• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 5.9°C / 9.0°C
    5 BF
    69%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 8.0°C
    3 BF
    37%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 10.0°C
    5 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    1 BF
    33%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 6.3°C
    4 BF
    38%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 5.9°C
    2 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 2.3°C
    0 BF
    35%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    3 BF
    42%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 7.7°C / 9.9°C
    3 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 5.1°C / 7.9°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 9.4°C
    6 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.0°C
    6 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    3 BF
    46%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    5°C 1.7°C / 4.9°C
    2 BF
    60%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C -0.5°C / 5.6°C
    1 BF
    85%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    3 BF
    40%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.1°C / 8.1°C
    4 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.3°C / 6.0°C
    2 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.3°C / 6.7°C
    2 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.7°C / 2.7°C
    2 BF
    39%
Photo 18103487 © Hugoht | Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ηλεκτρικά οχήματα: τι αδειάζει την μπαταρία τους

  • A-
  • A+

«Οι υαλοκαθαριστήρες κάνουν υπερωρίες για να καθαρίσουν το παρμπρίζ από την καταρρακτώδη βροχή και οι προβολείς έχουν ρυθμιστεί στην ανώτατη σκάλα για να φωτίσουν τον σκοτεινό επαρχιακό δρόμο. Την ίδια ώρα, η θέρμανση (και τα τέσσερα θερμαινόμενα καθίσματα) κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να κρατήσουν εσάς και την οικογένειά σας ζεστούς στην παγωμένη χειμωνιάτικη νύχτα. Αν συμβαίνει μια τέτοια κατάσταση και οδηγείτε το βενζινοκίνητο, πετρελαιοκίνητο ή υβριδικό όχημά σας, δεν έχει καμία επίπτωση στην αυτονομία του. Αντιθέτως, στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, κάθε επιπλέον λειτουργία απαιτεί μικρά ή μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας με ‘‘θύμα’’ την μπαταρία και κατ’ επέκταση την αυτονομία», επισημαίνει το αμερικανικό περιοδικό τεχνολογίας «Wired». «Τελικά, τι πρέπει να κάνετε για να εξοικονομήσετε ενέργεια; Μήπως να απενεργοποιήσετε τα θερμαινόμενα καθίσματα; Ίσως και το στερεοφωνικό; Ακόμη και η θερμοκρασία της καμπίνας θα μπορούσε πιθανώς να μειωθεί. Τα παιδιά θα μπορούσαν να στερηθούν το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των πίσω καθισμάτων και τα iPad πιθανότατα δε χρειάζεται να φορτίζονται και τα δύο. Κι αν είστε τυχερός και η βροχή σταματήσει, ίσως να προστεθούν ακόμη λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας».

Η μελέτη του περιοδικού υπογραμμίζει ότι αυτό που σχεδόν κάθε χρήστης ηλεκτρικού οχήματος (EV) θέλει να γνωρίζει όταν πλησιάζει τα μονοψήφια επίπεδα ενεργειακού υπολοίπου είναι τα πλέον ενεργοβόρα συστήματα, εκτός φυσικά των ηλεκτροκινητήρων. Ποια όμως κάνουν την πραγματική διαφορά; Δηλαδή, αν τελικώς μπορείτε πραγματικά να κερδίσετε ακόμη μερικά χιλιόμετρα αυτονομίας, οδηγώντας χωρίς θέρμανση ή κλιματισμό ή κλείνοντας το ραδιόφωνο; Η απάντηση είναι αρκετά περίπλοκη και υπάρχουν και ορισμένες εκπλήξεις αλλά και έξυπνα «κόλπα» για να εξοικονομήσετε ενέργεια.

«Μετά τους κινητήρες του συστήματος μετάδοσης κίνησης, η θέρμανση και η ψύξη της μπαταρίας (και της καμπίνας) ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου επιφέρουν τις υψηλότερες καταναλώσεις στα αποθέματα ισχύος του», λέει η Βρετανίδα Άσλεϊ Φλάι, επιστήμων εξειδικευμένη στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων στο Πανεπιστήμιο του Loughborough. Υπογραμμίζει ότι «η ενέργεια που απαιτείται, εξαρτάται από πολλούς εξωτερικούς παράγοντες, όπως η θερμοκρασία και το ηλιακό φως. Η κατανάλωση ενέργειας θέρμανσης και ψύξης μπορεί να κυμαίνεται από μερικές εκατοντάδες watt, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κοντά στη βέλτιστη, 1-2 kW όταν το περιβάλλον είναι πολύ ζεστό ή κρύο ή ακόμη και έως +5 kW, εάν το όχημα, ενώ είναι πολύ κρύο ξεκινά και η μπαταρία πρέπει να ζεσταθεί με την αντίσταση που καταναλώνει πολύ ρεύμα».

Η Φλάι σημειώνει ότι μόλις φτάσει σε μια καθορισμένη θερμοκρασία, ένα EV μπορεί να κρατηθεί ζεστό χρησιμοποιώντας πολύ λιγότερη ενέργεια από ό,τι όταν ξεκινά κρύο. «Η θέρμανση μιας μπαταρίας μεγάλης εμβέλειας, π.χ. ενός Tesla Model 3, μόνο από τους μηδέν στους 20 βαθμούς Κελσίου με θερμαντήρα αντίστασης χρειάζεται περίπου 2,4 kWh ενέργειας. Συμβουλεύει δε ότι το ζέσταμα του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται πάντα όταν το EV είναι συνδεδεμένο στον φορτιστή. Με αυτόν τον τρόπο, η ηλεκτρική ενέργεια του δικτύου χρησιμοποιείται για τη θέρμανση της μπαταρίας και της καμπίνας, αντί να εξαντλείται, διασώζοντας 3,4 % της συνολικής ενέργειας».

Για λογαριασμό τού «Wired» o Πιτ Μπίσοπ, επικεφαλής τεχνολογίας της Silver Power Systems, μιας εταιρείας σχεδιασμού ηλεκτρικών συστημάτων που ειδικεύεται στην ανάλυση μπαταριών EV, συνέταξε έναν πλήρη φάκελο που περιγράφει λεπτομερώς, από τη μικρότερη έως τη μεγαλύτερη κατανάλωση ισχύος περισσότερων από 50 εξαρτημάτων και συστημάτων που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Βάσει της έρευνας, την περισσότερη ενέργεια απορροφούν η θέρμανση και η ψύξη της μπαταρίας και ακολουθούν τα δευτερεύοντα συστήματα οχημάτων, όπως η θέρμανση και η ψύξη καμπίνας, ο φωτισμός, ο ήχος και το Infotainment, οι φορτιστές USB (και οι υαλοκαθαριστήρες). Αναφορικά δε με την κατασκευή του οχήματος, καθοριστικό ρόλο παίζουν το βάρος, ο αεροδυναμικός συντελεστής και η ταχύτητα οδήγησης, τα φρένα, οι αναρτήσεις και φυσικά τα λάστιχα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το κινεζικό ιπτάμενο αυτοκίνητο
Η XPENG AEROHT πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη πτήση στο Skydive Dubai έπειτα από απόκτηση ειδικής άδειας πτήσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ντουμπάι.
Το κινεζικό ιπτάμενο αυτοκίνητο
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μεθανόλη αντί ντίζελ
«Tο πρώτο πλοίο που κινείται με μεθανόλη θα δρομολογηθεί στη Βαλτική Θάλασσα το επόμενο έτος».
Μεθανόλη αντί ντίζελ
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ηλεκτρικές πτήσεις
Το Rolls Royce «Spirit of Innovation» είναι το ταχύτερο μέχρι στιγμής αμιγώς ηλεκτρικό αεροσκάφος στον κόσμο, το οποίο πέτυχε τελική ταχύτητα 387,4 μιλίων (623 χλμ./ώρα) κατά τη διάρκεια δοκιμών.
Ηλεκτρικές πτήσεις
ΝΗΣΙΔΕΣ
Καλπάζει ο εξηλεκτρισμός στη Βρετανία
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξάνονται, με περίπου το 10% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2020 να είναι ηλεκτρικά, από 2,5% το 2018.
Καλπάζει ο εξηλεκτρισμός στη Βρετανία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Υδρογόνο: κάνοντας «πράσινη» την κοιλάδα του Ρουρ
Οι ενεργειακές πηγές ωστόσο αλλάζουν καθώς η κλιματική κρίση δείχνει τα κοφτερά της δόντια και πλέον, εκτός από τον ηλεκτρισμό, έδαφος κερδίζει διαρκώς και το υδρογόνο, μια απολύτως καθαρή μορφή ενέργειας.
Υδρογόνο: κάνοντας «πράσινη» την κοιλάδα του Ρουρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας