Το τεύχος των Νησίδων που κρατάτε στα χέρια σας περιλαμβάνει συμπτωματικά δύο συνεντεύξεις καλλιτεχνών με εκ διαμέτρου αντίθετες αφετηρίες και βιώματα, αλλά με ένα κοινό στοιχείο που θα μπορούσε να αποδειχτεί και για τους δύο συντριπτικό: υπήρξαν εξαρχής «γιοι» ανθρώπων καταξιωμένων και σεβαστών στον χώρο τους.
Ως εκ τούτου η «Κλωθώ» και για τον Γιάννο Περλέγκα και για τον Μίνωα Μάτσα θα μπορούσε να έχει γνέσει την πορεία τους. Απόγονος μιας «αρχετυπικής» για το ελληνικό τραγούδι οικογένειας και κληρονόμος μιας δισκογραφικής εταιρείας που σημάδεψε τη διαμόρφωση του ελληνικού τραγουδιού για δεκαετίες ο τελευταίος, με παππού και πατέρα που τ’ όνομά τους αρκούσε για να ανοίξει διάπλατες πόρτες και να στρώσει με καλά χαλιά τους διαδρόμους.
Γιος ο πρώτος ενός θρυλικού ζευγαριού διανοουμένων της Αριστεράς (της Αριστούλας Ελληνούδη και του Τίμου Περλέγκα), με αγώνες κι επώδυνη κάθε τους κατάκτηση, με ισχυρή άποψη κι ανεξίτηλο αποτύπωμα στους χώρους όπου κινήθηκε καθένας τους και με όνομα ικανό σε σκοτεινές εποχές να κλείσει πόρτες.
Να γιατί μιλώ για διαφορετικές αφετηρίες, καταβολές κι εμπειρίες. Και για ένα κοινό. Οτι οι «γιοι» δεν παρέμειναν δημοσίως ως ετεροπροσδιοριζόμενοι κι ετεροκαθοριζόμενοι απόγονοι. Ο ένας, ο Μάτσας, το λέει κιόλας στη συνέντευξή του στη Ματούλα Κουστένη.
Ηταν δύσκολο να πείσει ότι αξίζει να γίνει και να παραμείνει συνθέτης όταν όλοι αναφέρονταν στο επίθετο και στην οικογενειακή επιχείρηση. Και μετά ήταν δύσκολο να πείσει και ότι δεν ήταν συνθέτης χάρη σε αυτά. Ο Γιάννος Περλέγκας δεν ξέρω τι προσωπικές διαδρομές έκανε με κόπο μέχρι να πάψει να αναφέρεται στο θέατρο με τον προσδιορισμό «ο γιος τού και τής», αλλά και κρατώντας από εκείνους τα πιο πολύτιμα «τιμαλφή» τους, από διαβάσματα μέχρι μουσικές.
Ξέρω όμως ότι πολλά χρόνια αναφέρεται με τις δικές του ιδιότητες στο θέατρο (του σκηνοθέτη και ηθοποιού) και με σεβασμό για ό,τι ο ίδιος κατέκτησε και όχι για ό,τι ο ίδιος «κληρονόμησε». Δύο παιδιά διάσημων γονέων με εκ διαμέτρου αντίθετες αφετηρίες και βιώματα κατέκτησαν το δικαίωμα να τους αναγνωρίζεται το ταλέντο τους. Κι αυτό είναι μία εντελώς προσωπική τους υπόθεση.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας