• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.4°C / 26.2°C
    2 BF
    27%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.1°C / 27.0°C
    2 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.7°C / 26.0°C
    3 BF
    29%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.3°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 21.3°C
    3 BF
    68%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.0°C / 24.3°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 20.6°C
    2 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.7°C
    2 BF
    27%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.1°C / 24.7°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.7°C / 21.9°C
    3 BF
    56%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 23.8°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    4 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    2 BF
    43%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.9°C
    0 BF
    52%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 18.5°C / 25.6°C
    1 BF
    30%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.8°C / 24.9°C
    4 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 26.0°C
    2 BF
    29%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.4°C / 25.0°C
    1 BF
    49%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    0 BF
    74%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιτέλους ξανά «Ταινιόραμα»

  • A-
  • A+
Τα αδέλφια Στεργιάκη ακολουθούν την οικογενειακή παράδοση και, έπειτα από διετή απουσία, επανεκκινούν τον κινηματογραφικό τους μαραθώνιο, προτείνοντας από τις 26 Μαΐου και για έναν μήνα 83 ταινίες από όλο τον κόσμο, μοιρασμένες σε ένα πρόγραμμα τριών προβολών ημερησίως.

Χαράς Ευαγγέλια για τους κινηματογραφόφιλους όλων των ηλικιών. Το 19ο Ταινιόραμα, έπειτα από δύο χρόνια απουσίας, επιστρέφει και υπόσχεται, όπως πάντα, μεγάλες κινηματογραφικές συγκινήσεις. Πιστοί στο όραμα του Αντώνη Στεργιάκη –την ανάδειξη ταινιών με αυστηρά ποιοτικά κριτήρια– οι γιοι του, ο Γιώργος και ο Δημήτρης, επέλεξαν 83 ταινίες από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, τις οποίες παρουσιάζουν σε ένα «σφιχτό» πρόγραμμα με τρεις προβολές ημερησίως με κοινό εισιτήριο 6 ευρώ.

Ενα απίστευτο «κοκτέιλ» καινούργιων και παλαιότερων ταινιών πολλές από τις οποίες έχουν κριθεί στο πέρασμα των χρόνων ως αριστουργηματικές. Θα προβληθούν στον κινηματογραφικό μαραθώνιο σχεδόν για ένα μήνα (26 Μαΐου έως 22 Ιουνίου) συνεχίζοντας έτσι την κινηματογραφική παράδοση που μετρά 30 χρόνια συνεχούς παρουσίας, αρχής γενομένης όπως καλά θυμούνται οι παλαιότεροι, από το θρυλικό «Αλφαβίλ».

Είναι μοναδική η ευκαιρία σε μια εποχή που δοκιμάζεται από την οικονομική ανέχεια, τις επιδημίες και τις πολεμικές συγκρούσεις, να «εκμεταλλευτούμε» τη γενναιόδωρη και όχι χωρίς ρίσκο προσφορά των αδελφών Στεργιάκη και να κατηφορίσουμε στα σκαλιά του «Αστυ» που για ένα μήνα θα μετατραπεί σε ναό της κινηματογραφικής τέχνης. Ξεφυλλίζοντας το πρόγραμμα δεν μπορείς να μην απονείμεις τα εύσημα στους διοργανωτές του για το εύρος του αφιερώματος. Χωρίς καμιά υπερβολή δεν υπάρχει ταινία που με άριστα το 10 να πέφτει κάτω από το 8.

«Ταξίδι στην Κριμαία» του Ναριμάν Αλίεφ

Με γνώση, ευαισθησία αλλά και τεράστια πλέον εμπειρία τα δυο αδέλφια επιλέγουν κάθε φορά ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί, κυκλοφόρησε, αναδείχθηκε και τιμήθηκε κατά κύριο λόγο στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ. Χάρη στη διορατικότητά τους, τα προηγούμενα χρόνια απολαύσαμε ταινίες που κινούνται μακράν του βασικού κορμού της κινηματογραφικής παραγωγής, ταινίες και δημιουργούς που πλέον έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο κινηματογραφικό γίγνεσθαι, αλλά όταν πρωτοπροβλήθηκαν οι ταινίες τους ήταν σχεδόν άγνωστοι. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τον Εγκογιάν, τον Αντερσον, τον Τσεϊλάν, τον Βεερασεθάκουλ, τον Ιναρίτου, τους αδελφούς Νταρντέν, τον Βίντερμπεργκ και αρκετούς άλλους που έγιναν γνωστοί στο ευρύ ελληνικό κοινό.

Με βασικό κριτήριο να θυμηθούν οι παλαιότεροι και να μάθουν οι νεότεροι, η ιστορία (το «Αστυ» συναντά την τέχνη) «Ταινιόραμα», με μια πανδαισία από εικόνες, μουσικές, εξαιρετικές υποκριτικές στιγμές σπουδαίων πρωταγωνιστών και αξέχαστων αφηγηματικών καινοτομιών, που θα κατακλύσουν την οθόνη και τη συνείδηση των σινεφίλ, δημιουργεί μια πραγματική όαση-αντίβαρο στον ζόφο των ημερών, μια συναισθηματική ανάταση και πνευματική διέγερση.

«Λίλιαν» του Αντρέα Χόρβατ

Επιλέγουμε ορισμένα από τα «διαμάντια» που θα προβληθούν. Με αυστηρά προσωπικά κριτήρια για την πρώτη εβδομάδα ξεχωρίσαμε το υπέροχο κοινωνικο-ποιητικό ντοκιμαντέρ του Χιλιανού Πατρίτσιο Γκουσμάν «Η οροσειρά των ονείρων», την αξέχαστη ταινία περιπλάνησης «Λίλιαν» του Αντρέα Χόρβατ, την κοινωνική ταινία «Πάτερσον» από τις καλύτερες του Τζιμ Τζάρμους, τη γεμάτη συναίσθημα και ποίηση ταινία του Κινέζου Ζίο Ζαγκέ «Στάχτες μιας αγάπης» ένας ύμνος στον συναισθηματικό κόσμο της γυναίκας. Ακόμα το, ρεαλιστικό, υπαρξιακό και, με κοινωνικές προεκτάσεις, δράμα «Μεγάλη απόδραση» του Γερμανού Σεμπάστιαν Μάζε, τη συναρπαστική ταινία περιπλάνησης «Ταξίδι στην Κριμαία» του Ναριμάν Αλίεφ από την Ουκρανία.

Από τη δεύτερη εβδομάδα προτείνουμε τις κλασικές «Σένσο», «Φάλσταφ», «Γαλαξίας» των Λουκίνο Βισκόντι, Ορσον Γουέλς και Λουίς Μπουνιουέλ, αντίστοιχα. Από τις πιο πρόσφατες διαλέγουμε το «Μystery Train» του Τζιμ Τζάρμους και τις «Αγρια αχλαδιά», «Χειμερία νάρκη» του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν, για τον οποίο πιστεύω πως είναι μέσα στους τρεις καλύτερους σκηνοθέτες παγκοσμίως.

«Σένσο» του Λουκίνο Βισκόντι

Από την τρίτη εβδομάδα ξεχωρίσαμε την καλύτερη, ίσως, ταινία του Τζιμ Τζάρμους «Ο νεκρός», την «Ομορφιά της ύπαρξης» που μας μεταφέρει στο παράδοξο και μεστό νοημάτων σύμπαν του αγαπημένου του ελληνικού κοινού Σουηδού Ρόι Αντερσον, σκηνοθέτη της αριστουργηματικής ταινίας «Τραγούδια από τον δεύτερο όροφο». Επίσης, τις κλασικές «Η εγκληματική ζωή του Αρτσιμπάλντο Ντε Λα Κρούζ» του Μπουνιουέλ και την απολαυστική «Ο κλέψας, του κλέψαντος» του Μονιτσέλι.

«Ο νεκρός» του Τζίμ Τζάρμους

Τέλος, από την τέταρτη εβδομάδα που είναι και η καλύτερη, προτείνουμε και τις 21 ταινίες που δίχως ίχνος υπερβολής είναι σταθμοί της 7ης Τέχνης. Συνιστούμε οπωσδήποτε τις ταινίες «Ο καθρέφτης» του Αντρέι Ταρκόφσκι, «Ο Ρόκο και τ’ αδέλφια του» του Βισκόντι, τη δραματική «Tokyo Story» του μέγιστου των Ιαπώνων σκηνοθετών Γιασουχίρο Οζου, το «Θεώρημα» του Παζολίνι, τον «Νευρικό εραστή» του Γούντι Αλεν, «Πατέρας αφέντης» των αδελφών Ταβιάνι και φυσικά τη μάλλον καλύτερη αμερικανική ταινία «Πολίτης Κέιν» του Ορσον Γουέλς.

«Ο καθρέφτης» του Αντρέι Ταρκόφσκι

Αν όχι όλες, τουλάχιστον οι περισσότερες ταινίες, του «Ταινιοράματος» έχουν τιμηθεί με βραβεία στα μεγαλύτερα διεθνή Φεστιβάλ της Βενετίας, του Βερολίνου, των Κανών, κατέχουν ξεχωριστή θέση στη λίστα της παγκόσμιας κινηματογραφικής κατάταξης, θεωρούνται ταινίες-σταθμοί που έχουν επηρεάσει νεότερους σκηνοθέτες, ενώ συνεχίζουν την αέναη πορεία τους στις συνειδήσεις των σινεφίλ. Οι διοργανωτές του «Ταινιοράματος», σε χαλεπούς καιρούς επιμένουν ποιοτικά και οικονομικά, θα προσθέσουμε, αφού η γενική είσοδος είναι 6 μόνο ευρώ για τρεις ταινίες την ημέρα.


📌 «Αστυ» Κοραή 4. 26/5-22/6 Ημερησίως 3 προβολές με κοινό εισιτήριο 6 ευρώ. Ωρες 6.00-8.00-10.00. Τηλ.: 210-3221925

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Οι γυναίκες δεν σπρώχνουμε πια για να χωρέσουμε»
H Νία Βαρντάλος ετοιμάζει την τρίτη ταινία «Γάμος α λα ελληνικά» και μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη σχέση της με την Ελλάδα, τον χώρο του κινηματογράφου, αλλά και τη ζωή και την υιοθεσία της κόρης της.
«Οι γυναίκες δεν σπρώχνουμε πια για να χωρέσουμε»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο κινηματογράφος ως ιστορικό τεκμήριο
Ο κινηματογράφος έχει αποδειχθεί στην πράξη πως είναι το καλύτερο μέσο καταγραφής νοοτροπιών, ηθών, εθίμων, συμπεριφορών, ενδυμασιών και άλλων δραστηριοτήτων.
Ο κινηματογράφος ως ιστορικό τεκμήριο
ΝΗΣΙΔΕΣ
Νίκος Νικολαΐδης: 15 χρόνια μετά
Αφιέρωμα στον Νίκο Νικολαΐδη με αφορμή τα 15 χρόνια από τον θάνατό του, παραστάσεις από μικρούς και μεγάλους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έκθεση ζωγραφικής με αναφορές στο έργο του Κ.Π. Καβάφη.
Νίκος Νικολαΐδης: 15 χρόνια μετά
ΝΗΣΙΔΕΣ
Λουκίνο Βισκόντι: «Γατόπαρδος»
Ο Βισκόντι στον «Γατόπαρδο» ασπάζεται την οπτική γωνία του λογοτεχνικού πρωταγωνιστή, υιοθετεί την αφηγηματική του κεντρικότητα και καταλήγει σε ορισμένα σημεία να ταυτίζει τον αφηγητή-σκηνοθέτη με τον ίδιο...
Λουκίνο Βισκόντι: «Γατόπαρδος»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας