• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.5°C / 13.5°C
    2 BF
    85%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 12.2°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 13.7°C
    2 BF
    83%
  • Ιωάννινα
    Ομίχλη
    7°C 6.9°C / 7.2°C
    0 BF
    98%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 8.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 10.0°C
    1 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Ομίχλη
    6°C 6.2°C / 6.4°C
    0 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.8°C
    3 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 9.6°C / 11.9°C
    2 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.4°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    11°C 10.7°C / 11.7°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.5°C / 11.6°C
    0 BF
    88%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.9°C
    4 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.7°C / 13.2°C
    0 BF
    89%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 7.3°C / 11.0°C
    0 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 12.3°C
    0 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.6°C / 5.6°C
    1 BF
    94%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Κιμ το… πάτησε!

  • A-
  • A+
Επιλέγει κυρίως τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, με το αποτέλεσμα να παραπέμπει σε μια εποχή που ο ρομαντισμός ταυτιζόταν με τη μελαγχολία.

Ευτυχώς, δεν πρόκειται για τον Κιμ Γιονκ Ουν, δικτάτορα της Βόρειας Κορέας, αλλά για τον Κιμ Ντε Μόλεναρ, έναν Βέλγο φωτογράφο από την Αμβέρσα, ο οποίος… πατάει συχνά το κουμπί της φωτογραφικής μηχανής του για να απαθανατίσει πρόσωπα, εικόνες και στιγμές στη χώρα μας.

Παρότι ακούγεται κλισέ, ο Κιμ έχει ερωτευτεί φωτογραφικά την Ελλάδα και ήδη μετράει πολλές φωτογραφίες που η αισθητική τους τιμά όχι μόνο τον ίδιο αλλά και τη χώρα μας.

Ο Κιμ Ντε Μόλεναρ

Επιλέγει κυρίως τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, με το αποτέλεσμα να παραπέμπει σε μια εποχή που ο ρομαντισμός ταυτιζόταν με τη μελαγχολία. Αντικρίζοντάς τες, το αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι είναι εικόνες από την Ελλάδα – αναγνωρίζεις το φως και την ομορφιά. Ταυτόχρονα όμως θαυμάζεις την τέχνη της απλότητας και της αθωότητας, αλλά και τη δύναμη του παιχνιδιού ανάμεσα στο φως, στις σκιές και στο σκοτάδι.

«Οι φωτογραφίες μου έχουν ένα νοσταλγικό συναίσθημα, το ασπρόμαυρο με βοηθάει να δώσω έμφαση στη νοσταλγία και την απλότητα», θα εξηγήσει ο ίδιος στην «Εφ.Συν.». «Συνδυάζω την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή με την αναλογική, δίνει μια διαφορετική αίσθηση. Εχω μεγάλη γκάμα φωτογραφικών μηχανών· κάθε μηχανή δίνει μία επιπλέον υπογραφή στην εικόνα», θα συμπληρώσει.

Ο Κιμ ξεκίνησε να φωτογραφίζει όταν ήταν 12 ετών. «Πήρα μια μικρή φωτογραφική μηχανή από τη θεία μου, την οποία χρησιμοποιώ ακόμα και σήμερα! Πάντα ήμουν δημιουργικός, ζωγράφιζα, σχεδίαζα και τελικά φωτογράφιζα. Οταν έπρεπε να διαβάσω για το σχολείο πάντα αποσυντονιζόμουν ύστερα από 5 λεπτά – το να κάθομαι μπροστά στα βιβλία και να μελετώ ήταν βαρετό για μένα, ένιωθα την ανάγκη να δημιουργήσω. Πρώτα άρχισα να φωτογραφίζω αρχιτεκτονική και τοπία, ύστερα από αυτό ένιωσα την ανάγκη να δημιουργήσω περισσότερα, να δημιουργήσω μια ατμόσφαιρα, ένα σκηνικό», διηγείται.

«Φωτογραφίζω γιατί είναι ο τρόπος μου να εκφράσω την ομορφιά, την απλή διαχρονική ομορφιά. Είναι κάτι εύθραυστο και μου αρέσει να “παγώνω” αυτή την ομορφιά... ούτε τα λουλούδια συνεχίζουν να ανθίζουν για πάντα», εξηγεί.

Αυτήν την απλή, διαχρονική ομορφιά φαίνεται ότι βρήκε στην Ελλάδα. Η σύνδεσή του μαζί της έγινε τυχαία. Μετά τις σπουδές του στη φωτογραφία, άρχισε να εργάζεται στην Αμβέρσα ως βοηθός φωτογράφου, με πλήρη απασχόληση.

«Είχα τις αμφιβολίες μου, πλήρης απασχόληση για έναν φωτογράφο... πότε θα είχα χρόνο να δημιουργήσω τις δικές μου φωτογραφίες; Ετσι κάναμε μια συμφωνία, ο φωτογράφος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ήταν πάντα στις βελγικές ακτές για δύο μήνες, για να περάσει χρόνο με την οικογένειά του. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου εγώ ήμουν ελεύθερος να κάνω τη δική μου δουλειά. Ενιωσα ότι έπρεπε να πάω στον Νότο, στα αρχαία, πάντα εμπνεόμουν από τα αρχαία – Αίγυπτος, Ελλάδα, Ιταλία...» θυμάται.

Και κάπως έτσι έφτασε στην Αθήνα. Εμεινε δύο μήνες αρχικά. «Ενιωσα καλά, ωραίο περιβάλλον, τοποθεσίες, φύση, όμορφο φως της ημέρας και μια υπέροχη ατμόσφαιρα. Με τράβηξε η πόλη και οι άνθρωποί της, άρχισα να δημιουργώ ένα δίκτυο, πρακτορεία μοντέλων, θέατρα και άλλα. Δεν ήταν εύκολο να ξεκινήσω, στην αρχή τα πρακτορεία μοντέλων μού έστελναν μοντέλα από το εξωτερικό. Μια κοπέλα από την Ολλανδία... ήταν δύσκολο, δεν ταίριαζε, μια κοπέλα από τον Βορρά σε ένα χωράφι με ελιές… Χρειαζόμουν μεσογειακά πρόσωπα, ντόπιους, ελληνικά πρόσωπα», επιμένει.

Στο μεταξύ, μάθαινε ελληνικά, μπαίνοντας πιο πολύ στην ελληνική ζωή. Εμενε στην Πλάκα, σε ένα μέρος με κήπο και μεταμόρφωσε τον κήπο σε υπαίθριο στούντιο. Σύντομα εκεί μπαινόβγαιναν μοντέλα, αθλητές, χορευτές. «Οι τοίχοι στους δρόμους είναι τα τέλεια σκηνικά μου, ο ήχος των γρύλων δίνει ένα είδος γαλήνης, μπορεί κανείς να νιώσει αυτήν τη γαλήνη στις φωτογραφίες μου.

Ενας από τους πρώτους ανθρώπους που πέρασαν για πορτρέτο ήταν ο Απόστολος, ήταν η πρώτη του φωτογράφηση, τον έστειλε ένα πρακτορείο, τον φωτογράφισα στη σκιά μιας τεράστιας συκιάς στον κήπο, τα μάτια του έλαμπαν, για μένα αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου εικόνες, τόσο απλή, αγνή και μαγική», θυμάται.

Τον ρωτήσαμε ευθαρσώς: «τι σε τράβηξε στην Ελλάδα;» «Για την ομορφιά της, τη διαφορετικότητά της και την ιστορία της», απαντάει κοφτά.

«Μου αρέσει να φτιάχνω τις εικόνες μου έξω, στη φύση, σε τοπία στα βουνά ή κοντά στη θάλασσα. Μου αρέσει να ανακαλύπτω νέα μέρη στην Ελλάδα, αλλά όταν βρίσκω ένα νέο μέρος μού αρέσει επίσης να επιστρέφω εκεί για ίσως 10 φορές, όσο περισσότερο πηγαίνω τόσο πιο μυστηριώδες γίνεται για μένα. Στις φωτογραφίες μου προσπαθώ να επιστρέψω στο αρχαίο “ιδεώδες της ομορφιάς” και προσπαθώ να μετατρέψω τα μοντέλα μου σε γλυπτά», εξηγεί το «πίσω κείμενο» της εικόνας του.

Στόχος τού Κιμ είναι να συνεχίσει να δημιουργεί τον δικό του τρόπο ομορφιάς και οι άνθρωποι να συνεχίσουν να εκτιμούν τη δουλειά του. «Ελπίζω μια μέρα να κάνω μια παραγωγή μόδας για ένα περιοδικό στο στιλ της δικής μου “ελεύθερης” δουλειάς», μας λέει. Ανυπομονούμε!

📌 Παρακολουθήστε τη δουλειά τού Κιμ στο www.instagram.com/kimdemolenaer/.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ο καπιταλισμός είναι το αρπακτικό που μας τρώει το συκώτι»
Ο Γκίντεον Μέντελ είναι ένας πολυβραβευμένος φωτογράφος που ασχολείται μόνο με κοινωνικά θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος που αποτύπωσε την Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές.
«Ο καπιταλισμός είναι το αρπακτικό που μας τρώει το συκώτι»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οταν φεύγουν οι τουρίστες
Οι «Islanders» είναι ένα πολυμεσικό ντοκουμέντο που δημιουργήθηκε από τον Γιάννη Κολεσίδη στο πλαίσιο του μη κερδοσκοπικού δημοσιογραφικού οργανισμού iMEdD.
Οταν φεύγουν οι τουρίστες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ηθική Μόδα
Ο Δημήτρης Γραμματικογιάννης εδώ και 20 χρόνια ασχολείται με εκείνο το σημείο όπου η μόδα τέμνεται με την πολιτική, την κοινωνία και την οικονομία.
Ηθική Μόδα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μνήμες και όνειρα σε απόκοσμες φωτογραφίες
Στις γκαλερί της Ακαδημίας στο Πικαντίλι παρουσιάζονται περίπου 90 εικόνες με περισσότερα από 20 έργα 12 αρχιτεκτόνων, που καλύπτουν δημιουργίες από όλη την καριέρα της Hélène Binet.
Μνήμες και όνειρα σε απόκοσμες φωτογραφίες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από τον Ηλιο στον Πλούτωνα κι ακόμα πιο πέρα...
Μια εκπληκτική φωτογραφική έκθεση, μέρος των εκδηλώσεων για το «Ετος του Διαστήματος 2021», από τη Γεωλογική Εταιρεία στη βρετανική πρωτεύουσα μας ταξιδεύει στο ηλιακό μας σύστημα.
Από τον Ηλιο στον Πλούτωνα κι ακόμα πιο πέρα...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας