• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 30.1°C
    3 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 28.8°C
    2 BF
    43%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 27.0°C
    1 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.9°C
    2 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    61%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 27.0°C
    2 BF
    53%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 23.4°C
    2 BF
    33%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    3 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 28.0°C
    3 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    4 BF
    44%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.2°C / 28.4°C
    4 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 26.8°C
    0 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 28.9°C
    3 BF
    34%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 26.7°C / 30.5°C
    1 BF
    33%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.1°C / 30.3°C
    3 BF
    28%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.3°C
    3 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.9°C / 26.1°C
    3 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    2 BF
    50%

Παναγιώτης Χανός: Ερωτευμένος Καίσαρ, Ιστορικό Μυθιστόρημα, Εκδόσεις 24 Γράμματα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το μυθιστόρημα που… τελειώνει την ιστορία!

  • A-
  • A+
Το νέο βιβλίο του Παναγιώτη Χανόυ μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε διεθνή μυθιστορήματα πλοκής, περιπέτειας και μυστηρίου.

Οχι άλλος ένας δημοσιογράφος που επιχειρεί να γίνει συγγραφέας. Ο Παναγιώτης Χανός γράφει βιβλία 30 χρόνια που τον ξέρω ως συνάδελφο, με ευφάνταστους τίτλους μάλιστα («Η ουρά της Τίγρης» - 1999 εκδ. Ομηρος) και παρότι δεν έγιναν best sellers καταδείκνυαν το σαράκι του να πει μερικές ωραίες ιστορίες. Εκτοτε έχει ωριμάσει πολύ συγγραφικά και νομίζω πως αυτή τη φορά το νέο βιβλίο του μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα σε διεθνή μυθιστορήματα πλοκής, περιπέτειας και μυστήριου.

Το ενδιαφέρον με τον «Ερωτευμένο Καίσαρα», το βραβευμένο ιστορικό μυθιστόρημα του καλού συναδέλφου, δημοσιογράφου, Παναγιώτη Χανού (Εκδ. 24 γράμματα), δεν έχει να κάνει με τη γοητευτική γραφή ούτε με την καταιγιστική του δράση και τις συχνές και απροσδόκητες ανατροπές που περιέχει. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί με δεξιοτεχνία τη συνταγή της καλογραμμένης μυθιστορίας, αλλά το πραγματικό του εφεύρημα δεν βρίσκεται εκεί.

Στην πραγματικότητα ο Παναγιώτης Σερ (εκ του πατρός του Σεραφείμ, όχι κάνας τίτλος ευγενείας…) Χανός χρησιμοποιώντας ως λογοτεχνικό του εργαλείο τον υπερρεαλισμό (σουρεαλισμό), αυτό το επαναστατικό πλην μάλλον παρωχημένο καλλιτεχνικό κίνημα, επιχειρεί, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, να βάλει τέλος στην… ιστορία!

Σημειώστε εδώ ότι δεν πρόκειται για μια οποιαδήποτε ιστορία, αλλά για την ιστορία που αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο χτίστηκε με την πάροδο του χρόνου η λεγόμενη «Μεγάλη Ιδέα» που εξακολουθεί μέχρι σήμερα να κρυφοχαϊδεύει το ασυνείδητο του Ελληνισμού και να αποτελεί το καταφύγιο των πάσης φύσεως πατριδοκάπηλων και «πατριωτών».

Πρόκειται για τον γνωστό θρύλο του Μαρμαρωμένου Βασιλιά, που γεννήθηκε εξαιτίας του απροσδιόριστου -είναι αλήθεια- τρόπου με τον οποίο θανατώθηκε ο τελευταίος Βυζαντινός αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ΙΑ’ Δραγάσης Παλαιολόγος.

Ενας θρύλος που οι συνθήκες επέτρεψαν να γεννηθεί την ώρα κατά την οποία η Κωνσταντινούπολη έπεφτε στα χέρια των Τούρκων και στη συνέχεια αποτέλεσε το καταφύγιο για τη συντήρηση της «εθνικής συνείδησης», των ελπίδων και των προσδοκιών του κατακτημένου λαού, έγινε όμως ταυτόχρονα και το ελιξίριο ενός επιθετικού, άκρως επικίνδυνου εθνικισμού.

Σε αυτό τον θρύλο επιχειρεί ο Παναγιώτης Χανός με έναν σχετικά ουδέτερο τρόπο να δώσει την ευκαιρία στον αναγνώστη να απαντήσει, θέτοντας ένα σουρεαλιστικό ερώτημα: Αν οι ήρωες του βιβλίου του αποτελούν τους συνεχιστές, τους διαδόχους του τελευταίου βασιλέα.

Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία το όνειρο, το στοιχείο του τυχαίου και έναν απόλυτο αυτοματισμό, με στόχο να εκφράσει την καθαρή σκέψη, απαλλαγμένη απ’ όλους τους περιορισμούς που επιβάλλουν η λογική και οι ηθικές ή κοινωνικές προκαταλήψεις, παραδίδει τη σκυτάλη στον αναγνώστη. Το πόσο το πετυχαίνει και τι ακριβώς πετυχαίνει δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο.

Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για ένα ενδιαφέρον και συναρπαστικό ανάγνωσμα όπου γίνεται μια σοβαρή και έντιμη προσπάθεια από τον συγγραφέα -ανεξαρτήτως των προσωπικών απαντήσεων που θα δώσει εντέλει ο ίδιος ο αναγνώστης- να επαναφέρει την Ιστορία στο ανθρώπινο μέτρο, πέρα από θρύλους, δοξασίες και πατριωτικές παραισθήσεις. Προσωπικά το απόλαυσα και όσο το διάβαζα σκεφτόμουν ότι ο παλιός καλός μου συνάδελφος εξελίσσεται σ’ έναν Ελληνα Νταν Μπράουν, χωρίς τα λεφτά όμως…

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ποτέ δεν είχαμε τον χρόνο
Σε αυτό το ιστορικό μυθιστόρημα προτάσσεται όχι μόνο ο έρωτας αλλά και το καθήκον και η λαχτάρα για ελευθερία με φόντο μια εποχή με πολλές αντιφάσεις, προδοσίες και εμφύλιο.
Ποτέ δεν είχαμε τον χρόνο
ΝΗΣΙΔΕΣ
Με όνομα βαρύ σαν Ιστορία...
Ο Νίκος Κυριαζής πήρε τον μίτο από εκεί που τον άφησε ο πατέρας του, δημοσιογράφος και συγγραφέας Κώστας Κυριαζής. Το 1994 κυκλοφόρησε το πρώτο του ιστορικό μυθιστόρημα και στο τελευταίο του βιβλίο «Τα...
Με όνομα βαρύ σαν Ιστορία...
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα μπεστ σέλερ από τον πολικό Βορρά βγάζουν σκελετούς από τα ντουλάπια
Τα μυθιστορήματα του Nordic Noir έφεραν στην επιφάνεια τις πληγές του λεγόμενου Πρώτου Κόσμου: των ανεπτυγμένων πολιτικά, οικονομικά και πολιτισμικά χωρών, οι οποίες επαναπαύτηκαν στην ανάπτυξή τους και...
Τα μπεστ σέλερ από τον πολικό Βορρά βγάζουν σκελετούς από τα ντουλάπια
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο οργισμένος έφηβος του Ντοστογιέφσκι
Ο «Εφηβος», το σπουδαίο αυτό μυθιστόρημα, συνδυάζει το τραγικό με το απίθανα κωμικό, το κυνικό και το βαθιά συναισθηματικό, σε στιγμές που δεν το περιμένεις.
Ο οργισμένος έφηβος του Ντοστογιέφσκι
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ο Καΐρης απέθανε, και απέθανεν αθώος»
Το ζητούμενο για τον ίδιο τον Θεόφιλο Καΐρη υπήρξε πάντοτε ο συνδυασμός της θρησκευτικής πίστης του με την επιστημονική γνώση και τις ιδέες για κοινωνική δικαιοσύνη.
«Ο Καΐρης απέθανε, και απέθανεν αθώος»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας