• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 35.8°C
    4 BF
    27%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 28.3°C / 33.3°C
    3 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 31.0°C / 34.8°C
    2 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Θύελλα
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    4 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    3 BF
    43%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 22.0°C / 30.1°C
    3 BF
    33%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 18.4°C / 26.5°C
    2 BF
    95%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    2 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 30.4°C
    5 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 32.9°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 28.4°C
    4 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.7°C / 29.6°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    4 BF
    51%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 32.3°C / 32.3°C
    3 BF
    29%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.5°C / 33.3°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.8°C / 30.8°C
    4 BF
    48%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.2°C / 36.0°C
    3 BF
    13%
  • Καβάλα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    30°C 27.3°C / 29.9°C
    3 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.4°C / 30.7°C
    3 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    57%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Αρμένιοι φωτογράφοι της Νίκαιας 1922-1960»

  • A-
  • A+
Από το 1922 που γεννιέται η προσφυγική Κοκκινιά, οι Αρμένιοι είναι, μετά τους Μικρασιάτες Ελληνες, η δεύτερη σε μέγεθος κοινότητα της πόλης. Με μεγάλη δράση, συμμετοχή, ξεχωριστή κουλτούρα και δυναμισμό, αναδεικνύονται σε σημαντικό κοινωνικό παράγοντα για την ανάκαμψη της πόλης και την πρόοδο στις δύσκολες συνθήκες στα χρόνια που ακολουθούν.

Σε 140 φωτογραφίες αποτυπώνεται η δραστήρια συμμετοχή του αρμενικού στοιχείου, ως δεύτερης μεγαλύτερης κοινότητας δίπλα στους Ελληνες Μικρασιάτες, στη συγκρότηση της προσφυγικής Κοκκινιάς. Φωτογραφίες που εκτίθενται στη Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη «Ντίνος Κατσαφάνας» από τις 16 Φεβρουαρίου έως τις 12 Απριλίου.

Η έκθεση με τίτλο «Οι Αρμένιοι φωτογράφοι της Νίκαιας 1922-1960» περιλαμβάνει το έργο των προσφύγων Αρμένιων φωτογράφων, πρώτης και δεύτερης γενιάς, που έδρασαν από την ανάδυση της πόλης, στα τέλη του 1922, έως το 1960. Κατά τη διάρκειά της θα λειτουργήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες και ξεναγήσεις για το κοινό.

«Από το 1922 που γεννιέται η προσφυγική Κοκκινιά, οι Αρμένιοι είναι, μετά τους Μικρασιάτες Ελληνες, η δεύτερη σε μέγεθος κοινότητα της πόλης. Με μεγάλη δράση, συμμετοχή, ξεχωριστή κουλτούρα και δυναμισμό, αναδεικνύονται σε σημαντικό κοινωνικό παράγοντα για την ανάκαμψη της πόλης και την πρόοδο στις δύσκολες συνθήκες στα χρόνια που ακολουθούν. Μέσα σε αυτή την πορεία, ξεχωρίζουν οικογένειες φωτογράφων και μεμονωμένοι καλλιτέχνες που καταφέρνουν να αποτυπώσουν μοναδικές ιστορικές στιγμές που χαρακτηρίζουν την πορεία της πόλης, την καθημερινότητα των ανθρώπων και τις δυσκολίες των καιρών» τονίζει ο δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη, Γιώργος Ιωακειμίδης.

Μεγάλο μέρος της έκθεσης αφιερώνεται στους Διλδιλιάν, οικογένεια φωτογράφων με καταγωγή από την περιοχή της Μερζιφούντας και με μακρά επιτυχή δραστηριότητα στη βορειοανατολική Ανατολία, ενώ παρουσιάζεται το εντυπωσιακό σε ποιότητα, εύρος και όγκο φωτογραφικό έργο της ελληνικής περιόδου των Διλδιλιάν, που είναι σχεδόν άγνωστο στη χώρα μας.

Μεγάλης αξίας ντοκουμέντο στο σύνολο του έργου αυτού αποτελεί η φωτογραφική αποτύπωση του καταυλισμού της Κοκκινιάς, από τις προσφυγικές σκηνές των πρώτων εβδομάδων μέχρι την ανάδυση του συνοικισμού με τις πρώτες μόνιμες κατασκευές.

«Η έκθεση φωτογραφίας των Διλδιλιάν έγινε δυνατή χάρη στην πρόθυμη ανταπόκριση και την ευγενική παραχώρηση από τον Αρμεν Μαρσουμπιάν, εγγονό του Τσολάκ Διλδιλιάν και γιο της Αλίς, του δικαιώματος χρήσης των ψηφιακών φωτογραφικών αρχείων της ελληνικής περιόδου. Την τελευταία δεκαετία το αρχείο των Διλδιλιάν αποτελεί αντικείμενο εκδόσεων και σημαντικών διεθνών εκθέσεων, με συγγραφέα και επιμελητή αντίστοιχα τον Αρμεν Μαρσουμπιάν. Είναι η πρώτη φορά που μέρος του πλουσιότατου αυτού αρχείου εκτίθεται στην Ελλάδα» αναφέρει η δημοτική αρχή Νίκαιας-Αγ.Ρέντη.

Εξάλλου, ιδιαίτερο βάρος δίνεται στον Πωλ Φαρατζιάν, τον καλλιτέχνη φωτογράφο της πόλης. Παράλληλα με την επαγγελματική πορεία του και την ανανεωτική συνδικαλιστική δράση που ανέπτυξε ως πρόεδρος του Συνδέσμου Καλλιτεχνών Φωτογράφων Πειραιά, ο Φαρατζιάν στράφηκε στην ελεύθερη δημιουργία, ερευνώντας την έντονη αντίθεση φωτός-σκιάς και τις εικαστικές δυνατότητες του πορτρέτου.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 επιμελήθηκε τον φωτισμό σε γνωστές κινηματογραφικές ταινίες, με σπουδαιότερη τη συνεργασία του στο «Πικρό ψωμί» του Γρηγόρη Γρηγορίου. Ο κινηματογράφος καθόρισε την ώριμη φωτογραφική δημιουργία του, με την οποία συμμετείχε σε διεθνείς φωτογραφικές διοργανώσεις.

Εκπροσωπούνται ακόμη στην έκθεση μεταξύ άλλων οι φωτογράφοι Αγκόπ Δαλιάν, Γκάρο Ντουμανιάν, Πενιμιάν, Αντρανίκ Τεμπερίκογλου και Σέρκο Ντουμανιάν.

? Δημοτική Πινακοθήκη Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη Κωνσταντίνος (Ντίνος) Κατσαφάνας Ραιδεστού 32 & Π. Τσαλδάρη (Νίκαια) 16 Φεβρουαρίου - 12 Απριλίου

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Παγανισμός, επανάσταση, ένας άγιος και ο σπουδαιότερος Έλληνας φωτογράφος
O πολιτιστικός οργανισμός «Διέξοδος» διοργανώνει έκθεση με φωτογραφίες του Κώστα Μπαλάφα, από το μοναδικό, αστικό πανηγύρι του Άη Συμιού στο Μεσολόγγι.
Παγανισμός, επανάσταση, ένας άγιος και ο σπουδαιότερος Έλληνας φωτογράφος
ΝΗΣΙΔΕΣ
Στον «Αμαζόνιο» του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού
Ο Δημήτρης Τσουμπλέκας δημιουργεί εκεί ένα πολυσήμαντο έργο που αποτελείται από φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους και γλυπτικές κατασκευές με αντικείμενα από το εργαστήριο των Κεσσανλή και Ρωμανού.
Στον «Αμαζόνιο» του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο άγνωστος κόσμος της Βίβιαν Μάιερ
Μια μεγάλη έκθεση για την ίδια και το φωτογραφικό της έργο της Βίβιαν Μάιερ γίνεται αυτές τις μέρες στο Παρίσι στο Μusée du Luxembourg.
Ο άγνωστος κόσμος της Βίβιαν Μάιερ
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μνήμες και όνειρα σε απόκοσμες φωτογραφίες
Στις γκαλερί της Ακαδημίας στο Πικαντίλι παρουσιάζονται περίπου 90 εικόνες με περισσότερα από 20 έργα 12 αρχιτεκτόνων, που καλύπτουν δημιουργίες από όλη την καριέρα της Hélène Binet.
Μνήμες και όνειρα σε απόκοσμες φωτογραφίες
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Ξέρουμε όμως να την αναγνωρίζουμε;»
Φωτογραφίες 30 ετών από διάφορους συναυλιακούς χώρους θα φιλοξενηθούν στο Κ*ΒΟΞ και ο Νίκος Κερκινός μας μιλά για τις επιλογές του.
«Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Ξέρουμε όμως να την αναγνωρίζουμε;»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας