Αθήνα, 25°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
25°C
26.9° 22.0°
2 BF
50%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
25.1° 20.6°
1 BF
67%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
23.2° 21.6°
0 BF
57%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
94%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
19°C
19.1° 18.9°
0 BF
82%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
23°C
22.6° 20.5°
1 BF
70%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
17°C
19.0° 17.4°
2 BF
72%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.1° 20.1°
2 BF
58%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
24.3° 21.8°
2 BF
76%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
24°C
24.4° 22.9°
1 BF
51%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
26.4° 25.8°
2 BF
36%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
24.6° 24.6°
2 BF
64%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
22.4° 19.9°
0 BF
83%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
26.8° 20.5°
0 BF
50%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
24°C
24.8° 24.3°
3 BF
59%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
22°C
26.0° 20.8°
0 BF
44%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
24°C
23.8° 23.8°
1 BF
72%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
23°C
23.3° 20.7°
1 BF
92%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
59%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024
konstantinos georgopoulos
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος

«Το διαφορετικό είναι υπέροχο»

Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος είναι πολύχρωμος, διαφορετικός, ταλαντούχος και κυρίως δεν κρύβεται: ούτε πίσω από τα λόγια του, ούτε από την αλήθεια που όλοι βιώνουμε, μα ελάχιστοι κατονομάζουν.

Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος είναι ένα από τα «πρόσωπα των ημερών», όπως θα λέγαμε... Είναι δηλαδή ένα νέο παιδί, που έγινε ευρέως γνωστό κυρίως από την τηλεόραση εξαιτίας της συμμετοχής του στο σίριαλ του Βασίλη Κεκάτου «Milky Way», το πρώτο πραγματικά πραγματικό σίριαλ (με την έννοια της αληθινότητας των χαρακτήρων του) στο σημερινό τηλεοπτικό πεδίο. Στο σανίδι τον πρωτοείδαμε πέρυσι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στην παράσταση «Πεταλούδες στο στομάχι» του Κ. Ρήγου, αλλά η παράσταση που πραγματικά αναδεικνύει το ταλέντο του είναι η φετινή, καθώς πρωταγωνιστεί ανάμεσα σε υπέροχους ηθοποιούς στο «12η νύχτα ή Ο,τι επιθυμείτε» του Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Τέχνης.

● Το αγόρι αυτό ήθελε να γίνει παπάς ή -κι εγώ δεν ξέρω- τι βγαίνει κανείς από τη σχολή που πέρασες...;

Ούτε καν! Ακούς εκεί «παπάς»! Ούτε κι εγώ ξέρω τι βγαίνει κανείς από αυτή τη σχολή, την ιερατική. Δεν ήθελα να γίνω παπάς, δεν έχω καμία σχέση με τη θρησκεία όπως «βγαίνει» από την Εκκλησία. Πράγματι υπάρχει σχολή στην Κηφισιά και λέγεται «Εκκλησιαστική Ακαδημία», όπου κάνεις ιερατικές σπουδές. Και την επέλεξα γιατί ήταν πολύ χαμηλά σε μόρια, μπαίνεις κανονικά με πανελλήνιες, και γράφτηκα τότε μόνο για το πάσο. Ούτε ξέρω τι μαθαίνουν εκεί μέσα, ούτε με ενδιαφέρει. Ούτε παπάς ούτε παπαδιά θέλω να γίνω.

● Είσαι υπέρ της πολιτικής ορθότητας στον βαθμό που συμβαίνει; Πιστεύεις πως γίνεται υπερβολικά, πως είναι απαραίτητη;

Αν κάτι είμαι σίγουρα ως προς αυτό που συζητάμε είναι ότι δεν είμαι φασίστας. Και το λέω αυτό γιατί νομίζω ότι μπορεί να παραγίνει όλο αυτό με την πολιτική ορθότητα και να φτάσει στο άλλο άκρο. Ναι, μπορεί να φτάσει στον φασισμό. Εξαρτάται από τον τρόπο που γίνεται και το πώς υποστηρίζεται: όποιο ζήτημα μπορεί να αντιμετωπιστεί φασιστικά, αν γίνει με ακραίο, υπερβολικό και αυστηρό τρόπο που να σε ματαιώνει. Σαφώς τότε είναι φασιστικό και σαφώς γίνεται αυτό και από την κοινότητα, την LGBT+ εννοώ. Μπορεί κάποιος να μην ξέρει πώς ακριβώς να μιλήσει και ο «θιγόμενος» να τον αντιμετωπίσει ακραία. Αυτό δεν είναι αποδεκτό από εμένα κι ας ανήκω στην ίδια κοινότητα. Χρειάζεται κάποιος χρόνος για να γνωρίσουμε καινούργιους όρους και να συνυπάρξουμε μαζί τους. Αυτό δεν θα γίνει με το ζόρι. Από την άλλη, δεν αποδέχομαι ούτε το γεγονός πως μπορεί κάποιος έτσι εύκολα να κατακρίνει τη ζωή κάποιου άλλου, πόσο μάλλον να την αφαιρέσει: έχουμε ζήσει δολοφονίες ανθρώπων που τους σκότωσαν λόγω της διαφορετικότητάς τους (και η ιδεολογία μπαίνει μέσα σε αυτό) ή επειδή απλά μπορούσαν, όπως έγινε με τον Γρηγορόπουλο. Δίχως δηλαδή κανέναν λόγο. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί να έχεις λόγο στη ζωή ενός άλλου ανθρώπου. Επιστρέφοντας στην πολιτική ορθότητα, το πώς προσδιορίζομαι εγώ είναι αποκλειστικά δικός μου λογαριασμός.

konstantinos georgopoulos
ΦΩΤ.: Patroklos Skafidas

● Τι πιστεύεις πως μας ενοχλεί στη διαφορετικότητα;

Ζήσαμε μια εποχή που η ζυγαριά έγερνε πολύ προς την άλλη πλευρά, της πλήρους πατριαρχικής δομής και λειτουργίας και η γυναίκα υπήρχε ως συγκεκριμένο στερεότυπο και ο άνδρας επίσης, δίχως να υπάρχει κανένα άλλο «χρώμα» ενδιάμεσα. Ούτε στην τηλεόραση βλέπαμε κάτι διαφορετικό (αν βλέπαμε, αυτό γινόταν επίσης στερεοτυπικά: ο γκέι ήταν ο παρδαλός, ο εύθυμος, ο γυναικωτός), ούτε στην τέχνη επί της ουσίας. Δεν θεωρώ σωστό να κάνουμε γενικεύσεις: το ότι ένας καλλιτέχνης είναι βιαστής, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι είναι, ούτε ότι όλοι οι γκέι είναι για να βιάζονται ή να βιάζουν. Είχε βγει ένα δημοσίευμα με τίτλο «Τρανς γυναίκα στραγγαλίστηκε από τον γκέι φίλο της». Είναι δυνατόν; Πάμε καλά; Γιατί αυτός ο δημοσιογράφος που έβγαλε αυτόν τον τίτλο είχε την ανάγκη να προσδιορίσει τη σεξουαλική ταυτότητα του δολοφόνου και στις υπόλοιπες γυναικοκτονίες δεν λέμε «ο στρέιτ φίλος της»; Ή λέμε πως «σκότωσαν έναν Ρομά» ή έκανε το έγκλημα «Αλβανός μετανάστης»... Ολα αυτά είναι στοχοποίηση. Συγκεκριμένων ομάδων που τους βάζουμε εμείς ως μία ομάδα λες και είναι όλοι ίδιοι! Το κάνουμε συνήθως με ήδη στοχοποιημένες ομάδες, που διεκδικούν δικαιώματα. Ούτε βέβαια τους cis-στρέιτ άντρες, τους ματσό, ούτε αυτούς να τους βάλουμε όλους στο ίδιο σακούλι. Ολες αυτές οι γενικεύσεις μπορούν να γίνουν πολύ επικίνδυνες.

Εσύ το βίωσες αυτό; Προσπάθησαν να σε βάλουν σε ένα καλούπι;

Σαφώς. Με το που γεννήθηκα υπήρχαν προδιαγεγραμμένα για μένα ένα σωρό πράγματα: ποια είναι η θρησκεία μου, ποια χρώματα πρέπει να μου αρέσουν, με τι παιχνίδια πρέπει να παίζω, με ποιο φύλο πρέπει να κάνω παρέα και ποιο πρέπει να ερωτευτώ... Ολα ήταν σε κουτάκια. Και όταν πήγαινα να ξεφύγω από αυτά, τότε όλο και κάποιος από την οικογένεια ή το σχολείο ή τον κοινωνικό περίγυρο προσπαθούσε να με βάλει στον «σωστό» δρόμο. Εμένα όμως δεν με ενδιέφερε αυτός ο δρόμος. Ούτε αυτό το μοντέλο του αγοριού ή του άνδρα. Εκανα παρέα με κορίτσια και αυτό σήμαινε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με εμένα και μας κάνω ρεζίλι στη γειτονιά και τέτοια. Αυτό βέβαια συνέβαινε και αν ένα κορίτσι ήταν «αγοροκόριτσο». Τότε το ρωτούσαν αν είναι λεσβία. Κανένας δεν ξέφευγε από τα κουτάκια τους... Και μπορεί ένα αγόρι ή κορίτσι να μην είναι γκέι, αλλά να είναι διαφορετικό. Ούτε αυτό επέτρεπαν. Και δεν μιλάω για πολύ βαθιά στον χρόνο. Είμαι στα 30 μου και ίσως τώρα έχει ξεκινήσει να αλλάζει κάτι. Το διαφορετικό είναι υπέροχο.

● Ηθελες να είσαι γοργόνα σαν ήσουν μικρός έχεις πει...

Είχα δει την Ντάριλ Χάνα σε μια παλιά ταινία και αυτό το δισυπόστατο πλάσμα με είχε ενθουσιάσει. Και τελικά έγινα γοργόνα με κάποιον τρόπο, καθώς μεταμορφώνομαι. Και μέσω του θεάτρου, αλλά και για χρόνια ασχολήθηκα με τη μεταμόρφωση: με τα ρούχα, το μακιγιάζ, την αλλαγή του σώματος, τη διαχείριση της κίνησής του.

Είμαστε πολύ θρήσκοι και πολύ συντηρητικοί σε όλα, εκτός από τον καπιταλισμό!

Εργαζόμουν περισσότερο από πέντε χρόνια σε νυχτερινά μαγαζιά ως χορευτής και περσόνα, που δεν είχε όμως όνομα, πάντα σε προστατευμένο περιβάλλον - δεν έπινα και ποτέ, ήμουν και μικρός, φαίνομαι και πιο μικρός απ’ ό,τι είμαι, ήταν και μοναδικό αυτό που έκανα τότε και με σέβονταν για όλα αυτά, με πρόσεχαν. Ημουν σε καλά χέρια... Η αλήθεια είναι πως θαύμαζα πάντοτε αυτά τα μαγικά πλάσματα που δεν ήξερες αν είναι πραγματικά ή όχι. Αυτό πάθαινα και με τους ακροβάτες του τσίρκου ή με το θέατρο ΝΟ. Γι’ αυτό μάλλον ήθελα να γίνω και ηθοποιός - εμπεριέχει μια μαγεία το θέατρο. Μαγεύει και σε μαγεύει.

● Στo «Milky Way» όπου πρωταγωνιστείς τι διαφορετικό βλέπουμε ως προς την τηλεοπτική πλέον διαχείριση της ίδιας της διαφορετικότητας;

Εως τώρα οι γκέι στην τηλεόραση ήταν κάτι σαν κλόουν. Ηταν η κραγμένη αδερφή που λέμε. Εως τώρα, τους παρουσίαζαν όπως θα το έκανε ο Σεφερλής. Το ίδιο και με έναν παχύ άνθρωπο ή έναν άσχημο. Δεν είναι κακό αυτό. Το κακό είναι πως υπήρχε μόνο αυτό. Σαφώς και θα συνεχίσουν να υπάρχουν ρόλοι που να είναι πολύ στερεοτυπικοί: η ξανθιά, ο γυμνασμένος που θα είναι εντελώς γκάου-πίου, ο κοντός, ο χοντρός... πόσο λάθος όλα αυτά. Το θέμα είναι να υπάρχει και κάτι άλλο. Να δεις όλους αυτούς ως ανθρώπους. Ο ρόλος μου ο Τζο στη σειρά έχει τα πάντα: είναι ένα γκέι αγόρι που ερωτεύεται, απογοητεύεται, νευριάζει, κάνει αστεία, κάνει λάθη - είναι αληθινός. Και είναι και πολύ σεξουαλικός και είναι εντάξει με αυτό. Δεν το κρύβει. Εχει σεξουαλικές ορμές και δεν το κρύβει. Αυτό είναι πολύ προκλητικό για το ελληνικό κοινό ακόμα. Γιατί ακόμα ακούμε «δεν μας ενδιαφέρει τι κάνεις στο κρεβάτι σου, αρκεί να μην ξέρουμε τι κάνεις στο κρεβάτι σου». Η σεξουαλικότητα όμως είναι ένα ανθρώπινο στοιχείο. Το ίδιο και το φλερτ. Δεν είναι έξω από εμάς. Ούτε κατακριτέο, ούτε πρέπει να είναι κρυφό ή αμαρτία. Κομμάτι μας είναι και μπορεί να είναι πανέμορφο. Το «Milky Way» δείχνει την αλήθεια: έναν έφηβο που καυλώνει συνέχεια και είναι σεξουαλικό ον.

● Γιατί το ποινικοποιούμε αυτό;

Γιατί είμαστε πολύ θρήσκοι και πολύ συντηρητικοί, γι’ αυτό! Βέβαια σε άλλα δεν είμαστε καθόλου. Με τον καπιταλισμό για παράδειγμα. Δεν μας ενοχλεί, εκεί δεν είμαστε εγκρατείς. Εχουμε πέντε ντουλάπες ρούχα. Αλλά η σεξουαλικότητα μας πειράζει να υπάρχει, να μας γεμίζει. Από τη μια η γυναίκα πρέπει να είναι κοκέτα και να κάνει χίλιες δυο επεμβάσεις για να αρέσει στον άντρα και από την άλλη δεν μπορεί να μπαίνει στο ιερό γιατί έχει περίοδο. Είναι πλήρως αντιφατικά όλα αυτά. Δεν τα καταλαβαίνω. Η καλύτερη φίλη/μαθήτρια του Ιησού ήταν η Μαγδαληνή, μια φωτισμένη γυναίκα που τη βγάλαμε πόρνη. Αλλά αν ήταν πράγματι σωματικά απελευθερωμένη εκείνη την εποχή, τότε ήταν σίγουρα μια έξυπνη γυναίκα και για τους άλλους «μάγισσα» - θα την έκαιγαν στην πυρά. Τι σημαίνει το 2023 «προκαλώ»; Είναι ξεκάθαρος σεξισμός όλο αυτό και προϊόν φασισμού.

konstantinos georgopoulos
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Και τώρα πρωταγωνιστείς στη «12η νύχτα» στο Θέατρο Τέχνης, όπου ο Σέξπιρ πράγματι μιλάει και για αντιστροφή φύλων και για απελευθέρωση ερωτική, πέραν των τάξεων και της κοινωνικής νόρμας.

Είναι ένας ρόλος που μου ταιριάζει και έχει ξαναφτιαχτεί σχεδόν πάνω μου. Είναι ένα τρομερά ενδιαφέρον έργο και ο Σέξπιρ ήταν πιο μπροστά από την εποχή του. Ο ίδιος στο τέλος είχε δεχτεί απόρριψη για τα πρωτοποριακά έργα που παρουσίαζε και γι’ αυτό έγραφε σονέτα στο τέλος της ζωής του. Επιστρέφοντας στη «12η νύχτα», ο Κακλέας έχει κρατήσει όλους τους βασικούς άξονες και τους έχει αναδείξει. Ο έρωτας στο έργο είναι άφυλος, το ίδιο και ο δικός μου ρόλος, που ήταν ένας κωμικός, γέρος, κάπως σαν παρατημένος από τη ζωή. Αλλά ο Κακλέας τον έφτιαξε πάνω μου, ακριβώς για να φέρει στο προσκήνιο αυτή τη διπλή φύση, την ολότητα.

● Είναι δύσκολη η καθημερινότητά σου; Ως ένα αγόρι που ξεφεύγει από τα στερεότυπα;

Το έχω νιώσει. Εχω νιώσει τη λογοκρισία, εντός και εκτός εισαγωγικών. Εκτός εισαγωγικών: έχω δώσει συνέντευξη σε γνωστό μέσο και με είχαν ρωτήσει αν ο Τζο, ο χαρακτήρας που υποδύομαι στο «Milky Way», έβγαινε στην Αθήνα, πού θα πήγαινε. Είχα απαντήσει πως θα έβγαινε σε ένα κλαμπ με δυνατή τέκνο μουσική, θα έτρωγε βρόμικο και θα πήγαινε σε πάρτι σε κάποια κατάληψη. Αφαίρεσαν από μόνοι τους το τελευταίο κομμάτι για την «κατάληψη» - καταλαβαίνεις λοιπόν για ποια «ελευθερία» του Τύπου και του λόγου μιλάμε. Ούτε καν! Αλλά και γενικότερα, ως κοινωνία έτσι είμαστε. Λογοκριμένη κοινωνία. Συντηρητικοποιούμαστε, μια λιγότερο, μια περισσότερο. Τώρα πάμε προς την Ακροδεξιά κατευθείαν, στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Στη χώρα έχουμε περισσότερους αστυνομικούς απ’ ό,τι πυροσβέστες! Δηλαδή θεωρούμε πως η προστασία ενός τοίχου ή ενός τζαμιού είναι πιο σημαντική από την προστασία της φύσης... Αλλά έχει ξεφύγει η φάση. Προσωπικά δεν φανατίζομαι, δεν είμαι ενταγμένος σε καμία ομάδα - γιατί νιώθω ότι γίνεται ένας εμφύλιος. Ωστόσο είμαι πολιτικοποιημένος, ψηφίζω και συμμετέχω σε κινητοποιήσεις.

Η αστυνομική βία έχει ξεφύγει. Οι αστυνομικοί σκοτώνουν. Και είναι οκ! Κάτω από το σπίτι μου, στην πλατεία Κολιάτσου, πάλι προχθές μάζευαν στην κλούβα άτομα αβέρτα. Με πολύ άσχημο τρόπο: τους έσπρωχναν, τους χτυπούσαν, τους έβριζαν... Γιατί; Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η δουλειά των αστυνομικών, έχω μεγάλο θέμα με αυτό. Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η εκπαίδευσή τους, τι τους λένε να κάνουν, γιατί φέρονται τόσο άσχημα. Δεν είναι προστασία του πολίτη η αστυνομική βία - είναι το αντίθετο. Κάποια στιγμή, ένας στον δρόμο μου λέει: «Από την άλλη μεριά να πας που έχει αστυνομικούς». Και του απάντησα: «Τι εννοείτε; Μα αυτούς φοβάμαι». Με έχουν λεκτικά κοροϊδέψει και προσωπικά, και το κάνουν έτσι απλά. Γιατί νιώθουν ότι μπορούν. Νιώθουν εξουσία, ως τέτοια φέρονται και κανείς δεν τους σταματά πλέον. Η τέχνη μπορεί να φέρει ζητήματα στο προσκήνιο και να σε κάνει να νιώσεις την αλήθεια. Αλλά δεν μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Μόνο ίσως μια κυβέρνηση διαφορετική μπορεί... αλλά και πάλι, δεν είμαι σίγουρος.

♦ Το «Milky Way» προβάλλεται από το Mega.

♦ Η παράσταση «12η νύχτα ή Ο,τι επιθυμείτε» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα παίζεται στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (Πεσμαζόγλου 5, τηλ. 210-3228706) κάθε Τετ. στις 20.00, Πέμ., Παρ. 21.00, Σάββ. 18.00, 21.00 και Κυρ. 19.00. Προπώληση: more.com

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Το διαφορετικό είναι υπέροχο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας