Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια παράσταση-συζήτηση με το κοινό για τον «Αρίστο»

Φιλαρέτη Κομνημού

EUROKINISSI // ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια παράσταση-συζήτηση με το κοινό για τον «Αρίστο»

  • A-
  • A+

Δεν είναι τυχαίο ούτε όμως ανεξήγητο το ότι η θανατική καταδίκη, πριν από 50 χρόνια, του Αρίστου Παγκρατίδη αμφισβητείται μέχρι σήμερα, τόσο ως απόφαση όσο και ως διαδικασία.

Ο Αριστείδης Παγκρατίδης, «δράκος» του Σέιχ Σου, καταγράφηκε στο συλλογικό υποσυνείδητο ως ένας αθώος που οδηγήθηκε άδικα στο εκτελεστικό απόσπασμα.

Μια απάντηση στο γεγονός αυτό αποτελεί η παράσταση «Αρίστος», στο θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, όπου παίζεται για 3η συνεχή χρονιά από προικισμένα άτομα, με σκηνοθέτη τον Γιώργο Παπαγεωργίου και πρωταγωνιστές τους: Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου και Γιάννη Λεάκο. Μαζί τους ο μουσικός Αλκης Μαγγόνας.

Ενα έργο που προκαλεί γόνιμες απορίες, ξυπνάει εφησυχάζουσες συνειδήσεις, προβληματίζει. Εκπληρώνει, δηλαδή, τον λόγο που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε. Ολα αυτά τα νιώσαμε όταν παρακολουθήσαμε, τον Μάιο, την παράσταση που παίχτηκε στις φυλακές του Γεντί Κουλέ, τόπο εκτέλεσης του Αριστείδη Παγκρατίδη. Εκεί από όπου ένα παλιό φορτηγάκι του δήμου μάζεψε το νεκρό σώμα του. Ούτε η μάνα του ειδοποιήθηκε για να του φτιάξει έναν τάφο.

Αυτή η παράσταση δεν ήταν μόνο ένα μνημόσυνο στη μνήμη του Αρίστου, αλλά πυροδότησε τη συνείδηση του κοινού. Για πρώτη φορά η θεατρική σκηνή μεταφέρθηκε στον τόπο του μαρτυρίου, των φυλακών του Γεντί Κουλέ, επιτρέποντας στους θεατές να βιώσουν ολόκληρο το τραγικό γεγονός που στιγμάτισε μια εποχή. Εκεί, στις φυλακές, η τέχνη συνάντησε την ίδια τη ζωή.

Στη διαλεύκανση της υπόθεσης συνέβαλαν τόσο οι δημοσιογράφοι όσο και οι συγγραφείς, εντοπίζοντας τα κενά στην ιστορία του Παγκρατίδη. Ενας από αυτούς, ο Θ. Κοροβίνης, συγγραφέας του βιβλίου «Ο γύρος του θανάτου», θα βρεθεί μάλιστα σε συζήτηση με το κοινό, μετά το τέλος της παράστασης. Οπως και όλοι οι συντελεστές.

Θα βιώσουμε άλλη μια φορά, μέσα από την κουβέντα, με τις απορίες του κοινού, ένα είδος κάθαρσης και αποκατάστασης της αλήθειας.

Την παράσταση αυτή μπορούν να παρακολουθήσουν τα μέλη της ΕΣΗΕΑ με φίλους τους, τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, ώρα 9 μ.μ., με την ειδική τιμή των 12 ευρώ. Μετά το τέλος της παράστασης, οι συντελεστές θα συζητήσουν με τους θεατές την υπόθεση του έργου. Για κρατήσεις θέσεων στο ταμείο του θεάτρου: 2107718943.

ΝΗΣΙΔΕΣ
«Οι ηθοποιοί είναι οι ποιητές του εαυτού τους»
Την Πέγκυ Σταθακοπούλου τη γνωρίζω 40 χρόνια. Είχα αποφασίσει το 1979 να περάσω το κατώφλι της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ως ακροάτρια. Διευθυντής ήταν τότε ο Νίκος Τζόγιας. Επί 3 χρόνια, 4 ώρες...
«Οι ηθοποιοί είναι οι ποιητές του εαυτού τους»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Το θέατρο είναι ένα παρακλάδι που δεν το βοηθάει κανείς»
Από τα ακριβότερα νομίσματά του Θεάτρου Τέχνης είναι η Ρένη Πιττακή. Δίπλα της, ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Καρατζάς. Δυο γενιές, δυο εποχές συναντήθηκαν.
«Το θέατρο είναι ένα παρακλάδι που δεν το βοηθάει κανείς»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο Ράμα γκρέμισε το θέατρο γκρεμίζοντας και το Σύνταγμα
Γνώρισα την ηθοποιό Juli Emiri το 2018, στο κατεστραμμένο πλέον κτίριο του Εθνικού Θεάτρου της Αλβανίας. Το καλλιτεχνικό επίπεδο και ο επαγγελματισμός της ίδιας και των συναδέλφων της ήταν αξιοσημείωτα. Το...
Ο Ράμα γκρέμισε το θέατρο γκρεμίζοντας και το Σύνταγμα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μιλώντας για τον Λευτέρη Βογιατζή
Σε έναν τόμο 400 σελίδων δεν περιγράφεται ο Λευτέρης Βογιατζής, όμως αυτό το βιβλίο είναι πραγματικά κάτι ιδιαίτερο, καθώς υπάρχουν 43 συμβολές και μαρτυρίες από κορυφαίους καλλιτέχνες του θεάτρου που...
Μιλώντας για τον Λευτέρη Βογιατζή
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Το διαδίκτυο θα αποτελέσει τον θάνατο του θεάτρου»
Στην πυραμίδα της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, θα την έβαζα στην κορυφή. Στο ανθρώπινο θησαυροφυλάκιο της Αννας Φόνσου κυρίαρχη θέση κατέχει η ιδεολογία της.
«Το διαδίκτυο θα αποτελέσει τον θάνατο του θεάτρου»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ο μονόλογος της ευτυχίας και ένας γάμος
Ενας καθρέφτης της ζωής, όπως είναι το θέατρο, θα είναι αυτές οι σελίδες, το πρώτο Σάββατο του μήνα στην «Εφ.Συν.», από συνδημιουργούς του θεάτρου: ηθοποιούς και σκηνοθέτες ● Νένα Μεντή - Πέτρος Ζούλιας
Ο μονόλογος της ευτυχίας και ένας γάμος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας