• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.6°C / 21.2°C
    0 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.5°C / 16.0°C
    0 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.0°C / 18.8°C
    2 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.6°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 13.0°C
    0 BF
    94%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.7°C / 15.4°C
    0 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.1°C / 11.2°C
    2 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.6°C / 18.5°C
    1 BF
    91%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.2°C
    2 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.1°C / 19.6°C
    0 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    1 BF
    75%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    11°C 10.9°C / 11.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.5°C / 11.5°C
    1 BF
    80%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 12.8°C / 17.8°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.8°C / 21.4°C
    0 BF
    90%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.1°C / 15.5°C
    1 BF
    87%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.7°C / 16.1°C
    1 BF
    80%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    79%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ασφαλή σχολεία

  • A-
  • A+

Στο σημείο που βρισκόμαστε με την πανδημία, δεδομένων των χαμηλών ποσοστών μετάδοσης στο σχολείο, όταν εφαρμόζονται κατάλληλα μέτρα πρόληψης, καθώς και της διαθεσιμότητας αποτελεσματικών εμβολίων για τα παιδιά 12 ετών και άνω, τα οφέλη της διά ζώσης εκπαίδευσης υπερτερούν των κινδύνων, ξεκαθαρίζει η κορυφαία Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (AAP).

Επειδή η σχολική μετάδοση αντανακλά (αλλά δεν οδηγεί) τη μετάδοση στην κοινότητα, είναι ζωτικής σημασίας να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να περιορίσουν την κοινοτική εξάπλωση του SARS-CoV-2 και να διασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά και ασφαλή για όλους τους μαθητές, διευκρινίζει.

Αναμφίβολα τα σχολεία και τα προγράμματα που υποστηρίζονται από αυτά είναι θεμελιώδη για την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων και παρέχουν ακαδημαϊκή εκπαίδευση, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, ασφάλεια και ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων. Εκτός από την υποστήριξη της εκπαιδευτικής ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων, τα σχολεία μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της φυλετικής και κοινωνικής ανισότητας. Ως εκ τούτου, «είναι κρίσιμο να προβληματιστούμε σχετικά με τον διαφορετικό αντίκτυπο που είχε η πανδημία Covid-19 και το σχετικό κλείσιμο σχολείων σε διαφορετικές φυλετικές και εθνοτικές ομάδες και πληθυσμούς που αντιμετωπίζουν ανισότητες», καταδεικνύουν οι παιδίατροι.

Πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατό για να παραμείνουν οι μαθητές στα σχολεία διά ζώσης, τονίζουν και επισημαίνουν ότι οι ανισότητες, ειδικά στην εκπαίδευση, επιδεινώθηκαν, ειδικά για παιδιά προσφύγων/μεταναστών, παιδιά με αναπηρίες, παιδιά που ζουν σε συνθήκες φτώχειας. Η AAP υποστηρίζει σθεναρά ότι «όλες οι πολιτικές Covid-19 για τα σχολικά προγράμματα πρέπει να ξεκινούν με στόχο να διατηρούνται οι μαθητές ασφαλείς και σωματικά παρόντες στο σχολείο» και υπογραμμίζει ότι «η σημασία της προσωπικής μάθησης είναι καλά τεκμηριωμένη και υπάρχουν ήδη στοιχεία για τις επιπτώσεις στα παιδιά λόγω του κλεισίματος των σχολείων το 2020»

Ο δεκάλογος για τον μετριασμό του κινδύνου

Ολες οι σχολικές πολιτικές για τον Covid-19 πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ακόλουθες βασικές αρχές και να θυμούνται ότι πρέπει να αποσκοπούν στον μετριασμό και όχι στην εξάλειψη του κινδύνου. Η εφαρμογή πολλών συντονισμένων παρεμβάσεων μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο:

1. Οσοι μπορούν να εμβολιαστούν πρέπει να κάνουν το εμβόλιο Covid-19.

■ Τα εμβόλια πρέπει να είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα

2. Ολοι οι μαθητές άνω των 2 ετών και όλο το σχολικό προσωπικό πρέπει να φορούν μάσκες προσώπου στο σχολείο (εκτός εάν οι ιατρικές ή αναπτυξιακές συνθήκες απαγορεύουν τη χρήση τους). Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά καθολική χρήση μάσκας στο σχολείο αυτή τη στιγμή για τους ακόλουθους λόγους:

● Ενα σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού δεν πληροί ηλικιακά τις προϋποθέσεις για εμβολιασμό.
● Προστασία των μη εμβολιασμένων μαθητών από την Covid-19 και μείωση της μετάδοσης.
● Δυσκολίες στην παρακολούθηση των εμβολιαστικών ποσοστών στη σχολική κοινότητα.
● Χαμηλά εμβολιαστικά ποσοστά της σχολικής κοινότητας.
● Ανησυχία για εύκολα μεταδιδόμενες παραλλαγές του ιού της πανδημίας.

■ Η καθολική χρήση μάσκας είναι η καλύτερη και πιο αποτελεσματική στρατηγική για τη δημιουργία συνεπών μηνυμάτων, προσδοκιών, επιβολής και συμμόρφωσης, χωρίς το πρόσθετο βάρος της ανάγκης παρακολούθησης της κατάστασης του εμβολιασμού της σχολικής κοινότητας.

3. Τα σχολεία πρέπει να συνεχίσουν να ακολουθούν μια πολυεπίπεδη προσέγγιση για την προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του προσωπικού (δηλ. εμβολιασμός, αποστάσεις, καθολική χρήση μάσκας, εξαερισμός/αερισμός τάξεων, έλεγχοι (τεστ), εντοπισμός, απομόνωση/καραντίνα, καθαρισμός και απολύμανση). Ο συνδυασμός αυτών των μέτρων προστασίας θα κάνει τη διά ζώσης μάθηση ασφαλή και δυνατή. Τα σχολεία πρέπει να παρακολουθούν την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα αυτών των πολιτικών.

4. Οι πολιτικές για τα σχολεία θα πρέπει να προσαρμόζονται και να ευθυγραμμίζονται με τις νέες πληροφορίες για την πανδημία.

5. Τα σχολεία πρέπει να επιβλέπουν όλους τους μαθητές καθημερινά και να τους υποστηρίζουν με ανάλογες/διαφοροποιημένες στρατηγικές αλλά και να εντοπίζουν και να υποστηρίζουν εκείνους που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο απουσιών.

6. Οι σχολικές περιφέρειες πρέπει να βρίσκονται σε στενή επικοινωνία και να συντονίζονται με τις κρατικές ή/και τοπικές αρχές δημόσιας υγείας, σχολικούς νοσηλευτές, παιδιάτρους και άλλες ειδικότητες γιατρών.

7. Οι σχολικές πολιτικές για την Covid-19 πρέπει να είναι πρακτικές, εφικτές και κατάλληλες για κάθε αναπτυξιακό στάδιο παιδιών και εφήβων και να αφορούν την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και του προσωπικού.

8. Οι πολιτικές για τα σχολεία πρέπει να διέπονται από πνεύμα υποστήριξης της συνολικής υγείας και ευημερίας όλων των παιδιών, των εφήβων, των οικογενειών τους και των κοινοτήτων τους και θα πρέπει επίσης να αναζητούν τη δημιουργία ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος για τους εκπαιδευτικούς και το σχολικό προσωπικό. Αυτή η εστίαση στη συνολική υγεία και ευημερία περιλαμβάνει την αντιμετώπιση των αναγκών συμπεριφοράς/ψυχικής υγείας των μαθητών και του προσωπικού.

9. Οι σχολικές πολιτικές πρέπει να κοινοποιούνται με συνέπεια σε όλες τις γλώσσες της κοινότητας για να αποφευχθεί η περιθωριοποίηση των γονέων/κηδεμόνων περιορισμένης επάρκειας της εθνικής γλώσσας.

10. Πρέπει να παρέχεται συνεχής κρατική και τοπική χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να εφαρμόζουν όλα τα μέτρα μετριασμού και ασφάλειας από την Covid-19 που απαιτούνται για την προστασία των μαθητών και του προσωπικού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΥΓΕΙΑ
Μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων ετοιμάζονται για την επιστροφή στα θρανία
Πότε θα ανοίξουν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες ● Ο δείκτης θετικότητας έπεσε στο 4,3% ● Μετ’ εμποδίων η επιχείρηση «Ελευθερία» ● Αναστάτωση από λάθος αποτελέσματα του ΕΟΔΥ στη Λέσβο.
Μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων ετοιμάζονται για την επιστροφή στα θρανία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Εφηβοι καταληψίες στο ντιβάνι
Οι μαθητικές καταλήψεις ανήκουν στις διεκδικήσεις που μπορούν να υπηρετήσουν την εφηβική ανάγκη μεταμόρφωσης, όσο και την ενόρμηση καταστροφής, η οποία είναι ισχυρότερη από ποτέ κατά τη διάρκεια αυτής της...
Εφηβοι καταληψίες στο ντιβάνι
ΝΗΣΙΔΕΣ
Επιστροφή στα θρανία
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές για να προστατεύσουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους; Τι πρέπει να θυμούνται; Τι να κάνουν και τι να μην κάνουν;
Επιστροφή στα θρανία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάθημα αυτοοργάνωσης και αντίστασης από μαθητές της Ηλιούπολης
Σύσσωμοι οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης επέλεξαν την αποχή για να διαμαρτυρηθούν για τις βίαιες συγχωνεύσεις τμημάτων που επιβάλλει το υπ. Παιδείας, ενώ βρισκόμαστε ακόμη μακριά από το τέλος της...
Μάθημα αυτοοργάνωσης και αντίστασης από μαθητές της Ηλιούπολης
ΥΓΕΙΑ
Το θέατρο του παραλόγου στη Θεσσαλονίκη
Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, συνωστισμός στα Πανεπιστήμια, ουρές στις λέσχες σίτισης, ενώ ξεχειλίζουν οι ΜΕΘ και το ΕΣΥ γίνεται πάλι μονοθεματικό εξαιτίας και των αναστολών εργασίας.
Το θέατρο του παραλόγου στη Θεσσαλονίκη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας