Δεν βγήκε βέβαια τζάμπα εκείνη η διδαχή που ακούγαμε σε λούπα από παιδιά: «Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά». Το ξέρουμε: η γενική εντύπωση που προκαλεί ένας χώρος καθώς και το πολιτιστικό και αισθητικό επίπεδό του μπορεί να κριθεί καθοριστικά από την εικόνα που παρουσιάζει η τουαλέτα του. Σκεφτείτε π.χ. ένα υψηλού επιπέδου εστιατόριο, η τουαλέτα του οποίου αποδεικνύεται βρόμικος και παραμελημένος χώρος. Ποια εντύπωση θα επικρατήσει; Ή σκεφτείτε ένα πολιτιστικό τοπόσημο το οποίο λειτουργεί ως αξιοθέατο στην ατζέντα πολλών ντόπιων και ξένων επισκεπτών. Ενα μουσείο, π.χ., οι μισές τουαλέτες του οποίου δεν λειτουργούν και οι άλλες μισές είναι προς αποφυγήν.
Οσο σπουδαία κι αν είναι τα εκθέματα, τι εντύπωση αποκομίζεις τελικά για την οργάνωση, την επίγνωση κανόνων υγιεινής και την αφοσίωση της διοίκησης; Ασφαλώς όχι την καλύτερη – για να μην πω τη χειρότερη. Αυτό λοιπόν το ντροπιαστικό θέμα και για το ίδιο το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και για τη διοίκησή του και δυστυχώς και για τη χώρα είναι αδύνατον να λυθεί εδώ και 20 μήνες. Ο... γόρδιος δεσμός της καθαριότητας επισημάνθηκε γρήγορα στο νέο Δ.Σ. του μουσείου μετά τη μετατροπή του σε ΝΠΔΔ. Το θέμα επανήλθε πολλάκις μεταξύ των άλλων σοβαρών προβλημάτων στα οποία αδυνατούσε να ανταποκριθεί η νέα διοίκηση του, πολυδιαφημισμένου από την υπουργό, «εκσυγχρονισμένου» φορέα. Ηταν από τα βασικά ζητήματα για τα οποία διαμαρτυρήθηκε ο παραιτηθείς πλέον πρόεδρος του Δ.Σ. Γ. Πανέτσος στη γενική διευθύντρια Αικ. Δελλαπόρτα. Λύθηκε; Οχι.
Το μουσείο παρέμεινε με μία και μοναδική κυρία, υπεύθυνη για την καθαριότητα των δεκάδων τετραγωνικών μέτρων του. Αλλά επειδή ήρθε το καλοκαίρι (που, παρότι κατεξοχήν τουριστική περίοδος, δεν κινητοποίησε την υπάρχουσα διοίκηση να λύσει και τα άλλα βασικά ζητήματα της έλλειψης προσωπικού λόγω της οποίας οι μισές αίθουσες παραμένουν κλειστές, της παράτασης του ωραρίου ώστε να μην κλείνει το μουσείο στις 15.00 και του επαρκούς κλιματισμού των χώρων) και η γυναίκα έπρεπε να πάρει την άδειά της, «οι τουαλέτες των επισκεπτών παραμένουν κλειστές με την ένδειξη out of order και οι ελάχιστες που μένουν ανοικτές είναι παμβρόμικες», όπως καταγγέλθηκε στη σελίδα στο facebook «Υπερασπιζόμαστε τα δημόσια Μουσεία», μαζί με φωτογραφικά τεκμήρια. Ειλικρινά, πέρα από την όποια άποψη για τη μετατροπή των μουσείων, πέρα από οτιδήποτε άλλο, αναρωτιέμαι: Η επιστήμων και δρ Δελλαπόρτα, που διορίστηκε εκεί αμέσως μετά τη συνταξιοδότησή της, σταλμένη απευθείας από το γραφείο υπουργού, δεν ντρέπεται να δηλώνει γενική διευθύντρια σε έναν χώρο όπου οι επισκέπτες σιχαίνονται να πάνε στην τουαλέτα;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας