Το Χόλιγουντ ήταν πάντα δύσπιστο απέναντι στην τρίτη ηλικία διαπιστώνει η Ερση Δάνου, με αφορμή τη συνάντησή της με την Τζουν Σκουίμπ όπως καταγράφεται στις παρούσες «Νησίδες». «Στον αμερικανικό κινηματογράφο, με λιγοστές εξαιρέσεις, αν οι ηλικιωμένοι πρωταγωνιστές δεν προκαλούν χλιαρά δάκρυα, τότε είναι πλασμένοι ώστε να προκαλούν γέλιο […]» προσθέτει. Είναι πράγματι ένας γενικός κανόνας που δεν μπόρεσαν να θραύσουν με το απαράμιλλο ταλέντο τους ούτε καν αυτοί οι, τόσο γοητευτικά αφόρητοι, Γουόλτερ Ματάου και Τζακ Λέμον. Τον έθραυσε ωστόσο αρκετές φορές είτε ως νύξη, είτε ευθέως ο Κλιντ Ιστγουντ. Καθώς όμως ο τρόπος που μεγαλώνει τον διατηρεί πάντα εξαιρετικά γοητευτικό για την κάμερα, δεν ήταν ποτέ εύκολο να σκεφτούμε ότι εκπροσωπεί τον μέσο όρο. Αλλωστε ακόμα κι αυτός ο αγέρωχος, 94χρονος σήμερα, δημιουργός δεν θα συγχωρούσε στο σινεμά του ερωτικές σκηνές μεταξύ ηλικιωμένων ηρώων. Την τελευταία φορά που το αποπειράθηκε ήταν 65 ετών (στις «Γέφυρες του Μάντισον»). Μα ούτε καν το σινεμά του Ιστγουντ συγχωρεί τη φθορά σε δημόσια θέα: στο «Γκραν Τορίνο» ο ήρωάς του μπορεί να προετοιμάζεται για μια αναπόφευκτη «αναχώρηση», δεν τσαλακώνεται ωστόσο όπως ο μέγας Αντονι Χόπκινς στον, γαλλοβρετανικής παραγωγής, ανοϊκό «Πατέρα» του Ζελέρ που του χάρισε το δεύτερο Οσκαρ της καριέρας του.
Την εποχή που το γήρας εξορίζεται λίγο πολύ και από τον ψηφιακό μας κόσμο (όπου προάγεται η ευρωστία, το φίτνες, η ομορφιά), το ευρωπαϊκό σινεμά έχει κάνει μεγάλα βήματα ως προς την ευαίσθητη και ρεαλιστική καταγραφή της τρίτης ηλικίας. Ας θυμηθούμε τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα και Οσκαρ (το 2012) «Αγάπη» του Χάνεκε και τη σχέση ζωής τής Αν (Εμανουέλ Ριβά) και του Ζορζ (Ζαν-Λουί Τρεντινιάν). Ή το ζευγάρι των 75χρονων «Μέρσερ» (Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Τομ Κόρτνεϊ) στα «45 χρόνια» του Αντριου Χέι, ταινία που επιτέλους δεν πραγματεύεται το θέμα ενός επικείμενου τέλους, αλλά μιας σχέσης που βασανίζεται στο παρόν με τον ίδιο τρόπο που θα βασανιζόταν αν αφορούσε ένα νεότερο ζευγάρι. Ισως όλα αυτά μάλιστα να έχουν μία επιπλέον χρησιμότητα, καθώς φέτος έφτασε στις οθόνες μας η νέα ελληνική σειρά «VIΠ - Καλά γεράματα». Αν κρίνω από τα τρέιλερ, μας επιστρέφει πίσω σε ό,τι παρατηρεί η Ερση Δάνου για το Χόλιγουντ: «Οι δημιουργοί τέτοιων κωμωδιών θεωρούν ότι γραφικοί ηλικιωμένοι που συμπεριφέρονται σαν νήπια είναι πραγματικά χαριτωμένοι». Κι αυτός ο χολιγουντιανός «ιός» καρτουνοποίησης της τρίτης ηλικίας είναι, όπως και να το κάνουμε, προκατάληψη.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας