• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 17.6°C
    5 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.5°C / 15.7°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.5°C / 16.0°C
    5 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.4°C
    1 BF
    75%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.2°C / 10.9°C
    0 BF
    93%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.0°C / 13.7°C
    0 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 10.1°C
    2 BF
    66%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.3°C
    3 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 12.7°C / 19.8°C
    4 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.2°C / 16.9°C
    5 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 16.8°C
    5 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    5 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.7°C / 13.7°C
    6 BF
    81%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.4°C / 14.9°C
    3 BF
    44%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    2 BF
    55%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.8°C
    3 BF
    78%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 17.7°C
    5 BF
    42%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    1 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.7°C
    3 BF
    48%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    2 BF
    72%
EUROKINISSI/ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιχειρήματα κατά (αρχιτεκτονική) περίσταση

  • A-
  • A+

«Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής. Ανακοινώθηκε το πρώτο βραβείο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών. Το μουσείο θα υλοποιηθεί με βάση τα σχέδια που έχει καταθέσει το αρχιτεκτονικό γραφείο του Γιώργου Τσολάκη». Αυτό ανακοινώθηκε στις 18 Ιανουαρίου με τους επαίνους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ.

Πρόκειται βέβαια για το νέο αρχαιολογικό μουσείο που θα ανεγερθεί εκ βάθρων μετά το μνημόνιο συνεργασίας του Δήμου Αθηναίων με το ΥΠΠΟ για την ανάδειξη της περιοχής και τη διενέργεια ανοιχτού διαγωνισμού.

Οσο για τον αρχιτέκτονα Γιώργο Τσολάκη, το βιογραφικό του περιλαμβάνει μέχρι εδώ αξιοσημείωτα έργα σε Κύπρο και Αθήνα καθώς και την επιλογή του ύστερα από διεθνή διαγωνισμό με ζητούμενο δημόσια κτίρια γραφείων στην Γκάνα, «όπου συναγωνιστήκαμε με μεγάλα γραφεία παγκόσμιας εμβέλειας». Ωραία μέχρι εδώ. Και... Cut, όπως λένε στο σινεμά. Πάμε ένα 24ωρο αργότερα;

Στις 19 Ιανουαρίου όταν η υπουργός Πολιτισμού και ο αρχιτέκτονας και πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής Αξιολόγησης, Ανδρέας Κούρκουλας, παρουσίασαν τη διαδικασία επιλογής της προκριθείσας αρχιτεκτονικής πρότασης για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (αυτήν του Βρετανού Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ σε συνεργασία με το γραφείο του Αλέξανδρου Τομπάζη), η οποία προήλθε από κλειστού τύπου διαγωνισμό; «Στην τοποθέτησή της», έγραφε στο ρεπορτάζ της η Β. Τζεβελέκου, «η υπουργός Πολιτισμού είπε ότι επιλογή ήταν να προσκληθούν αποκλειστικά δέκα μεγάλα γραφεία του εξωτερικού, τα οποία είχαν υποχρεωτική δέσμευση να συνεργαστεί το καθένα με ένα ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο (...). Βασική προϋπόθεση συμμετοχής στη διαδικασία ήταν τα αρχιτεκτονικά γραφεία να έχουν διεθνή βραβεία και επιπλέον να έχουν σχεδιάσει ένα μουσείο, το οποίο να έχει επίσης βραβευτεί διεθνώς».

Ενώ ο κ. Κούρκουλας υπερασπίστηκε τη μη προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού λέγοντας ότι «οι συμμετοχές θα υπερέβαιναν τις 600 με 1.000» και πρόσθεσε ότι «τα ελληνικά αρχιτεκτονικά γραφεία δεν πληρούν τους δύο όρους που ανέφερε η κ. Μενδώνη».

Δηλαδή; Σε δύο ομοειδείς περιπτώσεις η μεν υπουργός εκτέθηκε (όταν μάλιστα στην πρώτη περίπτωση δεν μιλάμε για επέκταση μουσείου αλλά για ανέγερση εκ βάθρων), ο δε κ. Κούρκουλας... καταβαραθρώθηκε. Γιατί τα επιχειρήματα «λειτούργησαν» στη μία περίπτωση και όχι στην άλλη; Ελα ντε!

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πόσοι αξιωματούχοι χρειάζονται στο ΥΠΠΟΑ για να βυθίσουν τον σύγχρονο πολιτισμό;
Πέρα από χρήματα το ΥΠΠΟΑ δεν δείχνει να έχει καν τον χρόνο ή τη διάθεση ν ασχοληθεί παρά την παρουσία ενός υφυπουργού και μιας γ.γ κατ’ ευφημισμόν Σύγχρονου Πολιτισμού.
Πόσοι αξιωματούχοι χρειάζονται στο ΥΠΠΟΑ για να βυθίσουν τον σύγχρονο πολιτισμό;
ART - ΝΕΑ
Ενα ανάποδο «φωτόσπαθο» στην Ακρόπολη!
Η ιδιαίτερα φωτεινή δέσμη στον βράχο της Ακρόπολης δεν ανήκει στις, γνωστές ώς εδώ, νέες φωτιστικές παρεμβάσεις της Ελευθερίας Ντεκώ και είναι σαφώς φωτεινότερη από το φως που εκπέμπει ακόμη και ο Παρθενώνας.
Ενα ανάποδο «φωτόσπαθο» στην Ακρόπολη!
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τι χρωστάμε στους καλλιτέχνες
Σε ένα μέρος της κοινωνίας η «ομπρέλα» ανοίγει καταλύοντας αυτές τις προσεκτικά καλλιεργημένες ενοχοποιητικές ρητορείες περί «ατομικής ευθύνης».
Τι χρωστάμε στους καλλιτέχνες
ART - ΝΕΑ
Ο μοναδικός πήλινος σφραγιδοκύλινδρος της Ασίνης επανενώνεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου
Έπειτα από 100 χρόνια παραμονής στο Μουσείο της Ουψάλα, το θραύσμα του μοναδικού πήλινου σφραγιδοκύλινδρου της Ασίνης, από την εποχή του Χαλκού, επιστρέφει στον γενέθλιο τόπου του.
Ο μοναδικός πήλινος σφραγιδοκύλινδρος της Ασίνης επανενώνεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας