Εγινε η λέξη της εποχής μας. Αυτό το «κακόβουλο λογισμικό», το διαβόητο Predator (πρέντατορ) που, όταν εγκατασταθεί κρυφίως και δολίως στα κινητά μας τηλέφωνα, κάνει κοινωνό των συνομιλιών μας το σκοτεινό κέντρο που το εγκατέστησε.
Τώρα βέβαια ανακύπτει μια μεγάλη ακολουθία ερωτημάτων: Ποιος, πότε και γιατί έφερε το Πρέντατορ στην Ελλάδα, ποιος το πλήρωσε και πόσο, πόσοι και ποιοι ανακατεύτηκαν σε αυτή την όζουσα υπόθεση, ποιες εταιρείες-φερετζέδες κάλυψαν τα ίχνη της εισαγωγής του, ποιοι γνώριζαν την ύπαρξή του, σε πόσους το χρησιμοποίησαν και για πόσο καιρό, τι τις έκαναν και τι θα τις κάνουν όλες αυτές τις ευαίσθητες πληροφορίες, πόσο ψηλά στην ιεραρχία του καθεστώτος έφτασαν αυτά τα προϊόντα υποκλοπής, εκβιάστηκε ήδη κανείς και καμία με όλα αυτά και, εντέλει, τι στο διάβολο κάνει η Δικαιοσύνη με αυτή τη ζοφερή, βαλτώδη, σηπτική για τη δημοκρατία κατάσταση, που, εάν συνέβαινε σε μια ευνομούμενη Ελλάδα, λέμε τώρα, κάποιοι ήδη θα κοίταζαν πίσω από τα κάγκελα τον κόσμο που θα πήγαινε να ψηφίσει;
Predator, λοιπόν. Αγγλική λέξη, που σημαίνει «άρπαγας, ληστής». Ετσι χαρακτηρίζεται κάθε ζώο ή οργανισμός που κυνηγά και σκοτώνει άλλα ζώα, ή οργανισμούς, δηλαδή τη λεία του, για να τραφεί. Πρέντατορ ονομάζεται, εκτός από το αρπακτικό ζώο, κι αυτός που επιτίθεται με σκοπό τη λαφυραγώγηση, τη λεηλασία.
Μια ακόμα σημασία του πρέντατορ ορίζει σεξουαλική διαστροφή: ο sexual predator είναι αυτός που κυνηγά και αρπάζει τη «λεία» του – οι βιαστές και οι κακοποιητές παιδιών θεωρούνται sexual predators. Η λέξη, που άρχισε να χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ γύρω στο 1920, προέρχεται από τον λατινικό όρο «praedator», δηλαδή «άρπαγας, λαφυραγωγός», από το ρήμα «praedari», που σημαίνει «αρπάζω, λεηλατώ», από το «praeda», που είναι η λεία.
Με τέτοια ετυμολογική καταγωγή του όρου, είναι φανερό γιατί επιλέχθηκε αυτή η ονομασία για ένα πρόγραμμα υποκλοπών, γι’ αυτό το κακόβουλο λογισμικό που εισβάλλει στον ζωτικό επικοινωνιακό σου χώρο και αρπάζει τη λεία του, τις προσωπικές σου πληροφορίες, που δεν είναι πλέον απόρρητες και ιδιωτικές, αλλά τα θηράματά του.
Ο κόσμος έχει προχωρήσει, έχει «εξευγενιστεί» και η λεηλασία δεν γίνεται πλέον από αιμοσταγείς βαρβάρους που διαγουμίζουν πολύχρυσες πόλεις, αλλά από γραβατωμένους μαστεράδες που αρπάζουν πληροφορίες, το αληθινό χρυσάφι της εποχής μας. Και δεν υπάρχει καμία τιμιότητα, καμία αγνότητα σ’ αυτή την κρυφή, επονείδιστη διαδικασία. Ενα λιοντάρι, ένα γεράκι ή ένας καρχαρίας κυνηγούν και σκοτώνουν για να φάνε, για να ζήσουν, γιατί αυτή είναι η φύση τους.
Ομως, το να είσαι στα σκοτεινά υπόγεια της εξουσίας με ακουστικά στ’ αυτιά κι ένα κομπιούτερ μπροστά σου, ακούγοντας τι λέει ο τάδε πολιτικός ή ο δείνα επιχειρηματίας με τον συνεργάτη του, τη φαμίλια του, τον γκόμενο ή την γκόμενά του, το να μπαίνεις, κατά ύπουλο και πρόστυχο τρόπο, στην ιδιωτική βιόσφαιρα των ανθρώπων, στα άδυτα των αδύτων της σκέψης και των αισθημάτων τους, τότε είσαι ένας πολύ πρόστυχος άνθρωπος. Ομως, είσαι λιγότερο ξέφτιλος από αυτόν που κερδίζει από αυτή τη βρομοδουλειά, που αποκομίζει οικονομικά ή πολιτικά οφέλη από το Πρέντατορ.
Ωστόσο, καμιά φορά οι θηρευτές, τα αρπακτικά, γίνονται θηράματα. Ας το σκεφτούν αυτό οι χρήστες του συστήματος υποκλοπών, κι ας θυμηθούν την ομώνυμη cult ταινία του 1987 με τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, και τι έπαθε τελικά ο εξωγήινος άρπαγας, ο Predator, που ήρθε να κυνηγήσει ανθρώπους στη Γη...
📌 Ονομάζεται, εκτός από το αρπακτικό ζώο, κι αυτός που επιτίθεται με σκοπό τη λαφυραγώγηση, τη λεηλασία. Predator λέγεται και ο φανταστικός χαρακτήρας που πρωταγωνιστεί στις ομώνυμες ταινίες και σειρές κόμικς
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας