• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.9°C / 26.8°C
    4 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.3°C / 28.3°C
    2 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.5°C / 27.1°C
    3 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.3°C / 22.9°C
    1 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    2 BF
    56%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.0°C / 25.4°C
    2 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.4°C / 21.8°C
    1 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.1°C / 24.8°C
    5 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.7°C / 21.9°C
    2 BF
    49%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 23.8°C
    4 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.5°C / 23.5°C
    4 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.5°C / 27.5°C
    3 BF
    46%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 22.3°C
    0 BF
    60%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 26.6°C
    0 BF
    43%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.4°C
    2 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.2°C / 27.0°C
    3 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.4°C
    1 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 26.7°C
    2 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    1 BF
    73%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είστε γονιός «ελικόπτερο»; 7 σημάδια

  • A-
  • A+

Αν ζητήσουν τη βοήθειά σας ή αν δείτε ότι έχουν κάποιο πρόβλημα, διδάξτε τους πώς να μιλήσουν μόνοι τους στον δάσκαλο, τον καθηγητή ή τον προπονητή

1. Πολεμάτε τις μάχες του παιδιού σας

Το παιδί σας επιστρέφει στο σπίτι κλαίγοντας ύστερα από έναν καβγά με έναν φίλο. Τι κάνετε; Αν τηλεφωνείτε στη μαμά του φίλου για να λύσετε το πρόβλημα, πρέπει να κάνετε ένα βήμα πίσω.

Δοκιμάστε αυτό: Να είστε ένα σύστημα υποστήριξης, αλλά αφήστε τα παιδιά να το λύσουν. Διδάξτε στο παιδί σας πώς να ηρεμεί τα συναισθήματά του και, στη συνέχεια, βοηθήστε το να διερευνήσει τρόπους με τους οποίους μπορεί να βρει μια λύση με τον φίλο του.

2. Κάνετε τα μαθήματά τους

Λύνετε μια δύσκολη μαθηματική εξίσωση για τον έφηβό σας, υπαγορεύετε τις εργασίες του παιδιού σας που πηγαίνει στο Δημοτικό. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να επέμβετε για να σώσετε τα παιδιά σας από το αίσθημα της απογοήτευσης. Αλλά τα υγιή επίπεδα άγχους μπορούν στην πραγματικότητα να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στην επίλυση προβλημάτων.

Δοκιμάστε αυτό: Αφήστε τα παιδιά σας να βρουν τους τρόπους να ανταποκριθούν στη δουλειά τους. Επιβραβεύστε τις προσπάθειές τους όταν επιμένουν στα δύσκολα.

3. Δασκαλεύετε δασκάλους, καθηγητές, προπονητές

Αν φωνάζετε συμβουλές από τις κερκίδες κατά τη διάρκεια των αγώνων των παιδιών σας ή συχνά στριμώχνετε τον δάσκαλο ή τον καθηγητή τους για να τους μιλήσετε για τον τρόπο που διδάσκουν ή προπονούν, ίσως ήρθε η ώρα να παραμερίσετε τον εαυτό σας. Μέσα από τον αθλητισμό και το μάθημα στο σχολείο το παιδί σας μαθαίνει πώς να αντιμετωπίζει τις συγκρούσεις, να εργάζεται για έναν στόχο και να διαχειρίζεται τη νίκη και την ήττα. Είναι δική τους υπόθεση, όχι δική σας.

Δοκιμάστε αυτό: Αν ζητήσουν τη βοήθειά σας ή αν δείτε ότι έχουν κάποιο πρόβλημα, διδάξτε τους πώς να μιλήσουν μόνοι τους στον δάσκαλο, τον καθηγητή ή τον προπονητή.

4. Κρατάτε τα παιδιά σας κοντά σας

Μένετε μαζί τους στα πάρτι γενεθλίων. Οδηγείτε τον έφηβο στα σπίτια των φίλων του, ακόμη και όταν αυτά βρίσκονται σε μικρή απόσταση με τα πόδια. Στέλνετε καθημερινά μηνύματα στο παιδί σας, φοιτητή πλέον στο Πανεπιστήμιο. Σας θυμίζει κάτι; Αν ναι, ήρθε η ώρα να αφήσετε τα παιδιά σας να «φύγουν» και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση.

Δοκιμάστε αυτό: Δημιουργήστε ευκαιρίες για να είναι τα παιδιά σας ανεξάρτητα: Αφήστε τα να παίξουν στην αυλή ενώ εσείς μένετε μέσα ή να περπατήσουν στο φροντιστήριο ή το ποδόσφαιρο.

5. Κάνετε όλες τις δουλειές του σπιτιού

Ακόμα στρώνετε το κρεβάτι του 6χρονού σας, καθαρίζετε το δωμάτιο του εφήβου σας ή πλένετε τα ρούχα του φοιτητή γιου σας; Ηρθε η ώρα να ελαφρύνετε το φορτίο σας. Βάλτε τα παιδιά σας να βοηθήσουν στο σπίτι και θα τους διδάξετε υπευθυνότητα για μια ζωή.

Δοκιμάστε αυτό: Ξεκινήστε με μικρές δουλειές και επεκταθείτε. Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με το τι περιμένετε να κάνουν τα παιδιά και να επαινείτε την καλή δουλειά.

6. Ανησυχείτε πολύ

«Κατέβα από εκεί πάνω!» «Μην οδηγείς τόσο γρήγορα!» «Κράτα το χέρι μου!» Αν μπορούσατε, θα τυλίγατε τα παιδιά σας με φελιζόλ; Φαίνεται ότι μπορείτε να τα υπερπροστατέψετε. Οταν δεν τα αφήνετε να πάρουν σωματικά ή πνευματικά ρίσκα, μπορεί να καθυστερήσετε την ανάπτυξή τους.

Δοκιμάστε αυτό: Θυμηθείτε ότι ο στόχος είναι να τα κρατάτε όσο πιο ασφαλή χρειάζεται, όχι όσο πιο ασφαλή μπορείτε. Αφήστε τα να σκαρφαλώσουν σε ένα δέντρο ή να πέσουν και να γρατζουνίσουν το γόνατό τους. Είναι καλό για την ανάπτυξή τους ως ανθρώπων.

7. Δεν τα αφήνετε να αποτύχουν

Σκεφτείτε την τελευταία φορά που κάνατε λάθος. Οι πιθανότητες είναι ότι μάθατε από αυτό. Τα παιδιά σας πρέπει να κάνουν το ίδιο. Η δοκιμή και το λάθος τα διδάσκουν πώς να βρουν τον δρόμο τους στον κόσμο. Αν αναλάβετε εσείς τη δουλειά τους για το σπίτι ή μια εργασία για να τα «κάνετε σωστά», δεν θα μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα στο μέλλον.

Δοκιμάστε αυτό: Αφήστε τα να κάνουν λάθη κάθε τόσο. Οταν αποτυγχάνουν, ενθαρρύνετέ τα να προσπαθήσουν ξανά.

«Αμαρτίες» γονέων ...

1 στα 10 παιδιά έχει γονείς «ελικόπτερα», είναι λιγότερο ανοιχτό σε νέες ιδέες και δράσεις, περισσότερο ευάλωτο, αγχώδες, εξαρτημένο και ανασφαλές (2010, συνέδριο της Ενωσης Ψυχολογικής Επιστήμης).

Τα παιδιά με παρεμβατικούς γονείς που είχαν υψηλές προσδοκίες για τις σχολικές επιδόσεις ή που αντιδρούσαν υπερβολικά όταν έκαναν κάποιο λάθος, τείνουν να είναι πιο αυτοκριτικά, αγχώδη ή καταθλιπτικά. Κι αυτό γιατί είτε με τα λόγια είτε με τις πράξεις τους οι γονείς αυτοί δηλώνουν στα παιδιά τους ότι αυτό που κάνουν δεν είναι ποτέ αρκετά καλό (2016, Journal of Personality).

Η μέθοδος αυτή μπορεί να προκαλέσει άγχος σε παιδιά που ήδη παλεύουν με κάποια κοινωνικά θέματα, δεδομένου ότι οι γονείς αντιλαμβάνονται τις κοινωνικές προκλήσεις ως πιο απειλητικές από ό,τι είναι και πιστεύει το παιδί. Με την πάροδο του χρόνου μειώνεται η ικανότητα του παιδιού να ανταποκριθεί μόνο του και αυξάνει το άγχος (2017, Cognitive Therapy and Research).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ευτυχισμένα παιδιά - 9 βήματα για γονείς
Συμβουλές που μπορούν να ακολουθήσουν οι γονείς με στόχο ευτυχισμένα και ανεξάρτητα παιδιά μέσα από την οικογένεια και τις συμπεριφορές.
Ευτυχισμένα παιδιά - 9 βήματα για γονείς
ΝΗΣΙΔΕΣ
Δυνατοί έφηβοι
Η ψυχοθεραπεύτρια Αmy Morin επισημαίνει ότι το κλειδί για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να φτάσουν τις μέγιστες δυνατότητές τους είναι να τα βοηθήσουμε να αναπτύξουν έναν ισχυρό ψυχικό μυ.
Δυνατοί έφηβοι
ΝΗΣΙΔΕΣ
Mιλάμε στα παιδιά για το σεξ
Τα παιδιά πρόκειται να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με το σεξ και είναι καλύτερο αυτές να είναι ακριβείς και να προέρχονται από τους γονείς.
Mιλάμε στα παιδιά για το σεξ
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η ισότητα των φύλων ξεκινά από το σπίτι
Τα παραδείγματα που δίνουν στο σπίτι οι γονείς, οι φροντιστές και η ευρύτερη οικογένεια διαμορφώνουν τον τρόπο που το παιδί σκέφτεται για τα φύλα και την ισότητα.
Η ισότητα των φύλων ξεκινά από το σπίτι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας