Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.8° 13.6°
2 BF
84%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.8° 12.6°
1 BF
81%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 13.0°
2 BF
73%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
76%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
11°C
10.9° 9.6°
1 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.8° 13.0°
1 BF
79%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
11.2° 9.4°
2 BF
81%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
14.9° 12.8°
2 BF
86%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
14°C
13.9° 11.2°
2 BF
62%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 14.4°
3 BF
88%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
3 BF
71%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
13°C
13.5° 12.9°
2 BF
88%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.5° 13.5°
2 BF
86%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 14.8°
1 BF
77%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
16.1° 13.8°
2 BF
83%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
12.7° 10.3°
2 BF
77%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
15.5° 12.7°
1 BF
95%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.8° 8.8°
2 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου, 2024
zina wilde
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια Θεσσαλονικιά στο Χόλιγουντ

Η Ζήνα Αναπλιώτη, όπως είναι το πατρικό της, είναι γνωστή πια για τους ρόλους της στις σειρές Madoff (με τον Ρίτσαρντ Ντρέιφους) και Billions (δίπλα στον Πολ Τζιαμάτι και τον Ντέμιαν Λιούις), αλλά για να φτάσει μέχρι εκεί χρειάστηκε να περάσει πολλά - κι αυτά αφηγείται στην «Εφ.Συν.».

Το πατρικό της όνομα είναι Αναπλιώτη. Γεννήθηκε στο Λονδίνο αλλά μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Με μια γρήγορη ματιά στη ζωή της, καταλαβαίνουμε αμέσως τη σπανιότητά της: Η Zina Wilde είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μια ηθοποιός ξεκινά από την Ελλάδα για να κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ και το επιτυγχάνει με ολωσδιόλου δική της προσπάθεια. Από το 2016 ώς τώρα είναι γνωστή για τη σειρά Billions δίπλα στον Paul Giamatti και τον Damian Lewis. Προηγουμένως είχε συμμετάσχει στη σειρά Madoff με τον Richard Dreyfuss.

Μεγάλωσε σε σπίτι που δεν είχε σχέση με την τέχνη. Πήγε στο δημόσιο σχολείο όπου πάλι δεν είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί με το θέατρο, ακόμα κι αν το ήθελε. Ο ντροπαλός της χαρακτήρας και μια μη διαγνωσμένη δυσλεξία προστίθενται στον κατάλογο των δυσκολιών της ενώ πασχίζει να είναι καλή μαθήτρια. «Μου άρεσε όμως να γράφω και να διαβάζω και ήξερα ότι είχα μέσα μου κάτι διαφορετικό από τους άλλους στην οικογένειά μου» λέει η Ζήνα στη διαδικτυακή μας συνέντευξη. «Εξετάζοντας αυτό το “κάτι άλλο”, αποφάσισα να ασχοληθώ με τον εσωτερικό μου κόσμο είτε μέσω ψυχολογίας είτε μέσω της υποκριτικής».

Ενώ ήταν αποφασισμένη να δώσει εξετάσεις στην Ελλάδα για σπουδές στη θεατρολογία, άρχισε να φαντάζεται την επαγγελματική της ζωή με αυτό το πτυχίο και δίστασε: «Η καλύτερη περίπτωση δεν μου φαινόταν καθόλου καλή. Ετσι αποφάσισα να κάνω ό,τι με τρόμαζε, αλλά ήταν πραγματική πρόκληση… να φύγω από την Ελλάδα».

Παρ’ όλο που η οικογένειά της ήταν πρόθυμη να αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος των διδάκτρων της στην Αμερική, η απόφαση δεν ήταν εύκολη. «Στο σχολείο μου με κοιτούσαν σαν να είχα δέκα κεφάλια όταν τους είπα ότι θα χρειαζόμουν συστατικές επιστολές. Δεν ήξεραν τίποτα από αυτά, ούτε κι εγώ άλλωστε» αναπολεί η ίδια γελώντας. Τότε διαδίκτυο δεν υπήρχε, οπότε έκανε μια ώρα δρόμο με το λεωφορείο ώς το Κολέγιο Ανατόλια για να ερευνήσει σε έντυπο κατάλογο τα Πανεπιστήμια των ΗΠΑ.

Οταν τελικά έφυγε για το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, στο αεροπλάνο ακόμα υποσχέθηκε στον εαυτό της: «Ο,τι και να γίνει δεν θα γυρίσεις πίσω. Ο,τι και να γίνει θα πάρεις το πτυχίο!». Στο πρόγραμμα υποκριτικής του Πανεπιστημίου πάλι ένιωθε άβολα, «εκτός αυτής της πραγματικότητας». Ενώ στα μαθήματα είχε πολύ καλή επίδοση, η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον φαινόταν αδύνατη. «Δεν ήξερα τι μου γινόταν, πού βρισκόμουν. Ημουν ένα παιδί 17 χρόνων από τη Θεσσαλονίκη», λέει με χαρακτηριστική αμεσότητα. Ωστόσο νίκησε η υπόσχεση στον εαυτό της. Αφού πήρε το πτυχίο στα 21 της, της δόθηκε μονοετής άδεια εργασίας μέσω του προγράμματος Optional Practical Training και έπιασε δουλειά ως πωλήτρια εισιτηρίων για τις θεατρικές παραστάσεις του Μπρόντγουεϊ. Διάλεξε τη δουλειά αυτή γιατί της πρόσφερε δωρεάν εισιτήρια για το θέατρο κάθε μέρα και κάθε μέρα για εννέα μήνες εκμεταλλευόταν την ευκαιρία. «Είδα όλες τις παραστάσεις, τουλάχιστον από τρεις φορές την καθεμία» λέει εμφατικά. «Είδα τα πάντα. Ημουν καθημερινά στο θέατρο. Αυτή ήταν η θεατρική μου παιδεία στην Αμερική».

Οταν έφτασε πάλι ο καιρός να αποφασίσει αν θα έμενε εκεί ή θα γυρνούσε πίσω, διάλεξε το πρώτο, αυτή τη φορά συνεχίζοντας τις σπουδές της στο Neighborhood Playhouse, τη δραματική σχολή του Sanford Meisner. Αρχισε τότε να παίζει μικρούς ρόλους στο θέατρο και να κάνει άλλες δουλειές παράλληλα. «Ημουν σερβιτόρα το πρωί κι έκανα πρόβες το βράδυ. Εκείνη τη χρονιά έκανα 17 παραστάσεις, τη μία μετά την άλλη, ακόμα και δύο παραστάσεις συγχρόνως - μισές μέρες της εβδομάδας τη μία, μισές την άλλη. Ηταν παραλογισμός τώρα που το σκέφτομαι!».

Τελικά κατάφερε να πάρει βίζα εργασίας και συνέχισε να δουλεύει στο θέατρο. Σταδιακά άρχισε να μεγαλώνει το ενδιαφέρον της για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Με ακλόνητη θέληση, παρακολουθούσε σεμινάρια υπεύθυνων διανομής ρόλων (casting director). Ετσι γνωρίστηκε με την Allison Estrin (Billions, The Other Two, Inventing Anna) και την Jessica Kelly (Euphoria, Pieces of a woman, Precious). Ηταν οι πρώτες που πρόσεξαν τη Ζήνα ως μια ηθοποιό που διέφερε από χιλιάδες άλλους που περνούσαν από τα γραφεία τους. Με τον καιρό κατάλαβε πως το ελληνικό παρελθόν και η κουλτούρα της ήταν ο βασικότερος λόγος της διαφορετικότητάς της, που ίσως κάποτε να λογαριαζόταν ως μειονέκτημα, όχι πια όμως. «Τα τελευταία 20 χρόνια ο κόσμος έχει αλλάξει, έχει μεγαλύτερη περιέργεια, είναι πιο δεκτικός σε διαφορές. Παλιότερα η στάση τους ήταν “τι να σε κάνουμε τώρα εσένα που ήρθες από την Ελλάδα, εδώ έχουμε τόσους ηθοποιούς...” - ούτε υπήρχαν ρόλοι για κάποια σαν εμένα».

Τελικά εξασφάλισε μόνιμη διαμονή στις ΗΠΑ όπως και άδεια να εργάζεται ελεύθερα. O πρώτος της ρόλος στο Χόλιγουντ ήταν στη σειρά The Blacklist. Ακολούθησαν ρόλοι στις σειρές Madoff και Billions. Στην τελευταία δούλεψε για έξι χρόνια. Σιγά σιγά άρχισε να καταλαγιάζει η αγωνία της αβεβαιότητας. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και ύστερα από τρία χρόνια σταθερής δουλειάς, κρατούσε ακόμα μια βάρδια το Σαββατοκύριακο στο εστιατόριο. «Είχα φοβία», ομολογεί γελώντας, «πως θα μου πουν ότι δεν με θέλουν πια». Σε αυτό το διάστημα η ζωή της άλλαξε γιατί «καταρχήν δεν υπάρχει καλύτερο σχολείο από την καθημερινή πρακτική ανάμεσα σε άριστους ηθοποιούς…».

Για τη Ζήνα το Billions ήταν το βάπτισμα στο Χόλιγουντ όπου μετακόμισε το 2020. Τώρα πια τρέφει και δικές της φιλοδοξίες – έχει γράψει δικό της σενάριο για μια τηλεοπτική σειρά. Το όνειρό της είναι να δουλέψει με τον Γιώργο Λάνθιμο: την προσελκύει ο ίδιος ως σκηνοθέτης με ιδιαίτερο χιούμορ και ματιά, αλλά κι η ιδέα να δουλέψει με έναν Ελληνα δημιουργό. Γιατί, βέβαια, η Ζήνα Γουάιλντ κατάφερε να ενσωματωθεί στο Χόλιγουντ, ταυτόχρονα όμως ποτέ δεν σταμάτησε να αγαπά την Ελλάδα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μια Θεσσαλονικιά στο Χόλιγουντ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας