Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καθημερινοί άνθρωποι και σκιές σε μία δέσμη φωτός
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καθημερινοί άνθρωποι και σκιές σε μία δέσμη φωτός

  • A-
  • A+

Η πόλη δεν είναι μόνο ένα ακόμα σημείο στον χάρτη. Είναι τα κακοτράχαλα πεζοδρόμιά της, τα παλίμψηστα κτίρια και τα ερειπωμένα σπίτια. Είναι οι μεγάλες πολυεθνικές και τα μικρά καφενεία, είναι τα γκράφιτι και οι πινακίδες της. Είναι τα μικρά σοκάκια και οι κεντρικές λεωφόροι, οι μεγάλες και οι μικρές αρτηρίες της που μας υπενθυμίζουν πως η πόλη σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της είναι ζωντανή. Και -αναπόφευκτα- είναι οι άνθρωποι. Είναι ο ηλικιωμένος καθ' οδόν προς το καφενείο, η εργαζόμενη της πολυεθνικής, ο τροχονόμος.

Αυτούς τους διαρκώς εν κινήσει περαστικούς παρατηρεί ο φωτογράφος Νικόλας Κοκοβλής στη πρώτη του Do It Yourself αυτοέκδοση. Το λεύκωμα με τίτλο «City Moments» αποτυπώνει ένα φωτογραφικό οδοιπορικό που απλώνεται μέσα από 38 ασπρόμαυρες σελίδες στα Χανιά, τη Λισαβόνα, την Μπολόνια, τη Φλωρεντία και φτάνει ώς την Αθήνα.

Ο 27χρονος Κoκοβλής εργάζεται τα τελευταία χρόνια ως επαγγελματίας φωτογράφος. Αγαπά τη βαβούρα της πόλης και το πάθος του είναι η φωτογραφία του δρόμου, που γι' αυτόν είναι «η αποτύπωση της καθημερινότητας. Είναι ένα μέσο καταγραφής. Με την τεχνολογία πλέον ξέρεις τα πάντα, ξέρεις τον άλλο πριν τον γνωρίσεις, ενώ όταν βρίσκεσαι στον δρόμο δεν γνωρίζεις τίποτα. Πάω για να ανακαλύψω. Παίρνω την κάμερα και απλά πλησιάζω τους ανθρώπους. Και ενθουσιάζομαι γιατί βγαίνω και δεν γνωρίζω κανέναν, ούτε είμαι σίγουρος για το τι θα βρω μπροστά μου», λέει.

Αρχισε πριν από τέσσερα χρόνια να παρατηρεί φωτογραφικά τους ανθρώπους στον δρόμο και ενίοτε, όταν το κρίνει απαραίτητο, συνομιλεί μαζί τους. «Το είδα σαν μέσο επικοινωνίας μαζί τους. Αρχισα να παρατηρώ τους ανθρώπους όταν είχα την κάμερα μαζί μου και είναι απίστευτο πως με αφορμή τη φωτογραφία, άρχισα να έχω σταδιακά μεγαλύτερο θάρρος με τους ανθρώπους, να έχω πιο πολύ θάρρος με αγνώστους, να πιάνω κουβέντα μαζί τους», συνεχίζει. «Μου αρέσει να παρατηρώ πώς κινούνται, πώς λειτουργούν μέσα στον αστικό χώρο».

«Στόχος μου», λέει ο Κοκοβλής, «είναι η απομόνωση της ανθρώπινης μορφής σε μια δέσμη φωτός και μια απλή στιγμή της. Περπατάω μέσα στην πόλη ψάχνοντας αυστηρά και λιτά μέρη, όπου κάθομαι και αναμένω τη φιγούρα να περάσει. Ενα αυστηρό και μοναχικό κομμάτι της πόλης μπορεί να ανήκει επίσης στην καθημερινότητα ενός ανθρώπου. Το έντονο κοντράστ και η κίνηση των ανθρώπων συνθέτουν την καθημερινή ρουτίνα ενσωματωμένη μέσα στα όρια της πόλης».

❗️ Για το φωτογραφικό λεύκωμα «City Moments», μπορείτε να επικοινωνήσετε στο [email protected]

ΝΗΣΙΔΕΣ
Παράδρομος στη λεωφόρο Αμερικής ή Παράθυρο στη Μαδρίτη
Το παράθυρό μου πρόβαλλε κάθε μέρα την ίδια ταινία χωρίς να της δίνω προσοχή. Τώρα προβάλλει μια σχεδόν ακίνητη φωτογραφία, γεμάτη όμως λεπτομέρειες. Και για πρώτη φορά σ' αυτήν την πόλη η απραξία δεν...
Παράδρομος στη λεωφόρο Αμερικής ή Παράθυρο στη Μαδρίτη
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Το μπαλόνι
Το μπαλόνι ξεκίνησε να μεγαλώνει κάπου στην οδό Πατησίων κατευθύνθηκε στη συνέχεια προς τη μεριά της Ομόνοιας και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ όλοι κοιμούνταν, άρχισε να απλώνεται προς κάθε κατεύθυνση....
Το μπαλόνι
ΑΝΟΧΥΡΩΤΗ ΠΟΛΗ
Η ενδεχόμενη πόλη
Η Αθήνα είναι μια δύσκολη πόλη, μια πόλη απαιτητική στην κατανόησή της. Μια αλλεπάλληλη πόλη που μονίμως μας διαφεύγει το κέντρο της, ο πυρήνας αυτός που την ορίζει. Από τη μία η εικόνα της Αθήνας ως πόλης των...
Η ενδεχόμενη πόλη
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πόλεις για τους ανθρώπους
Τι σημαίνει βιώσιμες, ανθρώπινες πόλεις; Τι θεωρεί πρωτεύον ζήτημα για την ευημερία του στις πόλεις ο κάθε κάτοικος και πώς αυτή οριοθετείται και νομοθετείται; Το 50% των κατοίκων των πόλεων της Ελλάδας...
Πόλεις για τους ανθρώπους
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Περισσότερο παρατηρώ παρά φωτογραφίζω»
Ο Γιώργος Κουτσουβέλης είναι αυτοδίδακτος φωτογράφος. Φωτογραφική θεωρία έμαθε διαβάζοντας άπειρα φωτογραφικά βιβλία. Η πρώτη του επαφή έγινε στο Δημοτικό, μέσω μιας Lubitel διοπτικής που είχε ο πατέρας του....
«Περισσότερο παρατηρώ παρά φωτογραφίζω»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Προσωρινά σε αναστολή
Το «Προσωρινά σε αναστολή» αποτυπώνει στιγμές από τη ζωή παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια των δύο μηνών επιβαλλόμενης καραντίνας στην Ελλάδα.
Προσωρινά σε αναστολή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας