βλέμμα του να περιηγηθεί στον χώρο και έκλεισε το μάτι στον Βελίδη. Εκείνος τράβηξε τις βαριές κουρτίνες για να μπει φως, έβγαλε το κινητό του και άρχισε να φωτογραφίζει το πτώμα. Στη συνέχεια, άρχισε να αποτυπώνει πανοραμικά την ευρύτερη σκηνή του θανάτου. Αν και ήξερε την απάντηση, ο Βάρδας ρώτησε τον ιατροδικαστή:

«Η Σήμανση;»

Ο ιατροδικαστής απέφυγε το βλέμμα του και ανασήκωσε τους ώμους του. Ο Βάρδας σχολίασε κοιτώντας επίτηδες αλλού.

«Εμ, βέβαια! Ετσι τους γουστάρει του Γλίτσα κι αυτού που τον έβαλε να μας στείλει εδώ».

Ο ιατροδικαστής σκυθρώπιασε. Κούνησε αμφίσημα το κεφάλι του και επέστρεψε στο πτώμα που βρισκόταν σε κατάσταση νεκρικής ακαμψίας.

Η νεαρή γυναίκα ήταν μισοξαπλωμένη σε έναν φαρδύ καναπέ Λουδοβίκου ΙΔ’, με το ένα πόδι της να πατάει στο τεράστιο μονοκόμματο χαλί Μπουχάρα που έπιανε όλο το σαλόνι, από γωνία σε γωνία. Φορούσε ένα γαλάζιο μπουρνούζι, με λυτή τη ζώνη. Ηταν ολόγυμνη, και η γαλήνη του θανάτου είχε προσδώσει στην έκφυλη ομορφιά της μια απόκοσμη, παραπονεμένη ελκυστικότητα.

Οσο ο Μαρκόπουλος του απαριθμούσε τα πρώτα συμπεράσματά του, ο Βελίδης συνέχιζε να βγάζει φωτογραφίες, φροντίζοντας να είναι μες στα πλάνα ο ιατροδικαστής, αλλά όχι ο Βάρδας…

…Ο Βάρδας πέτυχε το υπνοδωμάτιο του Μαυρέα με την πρώτη. Χρειάστηκε να χτυπήσει επίμονα τέσσερις φορές. Η πόρτα άνοιξε απότομα διάπλατα και εμφανίστηκε ένας τύπος ψηλός, φρεσκοξυρισμένος, αρωματισμένος, ντυμένος φιγουρίνι. Η γραβάτα και το ασορτί μαντηλάκι στην τσέπη του σακακιού του ήταν στα χρώματα της γερμανικής σημαίας. Το μπλαζέ ύφος του πρόδιδε απόπειρα απόκρυψης κόπωσης, οι άκρες των ρουθουνιών του ήταν ερεθισμένες, η περιοχή ανάμεσα στα ζυγωματικά και τα μάτια του ελαφρά πουδραρισμένη και η φωνή του βραχνή και επιτηδευμένα ανυπόμονη.

«Ηρθατε, επιτέλους;»

Ο Βάρδας τον αναγνώρισε για τα καλά. Τον είχε πετύχει κάμποσες φορές να τσιρίζει σε τηλεοπτικές εκπομπές «γνώμης». Συστήθηκε ανόρεχτα, αποφεύγοντας τη χειραψία, τον κοίταξε διερευνητικά από την κορυφή ώς τα νύχια και τον ρώτησε ξερά:

«Πού θέλετε να μιλήσουμε, κύριε Μαυρέα;»…

…Ο Βάρδας προσπάθησε να σκεφτεί κάτι για να εκτονώσει τον εκνευρισμό που του προκάλεσαν οι πονηριές και οι γαλιφιές του πατέρα Μαυρέα. Εύκολο. Ανοιξε τα Τιτιβίσματα του γιου του, που στο μεταξύ του είχε στείλει με εικονομήνυμα ο Βελίδης. Ο,τι έπρεπε για να ξεσπάσει στο μαλακισμένο, στον ξερόλα που νόμιζε ότι γεννήθηκε για να του χρωστάνε όλοι.

Paris Mavreas (@pmavreas)· 15 λεπτά

Η επίσκεψη της καγκελαρίου ηχηρή απάντηση στους καταστροφολόγους και τους λαϊκιστές.

Paris Mavreas (@pmavreas)· 13 λεπτά

Οσοι ποντάρισαν στη διεθνή απομόνωση της χώρας και στην έξοδο από το ευρώ, κατάπιαν τη γλώσσα τους.

Ο Βάρδας έβρισε. Κάτι τέτοια χαμένα κορμιά πάσχουν, από γεννησιμιού τους, από το σύνδρομο του κακομαθημένου αλαζόνα πρίγκιπα. Στ’ αρχίδια του που ξύπνησε με ένα πτώμα στον καναπέ του. Αλλοι θα καθαρίζανε για αυτόν. Ετσι νόμιζε, δηλαδή…

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Στην καρδιά της διαφθοράς

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας