Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνες... με άρωμα λεμονιού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εικόνες... με άρωμα λεμονιού

  • A-
  • A+

Με έντονη ακόμα τη μυρωδιά του αντηλιακού στο σώμα και μερικούς κόκκους άμμου στον δεξιό μηρό, μπαίνω στην γκαλερί Citronne στον Πόρο.

«Η ιδιαιτερότητα της γκαλερί στον Πόρο είναι ότι οι αποδέκτες των εικαστικών της εκδηλώσεων είναι τόσο οι επισκέπτες του νησιού, όσο και ο τοπικός πληθυσμός, οι Ποριώτες. Κάθε καλοκαίρι η γκαλερί γίνεται ένας χώρος συναθροίσεων και συγκεντρώσεων· ένα πέρασμα σε μια διαφορετική ατμόσφαιρα, ένας “πόρος” τέχνης. Πόρος σημαίνει άνοιγμα, πέρασμα. Αυτήν την ιδιότητα προσπαθεί να αναδείξει και να αξιοποιήσει και η γκαλερί Citronne κατά τους καλοκαιρινούς μήνες», λέει η ιδιοκτήτριά της Τατιάνα Σπινάρη.

Το διακριτικό άρωμα από το αγιόκλημα αναμειγνύεται με τη φρέσκια λεμονάδα που σερβίρεται το ζεστό απόγευμα των εγκαινίων. Αλλωστε Citronne σημαίνει λεμόνι. Φρεσκάδα από το διπλανό λεμονόδασος. Ηλιος, θάλασσα, Ελλάδα, Μεσόγειος, φως και σκιά. Οπως καταγράφονται και στην ατομική έκθεση φωτογραφίας της Μαίρης Χριστοφίδη «Αντιστάσεις και αποκλεισμοί», που εγκαινιάστηκε στα τέλη Ιουλίου και θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.

«Ακολουθώ την έκπληξή μου»

Η Μαίρη Χριστοφίδη, μαθήτρια του Πλάτωνα Ριβέλλη, ο οποίος είναι επιμελητής της έκθεσης και παραδίδει σεμινάρια φωτογραφίας στον Πόρο, μιλά για το προσωπικό της φωτογραφικό «ντοκουμέντο», καθώς κινείται με ευκολία από την κλασική ασπρόμαυρη στην έγχρωμη φωτογραφία:

«Ακολουθώ την έκπληξή μου και ελπίζω να καταφέρω το συνήθως ασήμαντο πραγματικό γεγονός που με ελκύει να μεταμορφωθεί με την παρέμβασή μου σε φωτογραφικό γεγονός. Η προετοιμασία μιας εικόνας αφορά όλη τη ζωή μου εκτός των στιγμών της φωτογράφισης, στη διάρκεια των οποίων αντιδρώ πλέον χωρίς σκέψη ελπίζοντας ότι η συναισθηματική και διανοητική προετοιμασία θα αποδώσει καρπούς. Δεν φωτογραφίζω με τη διάθεση να απομονώσω και να αποτυπώσω ντοκουμέντα, γιατί νομίζω ότι όλη η ζωή αποτελείται από ντοκουμέντα, όλα εξίσου σημαντικά. Ούτε επιχειρώ να αποδώσω μια εικαστική σύνθεση. Το υπαρκτό γεγονός και ο τρόπος με τον οποίο συνθέτω το κάδρο μου ελπίζω (μερικές φορές τουλάχιστον) να αποδώσει μια νέα φωτογραφημένη πραγματικότητα. Οσα φαίνονται σημαντικά στη φωτογραφία (σ.σ. αναφερόμενη στην έκθεσή της), δεν ήταν εξίσου ή με τον ίδιο τρόπο σημαντικά στην πραγματικότητα που αποτύπωσα. Αρα η φωτογραφία μου νομιμοποιείται να υπάρχει πέρα από την πραγματικότητα που χρησιμοποιεί. Αυτό συμβαίνει μόνο σε όσες φωτογραφίες μου πετυχαίνουν και γι’ αυτό τις επιλέγω. Και, προφανώς, δεν είναι πολλές. Εμπιστεύομαι το ένστικτό μου και τις εμμονές μου. Εύχομαι όμως κάθε φορά να με εκπλήσσει το αποτέλεσμα».

Ποια είναι η Μαίρη Χριστοφίδη

Η Μαίρη Χριστοφίδη γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε Οικονομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο management. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Με τη φωτογραφία ασχολείται από το 1997, οπότε έγινε μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου. Εχει πραγματοποιήσει πέντε ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές. Η πρώτη της δουλειά κυκλοφόρησε με τίτλο «Στιγμές» από τις Μικρές Σειρές του Φωτογραφικού Κύκλου. Φωτογραφίες της έχουν δημοσιευτεί σε αρκετά περιοδικά και βιβλία. Το 2017 εκδόθηκε το βιβλίο της με τον τίτλο «Συγχορδίες».

Ατομικές και ομαδικές εκθέσεις:

● «Στιγμές», Φωτογραφικός Κύκλος, Αθήνα, 2001
● «Lo Sguardo Dei Fotografi Greci», ομαδική έκθεση Φωτογραφικού Κύκλου, Perugia Italy Νοέμβριος 2002
● Ατομική «Μαίρη Χριστοφίδη», Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», Λευκωσία-Κύπρος, 2003
● «Architecture du Riel», συμμετοχή στην έκθεση με τίτλο «Η Πόλη», Πύλη Αμμοχώστου- Λευκωσία, 2005
● «Εκθεση για τα είκοσι χρόνια του Φωτογραφικού Κύκλου», συμμετοχή, Μουσείο Μπενάκη, Απρίλιος 2005.
● Τρεις παρουσιάσεις από τον Πλάτωνα Ριβέλλη στο Μουσείο Μπενάκη (Απρίλιος 2009, Μάρτιος 2011, Μάιος 2013.
● Συμμετοχή σε εκθέσεις του Φωτογραφικού Κύκλου στην Ελληνοαμερικανική Ενωση 2016/2017/2019.
● Ατομική έκθεση στο Πολιτιστικό Ιδρυμα Καλοπαναγιώτης, Κύπρος, Ιούλιος 2016.
● Ατομική έκθεση στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ασέας, Τρίπολη, Αύγουστος 2016.
● Ατομική έκθεση στο Σπίτι της Κύπρου, Κυπριακή Πρεσβεία, Μάιος 2017.
● Ατομική έκθεση στο Μουσείο Πιερίδη, Λάρνακα-Κύπρος, Δεκέμβριος 2018.

* Πόρος σημαίνει άνοιγμα , πέρασμα

ΝΗΣΙΔΕΣ
«Caesura, Οσο κρατάει μια ανάσα»
Το 2015-2016, όταν οι πρόσφυγες έφταναν κατά κύματα στα νησιά και λίγο πριν συνεχίσουν το μακρύ ταξίδι προς την Ευρώπη, στη σιωπηλή παύση της μακράς και επώδυνης διαδρομής τους επέλεξε να τους φωτογραφίσει ο...
«Caesura, Οσο κρατάει μια ανάσα»
ΤΕΧΝΕΣ
Η πολύβουη μελαγχολία της Αθήνας
Η πρωτεύουσα από ψηλά αλλά και υπόγεια, όπως τη βλέπουμε ή δεν την έχουμε προσέξει. Ο Πάνος Κοκκινιάς εκθέτει 20 μεγάλες φωτογραφίες σε έναν χώρο που συνδέεται με την οικονομική παρακμή σε εγκαταλελειμμένα...
Η πολύβουη μελαγχολία της Αθήνας
ΝΗΣΙΔΕΣ
H γοητεία ενός πανηγυριού
«Το "Αη Μάμα Παναΐρ" γυρίστηκε το καλοκαίρι του 2004, μέσα στην ευφορία των Ολυμπιακών και του EURO. Για έξι μέρες έκανα γυρίσματα από το πρωί μέχρι το βράδυ στα δρομάκια και στους πάγκους του πανηγυριού.
H γοητεία ενός πανηγυριού
ΝΗΣΙΔΕΣ
Βουτιά σε μια θεαματική εναλλακτική πραγματικότητα
Αυτήν την εποχή οι επισκέπτες του Μουσείο Moco στο Αμστερνταμ μπορούν να απολαύσουν στους ολόλευκους τοίχους του μια αναδρομική έκθεση του εξαιρετικού Αμερικανού δημιουργού Daniel Arsham (1980).
Βουτιά σε μια θεαματική εναλλακτική πραγματικότητα
ΝΗΣΙΔΕΣ
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
Κινητικά γλυπτά, βιντεοεγκαταστάσεις και φωτογραφίες της Georgie Friedman αναδεικνύουν, σε μια έκθεση στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης, τα ευαίσθητα τοπία της Ανταρκτικής Χερσονήσου.
Φθίνουσα ομορφιά, αβέβαιο μέλλον
ΝΗΣΙΔΕΣ
Επεσε η νύχτα στο Παλέρμο
Ενα παιχνίδι ρόλων εμπνευσμένο από τη Μαφία, τα φοιτητικά χρόνια στο Παλέρμο και η νύχτα που πέφτει πάνω σε μια ελληνική οικογένεια, απομονωμένη σχεδόν στην κορυφή του Ολύμπου. Ενα παιχνίδι από τα φοιτητικά...
Επεσε η νύχτα στο Παλέρμο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας