• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.7°C / 22.3°C
    2 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 19.3°C
    2 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.0°C / 22.9°C
    3 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 18.0°C
    3 BF
    67%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.9°C / 18.3°C
    0 BF
    95%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.4°C / 14.4°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 21.8°C
    2 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.4°C / 24.2°C
    3 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    4 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 21.1°C
    5 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.5°C / 19.6°C
    5 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.7°C
    1 BF
    81%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.5°C / 16.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.4°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 18.8°C / 24.3°C
    2 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 18.8°C / 22.5°C
    2 BF
    69%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    1 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.0°C / 19.4°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    0 BF
    91%

Το σχέδιο και το προτότυπο του νυφικού από τη βραβευμένη με Οσκαρ ενδυματολόγο Ελεν Ρόουζ | Gift of Her Serene Highness, the Princesse Grace de Monaco, 1956 © Philadelphia Museum of Art 

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαργαριτάρια, πέρλες, ολομέταξοι ταφτάδες και δαντέλα Βρυξελλών

  • A-
  • A+
Η βραβευμένη με Οσκαρ Αμερικανίδα ηθοποιός και από τις αγαπημένες μούσες του Αλφρεντ Χίτσκοκ σε ηλικία μόλις 27 ετών παντρεύτηκε τον πρίγκιπα Ρενιέ Γ΄ του Μονακό και εγκατέλειψε το πολύβουο Χόλιγουντ, όπου μεσουρανούσε, για να γίνει «Η Αυτής Γαλήνια Υψηλότης, πριγκίπισσα Γκρέις». Ο παραμυθένιος γάμος τους έγινε στο πριγκιπάτο και η σταρ εντυπωσίασε με το ανυπέρβλητο νυφικό της που σχεδιάστηκε από την ενδυματολόγο Ελεν Ρόουζ των στούντιο της MGM και όχι από κάποιον ονομαστό οίκο μόδας. Τα ζηλευτά ρούχα και αξεσουάρ αποτελούν κτήμα του ιστορικού μουσείου στη μεγαλύτερη πόλη της αμερικανικής κοινοπολιτείας της Πενσιλβάνια των ΗΠΑ και αυτήν την εποχή τα απολαμβάνουμε σε μια online έκθεση.

Καραντίνα! Παγιδευμένοι στην ασφάλεια του σπιτιού μας για αρκετό καιρό πλέον ανακαλύψαμε τη χαρά των διαδικτυακών προβολών. Για τους περισσότερους από εμάς αυτό το διάστημα του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας -που δεν λέει να τελειώσει ακόμα- μας δίνει την ευκαιρία και τον χρόνο για να δούμε και να ακούσουμε πράγματα που σε άλλες περιπτώσεις θα συμπιέζονταν κάτω από το βάρος των μετακινήσεων και των χρονοβόρων εξωτερικών υποχρεώσεων.

Βγαίνουμε πλέον για τα αναγκαία, μετακινούμαστε με κωδικούς, περιορίσαμε τον κοινωνικό μας περίγυρο στην «ασφαλή φούσκα» των πέντε ατόμων και είμαστε στο όριο για να «ιδρυματοποιηθούμε» στα τετραγωνικά του σπιτιού μας που μας αγκαλιάζουν πνιγηρά. Κουραστήκαμε! Το διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα αναστενάζουν από το συναισθηματικό βάρος και την ανάγκη για επικοινωνία και ανθρώπινη επαφή.

Προσαρμόσαμε την ζωή και την καθημερινότητά μας στα απλικέισιον και αποκτήσαμε καινούργιους φίλους, τους κούριερ και τα ντελίβερι, καθώς τους περιμένουμε να μας χτυπήσουν την πόρτα για να δούμε ένα γνώριμο πρόσωπο.

Μάθαμε το κλικ αγουέι και στις δέκα πια, αφού μας δόθηκε παράταση μίας ώρας στον εγκλεισμό μας, κλειδώνουμε την εξώπορτα και βυθιζόμαστε στις οθόνες και τις ψηφιακές προβολές, μεγαλώνοντας μέσα μας την ελπίδα για τα εμβόλια που έρχονται για να πούμε «φτου ξελευτερία» και να πάρουμε τη ζωή μας ξανά στα χέρια μας.

Ιντερνετικές πλατφόρμες και διαδικτυακοί τόποι συντροφεύουν τα μεταμεσονύχτια όνειρά μας και ρουφάμε άπληστα εικόνες και σκηνές από πραγματικά μεγάλες παραγωγές. Κορυφαίες ταινίες, πρεμιέρες, τηλεοπτικές σειρές, αφιερώματα, φεστιβάλ, ντοκιμαντέρ, σόου, συνεντεύξεις, όλα κλεισμένα σε κινητά, τάμπλετ, οθόνες υπολογιστών και σμαρτ τιβί.

Τον τελευταίο καιρό μάς συνεπήρε η πολυαναμενόμενη 4η σεζόν της σειράς «The Crown» στο Netflix. Νεότερη ιστορία, παιχνίδια εξουσίας με την εκπληκτική Ολίβια Κόλμαν-βασίλισσα Ελισάβετ να κινεί τα νήματα πίσω από τις κλειστές πόρτες του Μπάκιγχαμ, την εξαιρετική Γκίλιαν Αντερσον-Μάργκαρετ Θάτσερ να ισοπεδώνει τα πάντα στη Βρετανία, τον ρεαλιστικό Τζος Ο' Κόνορ-πρίγκιπα Κάρολο να γέρνει κάτω από το βάρος των καθηκόντων του και την πειστική Εμα Κόριν-πριγκίπισσα Νταϊάνα σχεδόν έφηβη να εγκλωβίζεται με τις επιλογές της στο χρυσό κλουβί του βρετανικού παλατιού και του γάμου της και στην αδηφάγα παγκόσμια θέαση.

Η αγαπημένη πριγκίπισσα στην καρδιά του βρετανικού λαού με τη σύντομη ζωή και τον τραγικό θάνατο, στο τέλος του τρίτου επεισοδίου, περπατά μόνη και μοναχική στις άδειες αίθουσες του παλατιού με την τεράστια ουρά των 25 μέτρων του γαμήλιου φορέματος του οίκου Elizabeth & David Emanuel να σέρνεται στα κόκκινα χαλιά λίγο πριν βγει στον δρόμο σε μεγαλειώδη πομπή προς τον καθεδρικό ναό του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο. Εκεί τελέστηκε το μυστήριο για να αποθεωθεί από το συγκεντρωμένο πλήθος και η εικόνα της να ταξιδέψει από τα ΜΜΕ σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του κόσμου.

Τον αποκάλεσαν «γάμο του αιώνα», έγινε στις 29 Ιουλίου 1981 και ήρθε να επισκιάσει τη φήμη ενός άλλου χλιδάτου πριγκιπικού «γάμου του αιώνα» που τελέστηκε στο Πριγκιπάτο του Μονακό στις 19 Απριλίου 1956 ανάμεσα στον πρίγκιπα Ρενιέ Γ΄ (1923-2005) και την εντυπωσιακή, πανέμορφη ηθοποιό του Χόλιγουντ, Γκρέις Κέλι (1929-1982).

Ο Ρενιέ ανέλαβε τον θρόνο του πριγκιπάτου στις 9 Μαΐου 1949, μετά τον θάνατο του παππού του Λουδοβίκου Β΄ (1870-1949). Μετά την εκπαίδευσή του σε βρετανικά και γαλλικά σχολεία και πανεπιστήμια κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο εντάχθηκε στον Ελεύθερο Γαλλικό Στρατό και αργότερα έλαβε τον γαλλικό Πολεμικό Σταυρό και του δόθηκε ο τίτλος του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής.

Στις δεκαετίες του 1940 και του 1950 ο πρίγκιπας Ρενιέ είχε σοβαρό δεσμό και ζούσε με την ηθοποιό Ζιζέλ Πασκάλ (1921-2007) με την οποία είχε γνωριστεί όταν σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο του Μονπελιέ. Χώρισαν όταν εκείνη αποφάσισε να ασχοληθεί με την καριέρα της και ο Ρενιέ ως όμορφος, πλούσιος και φιλόδοξος κυβερνήτης θέλησε να προωθήσει το Μονακό ως φορολογικό παράδεισο, κέντρο εμπορίου, δημοφιλή τουριστικό προορισμό, έναν τόπο γεμάτο λάμψη και πλούτο.

Τον Απρίλιο του 1955 στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Κανών γνωρίζεται με την Αμερικανίδα ηθοποιό του κινηματογράφου Γκρέις Κέλι και η γνωριμία τους εξελίχθηκε σε έρωτα.

Η Γκρέις μεγαλωμένη σε εύπορη οικογένεια στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ, από μικρή ονειρευόταν να κάνει καριέρα στο θέατρο. Σπούδασε στην Αμερικανική Ακαδημία των Δραματικών Τεχνών, δούλεψε ως μοντέλο και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θεατρικό έργο «Ο πατέρας» του Στρίντμπεργκ (1849-1912).

Τα επόμενα χρόνια παίρνει μέρος σε κινηματογραφικές παραγωγές και παίζει στο πλάι του Γκάρι Κούπερ (1901-1961) στην ταινία «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές» (1952) του Φρεντ Τσίνεμαν (1907-1997). Η ταινία είχε μεγάλη επιτυχία και της χαρίζει την μεγάλη πολυπόθητη δημοτικότητα. Ερχεται έτσι το «Μογκάμπο» (1953) του Τζον Φορντ (1894-1973) δίπλα στους Κλαρκ Γκέιμπλ (1901-1960) και Αβα Γκάρντνερ (1922-1990).

Τα επόμενα χρόνια γίνεται μια από τις αγαπημένες μούσες του Αλφρεντ Χίτσκοκ (1899-1980) στο «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως» (1954) και στο «Σιωπηλός Μάρτυς» (1954) και αποσπά διθυραμβικές κριτικές. Η ερμηνεία της στη «Χωριατοπούλα» (1954) του Τζορτζ Σίτον φέρνει το πρώτο και μοναδικό Οσκαρ στη σύντομη καριέρα της. Στις Κάνες, όπου γνώρισε τον Ρενιέ, βρίσκεται για να προωθήσει «Το κυνήγι του κλέφτη» στο πλευρό του Κάρι Γκραντ (1904-1986) που είναι η τρίτη και τελευταία συνεργασία της με τον Χίτσκοκ.

Γυρίζει στην Αμερική και παίρνει μέρος στον «Κύκνο» (1956) στο πλάι του σερ Αλεκ Γκίνες (1914-2000) όπου στο τέλος των γυρισμάτων δέχεται την πρόταση γάμου από τον Ρενιέ και αποφασίζει να δεχτεί, να εγκαταλείψει τη ζηλευτή καριέρα της και να τον ακολουθήσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον νότο της Ευρώπης.

Η προτελευταία της ταινία «Υψηλή κοινωνία» (1956) με συμπρωταγωνιστές της τον Φρανκ Σινάτρα (1915-1998) και τον Μπινγκ Κρόσμπι (1903-1977) βγαίνει και προβάλλεται στις αίθουσες ακριβώς την ημέρα του γάμου της. Τα τεχνάσματα των στούντιο και των εταιρειών που εκμεταλλεύονται το γεγονός.

Ο μεγαλειώδης, παραμυθένιος πριγκιπικός γάμος φέρνει 20.000 κόσμο στους δρόμους του Μονακό για να αποθεώσουν το ζευγάρι και επίσης όλο το διεθνές λαμπερό τζετ σετ για να παρακολουθήσει τη λαμπερή τελετή.

Μια είναι η σταρ «Η Αυτής Γαλήνια Υψηλότης, πριγκίπισσα Γκρέις» που εντυπωσιάζει και πρωταγωνιστεί για άλλη μια φορά με το ανυπέρβλητο νυφικό της. Ενα δώρο από τα στούντιο της Metro-Goldwyn-Mayer, το φόρεμα σχεδιάστηκε από τη βραβευμένη με Οσκαρ σχεδιάστρια και ενδυματολόγο Ελεν Ρόουζ (1904-1985) η οποία είχε δημιουργήσει και τα ενδύματα της σταρ σε τέσσερις ταινίες της συμπεριλαμβανομένων και των δυο τελευταίων.

Η Γκρέις δεν απευθύνθηκε σε κάποιον ακριβό και ονομαστό οίκο μόδας, αλλά επιμελήθηκε με την Ρόουζ όλες τις λεπτομέρειες του πολύτιμου γαμήλιου φορέματος.

Δόθηκε προτεραιότητα στο στιλ και στην παραμικρή λεπτομέρεια ώστε να συμπληρώνει την εικόνα της νεράιδας-πριγκίπισσας. Χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν 400 μέτρα υφάσματος σε ιβουάρ απόχρωση. Η ολομέταξη ταφταδένια φούστα με μεγάλες πιέτες στη μέση έπαιρνε κατεβαίνοντας το σχήμα κουδουνιού και έκρυβε από κάτω της φουρό που την κρατούσαν ανοιχτή δίνοντας τον όγκο που χρειαζόταν. Στο πάνω μέρος ένα κορμάκι φτιαγμένο από πολύτιμη βελγική δαντέλα ηλικίας 125 χρόνων, άκρως εντυπωσιακό στην εφαρμογή του, κάλυπτε τα χέρια και τη βάση του λαιμού της και έκλεινε μπροστά με «ντυμένα» κουμπιά. Πάνω στη δαντέλα ενσωματώθηκαν εκατοντάδες μικρά μαργαριτάρια. Μια ταφταδένια τεράστια ζώνη αγκάλιαζε την κομψή μέση της.

Σχεδόν 100 μέτρα από μεταξωτό τούλι «έντυσαν» την πλάτη της Γκρέις φτιάχνοντας μια εντυπωσιακή ουρά. Η Γκρέις δεν φόρεσε τιάρα αλλά επέλεξε ένα εντυπωσιακό κάλυμμα για το κεφάλι της ντυμένο με την πολύτιμη δαντέλα, μαργαριτάρια, διακοσμημένο με χάρτινα άνθη πορτοκαλιάς που συγκρατούσε το πέπλο στην θέση του. Το πρόσωπό της παρέμεινε ακάλυπτο και ήταν πραγματικά εντυπωσιακή η ομορφιά της.

Λόγω της μικρής διαφοράς ύψους με τον πρίγκιπα της, η Γκρέις φόρεσε στο γάμο της παπούτσια με χαμηλό τακούνι. Ο David Evins (1907 - 1991) που σχεδίασε τις γόβες της, πρόσθεσε σε αυτές μαργαριτάρια και δαντέλα και στο δεξί παπούτσι ενσωμάτωσε ένα χάλκινο νόμισμα για καλή τύχη.

Στα χέρια της κρατούσε ένα μικρό μπουκέτο από άσπρα κρινάκια μαζί με ένα βιβλίο προσευχών που της δωρίστηκε και το έντυσε κι αυτό με μεταξωτό ύφασμα, δαντέλες και μαργαριτάρια.

Λίγο μετά τον γάμο της, η πριγκίπισσα δώρισε το φόρεμα στο Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας, όπου έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα αντικείμενα της συλλογής του. Ακόμη και σήμερα συνεχίζει να αναφέρεται ως το απόλυτο παράδειγμα της νυφικής κομψότητας.

Αυτήν την εποχή με το πολύμηνο λοκντάουν λόγω της πανδημίας του Cοvid-19 το ιστορικό μουσείο στην μεγαλύτερη πόλη της αμερικανικής κοινοπολιτείας της Πενσιλβάνια, γενέτειρα της σταρ, διοργανώνει μια online έκθεση του πολύτιμου νυφικού. Το υπέροχο αλλά απλό σύνολο εξακολουθεί να κεντρίζει το έντονο ενδιαφέρον του κοινού αλλά και να προκαλεί τον θαυμασμό μας.


«Grace Kellyʹs Wedding Dress», Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας

Μένουμε ασφαλείς, μένουμε σπίτι! Λόγω της πανδημίας ξεναγούμαστε και απολαμβάνουμε διαδικτυακά εκθέσεις και συλλογές στο μουσείο και παίρνουμε μέρος σε online εκδηλώσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η τρομακτική ομορφιά ζωής και θανάτου
Μια έκθεση που περιλαμβάνει περίπου 70 δραματικές ζωγραφιές και σχέδια του κορυφαίου Αμερικανού καλλιτέχνη Hyman Bloom παρουσιάζεται στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης.
Η τρομακτική ομορφιά ζωής και θανάτου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
Κινητικά γλυπτά, βιντεοεγκαταστάσεις και φωτογραφίες της Georgie Friedman αναδεικνύουν, σε μια έκθεση στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης, τα ευαίσθητα τοπία της Ανταρκτικής Χερσονήσου.
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
ΝΗΣΙΔΕΣ
Σύγχρονες καλλιτέχνιδες, απόφοιτες του Γέιλ
Με τίτλο «On the Basis of Art: 150 Years of Women at Yale» γιορτάζεται η ζωτική συμβολή όλων των γενεών γυναικών καλλιτεχνών που εκπαιδεύτηκαν στο Γέιλ και πρωταγωνιστούν στην αμερικανική και διεθνή...
Σύγχρονες καλλιτέχνιδες, απόφοιτες του Γέιλ
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το μετασχηματιστικό σύγχρονο όραμα του Σεζάν
Μια μεγάλη έκθεση στο πρωτοποριακό μουσείο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης προσφέρει μια νέα ματιά στον περίφημο σύγχρονο καλλιτέχνη Πολ Σεζάν. Εκτίθενται 250 έργα σε χαρτί –σχέδια, σκίτσα και σπάνιες...
Το μετασχηματιστικό σύγχρονο όραμα του Σεζάν
ΝΗΣΙΔΕΣ
Εμπνευση, γαλήνη, παρηγοριά για τον υπέροχο Βίνσεντ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης στο τέλος Απρίλη το Μουσείο Βαν Γκογκ του Αμστερνταμ ήρθε να μας θυμίσει μέσα από το έργο του, το ταλέντο τού μετα-ιμπρεσιονιστή μάστερ.
Εμπνευση, γαλήνη, παρηγοριά για τον υπέροχο Βίνσεντ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας