Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Στο Μυαλό του Καλλιτέχνη»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Στο Μυαλό του Καλλιτέχνη»

  • A-
  • A+

Τον Κλιμτ και τον Καντίνσκι τούς ξέρουμε οι περισσότεροι. Τη Χίλμα αφ Κλιντ την ξέρουμε; Οτι προηγήθηκε καλλιτεχνικά των δύο προηγουμένων όσον αφορά την αφηρημένη τέχνη και υπήρξε πρωτοπόρος αυτής, πριν από οποιονδήποτε ομότεχνό της, πριν ακόμα και από τη γέννηση αυτού καθαυτόν του όρου, αυτό μπας και το ξέρουμε;

Το ότι επειδή ήταν γυναίκα το όνομά της θάφτηκε κανονικά από την επίσημη Ιστορία της Τέχνης, που (και αυτή) είναι γραμμένη κυρίως από άντρες για -κυρίως- άντρες; Ε, αυτό δεν είναι δύσκολο να το υποψιαστεί κανείς και σίγουρα δεν χρειάζεται να είναι φεμινιστής/στρια για να το πιστέψει.

Η ζωή και το έργο της, τα πώς και τα γιατί, αποτυπώθηκαν στο πρώτο ντοκιμαντέρ «Αόρατη Χίλμα» (Χαλίνα Ντίρσκα, 2020) της Εβδομάδας Ντοκιμαντέρ «Art & Docs - Στο Μυαλό του Καλλιτέχνη» που συνδιοργανώνουν η Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Exile Room έως και την προσεχή Τετάρτη 16/9 (ξεκίνησε προχθές Πέμπτη 10/9). Ολες οι ημέρες είναι αφιερωμένες σε ντοκιμαντέρ πάνω στις εικαστικές τέχνες και στο εμμονοληπτικό σύμπαν της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Η επιλογή των ταινιών έγινε με άξονα και το να είναι πρόσφατες παραγωγές αλλά και παλαιότερες δημιουργίες που ωστόσο χρήζουν επανεκτίμησης. Γι' αυτό και θα δούμε ταινίες όπως: «Τοιχογραφίες» της Ανιές Βαρντά (1981), «Μέιπλθορπ: Κοίτα τις εικόνες» των Φέντον Μπέιλι και Ράντι Μπαρμπάτο (2016), «Α Bigger Splash» του Τζακ Χάζαν (1974), «Μαουρίτσιο Κατελάν: Επιστρέφω σε λίγο» της Μάουρα Αξελροντ (2016), «Εντβαρντ Μουνκ» του Πίτερ Γουάτκινς (1974) κ.ά.

Ολες οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στον θερινό κινηματογράφο «Λαΐς» της Ταινιοθήκης (Μεγ. Αλεξάνδρου 136, Κεραμεικός, τηλ. 2103612046) με ελληνικούς υπότιτλους. Είσοδος: 5 ευρώ ανά ταινία. Αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ο άνθρωπος γεννήθηκε για να κάνει την υπέρβαση»
Στο 11ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου ο σκηνοθέτης Δημήτρης Παναγιωτάτος επιλέγει ταινίες για το Αφιέρωμα στον Ελληνικό Κινηματογράφο του Φανταστικού
«Ο άνθρωπος γεννήθηκε για να κάνει την υπέρβαση»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Δωρεάν για όλους! Το 22ο ΦΝΘ πάει online...
Ενα από τα καλύτερα και μεγαλύτερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, αυτό της Θεσσαλονίκης (ΦΝΘ) που εδώ και 22 χρόνια πραγματοποιείται κάθε Μάρτιο στη συμπρωτεύουσα, φέτος, θα μεταφερθεί στην οθόνη του υπολογιστή μας και...
Δωρεάν για όλους! Το 22ο ΦΝΘ πάει online...
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το 1ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της «Εφ.Συν.» έγινε πραγματικότητα
Για τα 7α γενέθλια της «Εφ.Συν.» δημιουργήσαμε ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ: το 1ο EFSYNEMA - 7η Χρονιά, 7η Τέχνη. Τώρα ήρθε η στιγμή τα τέσσερα μέλη της οργανωτικής ομάδας να κάνουν τη δική τους προσωπική...
Το 1ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της «Εφ.Συν.» έγινε πραγματικότητα
ΝΗΣΙΔΕΣ
CineDoc Kids
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, την επόμενη Κυριακή 1η του Δεκέμβρη, θα προβληθεί η ταινία μυθοπλασίας «Το καλοκαίρι μου με την Τες» του Στίβεν Βότερλοντ, για παιδιά από 9 ετών.
CineDoc Kids
ΝΗΣΙΔΕΣ
Από τη Δράμα στο «Τριανόν»!
Ξεκίνησε από προχθές Πέμπτη και θα συνεχιστεί έως και την Τετάρτη. Το Φεστιβάλ Δράμας ήρθε στην Αθήνα και ο πρώτο σταθμός της περιοδείας του είναι ο κινηματογράφος «Τριανόν».
Από τη Δράμα στο «Τριανόν»!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας