• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.8°C / 24.7°C
    0 BF
    65%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 17.6°C / 23.0°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 13.0°C / 20.5°C
    1 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 18.0°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 17.0°C / 19.8°C
    1 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 16.2°C
    1 BF
    67%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    1 BF
    50%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 24.4°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.6°C / 20.9°C
    0 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.3°C / 23.8°C
    1 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    1 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.1°C / 21.1°C
    1 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    19°C 14.9°C / 21.6°C
    0 BF
    80%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 14.5°C / 22.2°C
    0 BF
    72%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 22.1°C
    3 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 24.9°C
    1 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 16.3°C / 20.5°C
    2 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 20.5°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    2 BF
    77%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οσο κρατάει μια ματιά

  • A-
  • A+
Πρωταγωνιστές της έκθεσης τα κτίρια με τη δική τους διαδρομή να συνοψίζεται ακαριαία -όσο κρατάει μια ματιά- μέσα από κολάζ και παρεμβάσεις σε φωτογραφικές αποτυπώσεις.

«Η καθημερινή εμπειρία βίωσης του πυρηνικού κέντρου μιας μεγαλούπολης και η συνεχής κίνηση εντός του πυκνού, άναρχου, ασφυκτικά οικοδομικού ιστού της αποτέλεσε μια εμπειρία ρευστή, αγωνιώδη και αποσπασματική. Οι έντονες αισθήσεις του περιορισμού, της στιγμιαίας επαφής και του αποπροσανατολισμού οδήγησαν την εικαστικό να αναπτύξει την ιδέα της σύνθεσης θραυσμάτων αναλογικών φιλμ, των φωτογραφημένων προσόψεων κτιρίων του δημόσιου χώρου και να δημιουργήσει σχέδια, κατόψεις και προσωπικές αναγνώσεις μιας χωρικής κοινωνικής παρουσίας»

Το παραπάνω σημείωμα, που συνοδεύει την αναγγελία της έκθεσης εικαστικών «Καθημερινός Χώρος» της Ζαφείρως Βλάχου, στο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, προετοιμάζει επαρκώς τον υποψήφιο επισκέπτη. Παρ’ όλα αυτά, οι εκπλήξεις παραμονεύουν.

Το «πυρηνικό κέντρο της μεγαλούπολης», ειδικότερα της Αθήνας, εκτός από τη φυσική ταλαιπωρία, δεν έχει υποστεί λιγότερα και στην ερμηνεία ή την απεικόνισή του. Η ζοφερή και διαρκής καταδίκη, που θρηνεί για χαμένα νεοκλασικά και γραφικές γειτονιές, αλλά και η ποπ αμεριμνησία, που αντιμετωπίζει τα πάντα σαν ειδυλλιακό ντεκόρ, ανοίγουν ρωγμές και στο ισχυρότερο οπλισμένο σκυρόδεμα. Στον «Καθημερινό Χώρο», όμως, τα αναμενόμενα μένουν εκτός.

Οπως στη διεύθυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου η κεντρική οδός (28ης Οκτωβρίου) εμπεριέχει και το αρχικό (και ανυποχώρητο) όνομά της (Πατησίων), έτσι και εδώ αποκαλύπτεται η βιογραφία του οικοδομικού ιστού που μας περιβάλλει, όπως αυτή καθημερινά γράφεται στη συνάντησή μας μαζί του.

Πρωταγωνιστές τα κτίρια, ως σιωπηλοί μάρτυρες του περάσματός μας στην πόλη, με τη δική τους διαδρομή να συνοψίζεται ακαριαία -όσο κρατάει μια ματιά- μέσα από κολάζ και παρεμβάσεις σε φωτογραφικές αποτυπώσεις. Από τις πρώτες καθαρές γραμμές τους, σαν από μολύβι αρχιτέκτονα, μέχρι σήμερα, που υψώνονται μπροστά μας.

Στο έργο της Βλάχου αναδεικνύεται η αποσπασματικότητα, αλλά και η ουσία του βλέμματός μας στο αστικό τοπίο: ένας σπασμένος καθρέφτης που συνεχίζει να αντανακλά τη ζωή στα θραύσματά του. Για λίγες μέρες ακόμα, μέχρι 2 Αυγούστου. Δείτε το.

? Ζαφείρω Βλάχου, «Καθημερινός Χώρος». Εκθεση στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (5/7-2/8). Υπεύθυνη οργάνωσης: Αιμιλία Κουγιά. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) 44. Ελεύθερη είσοδος

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η 59η Μπιενάλε είναι γένους θηλυκού
Πυρετώδεις οι ετοιμασίες για την 59η Μπιενάλε Βενετίας, η οποία αναβλήθηκε πέρσι λόγω της πανδημίας, να όμως που επανακάμπτει δριμύτερη, πιο επίκαιρη, πιο πολιτική, πιο σοφή από ποτέ.
Η 59η Μπιενάλε είναι γένους θηλυκού
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Εξοδος» της Χριστίνας Κάλμπαρη
Η εικαστικός Χριστίνα Κάλμπαρη στη νέα της έκθεση μας ξανασυστήνει τις αινιγματικές κοριτσίστικες φιγούρες της, που χαρακτηρίζουν το έργο της.
«Εξοδος» της Χριστίνας Κάλμπαρη
ΝΗΣΙΔΕΣ
Αποδομώντας την εικονιστική φόρμα
Περίπου 300 έργα της Sophie Taeuber-Arp συγκεντρωμένα από περισσότερες από 50 δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται στο ΜοΜΑ.
Αποδομώντας την εικονιστική φόρμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας