• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.3°C / 36.8°C
    3 BF
    27%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.8°C / 37.8°C
    3 BF
    33%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.7°C / 35.4°C
    2 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.7°C / 32.9°C
    3 BF
    22%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 33.5°C
    3 BF
    43%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.6°C / 39.4°C
    2 BF
    15%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 31.4°C / 31.4°C
    2 BF
    19%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    36°C 36.3°C / 36.3°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 33.2°C
    4 BF
    50%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 32.3°C / 34.9°C
    4 BF
    31%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.8°C / 33.4°C
    4 BF
    31%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.2°C / 32.7°C
    2 BF
    40%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    3 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.5°C / 35.9°C
    3 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.4°C / 34.9°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.1°C / 32.8°C
    3 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.5°C / 36.0°C
    3 BF
    16%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 31.0°C / 32.3°C
    3 BF
    53%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 31.7°C / 35.3°C
    3 BF
    32%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.0°C / 34.0°C
    2 BF
    18%
ΦΩΤ.: Πέτρος Πουλόπουλος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ελληνικό μουσικό σύστημα μοιάζει με μονοπωλιακό σουβλατζίδικο

  • A-
  • A+
Οι «Planet of Zeus» είναι ένα συγκρότημα που το έφτιαξε ο δρόμος και ζει για τον δρόμο. Μια τετράδα ανθρώπων που όταν μπαίνει στο στούντιο παράγει κάτι μοναδικό.

Στις 9 Απριλίου στο «Gagarin» θα ζήσουμε μια βραδιά που την περιμένουμε πώς και πώς: παίζουν οι «Planet of Zeus», από τα πιο γνωστά ελληνικά συγκροτήματα του stoner ήχου. Με αφορμή την επανακυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους, «Macho Libre», σε βινύλιο, θα παίξουν πρώτη φορά τον δίσκο στο σύνολό του.

Ενα ολόκληρο άλμπουμ στην εποχή των τραγουδιών και του Spotify; «Δεν υπάρχει κάτι παράταιρο σε αυτό», απαντά ο Σεραφείμ Γιαννακόπουλος, ο ντράμερ του γκρουπ. «Μπορεί να άλλαξαν οι ρυθμοί διάθεσης της μουσικής και ο κόσμος να έχει αποκτήσει μια playlist λογική, αλλά υπάρχει κόσμος εκεί έξω, ο οποίος θέλει και μπορεί να αφεθεί στο μουσικό ταξίδι ενός ολόκληρου άλμπουμ».

● Τι έχει αλλάξει από την εποχή του «Macho Libre»;

Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε το 2010, σε μια εποχή που οι ελληνικές αγγλόφωνες κυκλοφορίες αποτελούσαν μια πολύ μικρή μερίδα της εγχώριας μουσικής παραγωγής. Για μας αποτελεί ένα άλμπουμ πυξίδα, μια και χάρη σ’ αυτό οι «Planet» άρχισαν να γίνονται major όνομα στην Ελλάδα και να ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Μεγαλώνουμε μαζί με το κοινό μας, βράζουμε στο ίδιο καζάνι και, όσο αντέχουμε, θα συνεχίσουμε να γράφουμε τραγούδια για όλους αυτούς, που νιώθουν αιώνια ανένταχτοι ακόμη κι όταν τα πράγματα επιφανειακά πάνε καλά.

​ ΦΩΤ.: Πηνελόπη Γερασίμου

● Καταφέρατε πολλά είναι η αλήθεια...

Ταξιδέψαμε πολλά χιλιόμετρα, η μουσική μας έφτασε σε μέρη που ούτε οι ίδιοι φανταζόμασταν, ζήσαμε απώλειες, νίκες, ήττες, μα στη βάση μας είμαστε ακόμη οι ίδιοι και αυτό το ξέρουν καλά όσοι μας συναντούν είτε στις συναυλίες μας είτε στα μπαρ. Οι Planet είναι ένα συγκρότημα που έφτιαξε ο δρόμος και ζει για τον δρόμο. Μια τετράδα ανθρώπων, η οποία όταν μπαίνει στο στούντιο παράγει κάτι μοναδικό.

● Δεν κοιτάξατε ποτέ πίσω;

Η αλήθεια είναι ότι δεν κοιτάμε πίσω. Οταν πατήσουμε το κόκκινο κουμπί της εγγραφής, το τραγούδι αυτό τελειώνει για εμάς και πια ανήκει στον κόσμο και στα live. Σαν μια πόλαροιντ. Μένει να μας θυμίζει, αν είναι ειλικρινές, πώς αισθανόμασταν την εποχή που το γράφαμε. Νιώθουμε ότι θέλουμε να κάνουμε τόσο πολλά πράγματα, μουσικά μιλώντας, και συνεπώς δεν υπάρχει χρόνος για νοσταλγία ή αναθεωρήσεις. Από τα λάθη μας προφανώς μαθαίνουμε, όπως κι ο κάθε άνθρωπος.

● Ενα συγκρότημα μπορεί να ζει σε φάση διαρκούς επισφάλειας;

Είναι πολύ ψυχοφθόρο, όπως και για όλους τους ανθρώπους της γενιάς μας. Αρκετοί από τους «γεροντομαλάκες» εκεί έξω, οι οποίοι αισθάνονται κάτοχοι της απόλυτης αλήθειας, ενώ στην πραγματικότητα αποτελούν ανθρωπάκια του δοκιμαστικού σωλήνα και του γλυκού νερού, καλά θα κάνουν να σκεφτούν τα εξής.

ΦΩΤ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Κάποιοι μας είπαν κάποτε: «Ελα, μωρέ, κάνε υπομονή δύο χρονάκια... Πανελλήνιες μια φορά δίνεις... Ελα, μωρέ, πάρε το πτυχίο σου και μετά ασχολήσου με ό,τι σου αρέσει... Πάρε κι ένα μάστερ, ποτέ δεν ξέρεις... Κάνε κι ένα χρόνο στρατιωτική θητεία... Φάε και δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης στο κεφάλι... Και δύο χρόνια κόβιντ για το κερασάκι».

Σχεδόν είκοσι χρόνια από τη ζωή μας. Αυτοί οι άνθρωποι θα πουν σε μια γυναίκα αυτής της γενιάς ότι το βιολογικό της ρολόι χτυπά αντίστροφα. Πλέον η απάντηση είναι ο κρυφός στίχος του Hazelnut από το «Macho Libre»: «We’re running out of time... Your time is running out». Σε ακριβή μετάφραση στα ελληνικά σημαίνει: «Ρούφα κάτι στρογγυλό. Και αυτό σίγουρα δεν είναι καραμέλα βουτύρου».

● Υπάρχει κάποιο «σύστημα» στο ελληνικό τραγούδι;

Σαφώς, το οποίο είναι συνάμα μικρό και θλιβερό. Αν το αντίστοιχο αμερικάνικο είναι βιομηχανία, το ελληνικό είναι ένα μονοπωλιακό σουβλατζίδικο. Δυστυχώς είμαστε εκτός συστήματος, μια και ουδέποτε μας στήριξαν ή μας βοήθησαν τα mainstream Μέσα, ακόμη και τώρα που είμαστε «μεγάλο» όνομα.

● Και το ραδιόφωνο;

Το ραδιόφωνο επιλέγει να μη μεταδίδει εδώ και χρόνια ονόματα κατά πολύ μαζικότερα από εκείνα που παίζουν σε άδειες πίστες, επειδή δεν εκπροσωπούνται από κανέναν. Δημιουργώντας ένα ψευδοσκιάχτρο, αυτό του μέσου ακροατή, δημιούργησαν ένα ραδιόφωνο δίχως κανένα μέτρο, αλλά με μονόπλευρη πλύση εγκεφάλου ή κλύσμα (διαλέξτε μόνοι σας την ιατρική διαδικασία) συγκεκριμένων καλλιτεχνών. Στην πραγματικότητα η λέξη «μέτρο» είναι το κλειδί.

Ο ακροατής πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ακούσει από Λεξ και Ταφ Λάθος, Light και Saske, «Nightstalker» και «Planet of Zeus», Σαμπάνη και «Μέλισσες», μέχρι Γαλάνη, Πλάτωνος και Χαρούλα. Τα ραδιόφωνα επέλεξαν να αποκλείσουν από το airplay τουλάχιστον δύο πολύ μαζικά μουσικά ρεύματα και κατ’ επέκταση από τα αντίστοιχα δικαιώματα, ενώ οι καλλιτέχνες τους γεμίζουν γήπεδα.

ΦΩΤ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Το ραδιόφωνο πολύ σύντομα θα αποτελεί παρελθόν, αν δεν αποκτήσει περιεχόμενο. Playlist μπορεί να ακούει ο καθένας μόνος του πια. Ο κόσμος θέλει ανθρώπους, ιστορίες και curation από προσωπικότητες που εμπιστεύεται.

● Εσύ παίζεις και ως session μουσικός σε άλλες μπάντες...

Προσωπικά από μικρό παιδί άκουγα πάρα πολύ ετερόκλητα πράγματα. Η λίστα των ανθρώπων με τους οποίους έχω συνεργαστεί, είτε επί σκηνής είτε στο στούντιο, είναι πραγματικά πολύ μεγάλη και αποτελεί παράσημο για εμένα.

Θα σταθώ περισσότερο στη Δήμητρα Γαλάνη, με την οποία κλείνω 15 χρόνια, και για εμένα αποτελεί την τρίτη μητέρα, μετά τη μαμά μου και τη νονά μου. Οπως κάθε καλός γονιός, χωρίς διδακτισμό, με έκανε τον επαγγελματία που είμαι σήμερα και μου έμαθε να κάνω ερωτήσεις, αντί να με γεμίσει με τις απαντήσεις της. Νιώθω ότι ποτέ δεν θα μπορούσα να παίζω μόνο σε ένα πρότζεκτ.

● Ακολουθεί περιοδεία στη Βόρεια Αμερική από τις αρχές Μαΐου. Πότε και με ποιον τρόπο μπορεί μια ελληνική μπάντα να ξεχωρίσει και στο εξωτερικό;

Χρειάζεται οι δεσμοί μεταξύ των μελών της να είναι πάρα πολύ ισχυροί και οι κοινοί στόχοι αδιαπραγμάτευτοι. Να υπάρχει κοινό ταμείο. Να ξέρεις να ακούς πριν μιλήσεις. Να μπορείς να μένεις πιστός στο όνειρό σου, ακόμη και όταν κοιμάσαι σε πατώματα, ενώ οι συνομήλικοί σου βάζουν τσεκ σε κάθε πίστα της ζωής. Να δουλεύεις δέκα φορές παραπάνω από τις αντίστοιχες μπάντες του εξωτερικού, μιας και μια ελληνική ροκ μπάντα στο εξωτερικό αντιμετωπίζεται σαν την ομάδα ελκήθρου της Τζαμάικα.

ΦΩΤ.: Πέτρος Πουλόπουλος

● Η εγχώρια stoner σκηνή πάντως διατηρείται σε υψηλά επίπεδα...

Εμείς πάντοτε σκληρό ροκ παίζαμε. Οι Nightstalker το ίδιο. Αισθανόμαστε συνοδοιπόροι με όλους τους ανθρώπους που μεγαλώσαμε μαζί και παλεύουμε για τα ίδια πράγματα, προσπαθώντας να αφήσουμε ένα ανοιχτό μονοπάτι για τους επόμενους.

Ετσι, πολύ περισσότερα κοινά νιώθουμε με τον ΛΕΞ για παράδειγμα και πολλά μέλη της χιπ χοπ σκηνής, παρά με μια μπάντα που έχει το ίδιο κούρδισμα με εμάς, το παίζει ιστορία και δεν μοιράζει απλόχερα τη γνώση της, την εμπειρία και την τεχνογνωσία της στους επόμενους.


📌 Planet of Zeus Σάββατο 9/4
Gagarin 205, Λιοσίων 205
Εισιτήρια: 13 ευρώ early bird, 15 ευρώ προπώληση, 17 ευρώ ταμείο
Τηλ: 215.5400888

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο αυτοσχεδιασμός είναι αυτοσκοπός στην τζαζ
Τα μέλη του «Spiral Trio» μιλούν στην «Εφ.Συν.» για τη νέα τους δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Broken Blue», τον αυτοσχεδιασμό και τη σχέση με το κοινό μέσω της μουσικής.
Ο αυτοσχεδιασμός είναι αυτοσκοπός στην τζαζ
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το «Βρώμικο Ψωμί» τρέχει στις φλέβες μου
Οι εκδόσεις ΟΞΥ παρουσιάζουν σημαντικούς δίσκους από όλους τους χώρους της μουσικής μέσα από βιβλία και ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Χριστόφορος Κάσδαγλης μιλά για την επιλογή του στο «Βρώμικο Ψωμί» του...
Το «Βρώμικο Ψωμί» τρέχει στις φλέβες μου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ανανεώνουμε τις ουτοπίες μας για να σωθούμε
Η επικείμενη κυκλοφορία του δίσκου «Αινίγματα» σε μουσική του Γιώργου Καζαντζή και ερμηνεία του Παντελή Θαλασσινού μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον στιχουργό του άλμπουμ Κώστα Φασουλά.
Ανανεώνουμε τις ουτοπίες μας για να σωθούμε
ΝΗΣΙΔΕΣ
Social Waste: Oι ακροδεξιοί δεν θα περάσουν
Κοφτεροί στίχοι υπό τους ήχους λαούτου, γκάιντας, αρχαίας λύρας, μπαγλαμά και άλλων. Και την ερχόμενη Παρασκευή 10 Ιουνίου παίζουν στην Τεχνόπολη. Αναμένεται, ξανά, κοσμοσυρροή.
Social Waste: Oι ακροδεξιοί δεν θα περάσουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας