• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.4°C / 31.8°C
    1 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.4°C / 29.4°C
    1 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.7°C / 27.7°C
    3 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 30.9°C
    3 BF
    28%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 26.3°C
    3 BF
    53%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.0°C / 28.7°C
    1 BF
    44%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.1°C / 29.4°C
    2 BF
    13%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 24.6°C / 31.4°C
    1 BF
    30%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.5°C
    5 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.9°C / 27.9°C
    3 BF
    39%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.8°C / 25.7°C
    4 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 24.7°C
    1 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.9°C
    4 BF
    57%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.5°C / 28.9°C
    3 BF
    42%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.5°C / 31.2°C
    2 BF
    27%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 26.8°C
    3 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.7°C / 32.0°C
    2 BF
    28%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.2°C / 25.3°C
    1 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 24.5°C / 29.5°C
    3 BF
    73%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    3 BF
    16%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οσο κρατάει μια ματιά

  • A-
  • A+
Πρωταγωνιστές της έκθεσης τα κτίρια με τη δική τους διαδρομή να συνοψίζεται ακαριαία -όσο κρατάει μια ματιά- μέσα από κολάζ και παρεμβάσεις σε φωτογραφικές αποτυπώσεις.
Ακολουθήστε μας στο Google news

«Η καθημερινή εμπειρία βίωσης του πυρηνικού κέντρου μιας μεγαλούπολης και η συνεχής κίνηση εντός του πυκνού, άναρχου, ασφυκτικά οικοδομικού ιστού της αποτέλεσε μια εμπειρία ρευστή, αγωνιώδη και αποσπασματική. Οι έντονες αισθήσεις του περιορισμού, της στιγμιαίας επαφής και του αποπροσανατολισμού οδήγησαν την εικαστικό να αναπτύξει την ιδέα της σύνθεσης θραυσμάτων αναλογικών φιλμ, των φωτογραφημένων προσόψεων κτιρίων του δημόσιου χώρου και να δημιουργήσει σχέδια, κατόψεις και προσωπικές αναγνώσεις μιας χωρικής κοινωνικής παρουσίας»

Το παραπάνω σημείωμα, που συνοδεύει την αναγγελία της έκθεσης εικαστικών «Καθημερινός Χώρος» της Ζαφείρως Βλάχου, στο Καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, προετοιμάζει επαρκώς τον υποψήφιο επισκέπτη. Παρ’ όλα αυτά, οι εκπλήξεις παραμονεύουν.

Το «πυρηνικό κέντρο της μεγαλούπολης», ειδικότερα της Αθήνας, εκτός από τη φυσική ταλαιπωρία, δεν έχει υποστεί λιγότερα και στην ερμηνεία ή την απεικόνισή του. Η ζοφερή και διαρκής καταδίκη, που θρηνεί για χαμένα νεοκλασικά και γραφικές γειτονιές, αλλά και η ποπ αμεριμνησία, που αντιμετωπίζει τα πάντα σαν ειδυλλιακό ντεκόρ, ανοίγουν ρωγμές και στο ισχυρότερο οπλισμένο σκυρόδεμα. Στον «Καθημερινό Χώρο», όμως, τα αναμενόμενα μένουν εκτός.

Οπως στη διεύθυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου η κεντρική οδός (28ης Οκτωβρίου) εμπεριέχει και το αρχικό (και ανυποχώρητο) όνομά της (Πατησίων), έτσι και εδώ αποκαλύπτεται η βιογραφία του οικοδομικού ιστού που μας περιβάλλει, όπως αυτή καθημερινά γράφεται στη συνάντησή μας μαζί του.

Πρωταγωνιστές τα κτίρια, ως σιωπηλοί μάρτυρες του περάσματός μας στην πόλη, με τη δική τους διαδρομή να συνοψίζεται ακαριαία -όσο κρατάει μια ματιά- μέσα από κολάζ και παρεμβάσεις σε φωτογραφικές αποτυπώσεις. Από τις πρώτες καθαρές γραμμές τους, σαν από μολύβι αρχιτέκτονα, μέχρι σήμερα, που υψώνονται μπροστά μας.

Στο έργο της Βλάχου αναδεικνύεται η αποσπασματικότητα, αλλά και η ουσία του βλέμματός μας στο αστικό τοπίο: ένας σπασμένος καθρέφτης που συνεχίζει να αντανακλά τη ζωή στα θραύσματά του. Για λίγες μέρες ακόμα, μέχρι 2 Αυγούστου. Δείτε το.

🔴 Ζαφείρω Βλάχου, «Καθημερινός Χώρος». Εκθεση στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (5/7-2/8). Υπεύθυνη οργάνωσης: Αιμιλία Κουγιά. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) 44. Ελεύθερη είσοδος

ΝΗΣΙΔΕΣ
Οικολογική συνείδηση και σύγχρονοι καλλιτέχνες
Το Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ παρουσιάζει 90 έργα τέχνης σπουδαίων δημιουργών με θέμα την ανθρώπινη παρέμβαση και δραστηριότητα στο περιβάλλον και τη φύση.
Οικολογική συνείδηση και σύγχρονοι καλλιτέχνες
ΝΗΣΙΔΕΣ
Οπτικά μοτίβα μιας παγκοσμιοποιημένης ζωής
Η εικαστική πρωταγωνίστρια του μοντερνισμού Maja Vukoje παρουσιάζει μία ολοκληρωμένη ατομική έκθεση με τίττλο «On the Edge» στο μουσείο Μπελβεντέρε της Βιέννης.
Οπτικά μοτίβα μιας παγκοσμιοποιημένης ζωής
ΝΗΣΙΔΕΣ
Σφυρηλατώντας μια νέα οπτική γλώσσα
Μεγάλη έκθεση από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης παρουσιάζει τις συνδέσεις μεταξύ έργων τέχνης από όλη την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική.
Σφυρηλατώντας μια νέα οπτική γλώσσα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Αισθησιακά ρόδα με κοφτερές λάμες σε μπαρόκ φόντο
Το έργο της Αυστριακής καλλιτέχνιδας πολυμέσων Renate Bertlmann (1943), ένα ονειρικό χωράφι γεμάτο τριαντάφυλλα, παρουσιάζεται στο Ανάκτορο Μπελβεντέρε της Βιέννης.
Αισθησιακά ρόδα με κοφτερές λάμες σε μπαρόκ φόντο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας