Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περίσσευμα χάρης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Περίσσευμα χάρης

  • A-
  • A+

Στη δεύτερη γενιά του το Α1 έρχεται να δώσει νέα ταυτότητα στην κατηγορία των premium compact μοντέλων. Με, ανατρεπτικό design, καλή ποιότητα υλικών και κύλιση ανώτερης κατηγορίας, εκτοξεύει τον πήχη και επαναπροσδιορίζει το segment.

Με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και hi-tech Infotainment, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο, το νέο Α1 προσφέρει διευρυμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και προσωποποίησης.

Το A1 είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλ., στα 4,03 μ.) ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ.

Το compact σπορ αμάξωμα με τη νέα singleframe μάσκα χαρακτηρίζεται από φαρδιά μετατρόχια και κοντούς πρόβολους, ενώ κάτω από το άκρο του καπό υπάρχουν τρεις επίπεδες σχισμές, «φόρος τιμής» στο θρυλικό Sport quattro που κυριάρχησε στα ράλι το 1984.

Από το πλάι έχει έντονες σχεδιαστικές επιρροές τόσο από το Audi Ur-quattro όσο και από το Sport quattro. Ο σχεδιασμός της οροφής, που μπορεί να είναι βαμμένη σε διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες μέχρι την πίσω αεροτομή, δημιουργεί την εντύπωση ότι είναι πιο επίπεδη από ό,τι στην πραγματικότητα και το συνολικό design έχει σφηνοειδές σχήμα (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31).

Τα φώτα ημέρας με τους LED προβολείς συνδυάζονται με ένα δυναμικό 3D μοτίβο στα πίσω φωτιστικά σώματα, ώστε το Α1 να είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο ακόμα και στο σκοτάδι.

Στο εσωτερικό ο οδηγός απολαμβάνει ένα σπορ αίσθησης περιβάλλον. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια και η οθόνη αφής MMI είναι έντονα προσανατολισμένα προς τον οδηγό, δίνοντας έμφαση στο στοιχείο της οδήγησης και της εξατομίκευσης. Σε επίπεδο εξοπλισμού υπάρχει πολύ μεγάλος βαθμός ευελιξίας και δυνατότητα συνδυασμού εκδόσεων.

Η οδηγοκεντρική και σπορ προσέγγιση δεν ζημιώνουν τους χώρους των επιβατών, οι οποίοι επωφελούνται των επιπλέον 94 χιλ. στο μεταξόνιο σε σχέση με το παλιό Α1. Το νέο είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τον οδηγό, τον συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες.

Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και τη σπορ γραμμή της οροφής, οι ενήλικες στα πίσω καθίσματα εξακολουθούν να απολαμβάνουν πολύ χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος, με 335 λίτρα και γάντζους για την πρόσδεση αντικειμένων.

Είναι κατασκευασμένο για τη νέα, ψηφιακή εποχή. Ακόμη και η εισαγωγική έκδοση διαθέτει στάνταρ τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 10,25 ίντσες και με πολυ-λειτουργικό τιμόνι.

Το Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών παρέχει πολλές και ολοκληρωμένες πληροφορίες, όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.

Το Infotainment στο νέο A1 προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού του Audi A1 έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Διατηρούν το compact μοντέλο στη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, προστατεύουν τον οδηγό από πιθανούς κινδύνους και τον διευκολύνουν να παραμένει στη λωρίδα του ή να παρκάρει.

Τα 999 κ.εκ. δεν είναι καθόλου λίγα για το βάρους 1.125 κιλών αμάξωμα. Και ο 1.0 TFSI δεν ενοχλεί με κραδασμούς και τρικύλινδρο κροταλίσμα, απόρροια της πολύ καλής ηχομόνωσης της καμπίνας, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι σε αντίστοιχα επίπεδα, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε τη διάσταση των τροχών (215/40 R18) και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Παράλληλα φροντίζει για τη λογική (πραγματική) μέση κατανάλωση των 7 λ./100 χλμ.

Tο συγκεκριμένο Α1, που με βάσει τη νέα ονοματοδοσία αποκαλείται 30 TFSI, δεν απευθύνεται στον μέσο οδηγό, αλλά σε εκείνον που θέλει κάτι πιο ιδιαίτερο. Σε δρόμο με στροφές το τιμόνι θα ικανοποιήσει και γενικότερα η αίσθηση που σου αφήνει είναι παραπάνω από θετική.

Το τιμόνι είναι σχετικά βαρύ, η απόσβεση είναι σφιχτή με τις κλίσεις να περιορίζονται σημαντικά και το όλο σύνολο ξεχωρίζει για τη σταθερότητά του στις στροφές, όντας βράχος στις ανοιχτές και αρκετά ουδέτερο στις πιο κλειστές.

Με αυτό το δεδομένο νιώθεις να θέλεις περισσότερα άλογα, αφού η δύναμη φαίνεται λίγη, όχι όμως ανεπαρκής ακόμη και με την οικογένεια σε ταξίδι.

Ο απαιτητικός οδηγός μπορεί να στραφεί στο 35 TFSI (1.5 150 ίπποι), καταβάλλοντας όμως 24.600 ευρώ. Iδιαίτερης μνείας χρήζουν τα εξαιρετικά φρένα όχι μόνο σε επίπεδο αίσθησης στο πεντάλ, αλλά και επειδή θα τα ζήλευαν πολλά και μεγάλα σπορ αυτοκίνητα.

Τελικά τούτο το αυτοκίνητο με το κορυφαίο σε σχεδίαση και ποιότητα σαλόνι και έναν σπιρτόζικο οδηγικό χαρακτήρα που χωρίς δεύτερη κουβέντα κερδίζει επάξια την ταμπέλα του premium, αντιπροσωπεύει το μέγιστο που μπορεί να φτάσει αυτή η κατηγορία.

Είναι το καλύτερο «μικρό» που έχει φτιάξει η Audi στην ιστορία της, το πιο ολοκληρωμένο και σίγουρα αυτό που σημαδεύει πιο εύστοχα!

AUDI A1 1.0 116 PS

Κινητήρας: 999 κ.εκ., βενζίνη

Ισχύς: 116 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 200 Nm/ 2.000 σ.α.λ.

0-100: 9.4΄΄

Τελική: 203 χλμ./ώρα

Κατανάλωση: 4,8 λ./ 100 χλμ.

CO2: 110 γραμμάρια

Τέλη: 108 ευρώ

Τιμή: 22.200 ευρώ

ΝΗΣΙΔΕΣ
Κλίμακα ανόδου
Η Skoda με το Scala φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει πλήρως τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Προσφέρει χώρους και ανέσεις, ποιότητα και έξυπνες λύσεις, με τιμές που αρχίζουν από τα 14.880 ευρώ (1.0 TSI...
Κλίμακα ανόδου
ΝΗΣΙΔΕΣ
Προσιτή λύση
Αγαπημένη μάρκα για μεγάλη μερίδα υποψήφιων αγοραστών τούτη η γερμανική, με τιμές όμως σχεδόν απαγορευτικές. Ομως κάποιες υποχωρήσεις απέκτησε η γκάμα της νέας A-Class μια οικονομική βασική έκδοση.
Προσιτή λύση
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Tiguan επταθέσιο
Το Tiguan είναι ένα από τα παγκόσμια best-sellers και εντάσσεται στο Top-10 των δημοφιλέστερων μοντέλων στην Ευρώπη. Πλέον άρχισε να διατίθεται και το Tiguan Allspace, μια έκδοση με μεγαλύτερες διαστάσεις.
Tiguan επταθέσιο
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Πάει στη γιορτή
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο, έκτης πλέον γενιάς Corsa θα πλαισιωθεί από ένα σπάνιο Corsa GT του 1987 σε κίτρινο χρώμα, ζωντανή απόδειξη 32 χρόνων επιτυχημένης πορείας του μοντέλου.
Πάει στη γιορτή
ΝΗΣΙΔΕΣ
Ανεση και οικονομία
Το γαλλικό μοντέλο, εκτός από το πιο δημοφιλές crossover της κατηγορίας στην Ευρώπη, κατάφερε χάρη στο σχεδιαστικό προφίλ και τον συνολικότερο χαρακτήρα του να δημιουργήσει μια νέα φιλοσοφία στην κατηγορία.
Ανεση και οικονομία
ΝΗΣΙΔΕΣ
Μάρκα με πάθος
Η Alfa Romeo αναμφίβολα είναι η μάρκα με τους πιο φανατικούς φίλους. Το Museo Storico Alfa Romeo και οι Alfisti διάλεξαν έναν ξεχωριστό τρόπο για να ευχηθούν «χρόνια πολλά» στην αγαπημένη τους μάρκα.
Μάρκα με πάθος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας