• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.5°C / 30.2°C
    2 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 28.3°C / 32.1°C
    2 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.1°C / 28.8°C
    2 BF
    65%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    3 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.0°C / 28.9°C
    2 BF
    48%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 30.1°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 24.8°C
    1 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    1 BF
    60%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 26.8°C
    3 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 25.7°C / 29.9°C
    2 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 28.3°C
    2 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    1 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    4 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.4°C / 28.9°C
    0 BF
    34%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.9°C
    2 BF
    44%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    4 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 30.0°C
    0 BF
    31%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.3°C / 29.9°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.4°C / 30.8°C
    1 BF
    38%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    1 BF
    53%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τζαζ ταξίδι στον «Βαθύ Νότο» με ενθουσιασμό 16χρονου

  • A-
  • A+
Πιστεύει ότι η μουσική δεν χρειάζεται καμία εξήγηση. Ομως στο καινούργιο του άλμπουμ, το Deep South, καταθέτει -όπως λέει- τις σκέψεις του για ένα τζαζ πιανιστικό κονσέρτο. Ο Γιώργος Κοντραφούρης παίζει με τον ενθουσιασμό ενός δεκαεξάχρονου.

«Παίζει τόσα χρόνια και μάλιστα με σημαντικούς μουσικούς ως πιανίστας ή οργανίστας, αλλά όπως μας λέει νιώθει τον ίδιο ενθουσιασμό που τον κατέκλυζε κι όταν ήταν στα 16 του.

Και αν πιστεύει ότι η μουσική δεν χρειάζεται καμία εξήγηση, ωστόσο στο καινούργιο του άλμπουμ Deep South (Βαθύς Νότος) καταθέτει τις σκέψεις του για ένα τζαζ πιανιστικό κονσέρτο σαν όχημα στον χρόνο, με ταξιδιάρικη διάθεση και με τον μοναδικό του τρόπο.

Ο «Βαθύς Νότος» στάθηκε η αφορμή για μια κουβέντα με τον μεγάλο δάσκαλο (Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Ωδείο Athenaeum, Ακαδημία Sibelius της Φινλανδίας) Γιώργο Κοντραφούρη.

● Θα μας παρουσιάσετε την καινούργια σας δουλειά; Τι σημαίνει για σας το Deep South;

Καταρχάς το Deep South είναι μια ιδέα που τη σκεφτόμουν πολύ καιρό πριν. Η αγάπη μου για τα μπλουζ είναι απεριόριστη και αυτό ήταν το είδος που με έκανε να στραφώ στην τζαζ. Νομίζω ότι ποτέ δεν το απέβαλα από την αισθητική μου και το παίξιμό μου ήταν πάντα βασισμένο σε αυτά.

Ηθελα να κάνω μια σουίτα, η οποία θα έχει εντελώς μπλουζ χρώμα αλλά να μην είναι βασισμένη στη δωδεκάμετρη φόρμα του μπλουζ (ως επί το πλείστον) και να βασίζεται και στον ήχο του jazz piano trio. Νομίζω ότι καταλυτικό παράγοντα σε αυτό το εγχείρημα έπαιξαν η ιδιοσυγκρασία και το απεριόριστο ταλέντο του Μπάμπη Τυρόπουλου στην κιθάρα, που έτσι κι αλλιώς τον είχα εξαρχής στο μυαλό μου γι’ αυτή τη δουλειά. Επίσης, είχα στο μυαλό μου την ατμόσφαιρα του κουαρτέτου του John Coltrane (όσο μπορώ να τη φανταστώ εφικτή από εμάς), αλλά αντί για σαξόφωνο να υπάρχει η κιθάρα.

Οσο για τα κομμάτια που είναι παιγμένα από το τρίο, είναι τρία θέματα ενός jazz piano concerto με ορχήστρα στην αρχική ορίτζιναλ μορφή τους για jazz piano trio. Εχω αρχίσει να σκέφτομαι ένα jazz piano concerto με ορχήστρα που πιστεύω πως θα εκπληρωθεί τα επόμενα χρόνια, αλλά είναι καλό που ηχογράφησα τα πρωτογενή θέματα.

Αρα, το Deep South αποτελείται από δύο διαφορετικά έργα και η ένωσή τους είναι το «Ελσα σε φοβάμαι» του Διονύση Σαββόπουλου, που είναι ένα χαρακτηριστικό τραγούδι της δικιάς μου γενιάς.

● Τι σχεδιάζετε για το μέλλον;

Νομίζω πως θα αφοσιωθώ στα live με το piano trio και το Baby Trio, καθώς και στη διδασκαλία στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα. Από δω και πέρα θα αρχίσω να δουλεύω ένα piano solo album με συνθέσεις που έχουν γράψει διάφοροι φίλοι μου για μένα.

● Η καραντίνα απέβη εξόχως δημιουργική για σας. Τι συνέβη;

Είχα αρκετό χρόνο, όπως όλοι μας -αν και η δεύτερη καραντίνα ήταν πιο δύσκολη για μένα-, και άρχισα να οργανώνω και να μελετάω πράγματα που κανονικά θα τα έκανα σε 5 χρόνια! Ρόλο έπαιξε και το ότι ο Jason Wastor (τύμπανα) και ο Κίμωνας Καρούτζος (μπάσο), λόγω της πανδημίας, δεν πήγαν στην Αμερική, κι έτσι τους φώναζα να παίζουμε και να δοκιμάζουμε ό,τι πράγματα είχαμε στο μυαλό μας.

Θα προτιμούσα βέβαια να μην είχαμε καραντίνα και να κάναμε πιο πολλά live και να γίνονταν όλα αυτά σε 5 χρόνια. Παρ’ όλα αυτά είμαι πολύ χαρούμενος που είχα αυτή τη διέξοδο.

● Θαυμάζω την πρωτοβουλία σας για το Baby Trio που μας έχει συστήσει τόσο αξιόλογους καλλιτέχνες. Πείτε μας κάτι για αυτό.

Το Baby Trio ξεκίνησε το 2007, άρα τώρα βρίσκεται στον 15ο χρόνο του και στην 9η version, που είναι και η ώς τώρα πιο μικρή σε ηλικία! Ο Δημήτρης Κασσαβέτης (κιθάρα) είναι 13 χρόνων (πάει Β’ Γυμνασίου) και η Εύα Βαρδάκα (τύμπανα) είναι 22.

Το Baby Trio για μένα είναι το αγαπημένο μου σχήμα απ’ όλα όσα κάνω, γιατί μου δίνει ακριβώς την ίδια ενέργεια, διάθεση και προσδοκία για παίξιμο όπως όταν ξεκίναγα. Αισθάνομαι ακριβώς το ίδιο πράγμα όπως όταν άρχισα να πρωτοπαίζω 16 χρόνων με τους φίλους μου. Ναι. Μέχρι τώρα, όταν βγαίνουμε να παίξουμε live με το Baby Trio, νιώθω τον ίδιο ενθουσιασμό και έκπληξη!


📌 Το «Deep South» κυκλοφόρησε από την Puzzlemusik σε CD και Digital την 1η Απριλίου. Η έκδοση βινυλίου θα κυκλοφορήσει στις 10 Ιουνίου

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ξυράφι πάνω σε λάστιχο, να ένα έργο τέχνης»
Το νέο ηχογράφημα του Μιχάλη Σιγανίδη μας δίνει αφορμή για μια συζήτηση-λαβύρινθο: λογοπαικτική και γριφώδη, απελπισμένη και ξεκαρδιστική, σκέτη απόλαυση.
«Ξυράφι πάνω σε λάστιχο, να ένα έργο τέχνης»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Επιτέλους, βγήκαν και τα τραγούδια της παράστασης!
Τα τραγούδια δρουν καταλυτικά σε μια ήδη θυελλώδη παράσταση, ενώ στέκονται και μόνα τους με το πικρό χιούμορ, τον έξυπνο στίχο και τη διαχρονικότητα της θεματικής τους.
Επιτέλους, βγήκαν και τα τραγούδια της παράστασης!
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δισκοκριτική: Black Midi, Neil Young, Jack White, Mazoha
Νέο σούπερ άλμπουμ για τους Black Midi ορμώμενοι από την ανάγκη τους να μην μπαίνουν σε καλούπια, ο κιθαριστικός Neil Young, δεύτερο άλμπουμ μέσα στη χρονιά για τον πολυπράγμονα της μουσικής Jack White και η...
Δισκοκριτική: Black Midi, Neil Young, Jack White, Mazoha
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δισκοκριτική: Various Artists - Ost, Mihalis Kalkanis Group, Porcupine Tree, Regina Spektor
Αγαπημένοι καλλιτέχνες διασκευάζουν τραγούδια του Elvis Presley για την ταινία που κυκλοφόρησε, το νέο άλμπουμ του Mihalis Kalkanis Group, η μεγάλη επιστροφή των Porcupine Tree και η νέα δουλειά της Regina...
Δισκοκριτική: Various Artists - Ost, Mihalis Kalkanis Group, Porcupine Tree, Regina Spektor
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ανανεώνουμε τις ουτοπίες μας για να σωθούμε
Η επικείμενη κυκλοφορία του δίσκου «Αινίγματα» σε μουσική του Γιώργου Καζαντζή και ερμηνεία του Παντελή Θαλασσινού μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον στιχουργό του άλμπουμ Κώστα Φασουλά.
Ανανεώνουμε τις ουτοπίες μας για να σωθούμε
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δισκοκριτική: Florence + The MaCHINE, The Smile, Lia Hide, Desert Monks
Επιστροφή με ένα δυναμικό άλμπουμ για τους Florence + The Machine, έντονα στοιχεία από Radiohead στον δίσκο των The Smile, και δύο νέα άλμπουμ από ελληνικά συγκροτήματα με dark pop και ψυχεδελική ροκ διάθεση.
Δισκοκριτική: Florence + The MaCHINE, The Smile, Lia Hide, Desert Monks

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας