• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.8°C / 10.8°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 1.9°C / 6.9°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.0°C / 11.2°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    0 BF
    75%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.2°C / 6.4°C
    2 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.5°C / 2.8°C
    1 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.6°C / 9.6°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.2°C / 15.9°C
    4 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    3 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.9°C / 14.6°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.5°C / 10.5°C
    4 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.1°C / 12.1°C
    5 BF
    54%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.5°C / 5.9°C
    3 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.5°C / 5.6°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 10.8°C / 16.0°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.1°C / 11.0°C
    2 BF
    64%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.2°C / 4.4°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.8°C / 6.9°C
    1 BF
    66%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    2 BF
    85%
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Οι δεξιές κυβερνήσεις δεν έχουν προτεραιότητα τον πολιτισμό»

  • A-
  • A+
Δύο ξεχωριστοί καλλιτέχνες της σκηνής μιλούν στην «Εφ.Συν» για την τέχνη του θεάτρου, τη συνεργασία τους, αλλά και τον πολιτισμό στο σύνολό του.

Πέμη Ζούνη. Βασίλης Μπισμπίκης. Μία σχέση ειδυλλιακή. Δυο ηθοποιοί με πολλές όψεις και αποτυπώσεις. Τους ενώνουν πολλά. Αυτά είναι συμπυκνωμένα σ’ έναν στίχο του Γιάννη Ρίτσο: «Τι δύσκολα πούναι τα λόγια- δε νομίζετε; Ο σωστός μας λόγος μονάχα στον εαυτό μας απευθύνεται ή τουλάχιστον μονάχα ο εαυτός μας τον ακούει σωστά. Ολα τ’ άλλα μικρές ή μεγάλες προφάσεις, παζαρέματα, μεταμφιέσεις…»

Η Πέμη κουβαλάει πολλά εφόδια. Τη θυμάμαι πριν από 40 χρόνια, στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Πόσο την αγαπούσαν οι μεγάλοι μας δάσκαλο: Βόκοβιτς, Τζόγιας, Χατζηαργύρη, Αρώνη, για το ταλέντο της και πόσο τη θαυμάζαμε για το πεταλούδισμά της πάνω στη σκηνή. Εβλεπες να χρησιμοποιεί το σώμα της σαν μια χειροτεχνική, λατρευτική άσκηση για την αναπαράσταση των ρόλων της. Εμοιαζε με χρυσαλλίδα που μεταμορφώνεται σε πεταλούδα. Δεν είναι τυχαίο που παίζει φέτος στο έργο «Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες» του Λέοναρντ Γκέρσε σε σκηνοθεσία της εξαίρετης Ρέινας Εσκενάζυ. Η πεταλούδα συμβολίζει την αλλαγή.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης είναι ταλαντούχος, καθηλωτικός στους ρόλους του και ανατρεπτικός. Η αίγλη που του χάρισε ο ρόλος του Βόσκαρη στις «Αγριες Μέλισσες» με την καταπληκτική ερμηνεία του, αποδεικνύεται από τις εκδηλώσεις του κόσμο: «Να τιμωρηθείς», «Να σαπίσεις στη φυλακή» και άλλα πολλά ευχολόγια ακούει όταν κυκλοφορεί. Γελώντας συμπληρώνε: «Είναι σπουδαίο να ταυτίζεσαι με τον ρόλο».

Η Πινακοθήκη του Χατζηκυριάκου – Γκίκα μας υποδέχεται ξανά μετά την καραντίνα. Νιώθουμε το αντάμωμα της γενιάς του ’30 με την ιστορία της τέχνης και του πνεύματος. Αυτό που οραματίστηκε ο Αγγελος Δεληβορριάς με το ερευνητικό, δημιουργικό και πειθαρχημένο του μυαλό.

Πώς γνωριστήκατε;

Β.ΜΠ: Ερωτας με την πρώτη ματιά.

Π.Ζ: Με τον Βασίλη αγαπιόμαστε. Και για μένα ήταν καλλιτεχνικός έρωτας με την πρώτη ματιά. Στο ΚΘΒΕ έψαχνε ο σκηνοθέτης Αντώνης Καλογρίδης για τον ρόλο του Κοβάλσκι στο έργο «Λεωφορείο ο Πόθος». Μόλις είδαμε στην οντισιόν τον Βασίλη να παίζει τον ρόλο είπαμε αμέσως «Αυτός είναι ο Κοβάλσκι!» Ο Βασίλης είναι ο ορισμός της συνδημιουργίας επί σκηνής. Εχω δουλέψει με υπέροχους ανθρώπους, με παρτενέρ που εκτιμώ βαθιά. Ομως, τον ορισμό της διαθεσιμότητας και της συνδημιουργίας τον συνάντησα στον Βασίλη, χωρίς καθόλου εγωισμό και με απόλυτο σεβασμό. Ενώ, όπως είναι νέος και γοητευτικός, θα μπορούσε να έχει έπαρση.

Β.ΜΠ: Θυμάμαι, Πέμη, τότε ο Αντ. Καλογρίδης είχε ανασφάλεια πώς μπορεί ένα τόσο νέο παιδί να αντεπεξέλθει στον ρόλο. Από την άλλη, είχα και απέναντί μου εσένα, φτασμένη ηθοποιό, μια σταρ που θαύμαζα και έτρεμε το φυλλοκάρδι μου. Πραγματικά, ήμουν πολύ άτσαλος και με φόρα...

Π.Ζ: Αυθεντικός και ακατέργαστος.

Β.ΜΠ: Ναι, αλλά ταίριαζε και πάρα πολύ στον Κοβάλσκι... Ησουν πολύ δοτική στην πρώτη μας γνωριμία. Δεν μου έκανες κριτική.

Π.Ζ: Εγώ, ξέρεις, έβλεπα μόνο εσένα κι εσύ μόνο εμένα. Μ’ αρέσει γιατί συμπληρωνόμαστε. Δε μου τα ’χες πει, όμως, ποτέ αυτά.

Β.ΜΠ: Και μου άφησε όλο αυτό μια πολύ καλή αίσθηση ενός ανθρώπου που τον γνώριζα πρώτη φορά, αλλά με δίδασκε και ως δασκάλα.

Π.Ζ: Αλήθεια;

Β.ΜΠ: Πήγαινα στις τάξεις παράλληλα με τη συνεργασία μας και την παρακολουθούσα. Ηθελα να τη μάθω, να τη ρουφήξω, να την κλέψω. Γιατί αυτό που έχει είναι πολύ σπουδαίο. Την αμεσότητα επί σκηνής που επικοινωνεί με τους ανθρώπους.

● Κι έχει δουλέψει πολύ με το σώμα της.

Β.ΜΠ: Πιστεύω ότι η Πέμη είναι η πιο ολοκληρωμένη ηθοποιός της γενιάς της στην Ελλάδα. Μπορεί να είναι σε μουσικό θέατρο, να χορέψει τέλεια, να παίξει. Πολύ λίγες γυναίκες έχουν δουλεμένα τα εκφραστικά τους μέσα όσο η Πέμη.

Π.Ζ: Με τον Βασίλη συναντηθήκαμε σ’ ένα κείμενο του Τένεσι Ουίλιαμς. Ομως, δεν εφησυχάσαμε ποτέ. Κυκλοφορούσαμε νυχθημερόν στη Θεσσαλονίκη, κάναμε παρέα, μιλούσαμε πέρα από τις πρόβες για το έργο, πετάγαμε σκέψεις. Ενα brainstorming συνεχές.

Β.ΜΠ: Μα αυτή είναι και η χαρά της δουλειάς. Ν’ ανακαλύπτουμε κάτι καινούργιο. Να μην προβλέπεις τίποτα. Να ξεκινάς από την αρχή μια παράσταση, κάθε μέρα.

Π.Ζ: Ανακάλυψα μια απάντηση σ’ ένα ερώτημά μου στο έργο, στη σκηνή του βιασμού, που κανείς δεν μου το είχε απαντήσει. Και με πιάνει μια συγκίνηση από την αποκάλυψη αυτή. Αρχισα να κλαίω. Το θυμάσαι; Αυτό το μαγικό το ζήσαμε επίσης μαζί.

Β.ΜΠ: Μ’ έχει σκηνοθετήσει κιόλας η Πέμη. Στην «Ερωτική Αναρχία» του Γκιέρνι.

Π.Ζ: Κάθε φορά που σκηνοθετείς πρέπει να βρίσκεις τα σωστά εργαλεία. Χωρίς ανήσυχους, διαθέσιμους κι εμπνευσμένους ανθρώπους, ο σκηνοθέτης ό,τι και να σκεφτεί είναι άχρηστο.

● Είναι μια σχέση αμφίδρομη και δυνατή.

Π.Ζ: Φυσικά. Και όχι μόνο...

Β.ΜΠ: Ο σκηνοθέτης θα σκιτσάρει αλλά αυτός που θα ζωγραφίσει το θέμα είναι ο ηθοποιός. Χωρίς αυτόν θα μείνει κάτι χάρτινο και όχι τρισδιάστατο επί της ουσίας πάνω στη σκηνή. Οφείλω την έναρξη της καριέρας μου στην Πέμη και την επιστροφή μου στην Αθήνα πάλι στην Πέμη.

● Η παρουσία σας στην τηλεόραση θα συνεχιστεί;

Π.Ζ: Είχα χρόνια να κάνω τηλεόραση. Την αγαπώ, αλλά δεν είναι ο έρωτάς μου. Είμαι παιδί του θεάτρου, τι να κάνουμε.

Β.ΜΠ: Γίνεσαι αναγνωρίσιμος, γιατί η τηλεόραση είναι δυνατό μέσο. Σε ταυτίζουν με τον ρόλο, ακούω να μου λένε διάφορα για τον ρόλο του Βόσκαρη.

● Υπάρχει κάτι που θαυμάζετε ή απεχθάνεστε στους ανθρώπους;

Π.Ζ: Απεχθάνομαι την ασέβεια. Οταν λείπει ο σεβασμός δεν υπάρχει μπούσουλας για τίποτα. Ούτε για τη δουλειά ούτε για τη σχέση.

Β.ΜΠ: Εγώ θαυμάζω τη σύμπνοια. Οταν συναντώ ανθρώπους που έχουν κοινό όραμα και φωνάζουν ένα σύνθημα. Η ελευθερία είναι ένα κομμάτι που με απασχολεί. Υπάρχει ένα βασικό, πολύ σημαντικό «θέλω»: το να είμαι ελεύθερος κι ένα εξίσου σημαντικό «αντιθέλω»: το να είμαι αποδεκτός. Το να είσαι και αποδεκτός κι ελεύθερος δεν γίνεται. Μιλάω για την εσωτερική κι όχι την εξωτερική ελευθερία. Εδώ έρχεται η υπαρξιακή αγωνία, να πάρεις τις σωστές αποφάσεις.

● Δεν μπορείς να ζήσεις όταν σου στερήσουν την ελευθερία και την έκφραση.

Β.ΜΠ: Είναι κι αυτή μια παράμετρος. Με φοβίζει πολύ και με διαλύει η αδράνεια, που σημαίνει θάνατος. Αυτή η ιστορία του κόβιντ, που τρέχαμε με χίλια και ξαφνικά μας πετάξανε στον πάγκο με θέατρα κλειστά, μας έκανε να χάσουμε την ισορροπία μας, έστω κι αν ψάξαμε σε άλλα μονοπάτια.

Π.Ζ: Συμφωνώ, Βασίλη, ότι η αδράνεια σημαίνει θάνατος.

● Σε live streaming δουλέψατε;

Β.ΜΠ: Οχι.
Π.Ζ: Δεν είμαι εναντίον αλλά δεν το αγαπώ. Το ζωντανό θέαμα δεν υποκαθίσταται από τίποτα.

● Δημιουργήθηκε, όμως, ένα νέο κοινό.

Β.ΜΠ: Τολμήσαμε να γίνει ταινία το «Ανθρωποι και Ποντίκια». Μετά από ενάμιση μήνα γύρισμα για να το παίξουμε streaming, αλλά όχι με τη λογική του θεάτρου. Προσπαθήσαμε ν’ αποτυπώσουμε την ίδια επίδραση που είχε στον θεατή του θεάτρου αλλά για την τηλεόραση. Είναι διαφορετικό. Ο φόβος μου για το live streaming είναι μήπως αφήσει ένα κακό αποτύπωμα κι ο κόσμος συνηθίσει να παρακολουθεί θέατρο από το σπίτι του.

Π.Ζ: Δεν νομίζω ότι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Είναι πολύ διαφορετική η λειτουργία του ζωντανού σώματος μπροστά σου, η επικινδυνότητα ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά είναι μαγική για το θέατρο. Δεύτερον, το μοίρασμα. Οταν ακούς κάτι και γελάς ή συγκινείσαι, αυτόματα γυρνάς στην παρέα σου να δεις αν το μοιράζεσαι. Και ο μαγνητισμός είναι κάτι καθαρά ενεργειακό.

● Τώρα, Βασίλη, κάνεις γυρίσματα για κάτι καινούργιο;

Β.ΜΠ: Αρχισα γυρίσματα για το νέο σίριαλ του Παπαδουλάκη «Κομάντα και Δράκοι». Είναι ένα μεταφυσικό θρίλερ με παιδάκια, τύπου Stranger Things, που γυρίζεται στην Κρήτη.

● Εσύ Πέμη τι ετοιμάζεις;

Π.Ζ: Εγώ τώρα κάνω μια μικρή περιοδεία με το «Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες» σε σκηνοθεσία της Ρέινας Εσκενάζυ.

● Ποιοι απ’ τους δασκάλους σας στιγμάτισαν;

Π.Ζ.: Από τα χρόνια του Εθνικού, ο πιο μοντέρνος δάσκαλος που έδωσε πραγματικά βάσεις ήταν ο Βόκοβιτς. Η Χατζηαργύρη και η Μαίρη Αρώνη υπέροχες δασκάλες, όπως μου μένει αξέχαστος και ο στόμφος του Νίκου Τζόγια.

Β.ΜΠ: Είχα τρία χρόνια την Αννα Συνοδινού ως δασκάλα. Στη σχολή είχα τον Βασίλη Ρίτσο, συγγενή του ποιητή, και αυτός ήταν ο μέντοράς μου. Θυμάμαι, είχα μιλήσει κάποια στιγμή με τον Χρυσομάλλη και μου είπε: «Βασίλη, ένας άνθρωπος είναι αυτός που θα σου βάλει το μικρόβιο, που θα σε γοητεύσει. Ολοι σου δίνουν ερεθίσματα αλλά ελάχιστοι θα σε επηρεάσουν». Είχα βέβαια δάσκαλο και τον Καταλειφό και άλλους.

Π.Ζ: Να σου θυμίσω Εύα ότι το θεωρητικό κομμάτι, που είναι πολύ σημαντικό και τώρα απ’ τα περισσότερα παιδιά αγνοείται, υποτιμάται, το πήρα από τον Αλέξη τον Διαμαντόπουλο και τον Τάσο τον Λιγνάδη, δυο καταπληκτικούς θεωρητικούς.

Β.ΜΠ: Επειδή συνεργάστηκα με ανθρώπους που κουβαλούσαν μία μόδα νοσηρότητας από παλαιότερους σκηνοθέτες, ποτέ δεν πίστεψα σε αυτόν τον τρόπο δημιουργίας. Δηλαδή ότι ένας ηθοποιός πρέπει να ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ ψυχικά πάνω στη σκηνή.

Π.Ζ: Ούτε εγώ.

Β.ΜΠ: Ηταν ένα από αυτά που ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω. Οπότε και στη δουλειά μετά με το «Καρτέλ» και την ομάδα που φτιάξαμε, πιστεύω ότι μόνο μέσα απ’ τη χαρά, το παιχνίδι, την αγάπη και πολύ κόπο μπορεί να δημιουργηθεί καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Π.Ζ: Συμφωνώ απόλυτα και θέλω να το πω αυτό γιατί είμαστε της ίδιας αντίληψης. Πραγματικά τίποτα άλλο δεν μπορεί να βοηθήσει τον ηθοποιό ν’ ανθήσει. Δηλαδή η οποιαδήποτε βία δεν μπορεί να τον κάνει ν’ ανθήσει.

Η Πέμυ Ζούνη, ο Βασίλης Μπισμπίκης και η Εύα Νικολαΐδου στο ατελιέ της Πινακοθήκης του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

● Πώς σκέφτηκες τη δημιουργία του «Καρτέλ»;

Β.ΜΠ: Το «Καρτέλ» ήταν μια ανάγκη και το δημιουργήσαμε μαζί με δυο φίλους. Με σύμπνοια ξεκινήσαμε, βοήθησαν βέβαια και πολλοί φίλοι. Θέλαμε να πειραματιστούμε και όχι να έχουμε παραγωγούς πάνω απ’ το κεφάλι μας. Τώρα πια το «Καρτέλ» έχει γίνει πολύ μεγαλύτερο. Μας παραχώρησε η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ένα μεγάλο χώρο στο Ρέντη, 1.500 τ.μ., ένα παλιό μηχανουργείο. Είμαστε δεκαπέντε άνθρωποι και δημιουργούμε με κοινό κώδικα.

● Πέμη, υπήρξες βουλευτής στο ΠΑΣΟΚ. Θα δεχόσουν ξανά μια πρόταση;

Π.Ζ: Οχι, δεν νομίζω. Αν δεν αλλάξει το τοπίο για μένα, δεν μπορώ να πω ότι έχω κίνητρο. Στη θητεία μου έπεσα πάνω στη δύσκολη περίοδο των μνημονίων και της παραπληροφόρησης εσωτερικά. Για άλλα ενημερωνόμασταν, άλλα μαθαίναμε, οπότε θεώρησα ότι οφείλω να παραιτηθώ αφού αυτά που έλεγα αποδεικνύονταν λάθος στην πράξη. Για το μόνο που χάρηκα ήταν η εισήγησή μου σχετικά με το νομοσχέδιο του κινηματογράφου. Δούλεψα δυόμισι χρόνια για την Ανώτατη Παιδεία στον Πολιτισμό, πέρασε ομόφωνα αλλά μετά παραιτήθηκα και δεν προχώρησε. Ηταν μια μαθητεία την οποία δεν θέλω να την ξαναπεράσω.

● Βασίλη, πόσο ανεπτυγμένη πολιτική συνείδηση έχουν οι Ελληνες;

Β.ΜΠ: Οι Ελληνες και ειδικά οι πολιτικοί δεν έχουν καμία πολιτική και κοινωνική ευαισθησία. Με προσβάλλουν πολλά πράγματα από αυτή την κυβέρνηση και κυρίως η μπατσοκρατία που συναντάς σε κάθε στενό, σε κάθε γειτονιά από έναν αστυνομικό. Είναι προσβλητικό και αντιαισθητικό.

Π.Ζ: Στο θέμα του πολιτισμού δε μπορούσαν να δώσουν εξηγήσεις με πειστικά επιχειρήματα για τα λάθη που έγιναν. Αυτό με θύμωσε γιατί ήταν προσβλητικό.

Β.ΜΠ: Οι δεξιές κυβερνήσεις δεν έχουν ποτέ ως προτεραιότητα τον πολιτισμό.

● Θυμόμαστε όλοι τους αγώνες της Μελίνας.

Π.Ζ: Εγώ είχα πάρει μία τζούρα απ’ την προσωπικότητά της γιατί, αρκετούς μήνες πριν πεθάνει, μας είχε σκηνοθετήσει ο Ντασσέν στην «Οπερα της Πεντάρας». Ερχόταν στις πρόβες κι εγώ πήγαινα στο σπίτι τους. Αξέχαστες συναντήσεις. Ο Ντασσέν ήταν ο πιο γλυκός άνθρωπος του κόσμου, ο ορισμός του ευγενούς που λέμε. Καμία βία ψυχική. Η Μελίνα, όταν ήσουν στη σκηνή κι έμπαινε στο θέατρο, ακόμα και στο σκοτάδι, την καταλάβαινες. Εξέπεμπε κάτι. Μας λείπουν τέτοιες έντονες περσόνες.

Β.ΜΠ: Ηταν οι περσόνες αυτές, Πέμη, που βαρούσαν το χέρι μπουνιά στο μαχαίρι. Εχουν πάψει να υπάρχουν αιχμηροί άνθρωποι κι αιχμηροί λόγοι. Τώρα όλοι προσέχουν να είναι καλά με όλους. Ενώ, αυτή θα ερχόταν σε συγκρούσεις.

Π.Ζ: Θέλω να προσθέσω ότι και ο Ντασσέν δεν ενδιαφερόταν να τα έχει με όλους καλά. Ηταν πεισματάρης. Απλώς, είχε άλλον τρόπο.

Β.ΜΠ: Προφανώς, είχε κάνει και μεγάλη επανάσταση στην Αμερική.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Μην είν’ οι κάμποι;»
Στον νέο χώρο «Ψιλικατζίδικο» παρουσιάζεται η multimedia παράσταση «Μην είν’ οι κάμποι;» από την Ομάδα7
«Μην είν’ οι κάμποι;»
ΘΕΑΤΡΟ
Ξανά μαζί μας το 2ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων του Δήμου Μαραθώνα
Έρχεται ξανά κοντά μας το 2ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων του Δήμου Μαραθώνα με νέες και ενδιαφέρουσες παραστάσεις για τις επόμενες δύο βδομάδες.
Ξανά μαζί μας το 2ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων του Δήμου Μαραθώνα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η ζωή που ξέραμε πολύ δύσκολα θα επανέλθει ίδια
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Σάββας Στρούμπος μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη νέα του δουλειά με την ομάδα «Σημείο Μηδέν», τη περίοδο της πανδημίας και την επίδρασή της στη ζωή μας.
Η ζωή που ξέραμε πολύ δύσκολα θα επανέλθει ίδια
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Il Postino / Ο Ταχυδρόμος του Νερούδα»
Η παράσταση «Il Postino / Ο Ταχυδρόμος του Νερούδα» σε σκηνοθεσία Μίκαελ Ζάιμπελ ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη θεατρική σκηνή Αθηναΐς.
«Il Postino / Ο Ταχυδρόμος του Νερούδα»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η φύση είναι σοφή, αν την ακολουθείς
Η Μπέτυ Αρβανίτη και ο Νίκος Μαστοράκης συνεργάζονται στο Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας και μιλούν για τη νέα τους παράσταση στην «Εφ.Συν.».
Η φύση είναι σοφή, αν την ακολουθείς
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το να θαυμάζεις είναι σπουδαίο
H Ηρώ-Ελένη Μπέζου δοκιμάζεται ταυτόχρονα στη συγγραφή και τη σκηνοθεσία και μιλά στην «Εφ.Συν.» για την παράστασή της «Οι ναυαγοί».
Το να θαυμάζεις είναι σπουδαίο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας