Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξενοδοχεία με ρομπότ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξενοδοχεία με ρομπότ

  • A-
  • A+

Κάθε άλλο παρά ξεκούραστη υπήρξε η διανυκτέρευση του Ιάπωνα Γιοσιχίσα Ισικάβα στο ξενοδοχείο «Henn na» ή στα αγγλικά «Strange» του Τόκιο, το οποίο έχει αναγνωριστεί από το Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες ως το πρώτο παγκοσμίως με υπαλλήλους-ρομπότ, καθώς το ρομπότ του δωματίου τον ξυπνούσε κάθε λίγο ρωτώντας τον τι θέλει.

Αϋπνος, τελικά το πρωί κατάλαβε ότι το ρομπότ είχε μπερδέψει το ροχαλητό του με την ομιλία του. Κι αυτό δεν ήταν το μοναδικό πρόβλημα του «Strange Hotel», με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες του να «απολύσουν» δεκάδες υπαλλήλους-ρομπότ που τα θαλάσσωσαν.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Οπως γράφει η Wall Street Journal, τέσσερα χρόνια μετά τα εγκαίνιά του το ξενοδοχείο, το οποίο έφτασε στον κολοφώνα της δόξας του το 2015, πλέον έχει «απολύσει» πάνω από τα μισά από τα 243 ρομπότ του, πολλά από τα οποία δημιούργησαν προβλήματα αντί να λύσουν.

Τα ρομπότ κάθε είδους, καθώς και άλλες συσκευές που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες για τη βιομηχανία φιλοξενίας ήταν άλλωστε παρόντα σε δημοφιλή τεχνολογική εκπομπή την περασμένη εβδομάδα στο Λας Βέγκας. Εκεί παρουσιάστηκαν τα αυτοκινούμενα λεωφορεία μεταφοράς και ένα ρομπότ παράδοσης, που ονομάζεται Segway-Ninebot Loomo Delivery και μπορεί να μεταφέρει τα εμπορεύματα γύρω από ένα συγκρότημα κτιρίων.

Ακόμη ξενοδοχεία στις αλυσίδες «Yotel» και «Aloft» στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν ανδροειδή ύψους ενός μέτρου που παραδίδουν το ταχυδρομείο, τα προϊόντα μπάνιου, αλλά και τα ποτά στα δωμάτια. Πέρυσι δε η κινεζική επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba εγκαινίασε τον φορητό υπολογιστή-ρομπότ Space Egg, ενώ και ορισμένα ξενοδοχεία της αλυσίδας «Hilton» απασχολούν από έναν υπάλληλο-ρομπότ. Ωστόσο, η προσπάθεια του «Strange Hotel» να προσθέσει όλο και περισσότερα ρομπότ έπεσε στο κενό. «Κι αυτό, παρά τον στόχο του που ήταν να ξεπεραστούν οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού με τη χρήση μηχανών για εργασίες που περιελάμβαναν από την αποθήκευση αποσκευών έως την παρασκευή κοκτέιλ και τον καθαρισμό». Το ξενοδοχείο «Strange Hotel» στόχευε, όπως γράφει η αμερικανική εφημερίδα, «να προσελκύσει τους ξένους τουρίστες αξιοποιώντας την εικόνα της Ιαπωνίας, μιας χώρας που έχει παράξει από “έξυπνες” τουαλέτες μέχρι “φιλενάδες” σε ολογράμματα, ως ενός εξαιρετικά προηγμένου τεχνολογικά έθνους».

Το ξενοδοχείο ξεκίνησε με περίπου 80 ρομπότ. Η αρχική θετική αντίδραση το ενθάρρυνε να προσθέσει γρήγορα περισσότερα για την ψυχαγωγία των επισκεπτών, μια ομάδα χορευτών-ρομπότ, φτάνοντας κάποια στιγμή τα 243.

«Τότε ήταν ωστόσο που άρχισαν να συσσωρεύονται προβλήματα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου, Τακεγιόσι Οε, στην αμερικανική εφημερίδα. Ενα από αυτά ήταν η απογοήτευση των επισκεπτών όταν τα ρομπότ του ξενοδοχείου δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με το Siri ή την Alexa. Ακόμη δύο ρομπότ με τη μορφή του προϊστορικού δεινόσαυρου βελοσιράπτορα που τοποθετήθηκαν στο check-in απέτυχαν να εργαστούν, καθώς απαιτήθηκε η ανθρώπινη παρέμβαση για να κάνουν τη δουλειά τους και να φωτοτυπήσουν, χειροκίνητα, τα διαβατήρια των επισκεπτών.

Επιπροσθέτως τα δύο ρομπότ-μεταφορείς αποσκευών μπόρεσαν να προσεγγίσουν μόλις τα 24 από τα 100 δωμάτια του ξενοδοχείου, καθώς δεν λειτούργησαν στη βροχή ή το χιόνι ή συγκρούονταν στην προσπάθειά τους να προσπεράσουν το ένα το άλλο. Ακόμη το βασικό ρομπότ της ρεσεψιόν του ξενοδοχείου δεν ήξερε πώς να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τα δρομολόγια πτήσεων και τα κοντινά τουριστικά αξιοθέατα και έκτοτε έχει αντικατασταθεί από άνθρωπο.

Συμπερασματικά η εφημερίδα εκτιμά ότι μάλλον είμαστε ακόμα μακριά από ένα εντελώς αυτοματοποιημένο ξενοδοχείο με υπαλλήλους-ρομπότ. Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του, Σαβάντα, λέει ότι δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα ενός ξενοδοχείου χωρίς ανθρώπινο δυναμικό, αλλά το «Strange Hotel» τού δίδαξε κάτι πολύ σημαντικό: «Οτι προς το παρόν τουλάχιστον υπάρχουν πολλές θέσεις εργασίας κατάλληλες μόνο για τον άνθρωπο. Χρησιμοποιώντας πραγματικά ρομπότ συνειδητοποιήσαμε ότι υπάρχουν σε μέρη όπου δεν χρειάζονται ή απλά ενοχλούν τους ανθρώπους», κατέληξε.

ΝΗΣΙΔΕΣ
Η πανδημία φέρνει ρομπότ στα νοσοκομεία
«Η ανάγκη για κοινωνική αποστασιοποίηση με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού ωθεί τον αυτοματισμό και ειδικότερα τη χρήση ρομπότ σε άλλα επίπεδα, καθώς αυτά είναι "απρόσβλητα" από τον κορονοϊό»,...
Η πανδημία φέρνει ρομπότ στα νοσοκομεία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Συνταγή εργασιακής ευτυχίας
Πότε μια επιχείρηση κρίνεται ως απολύτως επιτυχημένη; Φυσικά όταν είναι κερδοφόρα. Η Google είναι και κερδοφόρα και έχει πετύχει ένα ακόμη στόχο. Εχει υπαλλήλους που αδημονούν να πάνε στη δουλειά!
Συνταγή εργασιακής ευτυχίας
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα αυτοκίνητα άρχισαν να πετάνε
Στην Ιαπωνία, το ιπτάμενο αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ένα όνειρο. Κι αυτό επειδή η λειτουργία ενός αεροπορικού ταξί στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έχει πλέον προγραμματιστεί για το 2023.
Τα αυτοκίνητα άρχισαν να πετάνε
ΝΗΣΙΔΕΣ
Να έχουν τα ρομπότ ανθρώπινη μορφή;
Πόσο ρεαλιστική -και επιθυμητή- είναι τελικώς, διερωτάται η τεχνολογική στήλη του BBC, η προοπτική των ρομπότ που σχεδόν δεν ξεχωρίζουν εμφανισιακά από τους αληθινούς ανθρώπους;
Να έχουν τα ρομπότ ανθρώπινη μορφή;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Το αουτσάιντερ της Ευρώπης;
Η πυρηνική ενέργεια είναι και θα παραμείνει ένας σημαντικός εισφορέας στο μείγμα ενεργειών που θα έχει η Ευρώπη στο προσεχές μέλλον. Σήμερα παράγει περισσότερο από το ήμισυ της ηλεκτρικής ενέργειας της Ε.Ε.
Το αουτσάιντερ της Ευρώπης;
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ερωμένες από σιλικόνη
Το ότι η ανθρώπινη ψυχή είναι μια άβυσσος, αυτό είναι γνωστό! Ωστόσο δύσκολα μπορεί κάποιος, ειδικά ένας πολίτης της Δύσης, να εξηγήσει την τάση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην Ιαπωνία και προσφάτως...
Ερωμένες από σιλικόνη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας