Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια παράσταση-συζήτηση με το κοινό για τον «Αρίστο»

Φιλαρέτη Κομνημού

EUROKINISSI // ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια παράσταση-συζήτηση με το κοινό για τον «Αρίστο»

  • A-
  • A+

Δεν είναι τυχαίο ούτε όμως ανεξήγητο το ότι η θανατική καταδίκη, πριν από 50 χρόνια, του Αρίστου Παγκρατίδη αμφισβητείται μέχρι σήμερα, τόσο ως απόφαση όσο και ως διαδικασία.

Ο Αριστείδης Παγκρατίδης, «δράκος» του Σέιχ Σου, καταγράφηκε στο συλλογικό υποσυνείδητο ως ένας αθώος που οδηγήθηκε άδικα στο εκτελεστικό απόσπασμα.

Μια απάντηση στο γεγονός αυτό αποτελεί η παράσταση «Αρίστος», στο θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, όπου παίζεται για 3η συνεχή χρονιά από προικισμένα άτομα, με σκηνοθέτη τον Γιώργο Παπαγεωργίου και πρωταγωνιστές τους: Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου και Γιάννη Λεάκο. Μαζί τους ο μουσικός Αλκης Μαγγόνας.

Ενα έργο που προκαλεί γόνιμες απορίες, ξυπνάει εφησυχάζουσες συνειδήσεις, προβληματίζει. Εκπληρώνει, δηλαδή, τον λόγο που γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε. Ολα αυτά τα νιώσαμε όταν παρακολουθήσαμε, τον Μάιο, την παράσταση που παίχτηκε στις φυλακές του Γεντί Κουλέ, τόπο εκτέλεσης του Αριστείδη Παγκρατίδη. Εκεί από όπου ένα παλιό φορτηγάκι του δήμου μάζεψε το νεκρό σώμα του. Ούτε η μάνα του ειδοποιήθηκε για να του φτιάξει έναν τάφο.

Αυτή η παράσταση δεν ήταν μόνο ένα μνημόσυνο στη μνήμη του Αρίστου, αλλά πυροδότησε τη συνείδηση του κοινού. Για πρώτη φορά η θεατρική σκηνή μεταφέρθηκε στον τόπο του μαρτυρίου, των φυλακών του Γεντί Κουλέ, επιτρέποντας στους θεατές να βιώσουν ολόκληρο το τραγικό γεγονός που στιγμάτισε μια εποχή. Εκεί, στις φυλακές, η τέχνη συνάντησε την ίδια τη ζωή.

Στη διαλεύκανση της υπόθεσης συνέβαλαν τόσο οι δημοσιογράφοι όσο και οι συγγραφείς, εντοπίζοντας τα κενά στην ιστορία του Παγκρατίδη. Ενας από αυτούς, ο Θ. Κοροβίνης, συγγραφέας του βιβλίου «Ο γύρος του θανάτου», θα βρεθεί μάλιστα σε συζήτηση με το κοινό, μετά το τέλος της παράστασης. Οπως και όλοι οι συντελεστές.

Θα βιώσουμε άλλη μια φορά, μέσα από την κουβέντα, με τις απορίες του κοινού, ένα είδος κάθαρσης και αποκατάστασης της αλήθειας.

Την παράσταση αυτή μπορούν να παρακολουθήσουν τα μέλη της ΕΣΗΕΑ με φίλους τους, τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου, ώρα 9 μ.μ., με την ειδική τιμή των 12 ευρώ. Μετά το τέλος της παράστασης, οι συντελεστές θα συζητήσουν με τους θεατές την υπόθεση του έργου. Για κρατήσεις θέσεων στο ταμείο του θεάτρου: 2107718943.

ΝΗΣΙΔΕΣ
Το ζωντανό σώμα του ελληνικού θεάτρου
Τα σπουδαία θεατρικά κείμενα και οι καλές παραστάσεις αφυπνίζουν, προβληματίζουν, συμμετέχουν στον κοινωνικό διάλογο. Διαλέξαμε έξι θεατρικά έργα που ανέβηκαν φέτος για το κείμενο αλλά και για τις ιδιαίτερες...
Το ζωντανό σώμα του ελληνικού θεάτρου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Πώς η μοναδικότητα μπορεί να γίνει τραγικότητα
VAULT: Ενα θέατρο, δύο αληθινές ιστορίες: Η πρώτη ήταν μια περιθωριακή γυναίκα σε ένα προάστιο της Καλιφόρνιας, τέλη του 20ού αιώνα. Ο δεύτερος, ένα παραμορφωμένο παιδί στις φτωχογειτονιές της Βρετανίας, τέλη...
Πώς η μοναδικότητα μπορεί να γίνει τραγικότητα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ξανά στο παιδικό δωμάτιο
Το Δελτίο Τύπου για την παράσταση «Παιδικό Δωμάτιο» της ομάδας Stage Young Performers παραμερίζει τις αναμενόμενες επεξηγήσεις, απευθύνεται στον υποψήφιο θεατή σε αμείλικτο δεύτερο ενικό πρόσωπο και χτυπά στο...
Ξανά στο παιδικό δωμάτιο
ΝΗΣΙΔΕΣ
Γράμματα στη Νόρα
Η Πηνελόπη Φλουρή και η ομάδα της, Abnormal, κατόρθωσαν κάτι πραγματικά θαυμάσιο. Το ανέβασμα ενός ιδιαίτερου κειμένου, που δεν είναι καν κείμενο: Πρόκειται για το «Γράμματα στη Νόρα», το εμβληματικό έργο του...
Γράμματα στη Νόρα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: «Ο,τι ωραίο έχω κάνει το χρωστώ στα πάθη μου»
Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης είναι από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του. Αυτό το ξέρει όλος ο κόσμος που τον αγαπά. Εχει κάτι από τη στόφα των παλιών ηθοποιών και συνάμα μια εντελώς δική του...
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: «Ο,τι ωραίο έχω κάνει το χρωστώ στα πάθη μου»
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ηταν ένας και δεν ήταν κανένας»
Πριν από λίγο καιρό «έφυγε» από κοντά μας ο συγγραφέας Χρήστος Αγγελάκος. Μια μεγάλη απώλεια για όσους τον γνωρίζαμε. Ετσι, ήταν μεγάλη η χαρά μας όταν πληροφορηθήκαμε πως το δεύτερο θεατρικό έργο του «Ηταν...
«Ηταν ένας και δεν ήταν κανένας»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας