• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 22.1°C / 27.3°C
    3 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 23.3°C
    1 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.5°C
    1 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    60%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 18.0°C / 21.8°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 16.5°C
    2 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    1 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 25.4°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 23.5°C / 26.9°C
    2 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.3°C / 26.8°C
    1 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    88%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    21°C 21.2°C / 21.2°C
    1 BF
    76%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.5°C / 24.0°C
    1 BF
    71%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 26.0°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    23°C 21.9°C / 26.0°C
    2 BF
    64%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    1 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 22.5°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    75%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πράσινα «τείχη» για τα καυσαέρια

  • A-
  • A+

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι οι μεγάλες οδικές αρτηρίες προκαλούν κολοσσιαία μόλυνση από τα καυσαέρια των συχνά μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων. Προκειμένου να ανασχεθεί το επικίνδυνο για την υγεία μας φαινόμενο το περιοδικό τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Cordis» προτείνει τον περιορισμό των εκπομπών από την κυκλοφορία με την κατασκευή «τειχών» από πράσινο.

Οπως τονίζει στο σχετικό άρθρο το περιοδικό, οι συγκεντρώσεις των μικροσωματιδίων κατά μήκος των δρόμων θα μπορούσαν να περιοριστούν κατά τουλάχιστον το ήμισυ, σύμφωνα με νέες μελέτες. Γεγονός παραμένει ότι σήμερα, παρά τις μειώσεις των εκπομπών, η ποιότητα του αέρα παραμένει φτωχή σε πολλές περιοχές στην Ευρώπη. Για παράδειγμα, σε μεγάλες περιοχές της Γηραιάς Ηπείρου το 2017, οι συγκεντρώσεις μικοσωματιδίων (PM) συνέχισαν να υπερβαίνουν τις οριακές τιμές της Ε.Ε. και εξακολουθούν να παραβιάζουν τις κατευθυντήριες γραμμές για την ποιότητα του αέρα που έχει θεσπίσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, όπως αναφέρεται σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος.

Επισημαίνει ακόμη ότι τα ΡΜ συνθέτουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο μείγμα μικροσκοπικών σωματιδίων και σταγονιδίων υγρού που εισέρχονται στον αέρα. Μόλις αυτά περάσουν στο αίμα, μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την καρδιά και τους πνεύμονες και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Τα τελευταία χρόνια, η χρήση πράσινης υποδομής, όπως τα φράγματα από δέντρα ή θάμνους, κατά μήκος των πολυσύχναστων αστικών οδικών αξόνων, έχει αποκτήσει μεγάλη σημασία για τη μείωση της έκθεσης στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Μερικώς υποστηριζόμενη από το πρόγραμμα iSCAPE που χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., ομάδα ερευνητών πραγματοποίησε ένα πείραμα διάρκειας 5 μηνών που μέτρησε τους ρύπους κυκλοφορίας πίσω και μπροστά από ένα πράσινο φράχτη που προστατεύει ένα παιδικό πάρκο στο Γκίλντφορντ του Ηνωμένου Βασιλείου. «Η συγκεκριμένη πόλη επελέγη γιατί βρίσκεται κοντά σ' έναν εξαιρετικά πολυσύχναστο δρόμο και επομένως συνιστά μια ιδανική τοποθεσία για την αξιολόγηση της επίδρασης που έχουν τα αποκαλούμενα πράσινα “τείχη”, τονίζουν οι ερευνητές σε άρθρο που δημοσιεύεται στο περιοδικό “Αειφόρες πόλεις και κοινωνία”.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα σύστημα αισθητήρων για να εξετάσουν εάν υπήρξε ή όχι μείωση της ρύπανσης κατά τη διάρκεια του κύκλου βλάστησης ενός φράχτη με οξιές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο καιρός, οι αργίες αλλά και το στάδιο του κύκλου ζωής του αντισταθμιστικού παράγοντα, δηλαδή των φυτών, είχαν αντίκτυπο στη μείωση των επιπέδων συγκέντρωσης της ρύπανσης. Επισημαίνουν πάντως ότι «οι απόλυτες συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων μπροστά και πίσω από τις μπαριέρες ασφαλείας που χωρίζουν τα δύο ρεύματα, εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό και από παράγοντες όπως οι μετεωρολογικές, βιολογικές και κοινωνικές μεταβλητές.

Οι εμπειρογνώμονες από το Global Center for Clean Air Research (GCARE) του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ που πραγματοποίησαν το πείραμα, ανέφεραν μειώσεις άνω του 50% των μικροσωματιδίων μετά τη δεντροφύτευση που έγινε δύο μήνες αργότερα, στα τέλη Απριλίου, με τους ειδικούς να πιστεύουν ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός και στην πυκνότητα της δεντροφύτευσης καθώς τα φύλλα λειτούργησαν σαν ένα αποτελεσματικό φίλτρο για τα σωματίδια που περνούν μέσα από αυτό. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αποκάλυψαν μικρότερες μειώσεις για αέριους ρύπους, συμπεριλαμβανομένου του μονοξειδίου του άνθρακα και του διοξειδίου του αζώτου, καθώς και ότι η κατεύθυνση ανέμου είχε μικρή επίδραση στα επίπεδα συγκέντρωσης».

Σύμφωνα με το ίδιο δελτίο Τύπου, ο καθηγητής Πρασάντ Κουμάρ, ιδρυτικός διευθυντής της GCARE, υπογράμμισε ότι η μελέτη αυτή παρήγαγε μοναδικά αποδεικτικά στοιχεία και υποστήριξε τη θέση του για την εγκατάσταση φραχτών με φυτά και άλλων μορφών πράσινης υποδομής (όπου ενδείκνυται), κατά μήκος πολυσύχναστων δρόμων για την προστασία σχολείων, παιδικών χαρών, πεζών και ποδηλατών από την έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Εδωσε επίσης σαφή ένδειξη ότι τα αειθαλή είδη φυτών θα πρέπει να χρησιμοποιούνται κατά κόρον κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, προκειμένου να αξιοποιούν τις επιδόσεις τους καθ' όλο το έτος. Τέλος, τονίζει ότι ύστερα από 36 μήνες, το πρόγραμμα iSCAPE (Βελτίωση του Εξυπνου Ελέγχου της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης στην Ευρώπη) απέδωσε ήδη τα πρώτα αποτελέσματα το καλοκαίρι του 2019.


 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πατάμε γκάζι για το μέλλον
Η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση (CAD) μπορεί να συμβάλει σημαντικά στους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών και μείωση της...
Πατάμε γκάζι για το μέλλον
ΝΗΣΙΔΕΣ
Tο κινεζικό (ηλεκτρικό) αυτοκίνητο του λαού
Οι Κινέζοι φέρνουν την «επανάσταση» με το Mini EV, ένα τετραθέσιο «λαϊκό» αυτοκινητάκι μήκους σχεδόν 3 μέτρων που πιάνει τα 100 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα και έχει αυτονομία έως 170 χιλιόμετρα.
Tο κινεζικό (ηλεκτρικό) αυτοκίνητο του λαού
ΝΗΣΙΔΕΣ
3D αισθητήρες vs ρυπογόνα αέρια
Μικροσκοπικοί αισθητήρες τρισδιάστατης εκτύπωσης έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν επικίνδυνα αέρια και ατμούς.
3D αισθητήρες vs ρυπογόνα αέρια
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα αίτια και οι πιθανές λύσεις
Μέρος της πρόκλησης για τους κατασκευαστές τσιπ είναι ότι ορισμένοι πελάτες μπορεί να κάνουν «διπλή παραγγελία» ή να αγοράζουν περισσότερα εξαρτήματα από όσα χρειάζονται.
Τα αίτια και οι πιθανές λύσεις
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Πράσινα, αθόρυβα και μελλοντικά»
Τα αεροπλάνα υδρογόνου θα μπορούσαν να αποτελέσουν το «πράσινο» μέλλον της εμπορικής αεροπορίας γράφει σε επιστημονικό άρθρο του το τεχνολογικό περιοδικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Horizon».
«Πράσινα, αθόρυβα και μελλοντικά»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Παγιδεύοντας» τους ρύπους
Το ερευνητικό σχέδιο Down To Ten έχει εξελίξει μια συσκευή που είναι προσαρτημένη στην εξάτμιση ενός αυτοκινήτου και μετρά τόσο τα νέα όσο και τα «γερασμένα» σωματίδια. Ετσι, καθώς το αυτοκίνητο απελευθερώνει...
«Παγιδεύοντας» τους ρύπους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας